Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvad har i med i madpakken?
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 11:15

Puha, jeg synes altid jeg ender op med en eller anden kedsommelig pastasalat i madpakken, og et par stykker frugt til. Jeg kan abre ikke rigtig finde noget jeg synes duer. Enten tager det for lang tid at lave, eller også bliver det noget vandet salat der er super smattet når man når til frokost.

 

Jeg har surfet nettet tyndt, men jeg synes det er svært at vurdere, hvad der egentlig fungerer på madpakke. Wraps lyder da godt, men hvis man putter noget vandet i bliver de jo helt smattede .. Det samme med salat, det bliver jo også hurtigt vandet og smattet ..

 

Så hvad har i med på madpakken?

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 11:35

Uha det er forskelligt hvad der er i min madpakke :)

Nogle dage er det "bare" rugbrødsmadder, hvis der skal tilbehør til f.eks. en leverpostejmad (agurk eller rødbede), så kommer jeg det i en mini bøtte, så det holder sig friskt og ikke smatter ud på madden.

 

Andre dage har jeg rester med fra aftensmaden

 

Men hver dag har jeg en eller anden form for grønt/frugt med.

 

Jeg har en lille køletaske og et fryseelement så min mad kan holdes kølig - vi har ikke køleskab i klassen :)

 


/Angel

 

Qvicunque bene bibit, bene dormit

0
0
Svar på denne tråd
 
 sandwich/rugbrød
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 11:55

Et forslag er forskellige typer sandwich.

 

Fx. kan man hos Coop købe frosne sandwich-boller, som er beregnet til at smøre mens de er frosne, pakke ind og så er de friske og klare til frokost. Smager hamrende godt med fx salat, pebberodssalat, roastbeef, remou og ristet løg . Mums.

 

Men ellers en idé at have sandwichfyldet med i en bøtte og grovbollen for sig og lægge det sammen inden det puttes i skrutten.

 

Derudover så kan jeg godt lide groft rugbrød med æg og tomat, purløg, salat mm. Bliver jeg aldrig træt af, men da jeg arbejdede ude, havde jeg det altid med seperat og "lavede" maden når den skulle spises. Gider ikke sådan noget smat smat

 

Det samme kan du med frikadelle-sandwich. Bolle, salat, rødkål, frikadulle hver for sig og klap sammen til frokost.

 

Skinke, ost, peberfrugter, dressing, salat og bolle osv.

 

En bøtte med skyr og akaciehonning, løse druer eller bær, samt mandler og ¨müsli ved siden, lige til at ploppe i .

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 madpakken
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 13:15

her bliver det meget sjældent rugbrødsmadder, bare ikke min favorit.

Levninger fra aftenen før, der kan spises koldt eller lunes i microen.

Sandwich af alle afskygninger, min favorit er en med masser af ost, skinke/hamburgerryg, tomater eller agurk og så gerne noget lidt groft brød. Er der noget lidt vandet ala tomater eller lign som skal i, har jeg det oftest med i en bøtte ved siden af og samler så når det skal spises, så det stadig er forholdsvis friskt.

Salater, gør jeg det samme med, har de mest vandede dele i en bøtte og det andet i en anden og brød/kød ved siden af, og så blandes det til frokosten.

 

Jeg har altid hadet madpakker, så det har taget mig lang tid at vænne mig til at have en med og til ligesom at finde løsninger på hvordan jeg synes de bliver bedst.

 

mvh

Mie


Med de fire skønne arabermuler <3

 

1 års ox hingsteplag sælges, ses min profil for flere oplysninger :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 20:03

Nå, jeg gad da godt få pastasalat som frokost! Skal vi bytte? :P

 

Her står den på god gammeldags rugbrødsmadder. Jeg har simpelthen ikke tid om morgenen, til at stå og fedte rundt med alt muligt moderne og smart.

Jeg er på studiet fra 9-17, så kan ikke holdes mæt af en bunke salat, hvis jeg skal kunne koncentrere mig om at lære en hel dag.

Derfor synes jeg faktisk ikke, man skal rynke på næsen af rugbrød, det holder én mæt.

Ofte bliver det med kyllinge-pålæg af en eller anden art, den fra Levevis er god.

Ellers leverpostej, eller ost. Til osten, og andet pålæg, elsker jeg at bruge pesto som "smør", det smager hammergodt og er vidst også sundere end at bruge alm. smør.

 

Derudover har jeg ofte en banan eller en gulerod med.

 

Af og til putter jeg rester fra aftensmaden i en bøtte og tager med. Det kan være en fordel at holde meget salte ting lidt adskilte fra vandholdige ting.

Fx havde jeg i dag laks med, med en bulgursalat. De to ting hældte jeg sammen inden jeg spiste det, ellers var det nok blevet noget smat.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
1
Svar på denne tråd
 
 iqbgqreg
Forfatter: 
Dato:  25-09-2014 07:40

 

Jeg ved ikke helt hvorfor, men det er aldrig faldet mig ind at tage tingene med hver for sig og så "samle" det når det skal spises Jeg skal da ud og have fat i nogle små bøtter jeg kan have med til det forskellige, jeg tror det ville redde min dag gevaldigt

 

Masser af gode forslag i kommer med, bare kom med flere! Sidder og bliver helt sulten

2
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-09-2014 12:21

Wraps holder sig fint indpakket, og er efter min mening en dejlig madpakke, som kan varieres en hel del!

 

Smør en wrap med en flødeost, læg laks, eller kylling ell lign for proteiner og mæthed som vegetar kan det være eller feta/mozzarella og så bare det grønne du kan lide, skal du vaske salat, så sørg for ryste det godt. Rul stramt og det både smager godt og mætter!

 

Man kan også røre feta og flødeost sammen med krydderurter for en egen smag, som variation. :)

 

Jeg tror at man laver en skillevæg mellem wrap og våde grønsager ved at smøre den, jeg har i hvert fald aldrig oplevet de blev slaskede.


Venligst Maluna


***


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ægge sandwich i flere udgaver
Forfatter: 
Dato:  26-09-2014 20:17
nu har vi høns, så jeg prøver at bruge æg i madpakken så ofte jeg orker det.

Grund ingredienserne er altid en lækker bolle, æg kogt en smule smilende og skåret i skiver, og så frisk iceberg salat.

Så kan der så varieres med:

Karrydressing, bacon og rød peber

Salatmayonaise, jalapenos, tomat
og frisk basilikum.

Salatmayonais, karry, aananas og rød peber

Maionaise, dijonsennep og høvlet peberrod

0
0
Svar på denne tråd
 
 madpakker
Forfatter: 
Dato:  26-09-2014 20:55

Jeg hader madpakker!

 

Jeg er ikke særlig vild med brød i nogen som helst afskygninger, så her duer sandwich ikke.

 

Enten har jeg rester med fra aftensmaden dagen før og ellers så har vi en fantastisk ordning på arbejde, hvor vi kan bestille forskellige salater, sandwich, burgere, wraps, pommes fritter, fiskeanretnigner osv. fra den lokale madpusher. Vores firma betaler halvdelen og resten bliver trukket automatisk fra vores løn, så det er dejlig nemt og forholdsvis billigt.

 

Jeg er meget glad for den ordning og bruger den flittigt


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-09-2014 09:01

Jeg lever i perioder af madpakker - jeg spiser dem i hvert fald TIT - jeg er ofte på farten.

 

Jeg spiser oftest aftensmad eller morgenmad på farten faktisk.

Lyder underligt. Men det er sådan det er.

Desuden er jeg vegetar - og spiser heller ikke æg. Ergo. Man må være kreativ. Men det er jeg også. Jeg ELSKER madpakker ;)

 

 

MEN madpakke er ikke det samme som kedeligt. Så siger jeg det bare.

Jeg kan x finde på at lave:

 

Bønnegryde med tonsvis af lækre grøntsager og nudler (det var faktisk varm mad).

Sandwich med forskelligt variende fyld.

Dirverse forskellige salater - helst en med base på kål eller spinat (iceberg er ikke mad - jeg kan ikke snuppe det).

Kålwraps

Tortilla wraps

Quinoafritter.

Kartoffelmos.

 

Falaffel/grøtsagsdeller

Man går altså ALDRIG fejl af en god gang falaffel.

Sandwich lavet på brød af bønner.

 

Jeg lader mig inspirere af mine veganske/vegetariske grupper på FB fordi her er nogle fantastiske dygtige kokke der uddeler deres bedste hemmeligheder og har kan virkelig se hvad grøntsager kan.

 

Jeg spiser ALDRIG rugbrød.

Hvis jeg gør så er det som hjemmelavet smørrebrød. Ikke om jeg vil putte det i madpakken. Det kan da kun blive SMAT.

Rugbrød smager fuldstændig fantastisk - alle andre steder end min madpakke.



 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-09-2014 10:35

Jeg er også en af dem der ikke gider rugbrød på madpakken, det er sååååå kedeligt :(

 

 

Så må jeg jo i stedet gå i køkkenet og bage, sidder faktisk og venter på en dej lige nu ;), hvor jeg bager tre-fire forskellige grovboller, fryser dem ned og vupti meget nem madpakke.

 

Nu er jeg ekstrem kræsen, så det eneste pålæg jeg spiser pt. Er frikadeller eller kylling. Derfor er der også masser af frikadeller i fryseren. Men om morgenen nær jeg står op, hiver jeg en bolle op, smider i ovnen sammen med et par frikadeller, hvorefter jeg smutter i bad. Salaten har jeg på forhånd ordnet i en salatslynge, så der er til flere dage. Derefter er det bare at smide det sammen og pakke ind.


Du vinder ikke sølv, men taber guld...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  27-09-2014 14:40

Bager ofte nogle grove pølsehorn og pizza snegle, også har jeg nogle grøntsager med ved siden :)

Rugbrød, men ofte med pålæg og grønt ved siden af, så det ikke bliver "smat pakke".

:)


- Annecathrine

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider