Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Plums Tarzan
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 12:22

Er jeg den eneste der følger med i sagen om Plums ponyslagtning?? Sagen kører i dag og der ventes dom kl 13.30

 

Man har kunne følge sagen direkte hele formiddagen her


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 12:24

Jeg har læst lidt om sagen. Jeg bliver så vred, når jeg tænker over, at den slags mennesker findes.

 

Giv ham nu den hårdest mulige straf og sæt et eksempel på at vi i Danmark ikke tolerer den slags opførsel

 

Desværre tvivler jeg på det er sådan det kommer til at ske....

4
1
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 13:48

Så har de begge fået den hårdeste straf: 30 dages fængsel


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Håber virkelig
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 13:48

de får som fortjent ......tæv dem ihejl

4
5
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 13:51

De to skal desuden betale sagens omkostninger.

 


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Man kan så håbe
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 13:53

at der sidder nogle store gutter der holder af sagesløse dyr og hader mishandlere så de aldrig skal føle sig sikre.....må de ramle ind i en der giver dem hvad de fortjener,-

 

Folk med så lav IQ burde aflives asap

4
4
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 14:02

Men var det ikke op til et år strafferammen var for den slags?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Godt at ...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 14:05

... de har fået den hårdest mulige straf.

 

At den så ikke er nær hård nok er selvfølgelig ærgerlig - men signalværdien er dog i det mindste at deres handling ER forkert og uacceptabel - og man kan håbe at sagsomkostingerne kommer til at gøre ondt på dem.

 

At opfordre til selvtægt eller lignende er jo ikke mindre primitivt end det de nu skal i fængsel for - men jeg må da indrømme at jeg mener at 30 dage er alt for kort en straf.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

12
0
Svar på denne tråd
 
 Tarzan
Forfatter: 
Dato:  15-10-2014 22:00

30 dages straf i fængslet er lang fra en ordenlig straf. Jeg syntes de skal sidde der inde i flere år. På 30 dage kan sådan nogle unge drenge ik nå at tænke sig om. Når jeg læser om det går det vildt ondt i hjertet. At mennesker kan finde på det. Der er slet ikke nogle ord. R.I.P Tarzan <3

3
0
Svar på denne tråd
 
 kedeligt
Forfatter: 
Dato:  15-10-2014 22:41

at de ikke også fik frataget retten til, nogensinde at holde dyr...


mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

 

 

¤BLLSL¤

 

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS SEVERIN

 

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

6
0
Svar på denne tråd
 
 Håber at
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 00:58

deres røv må klø og deres arme være for korte.

7
1
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 09:15

Margueritten: Helt enig! Med sådan en kalkuleret og grusom handling som de har udført, så mener jeg heller ikke de er egnede til at have dyr.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Dyremishandling
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 11:50

Jeg sad og læste et indlæg på FB i går aftes, og heldigvis tager langt de fleste afstand for denne "slagtning" af Tarzan.

Men jeg bliver så skuffet, når der er personer, som sammenligner denne sag med landmændenes opdræt og slagtning af grise, køer, kyllinger osv. og ikke kan se, at der er noget galt i at slagte en pony.

Eller dem som skriver, at de ikke kan forstå folks reaktion, fordi de reagerer på slagtning af en pony, når der er krig ude i verden, som i følge dem er meget værre.

Ja krig er forfærdelig og ja der er nogle områder i landbruget, der trænger til forbedring, men det er jo slet ikke det, denne sag handler om. Jeg kan slet ikke forstå, man trækker paralleller mellem disse emner.

 

Vi har her med 2 drenge at gøre, som bevidst har mishandlet en stakkels pony, med noget de kalder "en slagtning". 2 drenge uden samvittighed, som afliver en pony på brutal vis foran chokerede tilskuere på en offentlig strand. De skærer en vis legemsdel af ponyen, mens den stadig er i live, og de bruger så en sløv kniv, at de må lægge voldsomme kræfter i for overhovedet at skære halsen over. Og så filmer de oven i købet hele scenariet. For mig virker det mere som en provokation og et bevis for "se hvad vi kan" end et ønske om, at få en saftig bøf på grillen.

 

Selvfølgelig måtte de slagte deres pony. Vi slagter også dyr her på gården, så jeg er hverken vegetar eller totalt dyrevelfærdsfanatiker. Men de kunne f... gøre det ordentligt. På slagteriet bliver dyrene altså bedøvet først, og hvis der halalslagtes professionelt, bliver der altså anvendt en skarp kniv, så halsen bliver blottet med et hurtigt snit. Jeg kan ikke se sammenhængen med dette ponydrab. Det har ikke noget med slagtning/halalslagtning at gøre. For mig er denne sag ikke et spørgsmål om slagtning af et dyr, men et spørgsmål om dårlig opdragelse af nogle unge mennesker, så de ikke har opnået en naturlig respekt for andre levende væsner.

 

Ja krig i verden og manglende dyrevelfærd i de danske stalde er noget møj, men det retfærdiggør ikke denne mishandling og særdeles dårlige opførsel fra drengenes side. Jeg kan slet ikke forstå, at man kan forsvare drengenes handling med begrundelsen: Danske svin har det også dårligt. Det er i mine øjne 2 vidt forskellige problematikker.

 

Jeg tror desværre ikke de 30 dages fængsel eller for den sags skyld et ordentlig lag tæsk har nogen effekt på disse drenge. De har brug for professionel hjælp, for det er en seriøs ændring af deres opfattelse af verden og syn på, hvad man kan tillade sig, der skal til, hvis de ikke skal gå ud og lave noget lignende senere hen.

 

15
0
Svar på denne tråd
 
 Plums aflivning
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 12:07

Syntes slet ikke det er en hård nok straf vi har i Danmark til sådanne sager.. Hvis det var et menneske de havde gjort det mod, havde man jo fået meget længere tid, og måske endda livstid..
Nogle glemmer vidst dyr også har følelser og kan mærke smerte..


Mvh. Maria Nielsen
Pinto Cadeaux
Blev min d. 30/6-2014

 

Facebookside: www.facebook.com/pages/Maria- Cadeaux/792057087492633

 

"If you're not a humble person, your horse will make you one"

1
1
Svar på denne tråd
 
 Godeftermiddag
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 13:35

cafelocaso - det kan ikke siges bedre.

 

Og så har jeg desuden heller ikke noget tilovers for dem, der kommer med grimme trusler og ønsker død og lemlæstelse over de to dømte.

Sådan en opførsel er ikke stort bedre end de dømtes, det er både primitivt og umodent at udtale sig på den måde og føle sådan.

 

Man kan så diskutere, om en dom på 30 dage er hård nok, men personligt er jeg bare glad for, at der i det hele taget er givet en ubetinget fængselsstraf i stedet for den sædvanlige bøde på et latterligt lille beløb, som man ellers kunne have frygtet var blevet udgangen på det.

 


Dit liv er et resultat af de valg, du foretager.
Hvis du ikke er tilfreds med dit liv,

er det på tide at foretage bedre valg.

6
1
Svar på denne tråd
 
 Til hvilken nytte!
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 16:58

cafelocaso / Jeg er langt hen ad vejen enig med dig.

 

Der er grundlæggende noget galt når nogen kan handle som de har gjort + det er filmet, men hvorfor blev det filmet.. Var det et bevidst valg, at kunne give politiet eller dokumentation af deres handling til at bevise / imponere med deres Ugerning?

 

Hvordan PLEJER Fam. Plum at aflive deres dyr? De er jo kendt inden for området, men ved gud jeg ville håbe, at de i den familie var vegetarer og udelukkende stod med deres små beskidte fingre i den sorte muld! Så ingen andre dyr, hverken før eller siden skulle lide under deres usmagelige måde at aflive dyr på!

 

Har de afsonet ifb, med sagen stod på eller skal de ind og ruske tremmer senere, så der fortsat er håb om at nøglen kan blive væk!

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 17:04

Advarsel

Advarsel

Advarsel

Grim beskrivelse

 

Advarsel

Advarsel

Advarsel

Grim beskrivelse

Advarsel

Advarsel

Advarsel

Grim beskrivelse

 

Jeg har ikka set videoen, og ønsker ikka at se den, men beskrivelsen

 

Ikke nok med at ponyen fik et slag for panden med en gummihammer, som kun gjorde den omtumlet, så prøvede man at skilde hovedet fra krop helt nede ved skulderen. Med en brødkniv

 

Prøv at se/ tænk hvor tyk halsen er på det sted

 


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 16:48

Fint de fik føjeste straf.

Jeg kan ikke blive fornærmet over, at man vælger at slagte sit kæledyr.

Men jeg kan blive fornærmet og forarget over, at man gør det UDEN den rette viden herom.

Man skal sætte sig ind i teorien - hvordan slagter man en pony på korrekt vis, hvilket udstyr skal man bruge, kræver det en særlig uddannelse, og i hvilken stand skal udstyret (herunde knive!) være? (De skal sjovt nok være skarpslebne, kan jeg afsløre).

 

Derudover kan jeg også blive fornærmet over, at man gør det på offentlig grund. Jeg synes bestemt danskerne er kommet meget langt væk fra naturen, og man burde sætte sig mere ind i hvor kødet kommer fra.

MEN, det skal ikke ske under "chock"-omstændigheder som her, hvor personerne er helt uforberedte på det syn de skal se. De har nok aldrig set et dødt dyr før, eller så meget blod. For børn kan det jo næsten være traumatiserende, når de bare går en rolig tur på stranden og pludselig ser sådan et syn.

 

Synes det vidner om, at gerningsmændene mangler realitetssans og opdragelse.

Håber straffen kan sætte et eksempel for andre: hvis i skal slagte skal i gøre det rigtigt, uden at dyret lider, og ikke på offentlig grund.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 
 i betragtning
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 18:09

I betragtning af de ikke-eksisterende domme der normalt følger sager om dyremishandling, så er 30 dages ubetinget fængsel vel ganske godt.

 

Jeg håber, at man i dommen har taget i betragtning at Carl Plum jo netop ved hvordan man slagter dyr korrekt og at han derfor handlede mod bedrevidende.

Ikke at det er bedre, hvis det handlede om en tilfældig lømmel-streg, men her er det faktisk en ung mand, som er vokset op med dyr, med viden om dyr og slagtning. Det gør det i mine øjne endnu mere afstumpet.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

2
0
Svar på denne tråd
 
 Højeste straf????
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 11:06

De danske straffe for dyremishandling er til at lukke op og sk... i

Der er i mit univers INGEN signalværdi i 30 dages fængsel, når man har påført et dyr så store smerter.

 

Det kunne være, at den usoignerede "kok" (i mit univers hænger usoigneret og mad underligt nok ikke sammen) CP skulle have haft opdraget lidt på hendes yngel, i stedet for at være stolt over han tør sætte sig op imod systemet, som hun stolt udtalte et par dage efter at det var kommet frem i medierne.

 

Klaphatten udtalte jo dengang, at årsagen til at Tarzan led denne skæbne var den, at de ikke kunne finde en ven/mage til ham, og at han derfor kedede sig.

En dum undskyldning for billige bøffer på grillen Sankt Hans aften syntes jeg, på nettet finder man lejlighedsvis gratis/meget billige shetlandsponyer, hvis det var det man ønskede.

 

Jeg er af den overbevisning, at den egentlige årsag skal findes i et måske manglende pas, og så gad man ikke ofre penge på hverken pas eller slagter, for så blev bøfferne lige pludselige dyre.

 

At man vælger en offentlig strand til at udføre sin makabre gerning på, og kan påføre et levende væsen både smerte, frygt og stress går over min forstand, og viser blot hvor lidt intelligens man besidder og hvor lidt empati man indeholder.

 

Stakkels stakkels pony.


Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham,


- et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,


men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger!

7
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider