Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Udlejer og depositum - hjælp!
Forfatter: 
Dato:  22-09-2014 09:43

Hej med jer.

 

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber i kan være behjælpelige med at svarer på.

 

Det handler om min gamle lejebolig, som vi fraflyttede 1/7.

Vi opsagde lejekontrakten med virkning d. 1/6 og havde så 3 måneders opsigelse, dvs. 1/9. udløb kontrakten.

 

Nu er det sådan, at vi blev tilbudt det perfekte hus for os, til overtagelse d. 1/7 og var nød til at slå til ellers ville huset muligvis ryge til anden side.

 

Jeg valgte derfor at ringe til min gamle udlejer, og forklarer ham situationen - fortalte at vi ikke ville have mulighed for at stå med 2 huslejer, men om vi evt. kunne lave den aftale at han trak 2x husleje fra dep.

Dette kunne han under ingen omstændigheder, da det ikke var lovligt - og dep. ville også først blive frigivet 1 sep. Fair nok, men min eneste mulighed var at gøre det sådan og betalte derfor kun husleje d. 1/6 og de to sidste måneder blev ikke betalt.

 

I know, det er dårlig stil - men jeg havde virkelig ikke andre muligheder.

Det skal i øvrigt siges, at da jeg flyttede ind i huset lavede vi den aftale at jeg betalte fuld depositum, men selv malede og sætte i stand. Da huset lige havde været igennem en stor renovering, inkluderede det både ny tapet, gulvtæppe, maling, mv. Derfor skal jeg intet lave, når jeg fraflytter - kan altså bare flytte og skal derfor kun erstatte evt. ødelagte ting, hvilket jeg ved aldrig ville løbe op i de 9000 kr dep var på.

 

Vi har rengjort huset, slået græsset og ryddet meget pænt op efter os. Der er ikke en finger at sætte på boligen. Det eneste udlejer har kunne finde, er en ødelagt skabslåge (er kommet til at borer et skraldespands-stativ for langt ind, så skruen er gået igennem lågen), en stik kontakt som er revet ud af væggen - skal altså bare skubbes ind og sættes fast igen. Og et dørhåndtag, som skal skrues ordentlig fast igen.

 

Nu er det sådan, at udlejer ringer til mig og vil komme med en regning på ovenstående ting. Det er selvfølgelig i orden, tingene skal erstattes - det er jeg helt med på.

 

Men kan jeg tillade mig, at stille mig undrende overfor resten af depositummet? Dep. er på 9000 kr.

2x husleje er alt i alt 6800 kr. inkl. vand.

Dvs. der er altså 2200 kr. tilbage fra depositummet - og det vil de ovenstående ting jo aldrig løbe op i?

 

Det skal siges, at der ikke er tale om forudbetalt leje, men et depositum.

 

Han sagde, at depositummet ville blive frigivet 1/9, men han har aldrig nævnt de penge. Han nævner dem heller ikke når han ringer ang. regningen og jeg har været meget i tvivl om, hvorvidt jeg kan tillade mig at sige det. Jeg er jo godt klar over, at det jeg har gjort i forhold til ikke at betale huslejen de 2 måneder er forkert, men jeg VED jo at de kan dækkes ind via dep.

 

Hvad siger i?

 


They tell us everything's alright, and we just go along. How can we sleep at night, when something's clearly wrong?

0
1
Svar på denne tråd
 
 Overtaget 1/9.
Forfatter: 
Dato:  22-09-2014 09:53

Ved ikke om det har nogen betydning overhovedet, men det skal siges at huset 1/9 blev overtaget af et ungt par, som jeg havde 'fundet'.

 

Jeg spurgte udlejer om det var ok, at jeg slog huset op til leje i håb om at undgå de x2 husleje, og det var det.

 

Der var mange interesserede, som kom og kiggede - som jeg viste rundt og inviterede ind og kigge.

 

Udlejer valgte dog at sige ja, til dette unge par som først kunne overtage fra d. 1/9.

 

Udlejer er en ældre herre, som ikke bruger computer - derfor var det oplagt, at jeg gjorde det.


They tell us everything's alright, and we just go along. How can we sleep at night, when something's clearly wrong?

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen penge
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 12:24

Jeg tror ikke du skal regne med at se nogen penge retur.

 

Stikkontakt skal formodentlig repareres af en elektriker og på regning løber det nemt op i 1200-1500 kr. og skabslågen koster vel 500-600 kr. og skal der så et firma ud at sætte den op, så koster det ekstra.

 

Vær glad hvis du slipper for at betale ekstra.

7
0
Svar på denne tråd
 
 dyrt med håndværkere
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 14:16

Hejsa..

Jeg vil give fjordanton ret.. 2200 er hurtigt brugt på håndværkere til at fikse ting.. Dog har du jo krav på en specifikation over, hvad de forskellige ting har kostet at udbedre..

 

Har du haft adgang til lejemålet i de to måneer, hvor du ike har boet der? hvis ikke, skal du ikke betale for vand eller varme i de måneder... så de penge til frigives til dig..



MONICA & Sussi Solskin
Rosso vil altid være i vore tanker


{>


R.I.P. Rosso 05.05.1990 - 31.08.2009

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider