Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Må en sagsbehandler det?
Forfatter: 
Dato:  08-10-2014 14:22

Må en sagsbehandler godt udtale sig personligt om ens sygdom/lidelse?

Som I, må han/hun godt sige (uden lægens ord for dennes påstand), at fordi han/hun ikke mener ens reaktion på lidelsen er voldsom, så er det ikke nødvendigt at tage hjem fra arbejdsprøvning, når han/hun lige har fået at vide, at lægen siger modsatte?
Vi snakker en lidelse der årligt er årsag til mere end 50.000 dødsfald.

Hvad tænker I?


Mvh. Lykke


Proud owner of:
Pearl
& Amber

*Tennessee Walking Horse*


***KOM TIL HALLOWEEN AFTEN FOR HESTEFOLK***

Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

2
2
Svar på denne tråd
 
 Nej..........
Forfatter: 
Dato:  08-10-2014 14:30

Sagsbehandleren skal forholde sig til facts, dvs. fx lovgivning, lægelige vurderinger osv. Han/hendes personlige mening er underordnet. Han / hun er uddannet sagsbehandler ikke læge/dommer/politi m.m.

 

Det bedste du kan gøre I sådan en situation hvor en person udtaler sig ud over deres kompetencer, er at be personen forholde sig til de oplysninger han/hun har modtaget af de rette instanser.

 

Be om dokumentation for han/hendes påstand.

9
0
Svar på denne tråd
 
 Hej hej...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2014 16:59

Jeg er socialrådgiver og jeg skal udtale mig socialfagligt på baggrund af de oplysninger borgeren, samt læge, pårørende, andre fagpersoner giver mig.

Jeg skal vurdere udfra min socialfaglige analyse, på den givne problemstilling.

 

Jeg har svært ved at give et bud på, om den pågældende sagsbehandler har udøvet over evne. Personlige meninger er selvfølgelig ikke ok, men vores socialfaglige vurdering er.

 

Dialog er vejen frem, prøv at ring til han/hun og spørg hvad der ligger til grund for det skrevne :)

3
1
Svar på denne tråd
 
 æhmmmmm
Forfatter: 
Dato:  08-10-2014 18:16

Jeg synes det er lidt for kryptisk at forholde sig til :)

 

Som udgangspunkt må sagsbehandleren ikke stille diagnoser, men om det er forbudt at udtale sig om en tilstand tror jeg nu ikke det er.

 

Nu er fedme jo også årsag til mange dødsfald, men ikke en grund til at gå hjem fra en aktivering :D

 



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
7
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-10-2014 18:28

Okay, så lad mig specificere.
Vi snakker epilepsi og mindre anfald, som i krampeanfald i arm, hoved og/eller hjerne.
Sagsbehandleren siger så, at bare fordi en lillefinger ryster lidt, så er det ikke nødvændigt at tage hjem.
Det skal siges, at de store fuldkrops anfald starter altid i et mindre anfald som så udvikler sig, og de giver smerter.
Anfaldene er gået fra 1-2 gange månedenligt til hver/hver anden dag, og de kommer oftest i serier på op til 356 (hvilket er max af hvad der er talt på et døgn). Det kan dog også være der kun kommer 1, 2 eller 3. Det er meget forskelligt.


Mvh. Lykke


Proud owner of:
Pearl
& Amber

*Tennessee Walking Horse*


***KOM TIL HALLOWEEN AFTEN FOR HESTEFOLK***

Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Epilepsi
Forfatter: 
Dato:  08-10-2014 20:00

Nu er dødeligheden for epilepsi jo ikke 50.000 årligt. Jeg har ikke adgang til de nyeste tal, men i 2010 døde 127 personer af epilepsi, hvor størstedelen var sekundært (fx. Hjernesvulst som forårsagede epileptiske anfald). Så du gør nok sygdommen lidt værre end den er.

Man estimerer at ca. 30.000 danskere er i behandling for epilepsi.

 

Hvis dine anfald går over umidelbart af sig selv inden for kort tid, er der vel ingen grund til at tage hjem fra arbejde? Hvis det er generaliserede anfald, er der vel nogen som tilkalder en ambulance?

 

Men dine anfald lyder ikke udelukkende som epilepsi. Fokale anfald plejer ikke at vise sig som en rystende lillefinger. Kan der være andre årsager som også spiller ind? Evt. noget psykisk, hvor angsten for at få et anfald kan provokere din krop?


 

 

7
1
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  08-10-2014 20:47

Jeg forstår simpelthen ikke hvor du vil hen med dit indlæg? Er det ikke bare et spørgsmål om at tage dialogen med din sagsbehandler?

 

Eller hvad er det du ønsker at opnå?

4
7
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-10-2014 21:54

Lnilsson
Det nummer jeg har er på verdensplan, og det er dødfald årsaget af Epilepsi. Kilde er en side for Epilepsi.
Jeg har haft diagnosticeret epilepsi i over 15 år. Det er ikke blot en rystende lillefinger - det var sagsbehandlerens sarakastiske udtalelse. Det er kramper i hjerne, hoved og arm der giver hovedpine, midlertidigt svækket taleevene, midlertidig mistet funktionsevne i venstre arm, træthed og stress. Jeg har 4 forskellige typer anfald, og disse tre er type 1. Type 2, 3 og 4 er fuldkrops anfald, hvor 3 og 4 er kramper. Mine fuldkrops anfald starter altid i en type 1, men de er sjældne (heldigvis).

CarolineR
Jeg har desværre mistet tilliden til min sagsbehandler, og det var nemmere at høre folk herinde, end at ringe en advokat eller lignende op. Der er trods alt en del herinde der er velvidende på området. Forsøgte egentlig at holde det forholdsvis neutralt.
Ville sådan set bare høre om en sagsbehandler må udtale sig på et lægeligt område, og på den måde forsøge at presse en ud i en potentiel farlig situation, når denne har fået modsat besked fra lægen (anfaldene er stressbetonet).


Mvh. Lykke


Proud owner of:
Pearl
& Amber

*Tennessee Walking Horse*


***KOM TIL HALLOWEEN AFTEN FOR HESTEFOLK***

Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

1
2
Svar på denne tråd
 
 Hvis du har mistet tilliden
Forfatter: 
Dato:  08-10-2014 22:20

til din sagsbehandler, er det helt lovligt at klage over sagsbehandleren og det er også helt lovligt at få tildelt en ny sagsbehandler :)

 

Jeg synes stadig det er svært at udtale sig om, altså hvorvidt sagsbehandleren har sagt noget der er direkte ulovligt.

 

er du i arbejdsprøvning?



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
4
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  08-10-2014 22:20

Ok det lyder bare lidt voldsomt med en advokat fremfor f.eks en dialog om problemet. Hvis du har en lægeerklæring på det, er det vel bare at henvise til den

0
3
Svar på denne tråd
 
 Tal på verdensplan
Forfatter: 
Dato:  08-10-2014 22:23

er altså ikke særligt sigende vores betingelser for behandlig er jo ret forskellig fra land til land.

 

Man kan dø af mange ting uden den rette eller ingen behandling :)



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
2
0
Svar på denne tråd
 
 Caroline....
Forfatter: 
Dato:  08-10-2014 22:25

lægeerklæringer fritager ikke nødvendigvis folk fra aktivering eller lignende, det er en vurdering.

 



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
2
0
Svar på denne tråd
 
 Lyt til dig selv...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2014 22:26

Tak for dit svar, så kan jeg bedre forstå din frustration over sin sagsbehandler. Jeg læste dit indlæg som om du ikke havde andet end "en rystende lillefinger". Du skal lytte til din egen krop og ikke din sagsbehandler. Du kender din krop og dine anfald og har deslige lægens ord herfor. Kan det eventuelt være at din læge ikke har været udførlig nok i sin beskrivelse af din sygdom?

 

Du kan enten kontakte din læge igen og bede om en mere udførlig lægeerklæring, og forklare lægen at din sagsbehandler negligerer dine anfald. Men du har allerede mistet tilliden til din sagsbehandler, så det må kunne lade sig gøre at skifte denne ud.


 

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  08-10-2014 22:28

Golda: Så forstår jeg ikke TS argumenterer for at hun har lægens ord for hun må tage hjem?

0
3
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  08-10-2014 22:31

Vil lige tilføje det er ikke fordi jeg vil blande mig i om TS må tage hjem det er bare for at forstå problematikken

0
3
Svar på denne tråd
 
 Lnilsson...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2014 22:34

TS er i arbejdsprøvning, det er jo meningen at man skal kunne afdække hvor meget TS kan klare at arbejde. Hvis man har meget sygdom og udeblivelser kan det være et problem at finde et realistisk arbejdsniveau.

 

Jeg tænker at TS er i afklaring i forhold til fleks, førtidspension, revalidering eller lignende.

 

Er der ikke mulighed for hvile på afklaringsstedet?

 

Får du helt sikkert et anfald? Eller er det måske et anfald der er på vej?

 

Er det mere dødeligt at gå i krampe på stedet (det er ikke ment så hårdt som det lyder)?

 

Er der større chance for at det ikke bliver et anfald hvis du går hjem?

 

Er du ikke nervøs for at anfaldet skal komme på vej hjem?

 



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
5
0
Svar på denne tråd
 
 Caroline.
Forfatter: 
Dato:  08-10-2014 22:37

Der er mange der er af den overbevisning at det lægen skriver er det vigtigste, det er det ikke nødvendigvis. Udtalelser fra lægen giver et billede af sygdommen og omfanget, men det er ikke alene det der gør at en afgørelse bliver truffet i ansøgers favør.

 

Hvis der er tale om terminalpatienter eller at folks liv vil være i fr hvis de aktiveres, tages der selvfølgelig hensyn og der bliver lyttet :)

 



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
3
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-10-2014 22:49

Altså jeg har lægens ord for at jeg skal tage hjem, da miljøet stresser (fabrik). Pludselige lyde, støj og uro er nok til at udløse anfald, og ét kommer sjældent alene - Så lægen siger jeg skal tage hjem.
Jeg er ej heller i tvivl om at jeg tager hjem i tilfælde af anfald, men min tanke går på hvorvidt jeg kan bruge det mod min sagsbehandler.

Jeg har tænkt mig at klage over hende, og søge en ny, men det skulle desværre ikke bare sådan lige være til, derfor samler jeg de ting jeg har som grundlag for at skifte ud, og denne her er én af dem.

Skulle bare vide om hun havde overtrådt hendes beføjelser.


Mvh. Lykke


Proud owner of:
Pearl
& Amber

*Tennessee Walking Horse*


***KOM TIL HALLOWEEN AFTEN FOR HESTEFOLK***

Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kun 1 godt råd
Forfatter: 
Dato:  08-10-2014 22:49

prøv evt at skriv på k10.dk

 

jeg er selv i systemet, og det er ikke for kyllinger. jeg har så to gigt sygedomme, men SKAL i arbejdsprøvning. igen

de skal afklare hvor meget man kan. selvfølgelig skal man kun være der når man kan klare det, men det skal der være taget hensyn til inden. Og desværre må de jo sende en ud i flere hvis de ikke mener at man viser noget.

 

og beklager men det er altså ikke bare lige sådan at få en ny sagsbehandler. for de fleste gange bliver man nægtet det

jeg fik først en ordenlig behandling da jeg klagede til vores borgmester.



1
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  08-10-2014 22:49

Golda: Ok tak for svar

1
2
Svar på denne tråd
 
 Må jeg spørge
Forfatter: 
Dato:  08-10-2014 22:55

hvorfor du er i arbejdsprøvning på en fabrik hvis de faktorere du beskriver udløser din epelepsi?

 

Er der ikke andre muligheder?



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
1
0
Svar på denne tråd
 
 der kan selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  08-10-2014 22:57

være forskel på hvor svært det er at skifte sagsbehandler fra kommune til kommune.

 

Jeg har ikke oplevet det som et problem :)



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-10-2014 23:05

Golda Showers
Har fået henvisning til en neurolog.

Ang. anfalene, så er det en fordel at jeg er hjemme, da jeg er i et miljø hvor jeg føler mig tryk. Der er mulighed for at hvile og gå ind for sig selv på stedet, men det hjælper ikke. Støjen er der stadig, og hvis jeg går ind og lægger mig, er der større risiko for anfald, da jeg ikke tænker på andet end det så. Dette er ikke noget jeg selv kan styre (hvor meget jeg end ville ønske det).

Jeg kan ikke sige med sikkerhed om jeg får anfald eller ej, ej heller hvor mange jeg får. Jeg har allerede fået en del anfald i arbejdsprøvningen (startede 1. dag ud med 3), og de er som sagt forværret væsentligt siden jeg startede.
Du kan dø af anfald, og du kan dø af følgerne fra et anfald (fx hvis du ligger forkert og bliver kvalt, falder bagover og knalder hovedet i noget eller andet), og disse ting kan jeg ikke varsle om. Som 7 årig så jeg bl.a. min mor gå bagover i et epileptisk anfald, og knalde baghovedet i fortorvet. Jeg selv har haft fuldkrops krampeanfald i et tog, og vågnede op ca. en halv time senere.

Jeg er omgivet af folk der selv arbejder på stedet + folk der også er i praktik og i arbejdsprøvning, og ingen ved hvordan de ville skulle takle mig, hvis jeg fik et stort anfald, og under halvdelen er overhovedet klar over at jeg har epilepsi.

Som jeg ser det, undervurderer min sagsbehandler den lidelse markant.
Jeg er helt med på at det er en prøvning, og har da også været der langt de fleste af dagene - har 1½ sygedag på 3½ uge. Jeg vil selv rigtig gerne videre. Er træt af at sidde uafklaret og håber allermest på at blive tildelt flexjob, så jeg stadig kan komme ud og være igang.


Mvh. Lykke


Proud owner of:
Pearl
& Amber

*Tennessee Walking Horse*


***KOM TIL HALLOWEEN AFTEN FOR HESTEFOLK***

Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-10-2014 23:12

Golda Showers
Fordi min sagsbehandler ikke overholdt vores aftale. Mit ønske var at komme et sted hen med børn (børnehave/SFO) eller et plejehjem - selvom det self. også kan være et stressende miljø. Hun mente dog at en arbejdsprøvning lignende en arbejdsprøvning jeg allerede har været i, var bedre. Jeg har været i stort set det samme (fabrik), med samme muligheder (gå, stå, side, ligge), og da lød evalueringen, at de ikke engang ville sende mig i flexjob. Denne er dog - ifølge min sagsbehandler - forældet (2½ år siden), trods der intet er blevet gjort for at komme videre siden da.


Mvh. Lykke


Proud owner of:
Pearl
& Amber

*Tennessee Walking Horse*


***KOM TIL HALLOWEEN AFTEN FOR HESTEFOLK***

Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

1
3
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  09-10-2014 09:35

Hvis det er så voldsomt som du beskriver er det måske ikke så optimalt i en børnehave hvor du har ansvaret for børn. Samt det måske er en voldsom oplevelse for børnene hvis du får så mange anfald osv.

 

Bare lige en tanke

21
1
Svar på denne tråd
 
 Som jeg ser det
Forfatter: 
Dato:  09-10-2014 10:05

Hejsa Lykke

 

Som jeg ser det, kan du ikke bruge vores svar til ret meget, da vi ikke kender din situation

 

Du skriver selv, at du har talt 356 anfald på et enkelt døgn. Hvad betegner du så som et anfald? Det er jo knap 15 anfald i timen, hvis man tager alle 24 timer, og hvis du sover bare 7 timer i det døgn, er det over 20 anfald i timen. Ydermere der skal vel være ophold mellem anfaldene, før man kan kalde det næste for et nyt anfald? Det fortæller mig, at dine anfald kun er ganske små og korte. Hvor voldsomt er de anfald? Falder du bevidstløs om, eller ryster du "bare" lidt? Hvor ofte får du fuldkropsanfald?

 

Hvis du så tager hjem fra arbejde så snart du får et anfald, som måske varer ganske kort og måske ikke er voldsomt, så synes jeg måske også det virker lidt overdrevet at tage hjem på det grundlag. Men jeg er ikke læge, så jeg kan ikke vurdere, om det er ok eller ej - Det kan de andre her på HN nok heller ikke

 

Du kan jo starte med at forklare dine kolleger, hvad de skal gøre, hvis du får et anfald. Det er da nemt løst, og de vil da helt sikkert hjælpe dig, hvis det bliver nødvendigt Som en anden skriver, kan anfaldene jo også komme, mens du er på vej hjem, eller mens du evt. er alene hjemme. Det er da værre, end hvis du har instrueret dine kolleger i situationen. Du virker lidt tilbagelænet og ikke som om, du selv har lyst til at finde en løsning

 

Din sidste kommentar omkring, at din sagsbehandler ikke har opfyldt dit ønske om at komme i en børnehave, synes jeg er liiiidt forkælet. Det var et ønske, som måske ikke KUNNE opfyldes. I Danmark passer vi godt på vores syge osv. og det synes jeg, du skal sætte pris på. Formålet med en arbejdsprøvning er at finde ud af, hvor meget arbejde du kan klare. Det handler ikke om at finde drømmejobbet.

 

Vær nu glad for, at der tages hensyn, og at kommunen rent faktisk prøver at hjælpe dig, i stedet for at stille dig på bagbenene og være muggen over, at det ikke lige er drømmescenariet, du er havnet i. Der er MANGE mennesker, der ikke har drømmejobbet, men de passer deres arbejde alligevel, for det er det, der giver mad på bordet. Sæt pris på at der er muligheder i stedet for at fokusere så meget på begrænsningerne.

 

Dialog er vejen frem - Også selvom man ikke altid får ret Så tag en snak med din sagsbehandler og fortæl hende, hvordan du har det med situationen og med hende/ham.

 

Jeg håber, du finder en god løsning, og at du ikke synes, jeg er for hård ved dig. Det er ikke min hensigt

 


Venlig hilsen


Rosen

20
5
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-10-2014 11:24

Som - tidligere - pårørende til en epilepsi patient så kan jeg godt forstå Lykkedes bekyrming.

 

Det her foregik ganske vidst for 25 år siden men de anfald min lille bror havde som spæd kostede ham AL funktion.
Det vil sige han krævede døgnpleje fordi han INTET kunne selv. Han var døvblind og havde en masse følgesygdomme som følge af han sad stille - han nåede kun at leve 14 år.

 

Jeg ville altså også tage det forholdsvis alvorligt.

 

 

JEg kan altså ikke forstå kommunens syn på det.

Find dig en ny sagsbehandler og indvolver eventuelt en uvidlig socialrådigver som kan forklare dig dine rettigheder - måske en patientforening?

 

 

 

Jeg kan godt forstå du er bekymret.

Det lyder meget stressende den måde som du bliver behandlet på. Men det er måske bare mig der er pyldret?



 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-10-2014 12:48

CarolineR
Det har du nemlig ret i. Forskellen var dog, at inden jeg startede i arbejdsprovning, havde jeg ganske få anfald, og sjældent. Det er først efter jeg er startet, de er eksploderet.
Men det kunne ligeså nemt være sket i en børnehave, og så havde jeg også sagt stop, særligt for børnenes skyld.
Har dog været i børnehave før, både i praktik og som vikar, og det havde jeg god erfaring med.

Rosen ?Calando?

Mine mindre anfald varer alt mellem 1-12 sekunder, så nej, de er ikke langvarige. Men igen, de kan udvikle sig til værre, og jo mere der sker omkring mig, des større risiko er der for at det sker. Stess kommer nemt hos mig, særligt når jeg først har haft ét anfald.
Fuldkrops krampeanfald er yderst sjældne. Faktisk er der gået 8 år mellem mit forrige til mit sidste, som var for 2 dage siden.

Igen, ét anfald kommer sjældent alene, og jeg har det ikke godt efter sådan et anfald, end ikke selvom det er kortvarigt. Det lyder måske ikke voldsomt når ens arm, hoved eller hjerne går i krampe, men det føles værre end man skulle tro.
Og spørgsmålet lød ikke på om HN syntes jeg skulle tage hjem - Det lød på om min sagsbehandler havde overtrådt hendes beføjelser som sagsbehandler, ved at tale lægen imod, med hendes egen personligt indstilling til en lidelse. Det var det eneste jeg ville med denne tråd.

Det kunne jeg jo, og det kommer jeg nok også til, efter de er blevet dét værre.

Ang. mit ønske om at komme i børnehave, så var det en aftale mellem sagsbehandleren og jeg. At komme igennem en arbejdsprøvning der mere eller mindre er det samme som den tidligere arbejdsprøvning jeg har været igennem, er i mine øjne dybt godnat. Særligt når svaret fra sidste var klart, at de ville ikke engang sende mig i flexjob. Som du selv siger, så er pointen er jo at finde ud af hvad jeg kan, og ikke hvad jeg ikke kan.

Jeg ønsker ikke drømmejobbet. Jeg ønsker at finde ud af hvad jeg kan, og et plejehjem er fx ikke noget jeg nogensinde har ville arbejde på, men jeg har fået beskrevet hvilke hensyn der kunne tages der, og det gav mig en forhåbning om, at det faktisk var noget jeg kunne. En børnehave har jeg tested med positivt udfald, men som Caroline skriver, så er der også en vis risiko ved at arbejde med mennesker, særligt svage, hvis man har epilepsi.
Og dette er problemet med mine skavanker. Epilepsi er blot én af mange, og derfor er det ikke nemt at finde et arbejde jeg kan holde til, for det er både mentalt (epilepsien) og fysisk (arbejdsskade, slidgigt mm.) mine problemer er, og desværre sætter det nogle barrikader for hinanden.

Men ville slet ikke ind på alt det her, det eneste jeg var int. i, var ang. min sagsbehandler.

 

HorsemanshipFan
Mange tak. Desværre er det ikke alle der tager epilepsi lige seriøst.
Ked af at høre med din lillebror. Har selv stået på den modsatte side som videne til en epileptiker - min mor, inden jeg selv fik det konstateret. Og det er bare så grimt.


Mvh. Lykke


Proud owner of:
Pearl
& Amber

*Tennessee Walking Horse*


***KOM TIL HALLOWEEN AFTEN FOR HESTEFOLK***

Med FB grupperne:
Horse Behavior & Groundwork, Equine Color Genetics og Træf hestefolk imellem

2
2
Svar på denne tråd
 
 Tak, Lykke
Forfatter: 
Dato:  09-10-2014 13:06

Hej Lykke

 

Tak for dit uddybende svar, som du holdt i en pæn tone, selvom jeg gik dig på klingen Jeg forstår bedre din situation nu, og det er jo klart, at du ikke skal være i et miljø, der forværrer din tilstand så væsentligt, som du beskriver det. Men så er det vel også soleklart, at du ikke kan holde til det pres, der er blevet dig pålagt, og det skal der da naturligvis gøres noget ved.

 

Det er svært for sådan en som mig, der aldrig har haft "den slags" inde på livet, at sætte sig ind i, hvor svært andre mennesker kan have det. Jeg er bare heldig, og nogle gange skal jeg huske, at ikke alle er lige heldige!

 

Med hensyn til svar på det du egentlig spurgte til, så aner jeg ikke, hvad hun må sige til dig. Men jeg synes stadig, du skal tage en god snak med din (eller en anden) socialrådgiver, så du får fortalt, hvordan du har det og ikke mindst hvordan du føler det. Kommunikation er virkelig svært, men jeg tror på, det er vejen frem. Får du først blandet advokater osv. ind i det, vil jeg være bange for, det giver ris til egen r*v, da processen sikkert tager længere tid og bliver lidt akavet, (specielt) hvis du ikke får en anden socialrådgiver

 

Når hun taler nedladende til dig, så bed hende PÅ EN PÆN MÅDE om at tale ordentlig til dig. Jeg ved det er svært, men jeg tror som sagt på, det er en bedring tilgang til dit problem.

 

Jeg håber, du snart finder din rette hylde, så du kan være glad for at tage på arbejde


Venlig hilsen


Rosen

4
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt af hvert
Forfatter: 
Dato:  09-10-2014 14:28

Hej,

 

Da jeg læste indlæggene herover kom jeg i tanke om, at jeg har fået at vide, at et flimrende neonrør kan være nok til at forårsage epilepsi eller udløse et epilepsianfald. Måske er der noget i dit miljø på arbejdspladsen, du ikke kan tåle, siden dine anfald er blevet så meget hyppigere. Det kan være lyset eller synet af ting,d er flimrer forbi, hvis du sidder ved et samlebånd eller noget lignende. Bare en tanke.

 

Noget andet er, at jeg lider af migræne, hvilket ikke er det samme, det ved jeg godt, men måske kan mine erfaringer sige lidt om, hvordan det er, når man fejler noget, andre ikke kan se på én. Når jeg får et anfald, får jeg det først skidt, uden at have ondt i hovedet. Det er i ca. 90% af alle tilfælde et forvarsel om, at om ca en halv time får jeg det meget slemt. Derfor kører jeg hjem fra arbejde, mens jeg er i stand til det (er desværre et par gange kørt for sent og burde slet ikke have kørt bil, det ved jeg nu bagefter). Nogle kolleger forstår det ikke, for "der findes jo medicin mod migræne, og XXX's søster kan sagtens passe sit arbejde resten af dagen", men jeg har altså prøvet diverse midler, og de virker bare ikke på mig. Efter anfaldet, som heldigvis ikke varer flere dage, som de gjorde i mine unge år, har jeg det jævnt hen dårligt og kan ikke "tænke rent" i flere timer. Jeg kan sagtens have dårlig samvittighed over at køre hjem for at have det meget skidt i måske en time, hvorefter jeg i teorien burde være klar igen, men det er jeg desværre ikke - dels ville jeg ikke være god at sende ud på vejene, og dels ville jeg ikke være til særlig megen gavn på arbejdspladsen.

 

En gang havde jeg fået en slem hjernerystelse. Det kunne man jo heller ikke se på mig, så mange undrede sig over, at jeg kunne gå omkring og se normal ud men ikke kunne arbejde. Heldigvis lyttede jeg mere til lægen end til alle de andre, så jeg kom over min hjernerystelse uden mén, men hvis jeg havde lyttet til f.eks. chefen, ejeren af stalden, hvor min hest stod (som andre var så søde at passe) og flere andre, havde jeg presset mig selv for meget og havde fået varige mén.

 

Så pas godt på dig selv, lyt til lægen og få evt. papir på, hvordan du bør forholde dig.

 

Held og lykke!

 

MVH

Jette

7
0
Svar på denne tråd
 
 Aha.......
Forfatter: 
Dato:  09-10-2014 17:44

du spørger altså om socialrådgiveren må gå modsat det lægen har sagt?

 

Ja det må socialrådgiveren godt. Det kan være hun/han har vendt det med kollegaer, lægekonsulenter eller andet.

 

Spørg hende hvorfor hun har vurderet situationen som hun har :)



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
1
0
Svar på denne tråd
 
 klap på skulderen
Forfatter: 
Dato:  10-10-2014 17:46

Jeg vil gerne give dig et klap på skulderen for, hvad du står igennem. At finde ens rette hylde med en kronisk sygdom er ikke nemt - og vejen er umenneskelig.

 




o Statsministeren o


4
0
Svar på denne tråd
 
 Er der egentlig en grund til
Forfatter: 
Dato:  18-10-2014 11:48

at du ikke skal i uddannelse? Jeg kan se at du er 29 :)



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 12:48

Golden Showers:

Man kan SAGTENS ende i at blive erklæret at man ikke er parat til uddannelse når man er under 30.

Som jeg læser Lykkes funktionsniveau så kan jeg egentligt overhovedet ikke se noget formål med at hun skal i udannelse. Det funktiosniveau som hun beskriver i tråden berettiger på ingen måde til at Lykke enten skal opfordres eller presses til at skulle i uddannelse.

 

 

Hvis man skal i uddannelse så skal der være et formål med det og der er ikke formål med at sende et menneske med funktionsiveau ud i uddannelse hvor hun har SÅ svært ved at være på en arbejdsplads som hun beskriver.

 

Jeg synes også det er trist den situation som Lykke står i.

Men jeg må erkendte at kommunerne nogle gange gør som kommunerne selv vil og man skal være mere end almindelig heldig hvis man vinder en dygtig og samtidig sympatisk sagsbehandler.

 

Godt nok kender jeg ikke Lykkes sag konkret men jeg kan fortælle at jeg hører mange historier fra det danske land omkring hvordan kommunerne opfører sig - eller hvordan de tillader sig opføre sig.

 

Jeg håber for Lykke at hun kan få ro på.

Det hun laver overfor Lykke er så maks stressende.



 

1
3
Svar på denne tråd
 
 Jeg siger ikke Lykke
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 14:56

bare skal uddanne sig, det undrer mig bare at hun ikke har fået et uddannelsespålæg, eftersom lovgivningen siger at alle (ja også ikke åbentlyst uddannelsesparate) skal have en uddannelse.

 

Det kan jo også være at Lykke allerede HAR en uddannelse og at det er derfor. Hvilket egentlig ville bringe mig videre til at jeg i så fald synes det er underligt at det lige er en fabrik hun er i arbejdsprøvning i/på og ikke et mere roligt sted.

 

Ikke alle spørgsmål er et angreb HorsemanshipFan :)



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
4
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 20:25

Jeg står som uddannelsesparat, og blev forventet klar til uddannelse indenfor 12-18 mdr. fra d. 1/1 i år.
Nu er vi ved at finde ud af hvad jeg kan holde til, og er igennem en masse forskellige udredninger. Jeg tror ikke selv på udd. og arbejde (gør min læge + tidligere læge heller ikke), men håber på flexjob så jeg i det mindste kan komme i gang, bare lidt.
Jeg har været ude for en arbejdsskade - 250kg halmballe i hovedet - og derudover døjer jeg med slidgigt i hofte (låsninger), ryg (låsninger, kramper og vejrtrækningsproblemer) og nakke, skæv ryg, medfødte spasticiteter og så en medfødt misdannelse på frontallappen (hvor min epilepsi stammer fra), som gør at min korttidshukommelse er mere eller mindre ikke-eksisterende.
Desværre ser kommunen på de enkelte ting for sig, hvilket jo er dejligt nemt, for en epileptikker kan jo sagtens arbejde, og det kan man også hvis man har arbejdsskade i ryggen, slidgigt (der har alle jo) eller en motorisk svækket arm - hvad der ikke tænkes over er, at alle samlet sætter nogle barrikader for hinanden, så pt. er det slet ikke sjovt at være 28 år i det danske system.
Lige nu er mit største ønske bare, at komme helskindet igennem det her forløb, uden at få ødelagt mig selv mere.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Det danske system
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 09:49

så pt. er det slet ikke sjovt at være 28 år i det danske system.

 

Og så er det bare jeg tænker: Hvilket system vil du hellere være i ?? Det amerikanske? Det tyske, franske, spanske, græske??

 

Det ER en hård omgang og hvis man er 28 og ikke har nogen uddannelse så er det selvfølgelig endnu sværere..

 

For mit eget vedkommende er jeg bare vanvittig glad og taknemmelig for for at være født i et land, hvor der er hjælp at hente.. Med + 7 mia mennesker i verden fordelt på 193 lande er den statistiske sandsynlighed for at blive født i et land med et system uendelig lille..

 

Jeg har tit spekuleret på hvad det mon var der gjorde min egen sygedagpenge - og fleksjobsag så nem i forhold til det man hører om..


Jeg køber aldrig en travhest igen men jeg elskede hende jeg havde over alt på jorden.

 

RIP Seven - 01.04.1990-26.05.2013

 

"Nothing tastes as good as skinny feels" - Kate Moss

8
1
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 20:25

MaggieMay
Jowh, men nu er det jo tilfældigvis Danmark jeg bor i, så dét er hvad jeg lige kan forholde mig til. Hvordan det er at være 28 år i alle andre lande, skal jeg ikke kunne udtale mig om, andet end ud fra div. artikler, hvor der står 117 forskellige ting ;)
Men du har da ret i, at vi har et system der fungerer bedre end så mange andre steder, ingen tvivl om det, men det ændrer desværre ikke på at jeg har været en del igennem efterhånden, hvilket er opslidende i sig selv, samtidig med at man skal kæmpe med smerter og anfald. Især når man ikke føler man kommer videre. Som du selv er inde på
, så hører man om mange groteske sager, og min er vand i forhold til mange af dem, hvilket ikke giver megen håb.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  20-10-2014 23:41

MaggieMay: Fed indstilling

 

Lykke: Jeg kan godt forstå det er opslidende, men jeg tror ikke du finder mange steder i verden du ville kunne leve uarbejdsdygtig (eller hvordan man nu siger det) og så stadig have heste. Prøv at holde fast i de glæder det giver, i din kamp for det du kæmper for

3
0
Svar på denne tråd
 
 Uanset hvad
Forfatter: 
Dato:  21-10-2014 12:12

Kan man jo godt synes noget er hårdt uden at skulle medregne hele verdens lidelser.

 



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
6
1
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  21-10-2014 13:02

Det har du ret i Golda. Men jeg tror man får en bedre hverdag hvis man evner at fokusere mere på hvad man har fremfor hvad man ikke har. Og det kan måske gøre kampen mere overkommelig

2
1
Svar på denne tråd
 
 Er man kronisk syg
Forfatter: 
Dato:  22-10-2014 22:45

vil det for mange fylde rigtig meget i hverdagen.

 

Jeg ved godt at der er mange der arbejder selvom de er kronisk syge, men det er bare meget forskelligt hvordan man oplever sin sygdom, hvor meget den fylder og hvor meget "man identificerer sig med den".

 



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
3
1
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-10-2014 23:24

Golda Showers
Tak, du har nemlig helt ret.

Jeg vil rigtig gerne have overskuddet til at prise mig lykkelig for hvad jeg har, og da idag har været en "god ryg dag", har jeg netop haft det overskud. Jeg har været glad, snakket med folk og stort set kun tænkt positivt.
Ens smerter påvirker ens humør enormt meget. Ved mange siger det omvendt, og det kan også være rigtigt, men med smerter er det svært at have overskud til meget andet.

Jeg fik at vide igår, at jeg har 2 diskusprolapser. Godt nok ingen nerver i klemme (thank God), men stadig, nu har jeg en grund og en forklaring på mine smerter. Disse har jeg meget muligt haft i de 8 år, hvor jeg ikke har vidst hvad der var galt med min ryg.
Nu får min sagsbehandler besked, og så må vi se hvad der sker d. 29. når jeg skal til møde.

Men nu skal jeg forhåbentlig snart starte til fys igen, hos en rygspecialist, og så håber jeg virkelig at der kan komme nogle fremskridt. Så kan det være jeg kan komme derud hvor jeg kan prise mig mere lykkelig for hvad jeg har, end at tænke på smerter og elendighed, og måske endda få et flexjob. Dét ville være fantastisk. :) Håber håber håber!

4
1
Svar på denne tråd
 
 Er selv i reva.
Forfatter: 
Dato:  23-10-2014 07:59

Er selv i revalideringsforløb og taknemmelig for det. Jeg har desværre skiftet kommune under vejs og hvor der ingen problemer var i den gamle, tværtimod så fik jeg ros for at være så "selv-kørende" og engageret, ja så bliver jeg dunket i hovedet for det i den ny kommune, de gør alt (også ulovligheder) for at få mig ud af systemet og jeg skal selv hele tiden være på tæerne for at sparke retur med retigheder osv., hvilket er enormt hårdt og opslidende, når man i forvejen er slidt både fysisk og psykisk som følge af det første.

 

Men! Jeg prøver at trøste mig med at der er uendeligt mange, dovne danskere, der prøver at snyde og snylte sig gennem systemet og det må være enormt svært at være sagsbehandler at gennemskue disse mennesker.

 

Personligt og især lige indenfor vores hobby/sport, kan jeg nævne flere tilfælde med personer der er langtidssygemeldt, søger førtidspension, flexjob mm., på virkelig tyndt grundlag (efter min bedste vurdering). Det være sig engang og ha brækket noget, depression og stress (uden egentlig nogensinde og ha været på arbejdsmarkedet), og alligevel er de ude ved hesten/hestene og ride hver dag, til stævner i weekenden og på disko-dasko på trods af at de har det ih og åh så forfærdeligt både fysisk og psyskisk!

Nogle af disse mennesker har enda fået tilkendt flexjob, med en lille fysisk skavank, helt unge mennesker, og gu dødme i et fysisk krævende job!!! Nogle sagsbehandlere skulle altså også ha et kæmpe los bagi.....

 

Er harm over den måde diagnoser bliver misbrugt på bekostning af dem som virkelig er hårdt ramt fysisk eller psykisk.

 

Nå et lille surt opstød herfra, men der er bare intet der nemt i vores system, det er der en grund til, men som Maggimay skriver tidligere, så skal vi være taknemmelige for at vi har det:-)

 

Held og lykke:-)

7
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider