Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Jeg har gjort det igen..
Forfatter: 
Dato:  25-09-2014 00:28

Ja, som overskriften siger har jeg gjort det igen.
Forelsket mig i en hest på markedspladsen!

 

Jeg kan slet ikke vente på at det er min tur til at være hesteejer for første gang. Er færdig uddannet om 1 mdr, men så skal jeg jo også liiiiige have et job og så spare op (de 6000 jeg har formået at opspare kommer jeg jo ikke langt med!). Men søren da, hvor det kribler efterhånden .

 

Andre med købe drømme af den ene eller anden slags?

 


Mvh. Natasha

0
0
Svar på denne tråd
 
 Drømmehest
Forfatter: 
Dato:  25-09-2014 08:47

Ja, en af mne FB-venner der har flere hopper til salg, og især den ene måtte meget gerne stå i min stald, den har en ganske fremragende afstamning. Men så længe jeg ikke har noget job, så sælger vi kun heste, vi køber ikke!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det sker jævnligt...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2014 09:52

Hej.

 

Ja, det sker jævnligt! :D

Jeg har drømt om at blive hesteejer i over 10 år nu og har i de år ofte tjekket HNs markedsplads, især for de små gule. Der er tit en eller anden hest, som jeg bare må eje. Åh, det er lige hårdt hver gang! ;D Det sker også altid på Roskilde Dyrskue, når jeg kigger på fjordhestene. Der er altid en eller anden hoppe, som er til salg og nærmest siger: Køb mig Heidi! Suk!

Jeg troede så, at jeg ville få råd til at købe en hest, når jeg blev færdig med min kandidat på universitetet, men det blev jeg i marts og økonomien er stadig ikke engang til at købe en hund og det eneste, jeg har fået, er et løntilskudsjob og snart over 40 afslag!

 

Der er lang vej til den hest!

Heidi

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-09-2014 11:54

Åh, hvor er det godt at høre jeg ikke er den eneste med købetrang . Kan forestille mig det især må være hårdt at skulle sælge ud! .

 

Øv, Plovbæstet, at du har så svært ved at finde arbejde!
Jeg er måske så heldig at der venter en Ph.D. på mig, så nu må vi se! Men ja, hvor er der dog langt til at få en hest. Man er jo SLET ikke misundelig når man vader rundt på Roskilde dyrskue .

Det er som at vente på en juleaften som er meget, meget langt væk!

 


Mvh. Natasha

0
0
Svar på denne tråd
 
 kender det godt
Forfatter: 
Dato:  25-09-2014 12:45

øj jeg falder af og til over heste, hvor jeg tænker.. stod jeg og manglede en var det liiiige noget for mig..

 

Men jeg har vist rigeligt.. får da tit af vide jeg bør skille mig af med en eller to


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 forelsket i en islænder
Forfatter: 
Dato:  25-09-2014 13:40

ork ja! det sker tit at jeg forelsker mig i en hest, men jeg har nu heste nok, der er ikke plads til flere end de 4 jeg har ;)

 

så det giver jo god mening, at det kun kan blive ved forelskelsen ;)

 

istedet har jeg besluttet mig for, og indskærpet min søgning af hest så meget, så jeg nu 100 % er klar over at det SKAL være 1-2 islændere der skal invisteres i.

 

den ene føl/ 1års plag. den anden noget ældre 15-16+

og helst hopper da jeg tænker at avle lidt, men i første omgang er kønnet ligegyldigt, for den ældre jeg påtænker mig at købe. Der er det vigtigste at kemien er i orden :)

 

 

men de ankommer først når der er naturlig bortgang i det hestehold jeg har nu :)


mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

 

 

¤BLLSL¤

 

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS SEVERIN

 

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hele tiden og
Forfatter: 
Dato:  25-09-2014 13:56

så igen

 

Jeg ved ikke helt, hvorfor jeg tjekker så tit, for jeg skal jo ikke have noget (!), men det er helt svært at lade være! Jeg er så slet ikke sikker på, hvad jeg skal have i fremtiden, så den ene dag er det en 12-års islænder og den næste en 4-års haflinger, der frister - så er det jo godt, at man har god tid til at beslutte sig

 

Det værste pt. er faktisk en bekendt, som har en LÆKKER kåret islænderhoppe til salg. Jeg har redet hende flere gange, og hun er så fin - og har været til salg i et par år nu, så nu koster hun det halve af originalprisen, og pengene hopper næsten ud af lommen på mig Men nej. Ikke lige nu.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

3
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-09-2014 22:19

Du er bestemt ikke alene om det.

 

Jeg har haft hest hele mit liv, men pga. en skade var jeg tvunget til at sælge min hest i 2010.

Jeg har MANGE gange i løbet af de næsten 4 år fundet den perfekte hest. Jeg har dog måtte indse, at det ikke var realistisk for mig at købe en hest, så har anbefalet dem til folk jeg kender. Når man ikke selv kan ride, får man i det mindste lidt ud af at se den glæde de hest bringer folk omkring en.

 

Men i starten af i år, begyndte min situation at se noget bedre ud.

En mandag sendte en af mine veninder mig et link til den perfekte hest (både for hende og mig), jeg kunne ikke slå den ud af hovedet (og den kostede lige det jeg havde stående på en opsparing, som jeg havde skrevet hest på). Da jeg var til fys samme dag, sagde han, at han syntes jeg skulle begynde at ride mere seriøst, og presse min arm lidt. Efter fys, tog jeg hjem til mine forældre. Min mor havde også set linket, og var helt forelsket i hesten, men kunne ikke købe, pga. min far (hun havde lige købt hest året før, og havde en unghest) Så vi lagde en plan:

 

Min mors gamle hest havde fået luftvejs problemer, så den kunne ikke længere gå de store jagter, men jeg har en veninde, som godt kunne bruge en sød hest, til at komme igang med. Det var en hest væk fra stalden, så der var plads til en ny

Jeg købte hesten vi havde fundet, selvom jeg ikke kunne ride ham på fuldtid nu, men så kunne han stå ved mine forældre, og min mor kunne låne ham til jagter, indtil jeg selv engang næste år (efter min uddannelse er færdig) var klar til at overtage ham 100%.

Vi fik talt med sælger. Røngent billeder blev sendt til vores dyrlæge. Hesten stod på Sjælland og vi bor i Jylland, så vi fik en ven til at prøve og hente hesten fredag. Og Lørdag blev han afleveret på en parkeringsplads i Fredericia. Det var den dejligste hest der kom ud af deres trailer!

 

Jeg købte ham i marts i år, og det eneste problem jeg har med ham, er at min mor til tider ikke vil indrømme det er min hest. Der er mange argumenter, hvor den der kommer frem flest gange, er: Jeg har betalt for dine heste i 18 år!

Nu er hun så nået frem til, at hvis jeg engang når til at skulle ride de store jagter, så har hun (som bestyrelsesmedlem) en aftale med bestyrelsen om jeg bliver ekskulderet af klubben

 

Undskyld jeg har stjålet din tråd til at skrive om min dejlige hest. Det jeg ville sige var ret simplet.

Man finder mange heste, som er perfekte, lige det man ønsker, har dejlige øjne osv.

Men får man det sug i maven, som siger: My precious! og du ikke engang kan unde en af dine bedste venner at få den fantastiske hest, så skal du gøre hvad du kan få at få fingrene i den!!

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider