Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Beklædning til synlig hovedbund?
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 11:56

Hej alle

 

Jeg har siden maj tabt en stor mængde af mit hår, hvilket har resulteret i en synlig, skinnende hovedbund. Ikke særlig fedt som ung kvinde ...

 

Problemet er sandsynligvis hormonforstyrrelser. Lægen vil ikke undersøge mere, og jeg håber, hormonerne finder sig selv i løbet af få måneder. Men de tynde tjavser skal jeg nok leve med i længere tid. Jeg er ikke hattetypen, men må nok se at blive det. Et tørklæde synes jeg hurtigt får mig til at lige en person, der er i kemobehandling, og det er jo et ret alvorligt signal at sende.

 

Derfor vil jeg gerne høre jeres bedste forslag til at skjule hovedbunden med tørklæder, hatte eller lignende, som kan bæres indendørs på arbejde og til fest. Der må meget gerne være billeder, links eller grundige beskrivelser! :-)

 

Hvis nogen har oplevet det samme og har forslag til gode frisurer, er jeg også åben for det. :-)

 

Kathrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pletskaldethed
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 12:22

Hej Kathrine!

 

Det lyder som om du har alopecia. (Prøv at Google det)

 

Og jeg synes, at det lyder mærkeligt at din læge ikke vil undersøge det nærmere under alle omstændigheder!

 

Der er desværre ikke nogen kur mod denne sygdom, da man mener at det er en autoimmun sygdom.

 

Al mulig held og lykke! (Jeg krydser fingre for, at din læge har ret og at det "kun" er en hormon forstyrrelse)

 

Mvh

Loopen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er ikke...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 12:26

... så god til det med smarte tørklæder eller hatte - så det kan jeg ikke rådgive om.

 

Men jeg så en udsendelse for et stykke tid siden hvor en kvinde der fik en "make over" havde en tyndhåret plet. Hun fik noget "fiber" drysset på, der gjorde at man - selv ret tæt på - ikke bemærkede at hun var tyndhåret. Det er selvfølgelig nok bedst med en korthårsfrisure, for det skaber jo ikke volumen - men det virkede da ret smart.

 

De nævnes i denne artikel

 

www.msfullhair.com/more-solutions/ cover-thinning-hair-for-women

 


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for foreløbige svar
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 12:29

Loopen: Tak for dit svar. Jeg havde noget tilsvarende som teenager, hvor det efter et par år (og adskillige stærke hormonpræparater fra hudlægen, det ene mere ubrugeligt end det andet), gik i sig selv. Så jeg tror på, det også gør det denne gang. :-)

 

Lægen har taget blodprøver i stakkevis og sendt mig til hudlæge, og desuden er min hud på hagen og kæberne meget uren og min "månedlige" cyklus er på 36-46 dage. Så jeg tror på, det er hormonerne, der driller. :-)

 

Lisbeth: Også tak for dit svar! Det er supersmart med de fibre. Min frisør har allerede solgt dem til mig, og de virker godt, men er desværre for dyre at bruge i hverdagen (på en SU i hvert fald) og klatter lidt, når de har siddet i i længere tid. Men smart er det dæleme!

 

Kathrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 hormoner
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 13:03

de hormoner kan lave rav i rigtig mange ting, dog kan din læge se om der er ubalancer gennem blodprøver og så behandle for dem alt afhængigt af hvor ubalancen er så jeg ville presse din læge lidt mere hvis jeg var dig.

 

Da mine gik grassat var det tydeligt at se i blodprøverne der blev taget og jeg fik en lav mængde medicin dagligt i en periode som gik ind og rettede op.

 

Omkring tørklæder så er jeg en dør til hvordan man kan sætte dem, men jeg synes egentlig man ser flere og flere med et tørklæde bundet rundt om håret, der ikke dækker hele hovedbunden og dermed ikke lige giver tankerne til en kemopatient, så måske det bare er at prøve sig frem med nogle tørklæder af ikke al for glat materiale og evt. nogle friske farver, der vil få andre til at smile sammen med en :)

 

mvh

Mie


Med de fire skønne arabermuler <3

 

1 års ox hingsteplag sælges, ses min profil for flere oplysninger :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hovedbeklædning
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 13:41

Der er f.eks. forslag til tørklædebinding her:

www.youtube.com/watch?v=Dbflx5sUp7g

 

Nu begynder det snart at være huevejr, så det bliver lettere at have hue på uden at det virker unaturligt. Men der er også en del der har hue på, bare for at være smarte. Altså huer i tyndt jersey, á la dem her:

 

Billede

 

Man kan sikkert finde nogle i sjovere farver. :-)

 

Jeg håber din krop snart finder et roligt hormonleje. :-)

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 15:01

godt nok irriterende - jeg håber, at det går i orden for dig.

 

Prøv at google "headscarf fashion", og få inspiration til tørklæder fra billederne Hvis du er på Pinterest, kan du gøre det samme - jeg prøvede lige, og der var mange forslag.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 17:22

Nu vil du godt nok ikke ligne en kemopatient ;) Men måske kunne du alligevel få lidt inspiration hos Luna:

 

http://lunahvid.dk

 


Mvh. Sanne

 

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Besøg evt.
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 18:19

Christineheadwear.dk :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-09-2014 13:15

Nu ved jeg ikke om lægen har taget blodprøve for PCO, men hvis ikke så sørg for han sender dig til en gynækolog så du kan blive udredt om du nu skulle have PCO - du kan læse symptomerne her: www.pcoinfo.dk/Hvad-er-PCOS/ Polycystisk-ovariesyndrom-fakta/

 

Jeg selv har PCO, dog har jeg ikke for lidt hår, men for meget (steder hvor det ikke skal være). Skriv gerne en BP da jeg ikke altid lige besøger samme tråd igen :-)

 

Jeg ønsker dig held og lykke :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider