Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Købe MacBook, hvor?
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 23:22

Jeg overvejer at købe en MacBook - beslutningen er ikke helt taget endnu :p
Men jeg synes, at man hører SÅ meget dårligt om Humac (og Elgiganten...). Så hvor bør man så købe den? Fona?

 

Er der mon nogle der har nogle erfaringer? Gode som dårligt :)

0
1
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 20:37

Fona lyder som et rigtigt godt bud. De aner intet om computere så det må være det helt rigtige sted at anskaffe en Mac.
Da Apple produkter heller aldrig går i stykker er får du jo heller ikke brug for at få lavet service på den - igen en ting Fona ikke har. No problemo.
Held og lykke med MacBook - du får brug for det.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

1
3
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 21:23

En mulighed kunne være at gå i Expert - mange af deres sælgere ved hvad de snakker om, og kan tilbyde fin service.

Jeg ville ikke umiddelbart handle "fremmed" (altså f.x. computere jeg er usikker på) elektronik i Fona, jeg synes mange af deres sælgere virker til de ikke ved hvad de snakker om.

 


/Angel

 

Qvicunque bene bibit, bene dormit

1
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 22:17

Jeg får nok også en dislike med på vejen, som de to andre, men jeg vil også sige undgå butikker der ikke ved noget.

Macs GÅR i stykker, og forskellen er så, at på en PC kan du selv (eller en dygtig kammerat) fikse problemerne selv, ret ofte. Især hvis der er tale om noget software-halløj.

 

Med Macs har du ingen adgang til særlig meget som bruger, du skal ofte have den ind til reparation når den driller. Og så ER det simpelthen bare smartest, at have købt den et sted, der kan give dig kompetent hjælp.

Ekspert synes jeg så slet heller ikke ved en disse, men det er måske bare min oplevelse.

Ihvertfald ville jeg købe hos en "rigtig" Apple-forhandler, hvis jeg skulle købe et så dyrt produkt.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
1
Svar på denne tråd
 
 Overskift
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 10:16

Vi købte vores i Bilka for over et år siden, og der er intet sket med den. Men vi købte den også kun i Bilka fordi man skulle betale 1000 kr om måneden indtil den var betalt ud (eller noget i den stil) vores er rigtig god, og vi bruger den til ALT! Billedredigering, skole, spil, netflix osv. :)


"Whoever said that diamonds are a girl's best friend... Never owned a horse"

0
1
Svar på denne tråd
 
 MacBook
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 10:20

Hey, jeg er nu på tredje MacBook, og ingen af dem jeg har haft, er nogensinde gået i stykker! De er blevet udskiftet fordi de var gamle. Jeg ved ikke lige, hvordan andre folk håndterer deres MacBook, men jeg har da haft min med på rejser osv., og der har aldrig været nogen problemer. Jeg elsker min Mac!

 

Fona har ikke meget forstand på computere, ej heller Elgiganten. Hvis du vil have mere service, bør du nok finde en computerforretning, men jeg ved så ikke om prisen er den samme. Hvad angår serviceniveauet så kan det jo svinge meget, generelt er det bedre i mindre forretninger, men ikke altid. Du kan være heldig og uheldig.

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Juleand
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 10:28

Jeg købte min første MacBook, spontant, i Expert fordi de havde et godt tilbud på lige netop den som var en udgået model. Havde den i knapt to år uden et eneste problem med den. Den afgik dog ved døden da jeg hældte en halv liter kaffe i den Det tror jeg ikke at selv den bedste Mac ekspert kunne redde...

 

Den jeg har nu købte jeg i Elgiganten. Vidste hvad jeg skulle have, så det var ind, pege, betale, ud. Den har ikke voldt mig nogen problemer endnu (6 måneder gammel) og den har da ellers været på rigeligt med cykel- og togture og ligeledes er den overlevet helt til Korea. Den klarer endda klimaforandringen bedre end jeg gør :-P

 


 

Hilsen Rikke

Uden Misty

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 MacBook.
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 14:21

Jeg er skam helt med på, at en MacBook også kan gå i stykker ;) Netop derfor, jeg spørger til et godt sted at købe. Jeg synes, at Humac har så dårligt et ry, i forhold til reklamationer.

At det så ser ud til, at det kun er Humac og Apples hjemmeside, der har den model jeg gerne vil have - det er så lidt skidt...

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Macbook
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 15:09

Jeg ville købe (og har købt) min Mac hos en forhandler, der primært arbejder med Mac, dvs Eplehuset eller Humac. Min er købt i Humac, og den har aldrig fejlet noget (nu to år gammel), og jeg har derfor heller ikke nogen erfaring med deres reklamationspolitik. Men de skal vel følge lovgivningen på dette punkt?

 

De har i hvert fald forstand på computerne og kan give tips og tricks til det, som man ikke kan finde ud af.


Venlig hilsen Cecilie

1
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 15:20

Jeg har ikke selv en Mac, men ville helt sikkert købe den direkte ved Apple, eller hos Humac eller Epplehuset. Min lillebror har en MacBook, den har han været så glad for. Den er flere år gammel og aldrig problemer. Der var et tidspunkt, hvor han skulle have ny harddisk, og de var så behjælpelige i Epplehuset med at lave det til nærmest ingen penge.

1
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 15:38

Jeg ved godt du ved, at de kan gå i stykker :P

Min pointe var, at en PC kan du ofte fikse selv, men det kan du ikke på en Mac, for du har ikke adgang til noget som helst. Tror ikke engang du kan komme ind i registreringsdatabasen på den (ret mig hvis jeg tager fejl).

 

Eplehuset har jeg hørt meget godt om, og har altså heller ikke haft dårlige erfaringer med Humac. Men der har jeg heller ikke kønt Macs, men iPads og høretelefoner.

 

Min iPhone valgte jeg simpelthen at købe direkte på Apples hjemmeside, slut færdig. Jeg skulle bare være sikker på, at alting var OK og jeg kunne hive fat i nogle mennesker, der kendte produktet.

Ville aldrig købe et dyrt produkt i steder som Fona og Elgiganten.

 

(Hvem er det sure rad, der har disliket ALLE indlæg? Kom frem, anonyme hater Elsker at både PC folk og Mac folk i denne tråd har fået dislikes, måske er vedkommende slet ikke fan af moderne teknologi i det hele taget!)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
1
Svar på denne tråd
 
 køb af macbook
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 15:43

Jeg er overrasket over at høre, hvor mange der er skuffet over Fona! Jeg købte for snart 5 år siden min Macbook i Fona (med ekstra forsikring) og der har absolut ingen problemer været. Jeg har endda haft 2 selvforskyldte skader, som blev lavet uden nogen problemer.

Jeg kan godt se fornuften i at gå til autoriseret forhandler, men ville nu alligevel fortælle min oplevelse med Fona, for der har jeg ingen problemer haft.

 

Held og lykke med projektet, og hvis det skulle ende med en Macbook, så må du have rigtig god fornøjelse med den. Jeg har i hvertfald aldrig fortrydt mit køb :)


 


 


- AEA

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Så må jeg hellere rette :D
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 16:08

 

Det kan man godt Sophie (reg-databasen), og der findes alternative leverandører af hardware der tester at deres dimser virker med macs, samt adskillige fora til de såkaldte "hackintosh" maskiner lavet af "pc"-stumper. De allernyeste iMacs er limet, og flere af de nye macbooks er hukommelse+flashdisk svejset på af en stor skeløjet grobrian, så dem kan man blive nødt til at smide ud når de går i stykker, og kan derfor ikke regne med at de er noget værd udover forhandlerens garantiperiode.

 

Vedr. hateren, er det een der er faldet om af træthed melem kl 14:22 og 15.09 (eller taget ud til hesten), og vedkommende skal da bruge noget med strøm til for at klikke på tommelfingre. Synes godt HN kunne skrive på folks profil hvor mange og , og kræve at antallet var det samme (plus minus 10% oder so). Og så selvf. tage hensyn til medlemmets køn, så en mands manglende tommelfingre talte som og inden kvindes manglende tommelfingre talte som

 

For nu at svare på TS' spørgsmål, er det vist bare at finde en autoriseret forhandler uden et decideret dårligt ry, og så tænke over hvad der ligger på computeren inden man indleverer den.


(OBS: Du har endnu ikke oprettet en signatur).

3
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 16:15

8u61: Godt du gad rette, så blev jeg så meget klogere!

Hackintoshs.. Det lyder interessant. Men det er vel ikke den almene Mac bruger, der benytter sig af den slags techie-halløj?

 

"Og så selvf. tage hensyn til medlemmets køn, så en mands manglende tommelfingre talte som og inden kvindes manglende tommelfingre talte som   "

HAHAHAHAHAHHAHAH


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er jo to slags
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 16:32

 

mac-brugere: Dem som brugte dem i den grafiske verden for tusind år siden fordi der ikke var nogle reelle alternativer, og dem som bruger dem nu pga elegant design / simpel brugergrænseflade. De sidste gør nok ikke andet end at sætte mere hukommelse i, eller måske en større disk, men allerede her kan man jo spare en faktor 5 eller 10 ifht producentens priser.

 

Jeg er lidt ked af du griner af mit tommelfingerforslag, det var skam ganske alvorligt ment Og apropos alvorlig, har jeg stadig ikke set en tråd med både hår og sko

 

Nå, og hateren er tilbage, rart at se at man kan passificere den slags mennesker med internettet nu, så de ikke gør skade på virkeligheden (:

 


(OBS: Du har endnu ikke oprettet en signatur).

2
1
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 16:53

Jeg ser ikke noget forkert i at købe en Apple maskine; jeg sammenligner det lidt med at at købe en spillekonsol til stuen. Man køber noget hardware der er så skarpt defineret og med så stram kontrol af softwaren at man er sikret at tingene altid er validerede og fungere 100% sammen uanset hvad man gør.

Det er meget den samme filosofi der dyrkes indenfor mit eget felt, som er servere. Her betaler man også store summer for hard og software der langt fra er cutting edge, men som man til gengæld er 100% sikker på altid virker på en forudsigelig måde... Intet galt i det overhovedet.

Ønsker man at være på forkant med teknologien og få det sidste nye og hurtigste så er man gået forkert i byen med en Mac - men det er jo heller ikke det Mac og iTing handler om.

Hvis ens premis er at få en computer der altid virker så giver det ikke så meget mening for mig at vælge at købe den hos en tvivlsom forhandler?
Det eneste rigtige må da være at købe den hos Apple selv så man også får den bedst mulige service og knowhow ikke?
Som det måske fremgår af mit første lidt syrlige indlæg, så anser jeg ikke Fona for at være et sted man bør handle computer uanset om det er PC eller Mac, men det er bare min personlige erfaring kombineret med utallige fortællinger fra andre brugere jeg er stødt på...


Når det gælder kvalitet så husker man kvaliteten længe efter man har glemt den høje pris - det gælder også i valget af forhandler vil jeg mene.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 17:25

Jens siger mange kloge ting

En Mac er super til dem, der har det beskrevne behov. Det passer bare ikke på alle, mig selv inklusiv.

 

8u61: Altså der er halloween-fest på fredag. Hvad med et kombi-billede med hår, sko OG creepy-freaky-weirdo tøj?

Det kan vel ses som en slags rente, eller noget.

Og undskyld jeg grinte af dit forslag


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 MacBook.
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 17:28

Well, det ender nok med Humac alligevel. De har jo et dårligt ry alle sammen alligevel :p

De har faktisk den jeg gerne vil have, på tilbud 5 timer endnu. Tilbuddet er bare kun i kataloget, og åbenbart ikke på hjemmesiden. Hvordan skal man så gøre brug af tilbuddet - 5 timer endnu???? :/

 

Ang. forsikring - er Humacs forsikring noget værd?

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er ok at grine,
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 18:17

 

Sophie, mig skal man aldrig tage alvorlig når jeg er alvorlig, kun når jeg spøger. Glæder mig til billedet (hvis jeg overlever denne ebola-sars-MRSA-dengue lignende halsbetændelse ).

 

 

Humac's forsikring kender jeg ikke til (og mit sikkerhedshalløj lukker for ALT på humacs hjemmeside, ret underligt) men den er vel ligesom alle andres: Det du skal se efter, er om de økonomisk selv får ekstraomkostninger hvis de ikke er kvikke nok til at hjælpe dig, f.eks. ved at stille erstatningsmaskine til rådighed med det samme i stedet for at reparere din på 30 dage i flere omgange, eller ved at betale for forsendelsesomkostninger og lignende. Forbrugerbeskyttelsen her til lands er som regel god nok, der hvor det kniber er hastigheden med at få udrettet skaden, og tit også med at finde den rigtige skade.

 


(OBS: Du har endnu ikke oprettet en signatur).

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 18:23

Nu er der jo så vidt jeg ved heller ikke noget i vejen for at smide en Windows på en MacBook Pro "retina" - så ender man op med en middelmådig PC med et slikket design. Det er jo også en mulighed...


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja....
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 18:44

Eplehuset er opkøbt af Humac...

 

jeg købte min MacBook air i Humac for tre år siden, den fungerer 7-9-13 stadig perfekt :-)



/Line

Fuldblod, hesten med xx faktor!
 

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider