Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Få knogler tilbage efter aflivning?
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 03:11

 

Dette er nok et lidt morbidt indlæg for nogen.

 

Der er jo mange følelser indblandet når de kære hestevæsener forlader denne verden og alle har forskellige holdninger til det med døden, så vær søde lige at holde jeres personlige meninger for jer selv i dette tilfælde.

Søger et decidere praktisk svar.

 

Hvis man fik sin hest aflivet, kender I så til et sted hvor man kunne få "afkogt" hesten og få knoglerne tilbage?

 

- Knoglerne skulle hverken bruges til halloweenpynt eller heksebryggerier, men med blik på uddannelse og viden.

 

P.S. Har ikke en hest stående der skal aflives - og slet ikke bare for at få knoglerne. Men hvis man en dag alligevel stod med en sjæletom hestekrop, sååå ..

 


 

 camfoto.dk

- Fotografering i farten

 

6
1
Svar på denne tråd
 
 Det kan godt lade sig gøre
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 09:08

 

www.heste-nettet.dk/nyheder/7103/

 

Jeg skal snart aflive min super hoppe, men om jeg lige har lyst til at den skal afkoges.... Hmmmmmmmmmmmmm.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Xxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 18:16

Jeg tror ikke lige man selv skal stå med at afkoge et helt hesteskelet. Selv et lille minkhoved eller dådyrhoveder med opsatser lugter når de koges, for at sige det på en pæn måde. Og det tager lang tid ....

 

Jeg ville søge på konservator og se havd der dukker op. Og så ville jeg se efter referencer fra jægerne. Der er af og til nogle, der får udstoppet hele dyret, nok mest når det er smådyr, men alligevel.

 

Og så var jeg iøvrigt i sommerferien med til at samle fra hoved til hale på den hest, der linkes til. Det var faktisk ret sjovt og lærerigt.


Mvh. Sanne

 

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 20:02
Hørt at særlige biller, insekter, er bedst til at rense knogler.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 21:06

Tror det bliver en dyr fornøjelse, men bestemt en mulighed.

 

www.eanatomi.dk/produkter/78-aegte- dyreskeletter/9917-hesteskelet-paa- stativ-med-hjul/

 

Hvis det kun er til undervisningsformål er et tilsvarende af plactic noget billigere.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 21:23

Hvis jeg skulle begive mig ud i noget i den retning så ville jeg nok starte med en miniature pony eller noget i den ende.. En fuldvoksen død hest er ikke noget man lige bære rundt på og ved normal slagtning saves der jo en del knogler over som så er ødelagt i udstilingsøjemed. Jeg er ikke helt sikker på at det er lovligt at ligge et dyr ud i naturen for at lade de vilde smådyr klare det pga. forurening og smittefare... for slet ikke at tale om lugten!

Konsavator er også mit bud. Der er flere i Danmark der også ordner større dyr, bla. i Ålborg.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
0
Svar på denne tråd
 
 Selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  22-09-2014 02:09

 

 

Tak for svarene

Havde slet ikke tænkt over at det selvfølgelig ville være et job for en konservator. Kunne kun komme i tanke om kremering, men det lærer man jo ikke meget anatomi af

- Har ikke foreslået at gøre det selv, jo netop derfor jeg spørger hvor man kan få det gjort.

 

 

Og så skulle der jo selvfølgelig være en der trykkede "tomlen ned", det er jo internettet ...

 


 

 camfoto.dk

- Fotografering i farten

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  22-09-2014 02:20

Jeg ville ikke tage tomlen nedad så alvorligt. Hvis ikke der blev lavet præparater og skeletter man kunne kikke på, hvordan skulle man så lære? Du får en tommel opad for spørgsmålet herfra .


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

2
0
Svar på denne tråd
 
 Bumbum
Forfatter: 
Dato:  22-09-2014 10:49

Jeg ved at Københavns Universitet, I den veterinærmedicinske del, koger knogler af. Jeg har købt en komplet rygrad fra en hest og et kranie, som er blevet kogt af. Kontakt institut for basal veterinærvidenskab - der har jeg købt mit. Ved selvfølgelig ikke om de stadig gør det.

 

held og lykke med projektet

 

 

Mvh.

 

Anne


Annebanan
Stud.med.vet

uden min elskede, smukke
Tahko Tyk


"They Jump The Moon, We Dance Towards Heaven"
1
0
Svar på denne tråd
 
 Du kan..
Forfatter: 
Dato:  22-09-2014 10:58

jo spørge Susan selv, hvordan hun gjorde og evt. pris, da Castana blev "gemt" til fremtidig undervisning - måske endda Susan selv ser indlægget her - men ellers smid hende en mail via Blue Berry Hill.

 

Meeeen, billigt er det nok ikke :-)


 

Mvh

Line

 

 

Kender du de fede smykker fra Gade&Juul design? Billige og moderigtige smykker (priser fra 35 - 300 kr.) - sælges i Nordjylland kun via homeparty. Kontakt mig på 42647422/PB - værtinden får 10% til køb af smykker

 

Feriehus ved Malaga udlejes, byhus i Torrox i 2 etager med stor tagterrasse.

 

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB ...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider