Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Part Kontrakt
Forfatter: 
Dato:  26-09-2014 15:50

Kære alle HNænder.

Hvis i har en part på jeres heste. Har i så en part kontrakt på dem

 

Jeg har fundet n rigtig sød part til min ene hest. Hun har "prøvet" ham af i en måneds tid uden beregning og vil gerne forsætte med at have ham at ride på.

 

Vi har fælles besluttet at hesten (og min egen) skal på opstaldningsridecenter her til vinter (fra 1 oktober). Hun vil have hesten som hendes egen (næsten).

Vil jeg gøre klogt i at lave en form for kotrakt. Så der er rene linjer for hvem der betaler hvad. Hvad der forventes af parten og hvad parten kan forvente af mig. Jeg har aldrig haft en part på nogen af mine heste så ved ik om det vil virke mistrorisk over for hende. Vi er begge voksne mennesker men synes tit man oplever misfortåelser vad angår parter fordi der ikke var rene linjerfra starten. KOn gerne med imput hvad kontrakten bør indeholde og hvad jeg ellers kan gøre for at vi for et solidt samarbejde.

2
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  26-09-2014 16:15

Jeg synes du skal følge din mave fornemmelse på det her punkt..

 

Jeg har aldrig redet på kontrakt, i de år jeg har redet part. Men måske man skal huske at du vælger at en anden skal ride din hest og derfor acceptere nogle risici :)

 

Jeg har fornemmelse af at det er nemmere at man måske tager en god snak om forventninger fra begge parter, når nu hun skal ride den så meget :)

 

Jeg synes det virker som om folk løber lige så meget fra 'ansvaret' når der er en kontrakt som uden en kontrakt :)


Pernille
Med Masterkova

www.aavang.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 part og kontrakt
Forfatter: 
Dato:  10-10-2014 12:26

Jeg har haft part i maaaaaaaange år! og har aldrig redet på kontrakt. Jeg har altid snakket med ejeren om hendes forventninger og mine forventninger, og hvad jeg måtte, med hensyn til stævne, jagt osv. Så er begge parter vidende om hvad reglerne er. Det er også en god ide at lave en aftale med parten om at hvis hun ikke vil have part længere så er der måske en månedesopsigelse. :-)

Og så snak om hvem der betaler hvad og hvor meget :-)


Held og lykke..
God weekend :-)


Det var Hestene der holdte mig oppe!

Alle heste fortjener det bedste.

 

Annika.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forventningsafstemning
Forfatter: 
Dato:  11-10-2014 07:00

 

Jeg har heller aldrig redet på kontrakt - men fik kontrakt da jeg lånte en hest. Tror vist nok det var mig der ville have det på papir, faktisk.

 

Om ikke andet, så er det hvert fald en god anledning til at forventningsafstemme for begge parter. En kontrakt er jo for jer begge og ikke noget "imod" parten.

På HN's kontrakter bliver man iøvrigt også lige mindet om at gennemtænke hvordan man skal reagere og hvor ansvar ligger, i situationer, som man måske ikke lige regner med (her tænker jeg mærkelige former for uheld osv. - for det sker jo også)


 

 camfoto.dk

- Fotografering i farten

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider