Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Pris på dyrlægevagt
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 08:26

Er der nogen der for nyligt har haft besøg af en dyrlægevagt og vil dele prisen på "herligheden".?

 

På forhånd tak.. Er i chok over den regning jeg lige har modtaget for besøg i weekenden..

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 08:30

Synes ikke det er så slemt med vores dyrlæge. Havde ham engang ude juleaften kl. 18 og en time frem. Det kostede 3500kr. Ellers giver vi vist 450kr for akuttillæg og dobbelt op ved nat tror jeg.

 


Wrap og hø sælges.

Dejlig kat. 1 kåret stævnepony sælges

Opstaldning tilbydes imellem Viborg og Kjellerup. se mere på

staldlauenborg.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 08:42

Nu er det heldigvis ved at være nogle år siden jeg har haft brug for det. Men dengang var det hovedsageligt til kolik vi har haft brug for dyrlægevagten. Det billigste besøg kostede vidst omkring 2500 kr. Hesten var stortset frisk igen da dyrlægen nåede frem og fik derfor kun smertestillende. Ellers har det kostet op til 3500-4000 kr for et besøg, og omkring 4500-5000 kr de gange de har måtte ud to gange.

 

Ofte har jeg følt at det var dyrt, men en gang ved jeg også at jeg fik det meget billigt ;) der kom dyrlægen ud 3-4 gange, behandlede med smertestillende hver gang + kul, olie og et eller andet. Han kom ud fra kl 14-midnat og betalte dengang også 5000 kr.

Derudover ingen tvivl om at han kæmpede lige så hårdt som os for at redde hesten (hvilket lykkedes på trods af under 10% chance).


Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 08:45

Prisen afhænger jo også af, hvad man har fået hjælp til.

 

Hvad har din dyrlæge lavet? - og hvad betalte du for det?

 


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forstoppelse...
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 09:08

...lidt før midnat på en hverdag, kostede 4.200,- kr. Der var tale om et besøg med medicin og olie, hvilket jeg synes var helt rimeligt; eller sagt på en anden måde, hvis jeg var dyrlæge og skulle betale for bemanding af vagtcentral, vagttillæg og løn til den udkørende dyrlæge, kørsel, medicin m.m., ville jeg heller ikke gøre det for mindre end 3.400 (resten jo er moms, som dyrlægen ikke får)

 

Jeg er også glad for at min dyrlæge har en vagtordning, så han kan komme hurtigt (der gik 20 min.), da han jo kunne vælge at slukke telefonen kl. 16, ligesom de fleste andre .


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

4
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlægevagt
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 14:10

Havde dyrlæge til min hest i en weekend. Første gang lørdag formiddag, siden en gang om eftermiddagen, en gang sent på aftenen og endelig aflivning sidst på eftermiddagen søndag.

 

Den samlede pris var 10.100. Det var kolik/tarmslyng så der var en del smertestillende medicin.


Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elskede hende jeg havde over alt på jorden.

 

RIP Seven - 01.04.1990-26.05.2013

 

"Nothing tastes as good as skinny feels" - Kate Moss

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyr læge
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 14:29

De fleste gange jeg har haft fat i vagtdyrlægen har regningen været på omkring 4000 kr for et standard kolikbesøg og nogenlunde det samme for behandling af en rift på hornhinden en lørdag eftermiddag.

 

Jeg er en enkelt gang sluppet med 1800 for et besøg på en lørdag, men det besøg fik jeg også til"vennepris" (eller noget )

Min hest havde lige været igennem et alvorligt sygeforløb, der var endt med, at han var kronisk halt, så jeg ventede kun på, at dyrlægen fik skrevet en erklæring til forsikringen, og at få "go" til, at jeg kunne få ham aflivet. Midt i alt dette fik han en hovbyld, fordi han havde trådt et søm op i hoven. Jeg betalte kun for kørsel og for at han skar bylden ud - som jo var nem at finde, fordi jeg vidste hvor sømmet havde siddet - men fik ingen regning for smertestillende og penicillinbehandling

Jeg tror simpelthen, at dyrlægen syntes, at det var synd for mig, så han ikke nænnede at kræve fuld pris. Tak, Dr. Ikke-så-Dyr


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 lige knap 3000
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 14:47

Jeg har givet lige knap 3000 for et besøg, hverdags aften. Forstoppelse, så der blev givet olie, smertestillende og tarmafslappende. Det synes jeg var okay. Mener også det var dobbelt op på konsultation efter 17, og så det andet var standard priser....

0
0
Svar på denne tråd
 
 100% oveni normal
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 18:30

takst er vist helt normalt.

 

Tegn en sygeforsikring - no matter what....den er ret hurtigt betalt når uheldet er ude....

 

KH:)Annette




rigtige piger rider hver dag
5
1
Svar på denne tråd
 
 Jeg har samme
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 19:00

erfaring som de fleste andre - ca. 3000 kr. for et kolikanfald på en søndag.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vagttillæg
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 20:46

Jeg har lige snakket med vagtdyrlægen, han sagde 100% indtil kl 23 derefter 200%.

 

Men han mente vi skulle se tiden an, hvis den stadig var sløj/i live i morgen tidlig, så kunne vi snakke med vores egen dyrlæge.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dyrt med dyrt på
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 21:11

2700 kr for lørdags dyrlæge besøg. Smertestillende til 87 kr. Resten var konslutation, kørsel,moms, milijøafgift og vagttillæg. Man bliver lidt lang i fjæset.

 

Det væreste jeg har oplevet, var en kolik hest på et opstaldnings sted jeg engang stod. Det var en søndag aften. Den fik olie og smertestillende. Regningen lød på 6500 kr. !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad har det..
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 21:41
Med sagen at gøre om hesten er sygeforsikret.? Det kan den jo sagtens være selvom man stiller spørgsmålstegn ved en regning..

Jeg har faktisk på fornemmelsen at lige netop forsikringer gør at dyrlægen mener det er okay at tage mere for besøg..

Hvis min hest var blevet rask efter besøgene havde jeg gladeligt betalt hver en krone, men dette er ikke tilfældet og dyrlægen stillede ingen gang den rigtig diagnose..

 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

2
0
Svar på denne tråd
 
 konsultation
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 21:50

sidste konsultation efter tlf.tid/dagstimer gav jeg ca. 1200kr plus moms for i honorar, og så kom de forskellige medicin typer på så omkring 2500 kr incl moms for en sen mandag aften.

 

Min dyrlæge tager 100% oveni honoraret for timer udenfor telefontid/dagstimer.

 

mvh

Mie


Med de fire skønne arabermuler <3

 

ox vallak(kastreret d. 3.10.14) fra marts 2013 sælges, se min profil for flere oplysninger :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejhej
Forfatter: 
Dato:  17-10-2014 11:44

Fredag efter lukketid, incl. smertestillende og en speciel helende creme: 1250kr

Søndag kl. 19ca.: Noget der mindede om forfangenhed (smertestillende + anti inflammatorisk): 1500kr

Sammenlignet med at jeg "normalt" giver 1426kr for tandraspning og vacc.


- Annecathrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlægevagt
Forfatter: 
Dato:  17-10-2014 12:36

Vi har haft forskellige vagtdyrlæger ude, og priserne svinger virkelig meget.

 

For et par år siden betalte jeg 4500,- for en gang kolik med olie og smertestillende. Jeg mener det var en søndag aften, men var alligevel lidt overrasket, da han plejer at være en af de billige.

 

Et af hospitalerne her i området tillægger 25% på besøg bestilt efter kl. 9, 100 % på både honorar og kørsel efter 16.30. Og efter kl. 23 et yderligere tillæg på 1000 kr.

 

Hvis jeg får brug for dyrlæge i vagten, vil jeg krydse meget fingre for at det ikke er dem der har vagten

 


Mvh

Mette

 

 

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

 www.lille-hovgaard.dk

 

Vi har en ledig plads pr. 1. september

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  17-10-2014 13:17

Jeg har, for en 4-5 år siden, fået en regning på 25.000,00 kr. for en forstoppelse med efterfølgende kolik og udsivning af tarmvæske i bughulen..

 

1. dyrlægebesøge var en lørdag eftermiddag, dernæst søndag formiddag, søndag eftermiddag, akut indlæggelse natten mellem søndag og mandag, mandsopdækning samt diverse undersøgelser, tildeling af væsker og mediciner, kul, olie, antibiotika, smertestillende og you name it fra indlæggelse og 4 dage frem indtil forstoppelsen (der i øvrigt sad præcis så langt oppe i tarmen at den ikke kunne mærkes ved håndprøvning eller andet) slap og hesten blev rask igen. Hun blev i øvrigt på dyresygehuset i ialt 6 dage og havde 2 efterfølgende kontrolbesøg fra dyrlægen.. Jeg synes faktisk at det var rimeligt billigt sluppet selvom hun naturligvis var sygeforsikret og jeg også fik en del refunderet der fra..

 

Kira


Selina

Sød, sej & solid...

 

Rosie, Apache & Thilda - I himlen er I gemt, men i hjertet aldrig glemt..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er stor forskel
Forfatter: 
Dato:  17-10-2014 19:40

på de forskellige dyrlægers priser.

Min nabo havde 3 forskellige dyrlæger ude i en weekend, til en kolik hest, og det svingede fra 8000 kr for 1 besøg af maks 15 min varighed, til 3000 kr for ca 1 times varighed.
Den dyreste var der omkring 21 tiden og den billigste lige efter midnat og længere tid.

 

Har selv lige haft vagtdyrlæge ude dog en hverdags aften, til en hest med "noget galt i halsen", det blev under 1000 kr, så jeg var glad, heldigvis var det også "min egen" dyrlæge, som hesten og jeg kender, det er altid en lettelse, når man er så heldig, at det er ens normale dyrlæge der har vagt.


Træning og undervisning:

Arbejde fra jorden, agility, samlet ridning for løs tøjle og trailerlæsning, altid på hestens præmisser


Palomino hoppe mf sælges

Bedækning v araberpony tilbydes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er stadig..
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 09:47

meget i tvivl om regningens størrelse, dyrlægen har udført et arbejde.. Men ikke bare en gang men TO gange behandlet hesten for noget den aldrig har fejlet..

 

Hvis hun blot havde lyttet til det jeg sagde eller åbnet sine øjne da hun tjekkede tænderne på hesten, ville hun have set at den var helt galt med hestens tunge.!

 

Jeg kunne selvfølgelig have forsikret min hest, så havde jeg blot sendt regningen afsted og været ligeglad, men det er lige netop den ligegyldighed der gør at dyrlægerne bare hæver priserne, for det er jo bare forsikringen der betaler.. Så who cares om der lige ryger 1.000 eller 2.000 mere på regningen.?

 

Det her drejer sig ikke om pengene, dem har jeg så rigeligt til hele forløbet.. Jeg har det bare utrolig svært med at betale så meget for noget jeg ikke har fået en skid udad.!

 

Jeg har fået en regning på 6.500 kroner.. Hesten blev efterfølgende indlagt (lørdag aften), endoskoperet to gange, scannet tungen, sondevandet og fodret to gange dagligt i 4 dage og efterfølgende stået til observation yderlig 3 dage og der er indgivet en del medecin og der er regningen ingen gang det dobbelte af vagtdyrlægens.!

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 Annemette
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 14:40

Der står et hav af klogeåger når hesten er syg.

 

Kalder du en fremmed dyrlæge/vagtdyrlæge, må du affinde dig med at de efter bedste evne prøver at diagnosticere udfra hvad de umiddelbart kan se på dyret og derfra behandler/medicinerer dyret.

 

Hvis du under sådan et besøg synes eller er overbevist om at du ved bedre end den hidkaldte dyrlæge må du jo nødvendigvist sætte hælen i jorden og insistere på at det er DIN diagnose der skal behandles for, - eller kontakte din normale dyrlæge som både kender dig og din hest.

 

Jeg bliver lidt i tvivl om hvad du egentlig vil med din tråd -

 

ha' en bekræftelse på at dyrlægeregningen er for dyr?

 

ha' bekræftelse på at du ved bedre end dyrlægen?

 

ha' bekræftelse på - hvad??

 

KH:)Annette

 




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville..
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 15:26
Sådan set bare hører hvad andre er kommet af med til dyrlægen, det fremgår vidst meget tydeligt af mit første indlægning den eneste der ikke svarer på det er dig.! Der roder sygeforsikring ind i det.?

Jeg er ikke dyrlæge, derfor stoler jeg selvfølgelig på dyrlægens ord.. Men når dyrehospitalet få timer efter siger at det meget tydeligt er tungen der er hævet stiller jeg mig på bagbenene over regningen.. Vagtdyrlægen har trods alt kigget hesten i munden to gange kort forinden og intet kommenteret på tungen der knap kunne være i kæften på hesten.!


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 16:09

Jamen så passer prisen vel meget godt, ift hvad andre skriver i tråden, at de er kommet af med ved et dyrlægebesøg.

 

Så det er vel ikke prisen der er noget galt med, men diagnosen.

 

Tal da med dyrlægen, så får du nok afslag i prisen.

 

Men lige et godt råd - brug det eller lad være - tæl til ti før du ringer, for du virker godt nok lidt "tændt".


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 igen Annemette
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 16:24

jeg har vist oprindelig svaret at du skal regne med 100% oveni almindelig dagspris....

 

Og jeg beklager meget hvis du synes det forstyrrer din tråd, at jeg anbefaler sygesikring et sted i mit indlæg....uvedkommende sidespring eller andre kommentarer her på HN er måske nok hvad man må finde sige i - eller springe let og elegant henover....

 

KH:)Annette - der iøvrigt synes at du skal følge pony-mor's råd - agressivitet har vist aldrig hjulpet nogen....




rigtige piger rider hver dag
2
0
Svar på denne tråd
 
 Tændt.?
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 16:25
Overhovedet ikke.. Men jeg bliver tændt over at Annettes sidste indlæg.. Jeg tror ikke jeg er klogere end dyrlægen, men forventer at dyrlægen trods alt lytter til det jeg har observeret på hesten.. Allerede inden hun kom ind i stalden havde hun fundet alt frem til en spiserørsforstoppelse og hesten blev straks bedøvet.. Anden gang hun var ude var det samme, selvom hun aldrig havde prøvet at en hest fik spiserørsforstoppelse igen uden at have fået mad..

Og jeg ville da 1000 gange hellere have haft min egen dyrlæge ude, men han indgår i et vagtsamarbejde med andre dyrlæge så det var ikke muligt..


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider