Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 I tvivl om kastrering
Forfatter: 
Dato:  22-09-2014 14:30

Hej alle.

Har lige købt en DV hingst på 3 år med super stamtavle. F Blue hors rudh hour mf. Blue hors don schufro.

 

Han er SÅ sød og rar. pigerne på den lille gård, han står på trækker ham ind og ud, også selvom han er den sidste der bliver taget, og at han kun havde været der en dag. går på fold med vallakker.

han er hingstesmuk og har det der hingstede udtryk.

 

har bestilt tid til kastrering på fredag. MEN er blevet lidt i tvivl. det er jo lettere at have en vallak, de kan gå med alle og hvis nu han skal til stævner, hvilket jeg regner med i fremtiden.

 

men forsvinder hans hingstede udtryk så? er i tvivl om han biver kedelig at se på., og sløv.

på de anden side er det synd at han er hingst, når han ikke 'kommer af med noget'.

+

hvad ville i gøre? må hellere blive overbevist over fordelene :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 vend den om..
Forfatter: 
Dato:  22-09-2014 14:43

en veltænet hest med fin muskulatur er flot uanset om det er en hingst eller vallak..

Når han er tre år har han jo fået lidt mere hals end en evt. tidligt kastreret vallak.

Min pony på godt et år blev kastreret i sidste uge.. og med alle de problemer med sædstrengsistelproblemer, var jeg nærmest et nervevrag. Men kastrationen foregik stille og roligt, dyrlægen forklarede hvad der gjorde de får problemer efterfølgende.. og han trak rigtig meget streng med ud, der blev klippet af...

Dagen efter ingen hævelse og en hest jeg ikke mærker forskel på..

 

Hvis du ved han ikke skal bedække, synes jeg blot du skal få ham kastreret.. og husk at være obs på at dyrlægen får det hele med..

 

nårh ja så blev min vallak kastrere som to års.. han står i dag som 5 år som en rigtig smuk og dejlig vallak... og når man ser ham er man ikke i tvivl om det er en herre man står overfor..

 


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 hingstepræg
Forfatter: 
Dato:  22-09-2014 15:58

Skal han ikke bruges i avlen, er min mening at det er bedre at kastrere og undgå nogle af alle de frustrationer han kan opbygge over at ville noget men ikke kunne.

Jeg elsker at arbejde med hingste, men her kastreres selv ældre avlshingste hvis de udgår af avlen, for alles skyld, for der er ikke noget værre end en frustreret hingst, til at skabe problemer.

 

Hingsepræget synes jeg ikke som sådan de mister hvis de har fået det inden kastration, medmindre de rides helt forkert, men der kan man jo få enhver ellers korrekt hest til at vende forkert, så det ville jeg ikke spekulere på.

 

Min 1½ hingst bliver forhåbentlig kasteret i denne uge, og de andre vi har kastreret i den alder har ofte sat lidt mere i højden indtil de erkommet i ridning og der er der så bygget fylde på gennem korrekt bæring.

 

mvh

Mie


Med de fire skønne arabermuler <3

 

1 års ox hingsteplag sælges, ses min profil for flere oplysninger :)

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 RushHour
Forfatter: 
Dato:  22-09-2014 20:20

Velkommen i klubben af glade Rush Hour afkom :-) Min er af afstamning Rush Hour/Donnergraf/weltloewe.

 

Jeg har selv sådan en Smukkert - han blev kastreret som 11 måneders, og var meget ædel og feminin at se på. Som 3 års troede erfarne avler og beridere at han var en hoppe.

Caspian som 3 års - i gang med han yndlingsbeskæftigelse "at pille rode rage ved ting" :-)

Billede

 

Han har været svær at holde huld på - sådan en rigtig mager cykel som brugte al energi på at vokse, og på at "pille rode rage glo".

 

Nu er han 6 år, og ved at gøres klar til MB0 - og ingen mistænker ham for at være en hoppe længere. Til gengæld er han stadig meget ædel af type, selv om hals og overlinie er kommet efter det.

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Ud over at være sød og rar, enormt kælen, og meget velopdragen, så er han kvik og hurtig opfattende - jeg har hørt fra flere proffer, at Rush Hour afkom er nemme, kønne og gode amatørheste. Og det passer fint på min Caspian.

 

Mvh Charlotte

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Blanlaaaa
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 09:05

Tak for jeres svar :) jeg er overbevist, det er det bedste for ham :)

 

charlotte hold op en forskel, hvor er han smuk. Dejlig at høre fra andre med Rush hour afkom. De skulle være rigtig søde, og det passer ihvertfald her! :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider