Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Chikanen fortsætter
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 18:43

Så kom der endnu en seddel

www.heste-nettet.dk/forum/1/2397330/ 2397330/

hvad pokker skal vi gøre ? Synes det er svært at ignorere det, føler mig forfulgt og (falsk) udstillet


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

0
3
Svar på denne tråd
 
 HVIS - og jeg sagde
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 19:15

HVIS du har 100% rent mel i posen skal du intet foretage dig.

 

Derimod - og ja forudindtaget fra din signatur læser jeg 3 børn, hest (ingen hund nævnt), og lejlighed jf din egen tråd....

 

èr tiden der til hunden - naboer klager jo ikke bare for at klage eller fordi de keder sig (for det meste) ??

 

 

 

KH:)Annette der godt kunne tænke sig at få defineret begrebet "tur" når man taler om hunde....




rigtige piger rider hver dag
7
7
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 20:10

kontakt politiet



4
3
Svar på denne tråd
 
 Modsvar!
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 20:43

Hæng den allersidste seddel op:

"Kære anonyme medbeboer,

Du er meget velkommen til en kop kaffe hos mig. Bare bank på, så vi kan tage en fornuftig snak, som de voksne mennesker vi nu er.

Men da du ikke har haft modet til at tage direkte kontakt til mig selvom du ved præcis hvornår jeg er hjemme, så er sagen nu meldt til Bestyrelsen, der overvejer at melde sagen til Politiet for chikane.

Alle opslag videregives derfor til Bestyrelsen nu.

De bedste hilsner Signe"

 


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 Annette..
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 20:44

Der er skam finttid til hunden, jeg går hjemme og han er derfor sjældent alene, han er en højt elsket del af familien .. Jeg ved ikke hvad personens grundlag for sedlerne er, men de har ingen hold i virkeligheden..

Men synes det er lidt svært bare at ignorere det, føler mig forfulgt og da alle kan læse sedlerne føler jeg at andre måske tænker som dig, at der måske er noget om det, det er altså enormt ubehageligt..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

6
2
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-10-2014 19:09

du skal ikke bare lade være med at gøre noget.

der er ulovligt at udstille andre, så kontakt politiet



1
2
Svar på denne tråd
 
 Vælg dine kampe..
Forfatter: 
Dato:  17-10-2014 19:44

Vælg dine kampe med omhu. Det er mennesker du bor op og ned af, og hvad kan politiet gøre? Der er jo ikke afsender på brevet? og politiet kan ikke gøre noget ift det er anonymt, du ved hvem det er, men mon ikke de vil benægte ift politiindblanding.

 

Jeg ville som skrevet tidl vælge mine kampe med omhu, og ganske enkelt ignorere disse henvendelser. De forventer jo nok en reaktion fra dig på et tidspunkt, men så kan de jo blive slemt skuffede når du vælger at tage det med en ophøjet ro og slet og ret ignorere deres anonyme breve.

5
0
Svar på denne tråd
 
 Må indrømme
Forfatter: 
Dato:  17-10-2014 21:50

Jeg bliver en anelse ked af at folk åbenbart tror der er noget om det ? for det må jo være grundlaget for at give Annette ? og mig ? for at fortælle hende at der skam er tid til hunden.. Så fordi hunden ikke står i min signatur antages det at han ikke passes..

Men måske jeg bare er lidt følsom pt


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

7
1
Svar på denne tråd
 
 Hej Signe
Forfatter: 
Dato:  17-10-2014 22:28

Jeg forstår godt du bliver ked af, at nogen herinde virker som om de mistror dig.

 

Jeg kender dig ikke. Men jeg tror bestemt du elsker din hund og passer den godt. Desværre har du fået nogen naboer som muligvis er småt begavet og bruger deres fritid på at chikanere dig.

 

Jeg forstår godt det må være virkelig ubehageligt. Det er da det væreste i verden at blive beskyldt for. Altså at man ikke passer sine dyr eller børn godt nok, særlig når man elsker dem højt og gør alt hvad man kan for dem.

 

Desværre er der mange mange mennesker, hvis husdyr går for lud og koldt vand, men det er jo ikke tilfældet ved dig, så det er meget uretfærdig at du skal udsættes for sådan ubehageligheder.

 

Jeg sørme ikke hvad man gør ved den slags. Men håber det bedste for dig.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Hop op og fald ned...
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 00:30

Hæng en seddel op som svar, hvor du kort forklarer at hunden passes og luftes forsvarligt, og skulle man stadig være i tvivl er man velkommen til at kigge ind og konstatere det ved selvsyn.

 

Men undlad at gå ind i en diskussion, og lad den ellers være ved det.

Derudover kontakter du boligforeningen og forklarer dem kort situationen, hvad der er sket, samt hvordan du har ageret (og at du selvfølgelig forventer sagen er lukket herefter - eller at du får kaffegæster ;))

 

Herefter trææker du vejret dybt og går videre med dit liv.
- Du har meldt tilbage til vedkommende, omkringliggende beboere kan se dit svar og kender nu til situationen. Ligesom boligdforeningen er up-to-date.

 

Mht. de svar du har fået herinde...
Ingen af de svar, du har fået, ville få mig til at ligge vågen om natten, eller føle mig truffet. Men vi er jo alle forskellige, kommunikerer forskelligt og bliver påvirket forskelligt :)

 

Min pointe er, at du ikke skal tage dem så tungt, men se dem som indlæg i en debat, samt evt. stof til eftertanke.
- Hvis du ved, der ikke er noget at komme efter, så lad dem fare... Livet er for kort til at bekymre sig unødigt :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Øllebølle..
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 00:41

Mange tak ?

 

ladybird: Boligkontoret er kontaktet både sidst og denne gang, og sidst ophængte jeg et venligt svar, men blev fjernet hurtigt, så måske jeg skulle hænge nyt op


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 08:46

Jeg ville bede boligforeningen lave en seddel om at dette ikke accepteres, og hvis det fortsættes, så sættes der videoovervågning op, hvorefter sedler og overvågningen afleveres til politiet.

 

Nogle gange skal der kun en advarsel om overvågning til, for at sådanne hændelser stopper (om ikke andet kan et "falsk" overvågningskamera monteres til skræk for det fj*ls der chikanere dig).

 

Da jeg boede i en ungdomsbolig var der meget kriminalitet og ting blev ofte smadret, da der kom videovervågning op, stoppede kriminaliteten sjovt nok

.. og ja, videoovervågning er dyrt, men i nogle tilfælde bare nødvendigt.

 

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at din hund passes som den skal, nogle mennesker er bare sådan indrettet at hvis de først ser sig sure, eller får fokus på noget, så stopper de ikke igen før de får deres vilje.

 

Og så brainstormer jeg lige:
Har andre end beboerne adgang til opgangen? Tænker at det måske kan være en udefra som kender dig, og er sur på dig?
Hvis du sætter en seddel op, kan der så laves en slags sikring fra boligforeningen at sedlen ikke bliver fjernet? At de gør opmærksom på at sedlen ikke må fjernes, heller ikke af andre beboere?
Eller er det muligt at du laver en seddel med forklaring til samtlige postkasser i din nærhed, hvor du forklarer hundens forhold og at du helst ser sedlerne omhandlende din hund stopper (Selvfølgelig med tilladelse fra boligforeningen)?


 

Men hvorfor si'r du det ik', som det er?

1
0
Svar på denne tråd
 
 Luckyone Mille
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 09:51

Boligforeninger indstilling er desværre sådan lidt, vi kan jo ikke gøre noget når vi ikke ved hvem det er (tænkte at gårdmændene osv jo kunne holde lidt øje når de alligevel går rundt) ..

Alle har adgang til de 2 steder sedlerne hænges (uden på opgangsdøren og inde i centret ved bagdøren til opgangen, hvilket jo desværre gør det til en bred gruppe..

Tænker at hænge en ny seddel op og håber den så får lov at hænge, sedler til alle postkasser ville desværre være et dyrt og omfattende projekt da her nok er 1000 lejligheder i området..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

0
4
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 10:25

Er det ikke sådan lidt overdrevet at påtænkte at sætte video opvågning op? Det tvivler jeg nu også på en boligforening vil gå med til.

 

Kan du ikke bare ignorere sedlerne og rive dem ned når du ser dem?

4
0
Svar på denne tråd
 
 Har du boet det samme sted
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 10:41

hele tiden?

 

Jeg synes at huske at der også var nogle af dine naboer der underrettede kommunen angående jeres børn (husker jeg rigtigt?)

 

Jeg tænker at der måske er nogle rutiner i har, der kan se underlige ud, set med andres øjne. Måske skal i se tingene lidt udefra, er der noget der virker underligt, men som i bund og grund ikke er det, hvis man får forklaret hvad det handler om?

 



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
3
0
Svar på denne tråd
 
 CarolineR
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 11:44

Der er da ingen der påtænker at sætte videoovervågning op.. Det har jeg aldrig nævnt.. Luckyone Mille foreslår det, det er ikke det samme ?

 

golda showers: Ja vi bor samme sted.. Vi er dog ret sikre på at det ikke var naboerne men nogle ude fra, en hævn anmeldelse (fordi de troede vi havde anmeldt dem til dyrenes beskyttelse) dengang nogen havde lavet en anonym anmeldelse på vores datter (som blev afsluttet efter et kort møde med besked om at der absolut intet var at komme efter) ..

Ja folk ser os måske ikke se tit med hunden, da den ofte luftes på skæve tider (når folk er på arbejde eller sover) men må indrømme at jeg ikke synes det giver folk ret til chikane, så kan man spørge pænt hvis man er i tvivl.. Man bør være 120% sikker før man beskylder folk offentligt..

Vores overborgmester der har hund ser jeg måske gå med den 1 gang om ugen, men er da helt sikker på at den luftes hver dag, jeg ser dem bare ikke ?

vores luftes ved 9 tiden (enten når jeg følgerden store i BH eller manden skal afsted), om eftermiddagen (15 tiden) ved 22/23 tiden når manden kommer hjem og ved 2/3 tiden om natten når manden går i seng.. De sidste 2 sover mange og kl 9 er mange på arbejde..

Men så kan folk jo spørge


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 ang. seddel..
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 11:53

Ja, jeg ville barehænge en ny seddel op som svar, og underrette boligforeningen om, at det nu var sket igen.
- På den måde undgår jeg at eskalere sagen (samt ligge søvnløs), og holder stadig boligforeningen med i loopet, såfremt det bliver ved eller eskalerer..

 

Det sagt.. Så ville jeg nok overveje at lave en mappe/logbog, hvor jeg lige skrev de enkelte hændelser ned med dato, hvad der var sket samt evt. lige et bilelde til dokumentation.
- Det kan altid være rart at have i hånden hvis nødvendigt.

 

Håber dog for jer at det går i sig selv :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 12:26

Signe: Jamen det var det forslag jeg mente. Kan godt være jeg brugte det forkerte ord, men det var jo et forslag som jeg synes er lidt ekstremt

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 12:32

Politi, hænge nye sedler op, videoovervågning ......???

 

Politiet har forhåbentlig andet at lave, end at tage sig af sedler i en opgang, vedr. en person som synes at en anden person ikke passer sin hund godt nok. Det er da ikke en politisag.

 

Hænge svarsedler op, vil da bare gøre at personen synes det bliver endnu sjovere at generer dig. Så det vil da være noget af det dummeste at gøre. I hverste fald vil andre også synes det er sjovt og det hele kan eskalerer.

 

Videoovervågning??? Hvem skulle betale for det pga, at en person igen synes en anden ikke passer sin hund godt nok??? Tror Signe vil blive total til grin i boligforeningen, hvis hun foreslog det.

 

Men Signe - dine uenigheder startede jo for flere år siden. Jeg husker du skrev om at du blev forfulgt, fordi du luftede din hund på et eller andet græsstykke, hvor nogen beboere? følte du generede dem med din hund og dens efterladenskaber.

Jeg husker også en anden tråd, hvor du fik kretik for at gå gennem centret, hvor der er hunde forbudt, med din hund. Her følte du dig også uretfærdig behandlet.

I begge tråde, forsøgte flere at forklarer dig hvorfor andre kunne føle sig generet af dig og din hund, og du havde meget svært ved at se tingene fra andres side.

 

Dengang fik du også kritik for at lufte din hund for lidt.

 

Synes du skal tænke på, at din indstilling, til mangt og meget giver du videre til dine børn. Hvis du bliver ved med at bøvle med folk i nabolaget, vil dine børn også bøvle med andre. Hænger du sedler op, vil dine børn også tro at det er den rigtige måde at løse sådan en konflikt på. At rode sig uklar med folk i sit nærområde når man har børn, er rigtig skidt for børnene. En dag skal de jo også ud og møde de mennesker I bor iblandt og der kan de blive udsatte pga af dine konflikter med andre.

 

Tror ikke at folk vil stoppe med at holde øje med din hund, for så var det stoppet. Måske ville det være en ide at bytte lejlighed og starte på en frisk. Få visket tavlen ren. I har boet der lang nok tid, til at I vil kunne bytte. Det ville også lette dine tanker for en masse bøvl.

 


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

19
1
Svar på denne tråd
 
 CarolineR
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 17:39

Helt ok, det kom bare til at lyde som om det var noget jeg ønskede pga ordvalget.. Er helt enig i at det ville være ret ekstremt ?

 

pony-mor: Må indrømme at jeg bliver ret negativ over dit indlæg, det er skrevet i en enormt "det er jo din egen skyld" tone jeg har ikke ringet til politiet og har ikke planer om det pt. Men der må jo et sted være grænser i hvad man skal finde sig i.. Videoovervågning synes jeg som sagt er temmeligt ekstremt..

Med hensyn til at hænge seddel op blev det gjort fordi praktisk taget alle fortalte mig at det var det rette og bolig foreningen var enig.. Mener du man bare skal lade dem køre deres hetz ?

vi flyttede til en større lejlighed for 4 år siden (7 opgange fra den tidligere) er ikke interesseret i at flytte pga en tumpe der har fået en fix ide, sorry men hvad ville det lære børnene ?

Og det ville koste os en masse penge at flytte osse, det er da ikke fair, når vi netop intet har gjort..

Du husker så forkert, jeg har aldrig ladet min hund besørge på et græsstykke og ikke ryddet op efter den.. Der var et par mennesker der kommenterede på at den besørgede dybt inde i nogle buske hvor ingen mennesker kommer, fordi den ikke bryder sig om at man ser på den (og nej jeg kan stadig ikke se det skulle genere nogen) og efter vi så er flyttet til den anden ende af bygningen er der rigtig nok et par gamle damer der har brokket sig over vi gik bagud af bygningen (og nej ikke gennem centret men på tværs af et tomt mellemområde fra en dør til en anden) dette har jeg fået ord på fra boligkontoret er ok.. Jeg er helt sikker på at sagerne intet har med hinanden at gøre (og synes det er en mærkelig tendens HN har at grave år gamle irrelevante ting frem for at bruge imod en) ..

og nej ingen af de andre gange har nogen der har snakket om at hunden blev luftet for lidt (men et par herinde har jo åbenbart lige som seddel ophængeren besluttet at sådan er det)..

Jeg føler absolut ikke jeg bøvler med nogen, jeg hilser altid pænt på alle, lære mine børn at opføre sig pænt og høfligt og holder min hund fra at genere nogen, men fordi en eller anden har set sig sur på os (kan lige så godt være min mand) så har jeg en dårlig indflydelse på mine børn.. Ej sorry men den synes jeg er grov ? synes faktisk det er groft at fordi en ukendt person chikanere os, så er det åbenbart mig den er gal med.. Øv ?


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

5
8
Svar på denne tråd
 
 1243251
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 18:03

Jeg tror du er et meget følsomt menneske.

Hvis der var nogen der skrev den slags sedler til mig, ville jeg blive gal, men en time senere ville jeg have glemt det igen.

Jeg ville aldrig huske på det så længe, at det ville blive til en tråd på heste-nettet.
Det tror jeg faktisk gælder for de fleste mennesker.

Jeg tror imidlertid du er meget mere følsom, og har meget svært ved at forholde sig til, at ikke alle kan lide dig og lide din måde at have hund på.

Og mens du læser dette bliver du garanteret både ked af det og sur, fordi du føler, at det er en kritik af dig som person.

Men hvis du pakker den følsomme del lidt til side, finder "jeg er ligeglad med hvad andre tænker, for jeg kan stå inde for det jeg gør" brillerne frem, læser tråden igen, så tror jeg du vil få meget mere ud af det.

Kan du ikke det, så synes jeg du skal se om du kan få noget hjælp, for kan man ikke tackle kritik og lære at være ok med, at ikke alle kan lide en, så er det næsten ulideligt hårdt at gå igennem livet.


Nina

 

Trænger din hest til forkælelse, præsterer den ikke optimalt eller ønsker du at få den tjekket igennem?

www.facebook.com/pages/Hestens- afbalancering/ 717595154927088?ref=hl

Kører ud fra Kolding

13
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 19:02

Signe jeg forholder mig egentlig ikke til gamle tråde, på den måde, - jeg forholder mig til emnet HUND, som du har haft problemer med før.

 

Om det er din "skyld" eller ej forholder jeg mig heller ikke til.

Fordi andre giver gode råd, er der jo ingen der siger, at man skal følge dem. Det vigtigste er, at mærke efter i sig selv om rådet passer til en selv.

 

Du gør som du plejer, når du ikke får medhold - nemlig at hoppe over i offerrollen. Måske bliver du offer, fordi du selv forstærker den eller måske påtager du dig den, når lejligheden byder sig.

 

Øv dig i at sige PYT!


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

9
2
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 19:17

Signe der er altså en ting jeg hæfter mig ved i det du skriver. Det undrer mig du får så mange klager fra andre? Altså jeg kender intet til hvem der har ret og ikke ret osv. men det var bare lige en tanke der slog mig i det du skrev.

6
1
Svar på denne tråd
 
 Nina....
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 20:07

Nej bliver skam hverken ked af det eller sur ? jeg har næsten lige født, og derfor nok ekstra følsom (du ved hormoner osv) + at det går mig på at folk beskylder mig for at mishandle min hund! da mine dyr betyder rigtig meget for mig (og resten af familien) ..

Men er så ikke enig i at jeg skal til psykolog, jeg fungere altså fint og har ingen psykiske problemer (er tjekket pga min fysiske sygdom)..

Jeg er så heller ikke enig i at alle andre ville glemme det med det samme (og svært at glemme når det sker igen og igen) min mand er langt mere vred over det end mig, og langt de fleste jeg har snakket med om det synes der skal gøres noget og at det er helt hen i vejret.. Så tvivler på at alle bare ville glemme det.. Men super flot du bare ville kunne ? så stort et menneske indrømmer jeg gerne jeg ikke er ?

 

pony-mor: Det er da også at tage gamle indlæg op..

Og lidt sjovt, følger man ikke folks råd, ja så får man kritik for at spørge fordi man jo ikke ønsker råd og følger man folks råd, så er det også galt.. Når rigtig mange fortæller en det er den rette metode, og boligselvskabet siger det samme og det lyder fornuftigt selvfølgelig, ja så er det vel logisk nok at gøre det eller ?

 

CarolineR: vi har aldrig officielt fået en klage.. Men vi bor et stort sted med flere tusind beboere, hvoraf en stor del ikke kan lide hunde.. Vi har boet her i 15 år og haft hunden i 6 år.. 2 gange har nogen brokket sig til mig over at han besørgede inde i et buskads og 3 gange (2 gange den samme) har en ældre dame brokket sig over at jeg gik gennem bagindgangen.. Man kan ikke være enig med alle når der er så mange mennesker.. Har spurgt til råd herinde de andre gange fordi jeg ville høre om den generelle holdning var at jeg var galt på den (for så ville jeg da overveje at ændre det)..

Denne gang bliver vi så chikaneret igen og igen.. Spørger om råd da det gør mig nervøs især når man har små børn, men folk tænker så åbenbart at der må være noget om det fordi jeg har nævnt hunden før, fordi jeg åbenbart har fået provokeret nogen i debatter eller fordi de tænker at ingen ville anklage andre løgnagtige.. Hvem ved..

Men nej synes faktisk ikke vi har fået mange klager fra andre..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

2
6
Svar på denne tråd
 
 123124
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 20:29

Men du skriver at hunden passes efter alle forskrifter, kan det så ikke være lige meget, om nogen tror den ikke gør det?

 

Du skriver du er nervøs, fordi du har børn. Hvorfor er du nervøs? Hvad tror du der sker/kan ske?

Igen tænker jeg du må have det rigtig svært, for hvis du bliver bekymret for dine børns sikkerhed på baggrund af to sedler omkring manglende luftning af din hund, så må du gennemleve et sandt mareridt i hverdagen, fx. hver gang dine børn færdes i trafikken.

 

Kan det her ikke være starten til at lære at sige "pyt" som ponymor skriver, give dig selv et venligt spark bagi for at komme videre, og ikke spilde mere energi og følelser på det?!


Nina

 

Trænger din hest til forkælelse, præsterer den ikke optimalt eller ønsker du at få den tjekket igennem?

www.facebook.com/pages/Hestens- afbalancering/ 717595154927088?ref=hl

Kører ud fra Kolding

8
2
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 21:40

Men tænker du så slet ikke der måske render børn og leger i sådan et buskads?

 

Og når du skriver "man kan ikke være med alle når der er så mange mennesker" så burde du da netop kunne rumme sådan nogle sedler og bare rive dem ned og komme videre. Jeg tror altså også du skaber problemerne lidt for dig selv, ved at give små ting stor magt i din verden.

5
2
Svar på denne tråd
 
 Nina...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 00:07

Sorry men jeg bryder mig ikke om at folk tænker grimt om os, holder øje med os og snakker om os pga løgne, og inden du tænker jeg er paranoid så har jeg oplevet 2 gange at folk har kigget og nævnt "se det er den hund/det er dem", samt set folk stå og læse en af sedlerne og så stirre mistroisk på mig og en mor i min datters børnehave der kom og spurgte om det handlede om os pga de sedler.. Jeg ønsker ikke at folk skal se skævt til os og snakke om os, lige nu forstår børnene det ikke, men det vil den ældste jo snart..

Og det er ikke 2 sedler men pt 4 gange der er sat sedler op, den første ignoreres vi helt og smed ud, nr 2 kom manden op med (efter at have luftet hunden) så jeg kunne se den.. Men gjorde intet ud over at gemme den.. Ved den 3 gik jeg på bolig kontoret og efter deres råd (samt råd herinde og fra venner) satte vi et venligt svar op.. Derefter er der kommet endnu en seddel..

Tjah måske bare mig, men jeg synes det er svært bare at sige pyt.. Og jeg "frygter" da om personen holder sig til sedler, derfor er jeg utryg, synes det er synd hvis mine børn skal opleve en der fx kommer og skælder ud eller lignende..

Så igen jeg fejler altså intet og nej jeg går altså ikke og lider psykisk bare fordi jeg finder det ubehageligt at en person gentagne gange hænger os ud offentligt med grimme løgne..

 

CarolineR: Jeg har selv børn.. Tror du helt seriøst at jeg ville lade hunden besørge et sted hvor børn leger ? De buske der var tale om var tæt kratlignende bevoksning hvor folk i forvejen smed alverdens skrald.. Men jo svært, jeg har en hund der ikke vil ses på og derfor graver sig ind i buske og hække og besørger i fred, jeg kan ikke ligge og kravle ind efter den for at fjerne det (men sørger for den kun går ind steder hvor der netop ikke kommer mennesker) hvis jeg forhindrer den i at gå hen hvor den er i fred, så holder den sig i dagevis og gør først når den ikke kan mere og så er den tydeligt meget "flov" det synes jeg ikke er fair for hunden..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

3
6
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan godt forstå
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 00:08

trådstarter er berørt; jeg var blevet rasende

 

Een ting er at man har noget imod hendes måde at holde hund, men så kan man fandme være så meget et ærligt menneske at man siger det direkte til hende! Anonyme skrivelser giver grobund for mistillid til alle mennesker i ens nærhed, og er da virkeligt ubehageligt

 

Synes sgu nogen gange stikker mentaliteten er ved at tage lidt over her i kongeriget !

 

Til trådstarter; hvis du ikke har den mentale styrke til at ignorere det, ja så ville jeg nok med tiden se mig om efter et andet sted at bo.

Pøj pøj med det


 

 

Mvh Janni

Nu med gult kort :-)

 

9
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 02:41

Nu har jeg selv boet i boligselskab i 3 år, og endte også med at flytte pga. en underbo der forsøgte at gøre livet surt for os. I den tid vi boede der, nåede hun at fordrive 4 forskellige naboer. En rigtig nosey sladretante, der stod som en anden peeping Tom i sit vindue bag gardinet, når man gik nede på parkeringspladsen.
Disse typer synes jeg desværre ofte man finder i boligselskaber, og der var også pga. hende at vi søgte nyt sted at bo.
Vi fik klager over alt hun kunne komme på - bl.a. så hang der en dag en seddel i opgangen, med en hentydning om, at efter 22.00 skulle man liste i opgangen.

Jeg var også blevet gal og frustreret. I mange boligselskaber kender folk hinanden, og snakken flyver som vinden. Sådan en seddel kan altså ændre folks syn på en helt og aldeles, og hvis man ikke kan passe sin hund ordentligt, hvordan passer man så sine børn? Jeg kan rigtig godt forstå at TS lader sig gå på af sådanne sedler uden hold, og ikke blot vil trække på skuldrene. Det kan ikke passe at hun skal drives væk, fordi folk ikke har bolche nok til at tage den face to face.

Og sidst men ikke mindst, synes jeg folks personangreb herinde er usmagelige. Bare fordi folk ikke tænker og/eller reagerer som en selv, behøver man ikke at komme med nedladende hentydninger såsom mentalhjælp.

10
1
Svar på denne tråd
 
 Jeg vilel også blive gal..
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 08:19

jeg ville blive både gal og ked af det, hvis jeg gentagne gange skulle udsættes for sådan en seddel.

Jeg ville også ha lyst til at indvolvere både politi og diverse myndighed.

 

For det er bare ikke spor rart at gå rundt og føle sig overvåget. For det er jo en form for overvågnng og ingen skal fortælle mig at de selv ville syntes det var ok.

 

Jeg tror ikke du kan gøre ret meget andet, end at fjerne dem med det samme du ser dem og så bare forsøge at komme videre, selv om det nok er svært.

 

Det kan godt være du er en følsom person, men at nogle her på HN giver udtryk for at du nok selv er lidt ude om det, tjaa, de har nok ikke selv oplevet hvordan det føles når man går rundt og bliver overvåget af andre.


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

6
1
Svar på denne tråd
 
 Takker...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 08:34

Janni, Lykke og Inger: Mange tak for jeres indlæg


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

3
3
Svar på denne tråd
 
 Sedler ER latterlige
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 08:45

Jeg foretrækker også face to face.

 

Da jeg flyttede ind i min nye lejlighed var min overboer nogle rigtige partyaber, fester i hverdagen, morgenfester og weekendfester.

 

Jeg kunna da aldrig finde på at hænge en seddel op eller skrive til boligselskabet.

 

Jeg tog et par øl i hånden og gik op og talte med dem om det, det er da langt mere effektivt.



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
4
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 09:53

Jeg ved at der i de fleste boligselskaber er en husorden, og i den vil det højest stå noget om chikane fra andre beboer... Hvis det var mig, ville jeg nok i en evt. seddel minde beboerne om dette punkt, hvis I eller har et sådan i husordenen hos dig...

 

Det er noget mere besværligt hvis man, som jeg er udsat for, har ejendomskontoret til at chikanere en... Ved f.eks at 'glemme' at give besked om at de lukker for vandet eller strømmen - postkassen forsvinder åbenbart på mystisk vis... Lave ændringer i husordenen som det kun er min husstand der er blevet gjort opmærksom på at skulle følge, ikke engang boligselskabet ved at der er en ædring... Det bedste eksempel er nok at, hele bebyggelsen skal have nyt badeværelse... De startede på vores d. 3/9 2014 og det skulle tage 30 til 35 dage... Det er lang tid at dele sådan en remirent toiletvogn med mange andre beboer specielt når den hele tiden stopper... Pludselig stoppede håndværkerne med at komme, de havde fået at vide at vores rotter var smittefarlige, af ejendomskontoret, så byggeriet lå stille i 4 uger... Og det er ikke kun badeværelset der er ubrugeligt, køkkenet er halveret i størrelse, da faldstammen går gennem køkkenet og nogle skabe derfor er pillet ned, i sovevrelset står alt det der skulle være på mit badeværelse og i min gang... Og selv om håndværkerne er gået i gang igen, har jeg i dag stadig ikke noget badeværelse...

 

Det kan jeg love dig for er en svær modstander, da der ikke i husordenen står noget om chikane fra ejendomskontoret, men kun chikane fra andre beboere... Vi har så kontaktet både boligselskabet og deres juridiske afdeling og vi har LLO inde over... Ja og så har vi i et stykke tid ønsket os et værelse mere, så enden bliver nok at vi flytter, og når vi har fundet noget andet, kommer historien i alle de aviser der vil trykke det og på alle de relevante facebook sider jeg kan finde... Og kan jeg få nogle af dem på ejendomskontoret fyret er det bare en ekstra bonus...

 

Men tilbage til dig, ville du have mulighed for at finde ud af hvem det er der hænger sedlerne op?


Perle


Min kære mor, jeg elsker dig, sov godt

Født: 5/6 1958 Død: 19/7 2008

 

Livet er hvad du gør det til... Tænk positivt...

0
1
Svar på denne tråd
 
 Perle...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 10:16

Hold da helt op ? det lyder godt nok ubehageligt.. Håber du finder en løsning..

Vil prøve at finde husordenen frem og se hvad den siger ? med mindre jeg ser sedlerne hænges op eller nogen kommer og siger at de ved hvem det er, så er det desværre nok ret svært ?


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan sige
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 11:15

Jeg kan sige pyt til meget, men blev jeg gang på gang uretmæssigt anklaget, så ville min retfærdighedssans godt nok også komme på overarbejde - og så ville jeg være nød til at gøre noget, for at slippe noget damp ud.

 

Kom sedlen fra den anonyme person op igen, ville jeg lade den hænge og vedhæfte et svar i retning af:

Til den anonyme person/anklager. Hvis du har et problem med min måde at holde hund på, så bank på min dør og lad os få rettet misforståelserne. At hænge anonyme sedler op er simpelthen for fejt! Jeg har forelagt boligselskabet sagen, da gentagende chikane er uacceptabelt. (her evt "krydret" med nogle udsagn fra boligselskabet eller en paragraf om chikane fra husordenen.)

 

Det er ikke sikkert at sådan et svar ville få anklageren til at stoppe, men jeg ville personligt få det bedre af at hænge det samme svar op igen og igen - såfremt det blev ved.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

6
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 11:27

 

lige med hensyn til hundelort i hække og buskads/busketter, vil jeg bare sige, at det er fandeme ulækkert, som gartner, at stikke hånden i en @!#$ når man skal beskære/tynde ud i et busket/buskads el skære en hæk ned. Og taler af erfaring her !!!

Med hensyn til sedlerne, ja så ville jeg nok være ligeglad, men sådan er vi jo så forskellige !

 

10
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider