Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Mand med heste ved Moesgaard
Forfatter: 
Dato:  28-09-2014 16:05

Vi var lige en tur på motorcykel ud til Moesgaard Strand her i eftermiddags, og der så vi et ret sælsomt syn, nemlig en midaldrene mand, klædt i lidt "gammeldags" amerikaner-stil, på en hest med oppakning, og ved siden af ham løb en ekstra hest med sadel, oppakning og det hele, og så en lille hund..

Det mest sælsomme var at han overhovedet ikke havde fat i nr. 2 hest, men den bare fulgte med.. Vi sagde lige kort "hej" til ham oppe ved kiosken, og det lød som en han havde enten norsk eller svensk accent...

 

Ved nogen hvem han er?. Er han "omrejsende rytter"?

 

Jeg har ihvertfald ikke set ham før, eller set nogen have "håndhest" med på den måde. (Ja, det virker måske uansvarligt at have en løs hest rendende med sig, men det så nu ud til at den lystrede temmelig godt). ;)


Michael

GO FOR IT!!



2
1
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  28-09-2014 16:13

Stoppede du ikke ham op og fik en snak...?

 

Mest naturligt, når du nu var i tvivl...?

0
5
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  28-09-2014 16:54

 

Carsten Nordenhof futter ind imellem rundt over store afstande i western sadel og med oppakning. Han tog fra Sverige til Danmark sidste år.

Han rider på en broget hest :)

 

www.jv.dk/artikel/1277862:Kolding-- Carsten-og-Sheewa-er-paa-1000- kilometer-lang-tur


Nu med eget ponydyr

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  28-09-2014 17:11

MRJN> Ja, det var et fint bud, men det var ihvertfald ikke en broget hest, han red på, eller havde med ved siden. :/ Hans hat lignede sådan en sydstats-agtig en, med det her gullige bånd med "kvaster" eller hvad de hedder, men ikke den kasket-agtige slags.. Mere en "almindelig" type hat, med bred skygge.. :)

 

Nå, men anderledes og sjovt var det ihvertfald at se ham ræse opad skrænten fra stranden, og videre ud i skoven. :)


Michael

GO FOR IT!!



0
1
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2014 22:57

Jeg har set ham en gang før, dog uden hund og håndhest.

Det er inden for det sidste år, ka huske jeg kiggede og tænkte, "hey, Lucky Luke."

Jeg er ik så tit dernede, men det virker til han opholder sig i området.

 


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

Kieffer Action 17" sælges

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 09:25

Kan du beskrive manden og hestene lidt mere?

 

Det kunne nemlig høres ud som en jeg kender.


"If a horse can do it, an Appaloosa has already done it."

 

Berta - Blandet hoppe 2003.

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 11:34

Jamen, lige da jeg så ham, kom jeg til at tænke på ham general-fyren i "Nat på muséet", som vist blev spillet af Robin Williams, dog med mindre skæg og briller. Hestene var rødlige, og den ene var nok det, man vil kalde leverrød? Han havde sådan nogle "tæpperuller" med sig også. :)


Michael

GO FOR IT!!



0
0
Svar på denne tråd
 
 ham kender vi
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 12:34

jeg arbejder på Moesgaard Museum og har selv hest i området, så ham har jeg tit løbet ind i.

 

Hans heste er 100% lydige, så da jeg først var kommet over overraskelsen over den løse hest, så har jeg valgt at se igennem fingre med det. Vi har aldrig rapporetet en negativ hændelse, og han tager altid hensyn, så det må være hans ansvar at alt går godt.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 16:21

Det høres absolut kendt ud, siger billederne dig noget? Ham på den røde hest?

 

Billede

 

Billede

 


"If a horse can do it, an Appaloosa has already done it."

 

Berta - Blandet hoppe 2003.

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 16:40

Åååh, jeg ved sørme ikke lige om det kan være ham på billederne? Ham vi så, havde vist kun en smule overskæg, tror jeg? (Dette er naturligvis justérbart, I know).. Synes også den hest han red på, synede større end den på billederne?. ;)


Michael

GO FOR IT!!



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider