Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Køre til Jylland.
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 11:35

Vi skal til Jylland fra omkring Nordsjælland med trailer for at kigge på ponyer.

 

Vi skal til Randers, Ribe, Nice, Skals og Fjerritslev. (og ja, lang tur, vi kører tidligt afsted om morgen)

 

Jeg kan jo slå op på krak.dk hvor længe det ca tager at køre mellem de forskellige byer osv. Men hvad med traileren?

 

Vi har jo en del begrænsninger på hvor hurtigt vi må køre med traileren på så hvor længe vil i sige at vi skal lægge til i tid udover den tid krak siger det vil tage?

 


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
1
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 11:59

Haha Nice er i denne forbindelse, Nibe ;)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

3
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 12:12

vove den påstand, at det kan du ikke nå på en dag, hvis du også skal ride på hver hest hvert sted.

 

Vi hentede en hest ved Farsø, kørte ca. 06:30 fra Amager, over Storebælt, og var hjemme sent aften.

 

Karin

1
1
Svar på denne tråd
 
 ddddddd
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 12:15

Vi kan godt nå det på en dag ;)

 

Jeg skal ikke ride på hestene, det er små Shetlandsponyer vi skal ud og se på.

 

Vi skal se på hver pony max 15-20 min ca pr sted. Lige se bevægelser i longe/ridebane, tjekke hove, ryg og dens krop samt dens sind ud.

 

Så det bør kunne lade sig gøre. Hvis vi først er hjemme med den pony det ender med at blive efter kl. 12 midnat gør det ikke det store heller.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 12:41

Hvis I skal til 5 forskellige byer og se på 5 forskellige ponyer, så tror jeg heller ikke det er realistisk at gøre det på een dag. Selvom I kun skal se ponyen i 15-20 minutter, så tror jeg ikke det er muligt at ankomme på stedet og kører igen 20 minutter senere.

 

Jeg er kørt fra nordsjælland til Herning med trailer og det tog en halv dag, og der skulle jeg trods alt bare have hesten med hjemmefra og til stævnepladsen i Herning.

 



2
0
Svar på denne tråd
 
 Undtaget Ribe
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 12:50

Hvis vi ser bort fra Ribe, så mener jeg sagtens det kan lade sig gøre. Men selvom du starter med Ribe og så tager de andre steder bagefter, så er der godt nok langt fra syd til nord. Men hvis du tager Randers, Skals, Nibe og til slut Fjerritslev, så er der jo ikke så langt. Derimod vil Ribe give en ekstra tid på i omegnen af 4 timer.

3
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 12:58

Mange tak for dit svar Charlotte, det var præcist hvad jeg ville have lidt hjælpe til.

 

Kan godt se hvad du mener mht Ribe.

 

En mulighed er at vi tager de andre først og Ribe til slut og ser hvor mange timer af døgnet der er tilbage efterfølgende :)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Transport
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 19:45

Jeg plejer at lægge ca. 5 min ovenpå hvert kvarter, ruteplanlæggeren regner med, så passer det som regel ok afhængig af hvilken type vej, man skal køre på.

 

Husk også, at der er mange landbrugsmaskiner på landevejene for tiden, og de kan være svære at overhale med en hestetrailer.

 

I skal nok regne med ca. 4,5 timer til Randers og min. en time derfra til Skals, min. en time mere til Nibe og så godt 45 min til Fjerritslev.

 

Så jeg er enig med Charlotte om at Ribe kan være svær at nå i det program...

 


Med forbehold for selvmodsigelse, irrationalitet og åbenlys dobbeltmoral.

1
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 20:50

Okay, tak for det. Det lyder egentlig også meget rigtigt.

 

Ja kan godt se Ribe ligger lidt udenfor faktisk, i forhold til de andre. Men vi har besluttet at starte i Ribe.

 

Vi kører noget før, så vi tager afsted fra Sjælland kl. 7.

 

Så må vi se hvad tid vi er hjemme igen, om det så bliver over kl. 12 midnat så er det sådan det er :)

 

Tak for jeres hjælp (y)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Husk!!
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 22:03

When in jylland:

  • Begge patruljer er optaget enten af "totalkontroller" på E45 eller alvorlige parkeringsforseelser ved Råddenborg centrum. Så hvis I undgår E45 samt bagerierne omkring kl 9, 12 og 15, kan I godt nå liiidt mere end planlagt med tom trailer.
  • Hvis I når til Ribe og kører nordpå i stedet for at holde jer til motorvejen tilbage mod Kolding, er I i "skygge" af Den Jyske Højderyg: Iphone, GPS og den slags virker ikke her, så medbring kompas og kort, eller planlæg hyppige stop for at spørge om vej (husk evt dialektordbog, og tag aldrig mindre end 3 gange hvis I bliver budt på noget). Sæt evt. skotsk flag på bilen, det giver goodwill. Men ikke for stort, det kan vi ikke lide.
  • Benægt I er fra sjælland, det er bedre at fake en skånsk eller bornholmsk accent, vi kan alligevel ikke høre forskel. Ellers opfind en historie om bortførelse. Vi elsker historier. I kan også prøve at vise et billede af en hest, og så mime. Pas på med at billedet ikke viser en lille hest, alle heste i Jylland er STORE, også shettere.
  • Undlad at snakke om traktose, udpining, vandløb eller randzoner. Nævn for guds skyld ikke EU eller Vestager. Navnesammenfald med nutidige, tidligere og kommende miljøministre bør holdes skjult. Husk at nævne at I nyder den barske natur. Også selv om I stadig sidder i bilen inde i en by. Ros køerne, specielt farverne, og nævn at I også har nogen på sjælland, bare ikke så store.
  • Hvis dem I taler med siger "joooooouw", og kigger på deres støvler, og holder en meget lang pause, er det gode tegn: Vent. Længe. Halv pris!
  • Hvis dem I taler med kigger på deres støvler og holder en meget lang pause, uden at have sagt "joooouw", er det dårlige tegn. Typisk er de ved at fundere over hvor I mosen I mon bedst kan ofres. Uden at det går ud over mosen og dens righoldige økosystem. Og uden at naboen opdager man bruger hans del af mosen.
  • Hvis dem I taler med siger "joooooouw", og kigger ned på deres støvler uden rigtigt at se dem, og holder en meget lang pause, er det blevet nat.

 


(OBS: Du har endnu ikke oprettet en signatur).

20
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 00:00

Jeg har kørt Kjellerup v silkeborg - Magleby v Køge - Karlslunde retur med trailer.

Køreturen tog ca 11 timer, motorvej langt det meste af vejen og self kø på noget motorvej på sjælland.

 

Så I har en virkelig lang da foran jer

 


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

Kieffer Action 17" sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er fuldstændig..
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 08:22

enig i at I har en meget lang tur foran jer..

 

Vi kørste fra Haderup (nordlige midtjylland) til Guldborgsund med trailer og det tog 4,5 time hver vej (og vi kørte endda 90 nogen steder på motorvejen ).! Vi havde motorvej hele vejen pånær 30 kilometer..

 

Jeg vil virkelig foreslå at I booker overnatning..

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

2
0
Svar på denne tråd
 
 Overnatning?
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 10:35

Overnatning? Man kan da sove når man kommer hjem.

 

Sidste forår var vi 4 gange i Paderborn med trailer, der er 700 km hver vej, det tager knap 11 timer hver vej inklusive køer, tisse- og spisepauser. Vi sørgede så vidt muligt for at køre så vi kørte med hest i traileren om natten og tom om dagen.

 

I skal regne med ca 4 timer fra Nordsjælland ti Ribe og ca 2 timer fra Ribe til Randers.

 

Og ja, vi har da prøvet at køre fra Mors mod Sjælland omkring 22.30, så kommer man bare lidt halvsent hjem og må sove lidt længere dagen efter.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Turen...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 10:47

Nordsjælland -> Ribe -> Skals -> Fjerritslev tager op mod 10 timer med trailer, og så er der vel 6 timers kørsel retur fra Fjerritslev, så over midnat bliver det da i hvert fald - også uden at I stopper og ser på så meget som en enkelt pony.

 

Noget helt andet - har i overvejet, at I kan nå frem til Fjerritslev, bare for at konstatere at det faktisk var den i Ribe, der var den bedste...?

 

Dorte

 

3
1
Svar på denne tråd
 
 Charlotte
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 11:19

Jeg har såmænd også kørt 700 kilometer til Holland i et stræk og derefter hjem igen efter få timer.. Med trailer.. Vi skulle til et sted og ikke 5 som TS..

 

Men som Dorte skriver.. Man kan jo ikke forvente at den diste er den de tager.. Og hvis de så tilmed skal tilbage efter pony og tilbage til Sjælland bliver det en meget lang dag og at forvente det maks tager 20 minutter hvert sted er nok at undervurdere..

 

Og de skal jo også have tisse og madpauser..

 

Jeg mener stadig det er urealistisk..

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

4
1
Svar på denne tråd
 
 I følge Krak..
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 11:31

Vil turen København-Ribe-Randers-Nibe- Fjerritsles-Skals-København tage 11 timer og et kvarter.. I NORMAL FART.!

 

Lig dertil en halv time pr. pony plus en mindst time til mad, tankning og tissepauser, ekstra køretid med trailer..

 

Så er vi på 2,5 + mindst 1,0 + 11,25 = 15 timer..

 

Og så skal de måske lige tilbage til Fjerritslev efter den pony fordi den var den bedste..

 

Jeg vil love jer for at hjemturen ikke bliver sjov.! I er trætte, fyldte med indtryk og til fare for alle andre fordi I mister fokus.!

 

Undskyld, men prøv at være lidt realistiske..

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

10
2
Svar på denne tråd
 
 det tager lang tid
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 11:53

jeg kørte for 14dage siden fra Ølgod til Hørsholm på en torsdag -med kø etc tog det 6 timer og retur fredag eftermiddag tog det 5 timer og 80% af turen var på motorvej. Hvis I starter i Ribe vil jeg tror ca 5-6 timer fra Ribe vil jeg køre til Fjerritslev ca 4 timer derfra til skals ca 1 time - derfra til Nibe ca 1 time og derfra til Randers ca 1 time - fra Randers og hjem motorvej hele vejen næsten 5-6timer. Det siger min erfaring i over 20år har jeg kørt Dk på kryds og tværs - det hurtigste og nemmeste er at køre i ring, så beregn 2 dage til turen - den er ved lidt et hovedregning på 9-11ookm.

God Tur


Hilsen Per T

 

www.aafoto.dk

 

www.stald-hejbol.dk

 

"Husk at stemme på enhedslisten sammenhold gør stærk"

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 Ruten..
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 11:57

skal giver da kun ekstra kørsel hvis I kører til Fjerritslev og derefter til Skals også til Nibe.. Prøv og tjek et kort Per ;-)

 

Den nemmeste er Sjælland-Ribe-Skals-Fjerritslev- Nibe-Randers- Sjælland eller Sjælland-Ribe-Randers-Nibe- Fjerritslev-Skals-Sjælland ;-)

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jylland
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 12:01

Hejsa...

Har I overvejet at tage en overnatning i Jylland? Det giver jer mere tid samt mulighed for at bedømme dagens indtryk og vælge den rette hest. Foruden de mange km, så skal man også huske at det efterhånden bliver tidligt mørkt herovre i Jylland, så hvis der ikke er ridehus/oplyst bane, så kan det være vældig besværligt at kigge hest efter 20-tiden. I bør også regne med mere end 15-20 minutter til at kigge på hver hest. Spise og tissepauser tager også tid.

 

Men spændende projekt. Håber at du lægger et billede ind af købet;-)


3
0
Svar på denne tråd
 
 må give ret
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 12:14

forvekslede lige hals med skals


Hilsen Per T

 

www.aafoto.dk

 

www.stald-hejbol.dk

 

"Husk at stemme på enhedslisten sammenhold gør stærk"

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 sssssssss
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 13:22

Tak for jeres svar.

 

Vi tager ikke en overnatning.

 

Vi har droppet Nibe :)

 

Derfor hedder det nu Ribe, Randers, Skals og Fjerritslev.

Vi kører afsted tidligt morgen, så det gør intet at vi er hjemme om natten igen.

 


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 13:27

Om vi er urealitiske må tiden vise. Vi kan sove når vi kommer hjem.

 

Vi skal nok klare den.

 

Vi tager i hvert fald afsted på fredag. Skal nok skrive når vi er hjemme og forhåbeligt også med en masse billeder af vores tur og den nye pony ;)

 

Som skrevet, tak for hjælpen.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 jyllandstur
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 13:34

Hej Sandra

 

Nu siger du fredag hvor skal I køre fra og hvad tid har I planlagt at køre??

 

Morgentrafikken omkring København kan være pænt fæl mellem 6 og 9

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 13:44

Kan I skiftes til at køre?

Der er ikke noget mere ubehageligt end at køre mens man er træt efter en meget lang morgen, dag og aften.



0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 14:27

Ja, det kan vi.

 

Vi har besluttet os for at køre afsted kl. 5 :)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 trailerkørsel
Forfatter: 
Dato:  24-09-2014 14:31

Når jeg har skulle afsted til stævner, har jeg altid ganget køretiden ifølge krak mv. med 1,5.

Så er der tid til snoede veje, vejarbejder mv.



Mvh. Rikke

3
0
Svar på denne tråd
 
 Panik handel?
Forfatter: 
Dato:  25-09-2014 10:38

 

8u61/ TAK for grinet!

 

Ts/ Var det ikke muligt at lade traileren stå hjemme? Det virker noget komprimeret og måske en panik handel eller hvad man skal kalde det! Det er forhåbentlig en ny ven i skal have i mange, mange år så skylder man ikke en ny ven at udvælge den med mave og hjerte i stedet for ur, kompas og dialektordbog?

 

Samtidig så tænker jeg er der ingen gode shetlændere på Djævleøen? Har da hørt og læst om nogle rigtig gode stutterier, over there.

 

På den anden side har i jo så også Sverige og mulighed for at krydse broen i Øst. Kender ikke deres udbud af Shetlændere, men så har de tilgengæld de fine små Gotlandsruss som lige er en tand højere end 'lopperne' og mindst lige så velegnet til at køre med.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

3
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-09-2014 11:27

Har I overvejet at vende turen lidt og så tage færgen? Og så køre Randers først? Jeg er begyndt fast at tage færgen når jeg skal til sjælland (bor ½time nord for Randers), du sparer ihvert fald et par timer i forhold til at køre via broen med trailer ;-) og er der stadig vejarbejde på Fyn? Det var der for ikke så længe siden da jeg var på Fyn med trailer, og det tager jnoget længere tid i hvert fald i myldretiden.


Stutteri Sejlstrup

Avl af welsh sec. A og sec. F

 

http://sejlstrup.123hjemmeside.dk/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 jjjjjjjjjjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  25-09-2014 11:41

Mit indlæg er sådan set ikke for at diskutere vores beslutning om at tage til Jylland og vælge en pony.

 

Vi har valgt at tage til Jylland fordi vi ikke kunne finde nogen der tiltalte os her på Sjælland Så kører vi hellere for at få den rigtige pony, end at vælge fra Sjælland "bare for at vælge en".

 

Vi kører afsted i morgen kl. 5 og har aftalt med de forskellige sælgere, så vi glæder os rigtig meget til at komme afsted.

 

Jeg skal nok vise billeder og fortælle når vi har været afsted.

 

Tak for svarene.

 


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

4
2
Svar på denne tråd
 
 hhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  27-09-2014 00:52

Som lovet, får i en update.

 

Vi kørte til Jylland tidligt i morges kl. 5.30 (vi kørte kl. 5, men skulle lige smide traileren på osv)

 

Vi dragede afsted og var i Ribe ca kl. 9.20. Så tog stk ponyer her.

 

Herefter tog vi videre til Randers. Bagefter til Fjerritslev og til slut til Skals.

 

Vi var faktisk ikke i tvivl hvilken pony vi ville have med hjem (efter at have set dem alle) Og vi kørte derfor tilbage til Randers og hentede vores pony :)

 

Nu står Shetlandspony hoppen, Overfussings Emma, 4 år gammel, 102 cm i stg (vi kalder hende i daglig tale Emmy) i vores stald efter en lang køretur fra Jylland til Sjælland.

 

Vi var hjemme til stalden ca kl. 00.10.

 

Vi havde en del stops undervejs for at holde pauser, spise, drikke osv. Var fx i mellem tiden på et tidspunkt til frokost på McD og spise og på vej hjem her til aften forbi en resturant ved motorvejen hvor vi fik et lunt måltid aftensmad.

 

Ponyen tog bare turen SÅ flot, stod bomstille i traileren og fik også strukket ben på Fyn.

 

Så får i lige et billede af Emmy.

 

Billede

 

Billede

 


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

11
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-09-2014 12:48

Tillykke med den nye pony - hun ser super dejlig ud

 


Mvh

Mette

 

 

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

 www.lille-hovgaard.dk

 

Vi har en ledig plads pr. 1. september

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Sjetter
Forfatter: 
Dato:  27-09-2014 14:08

Tillykke med hende - godt at I fik noget ud af den lange tur

 


Med forbehold for selvmodsigelse, irrationalitet og åbenlys dobbeltmoral.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider