Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Riathlon; Militarys nye navn
Forfatter: 
Dato:  13-10-2014 23:32
Indsat fra nyheden Riathlon; Militarys nye navn:

Militarysporten skifter navn. Military har sine rødder i militæret, men sporten har gennem de sidste år udviklet sig til en moderne sport for alle, og derfor har militaryudvalget besluttet, at sporten skal have nyt navn fra 2015.

 

Navnet er sammensat at "athlon" der er det græske ord for konkurrence og "ri" der kommer fra ridningen.

 

Man benytter allerede "athlon" i triathlon og biathlon, hvor der også er tale om sammensatte sportsgræne, og derfor mener man, at det er et passende moderne navn for military.

 

Kilde: DRF

 

Forsidefoto: JP-photo.dk

1
6
Svar på denne tråd
 
 Synes nu
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 00:38

godt om det gamle navn, som henviser til sportens oprindelse/historie.

 

Nå, men jeg kalder også fortsat "renovationsmedarbejder" for "skraldemand", så det er nok bare mig der ikke er så udviklingsparat som jeg burde være


 

 

Mvh Janni

Nu med gult kort :-)

 

20
0
Svar på denne tråd
 
 Triathlon
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 08:08

Prøv at gætte hvor mange procent der vil høre forkert når der bliver sagt "jeg dyrker Riathlon" og spørger om det er almindelig Triathlon eller halv/hel Ironman.

11
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 08:50

Fuldstændig tåbeligt, intet mindre!

7
0
Svar på denne tråd
 
 Dårlig idé
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 09:33

 

 

Faktisk en virkelig dårlig idé!

 

Hvorfor er det lige, at nogle tror at man ved at ændre navne, og logoer får mere succes i samfundet..

 

Mange går snart så meget op i at udvikle samfundet, at man glemmer at leve i nuet. I stedet udvikles et overfladisk og stresset samfund, men det var et sidespring.

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

6
1
Svar på denne tråd
 
 Giv din mening til kende
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 11:15

For dem som ikke lige følger med på facebook har det skabt et del ballade i militaryverdenen. Vi har skabt en mindre afstemning, ikke at vi regner med at kunne influere meget, men måske vi er heldige.

 

www.militaryhesten.dk/?Id=3621


 



Med venstre hånd
Line

 

 

http://linebergmann.dk/ - CassiusCam

 

http://militaryhesten.dk

4
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 11:23

Jeg har givet min stemme. Synes det er ærgerligt man har valgt at ændre navnet. Og forstår egentlig heller ikke hvorfor man synes military har brug for et mere "moderne" navn?

 

Når det så er sagt forstår jeg heller ikke valget af det nye navn, det er som om man prøver lidt for meget at læne sig op af en pt. meget populær sport.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 11:37

Puhhh, godt jeg er sandkasserytter!!!

 

Havde det været 1.april, havde jeg været overbevist om, at det var en aprilsnar


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

9
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 11:37

Tåbeligt! Jeg er ikke imod fornyelse - men..!!!

 

Hvad er der i vejen med et godt navn de fleste kender? Det nye udtales så folk kan misforstå hvad man taler om - og det "gamle" navn vidner om stolte traditioner...

 

Det' en ommer!

6
0
Svar på denne tråd
 
 Jøsses
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 11:49

 

Det er simpelthen det dummeste jeg længe har læst!!!

I min verden kan de skifte navnet nok så tosset - men det hedder military og det vil det i min verden blive ved med! At jeg så samtidig synes det nye navn lyder komplet idiotisk det hjælper ikke på det.

 

 

Det er ikke alt der behøver at blive moderniseret - jeg synes DRF's fokus burde være på nogle andre ting!

 

 

 

\\ Pernille

 

8
0
Svar på denne tråd
 
 Riathlon?
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 14:34

Det er et komplet åndssvagt navn, som kun vil opleve misforståelser.

 

Som jeg har skrevet på diverse facebookgrupper for military, så synes jeg, at hvis der skulle en navneændring til, så kald det den internationale betegnelse: Eventing


Karina

 

med trakehneren

A´Nan H

 


"Der vil ikke være noget paradis,

hvis min hest ikke kommer mig i møde"

Ofelia, min smukke engel, jeg savner dig..

 

5
1
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 14:46

"Military er et forældet udtryk som giver forkerte associationer." skriver de i Militaryhesten.dk??? Jeg syntes det giver de helt rigtige associtioner - men det er nok bare mig der ikke er forkalket nok til at have glemt hvad det går ud på...


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

6
1
Svar på denne tråd
 
 1111111111
Forfatter: 
Dato:  14-10-2014 14:48

Stakkels rytter der fremafrette skal komme med en lang forklaring på hvilke ridesport de dyrker.. det ender vel bare med at sige "jeg rider military" og straks vil de få svaret "NÅ, det kunne du bare havde sagt"

 

military Riathlon

 

Vores datter bestemte sig for en månede side at året 2015, hendes sidste pony år skulle bruges på at konvetere til military rytter !!!

 

Men Nej, den drøm er allerede mannet til jorden. nu skal hun til at ride Riathlon ??? øv så nåede hun ikke at blive Military rytter...

 


:O)

3
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm....
Forfatter: 
Dato:  15-10-2014 00:51

Udover at det nye navn lyder fuldstændigt tåbeligt (og forklaringskrævende), så er det da osse helt unødvendigt. Hvad er der nu galt i at man kan høre hvor sporten har sit ophav?



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

5
0
Svar på denne tråd
 
 underskriftindsamling
Forfatter: 
Dato:  15-10-2014 13:06

Her er et link til en underskriftindsamling mod det nye navn:

www.skrivunder.net/ nej_tak_til_riathlon_- _bevar_military_i_danmark#form


 

 

http://dkoksen.wordpress.com/

 

Sponsoreret af: www.dangro.dk

 

 

 

www.aloekongen.dk

Selvstændig forhandler af Forever Livings Aloe Vera produkter

4
0
Svar på denne tråd
 
 Navne...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2014 15:14

Jeg vil ikke blande mig i hvorvidt et navneskift er passende, men rent sprogligt er riathlon en ren hjerneblødning.

 

Dels fordi det er alt for nemt at forveksle med triathlon, som Charlotte Stutteri Lund siger - og dels fordi ordet i sig selv ikke giver mening, når man på den måde blander dansk og oldgræsk og ikke bevarer det fulde danske ord. Hvordan skal nogen kunne vide hvad 'ri' betyder?

 

Hvis man vil holde fast i athlon, kunne equiathlon være et bud. Det er stadig sprogforvirring mellem græsk og latin, men det opdager de færreste ;)

 

 

I

8
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  15-10-2014 15:34

Græsk:

stratiotikón ~ militær
vólta ~ ride

athlon ~ sport

 

stratiotikón vóltathlon...

Hvor svært kan det være? Men det er stadig åndsvagt at skifte navn...

 


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

8
0
Svar på denne tråd
 
 1. april...
Forfatter: 
Dato:  15-10-2014 18:14

Jeg troede først lige, at jeg læste en nyhed fra d. 1. april! Det er jo næsten ikke til at tro.

 

Riathlon - kan jo næsten ikke engang udtale det. Jeg vil fornægte det nye navn, ligesom at jeg stadig staver the med H og kalde sporten for military som om ingen ændring var sket... Riathlon, hvad tænker de dog på?


Riathlon skaber netop forkerte associationer! Skal man svømme, løbe og cykle med sin hest? Har de valgt det navn, fordi triathlon er så populært for tiden?
Jeg græmmes, gør jeg, græmmes som en gammel, forargret kone!

 

Heidi

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 Der må være nogen i
Forfatter: 
Dato:  15-10-2014 22:26

 

det udvalg der absolut intet fornuftigt har at tage sig til? (Og nogen der har stemt på dem)

 

For min skyld kan de vedtage at jorden er flad, military er military.

 


(OBS: Du har endnu ikke oprettet en signatur).

4
0
Svar på denne tråd
 
 Militaryudvalget er ikke stemt ind
Forfatter: 
Dato:  15-10-2014 23:05

det bliver "ansat" af rideforbundet. man skriver en ansøgning og nogen kommer så ind til samtale.

 

Jeg tror det for nogen i udvalget har været meget vigtigt at man ikke kunne fremsøge en tank når man googlede military.

 

Jeg er i bund og grund fuldstændigt ligeglad med hvad de kalder det. Bare de får medlemmerne med sig.

 


 



Med venstre hånd
Line

 

 

http://linebergmann.dk/ - CassiusCam

 

http://militaryhesten.dk

3
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg håber da
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 22:30

 

ikke google-overvejelserne overhovedet har været i spil i DRF? D'et står vel for søren ikke for hverken Sverige eller Wammen?

 

Her mit resultat (uden cookies og historik):

Billede

 

Jeg kan finde hvad jeg leder efter (uanset om det var heste eller militær jeg mente), det kan DRF da være ganske godt tilfreds med?

 

Jeg kan se de har både en "vision" og nogle "værdier" på deres hjemmeside, og så ved man jo godt hvad klokken har slået, men at være så arrogant at tro man har patent på den dansge språg og kan omdefinere begreber der rækker udover ens egen lille kreds? I det mindste kunne de lade military være og så lave et alternativ (med samme regler) og andet navn, og afvente effekten af det.

 


(OBS: Du har endnu ikke oprettet en signatur).

2
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  16-10-2014 23:08

Ja det var jo nok noget inden Google acceptere at riathlon ikke er en stavefejl.

 

Billede

 


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

6
0
Svar på denne tråd
 
 Grin eller gråd
Forfatter: 
Dato:  17-10-2014 10:31

 

Ja, jeg googlede også og fandt de samme resultater som 8u61 og Jens.

 

Men så skrev jeg military ri og google foreslår selv military ridning. Hvad er problemet.

 

Årstiden har forvirret mange planter, feks. har flere fået jordbær i Oktober, så mon ikke også kalenderen er blevet forvirret og det er en genial april-snar der er kommet ud en forkert dato. !

 

Lad os nu beholde det navn som vi alle både inden for og ikke mindst, uden for sporten kender og så Sportsbolle s datter kan få sit ønske om, at slutte sin ponykarriere som ponyMILITARYrytter opfyldt!

 

Brug og del også ditte-katrines link, www.skrivunder.net/ nej_tak_til_riathlon_- _bevar_military_i_danmark#form

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe byttes el. ...

1
0
Svar på denne tråd
 
 tosser....
Forfatter: 
Dato:  17-10-2014 20:04
Dumt med mere dumt på......navne ændring er såmænd overflødig eller dumt nok i sig selv, men kunne måske godt forsvares hvis man feks tog det engelske/internationale navn "Eventing", eller måske extremriding, Det nye navn er ikke mindre end en total hjerneblødning hos udvalger. Håber de kommer til fornuft og lytter til udøverne.

En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 16:29

Jeg troede dybt seriøst det var en joke..

Det lyder SÅ dumt, med en blanding af dansk og græsk.

Det er simpelthen så kikset at blande sprog på den måde, især når ordet ikke "flyder", men er dumt at udtale.. OG ligger op af et andet navn. Tal om et forklaringsproblem. At blande sprog på en så kikset måde, det lyder som noget et barn ville have fundet på.

 

Synes overhovedet ikke military er forældet, det er jo sportens oprindelse. Riathlon lyder så kikset.

 

Jeg stemmer også for eventing, hvis det endelig skulle være. Det bruges af FEI og engelsksprogede lande. Men syntes slet ikke der var noget galt med military i første omgang.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider