Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ser du en tom side eller en fejl ...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 20:09

... når du forsøger at logge ind på Heste-Nettet med Net-Safe?

Så er du én af de ca. 0,3% brugere, der har særlige problemer med sikkerheden på din computer.

 

Vi har gennem nogle måneder ifm login givet opfordringer til alle brugere med åbenlyse sikkerhedsproblemer om at installere Chrome, Firefox eller Opera til erstatning for deres gamle eller fejlopsatte Internet Explorer.

 

For et par dage siden offentliggjorde Google så et nyt sikkerhedshul, der bevirker at SAMTLIGE brugere kan få kompromitteret deres kommunikationssikkerhed, hvis vi ikke helt lukkede for de sidste 0,3%. Så det har vi nu gjort.

 

Problemet er især at mange benytter samme brugerID og adgangskode mange steder. Selvom man principielt aldrig bør gøre det. Det betyder at hvis sikkerheden er dårlig blot ét af de steder man benytter en adgangskode, har ubudne gæster fri adgang til ALLE de steder, hvor man benytter samme brugerID (typisk email) og adgangskode.

 

Teknisk interesserede kan læse mere om problemet her:
www.cert.dk/nyheder/ nyheder.shtml?14-10-15-10-14-32
og checke sikkerheden på diverse websider her:
www.ssllabs.com/ssltest/index.html (testen kan tage op til et par minutter)

 

Hvis du er blandt de få, som ser en blank side eller en fejl ved login på Net-Safe, vil du i de fleste tilfælde kunne løse problemet ved at installere en alternativ browser, f.eks.:
Google Chrome: http://www.google.dk/chrome/
Firefox: www.mozilla.org/da/firefox/new/

 

Hvis du har en særlig gammel udgave af Windows XP (original eller "SP1") kan du istedet forsøge med denne:
Opera: http://www.opera.com/da

 

P.S.: På selve Heste-Nettet er det lige nu valgfrit om man vil beskytte sin kommunikation mod aflytning. Det kan man gøre ved selv at vælge "https://" foran "heste-nettet.dk" i adresselinien på sin browser. Men det bliver formentlig snart automatisk og obligatorisk, som det allerede er blevet det på Google, Facebook m.m.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

1
0
Svar på denne tråd
 
 Før du erstatter din gamle ...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 20:52

... browser kan du eventuelt i din Internet Explorer forsøge at gå ind under "Internetindstillinger" -> "Avanceret" og se om du har mulighed for at tilvælge "TLS 1.0" og samtidigt fjerne markeringen ud for "SSL 2.0" og "SSL 3.0". Ved at gøre det sidste er du også sikret mod problemer med websider, der benytter forældet kryptering.

 

OBS: Dette hjælper dog ikke mod snifferi af adgangskoder m.m. på de mange websider, der desværre stadig håndterer login helt uden kryptering.


mvh.
Henrik (HN)
Heste-Nettet Teknik

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har et problem
Forfatter: 
Dato:  05-11-2014 14:09

Altså på min telefone så har jeg trykket auto-login mange gange men den gemmer det aldrig så jeg bliver nød til at skrive kode. Igen og igen og min email? lidt nedern??


Har ledt efter en part i hillerød.

 

Kan ikke finde nogle der ikke er sindsyg dyre eller nogle man må springe på?

 

Kan i hjælpe mig?

 

Kender er i nogle der har en part eller har i selv en?

Trine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Chrome dur ikke
Forfatter: 
Dato:  11-11-2014 15:00

Google Chrome og Heste-nettet dur ikke på min computer, heller ikke selvom jeg ikke er logget ind. Jeg kan kun se den øverste barre og intet andet. Så jeg må bruge firefox hvis jeg vil på hestenettet på min hjemmecomputer


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nu i er her
Forfatter: 
Dato:  16-11-2014 19:06

Jeg har problem med at komme på, jeg logger ind og så sender den mig til en net safe side eller kommer ikke videre fra der hvor man taster brugernavn og adgangskode, jeg kan fint taste det ind og trykke godkend men der sker ikke noget? Det er fra iPad.

 

Er det noget i kender til?


*indsamling*

har du sadler, grimer, trenser, bid, dækkener eller lign, du ønsker at donere? Jeg samler ind til en mindre Rideklub i Herning, og tager glad i mod, kan evt købes til billige penge ;)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider