Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hjælp til mad
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 09:34

Hej Hn'er.

 

Jeg skal lave mad til min kærester og nogle kammerater om et par uger. Vi er dog helt uenige om hvor meget mad jeg skal lave, så håber på jeres hjælp

 

Menuen er:

 

Kartoffel porre suppe med hjemmelavet flute, bacon og creme fraiche.

 

Sammenkogt i stegeso med rådyr, serveret med kartoffelmos og ris, dertil flute.

 

Og en suuuuper lækker chokoladekage med is til dessert.

 

Forretten har jeg en plan om at portionsanrette, så de ikke får spist sig for mætte. Den del er vi helt enige om.

 

Uenigheden dukker op ved hovedretten De bliver 12-13 mand, de tager alle godt fra, men jeg er ude i at min lille (4 pers) og store (10 pers) stegeso er rigeligt, når der også er både forret og dessert. Min kæreste er ude i at det som minimum skal være to store stegeso, hvilket jo bliver til 20 mand. Det skal siges at der kommer masser af kød, 3-4 rodfrugter, chorozio og rødvin i den sammenkogte, så jeg vil jo mene det er alt alt for meget. Men tager jeg fejl?

 

Derudover er jeg lidt i tvivl om hvor meget ris jeg skal koge - ville lave kartoffelmos af ca. 5 kg. kartofler. Åhh gud, det er ikke nemt det her

 

Desserten er vi da heldigvis også enige om hvor meget der skal laves

 

Så, er der nogen herinde der har nogle input til hvor meget eller hvor lidt?

 

Hendeselv 1


Du vinder ikke sølv, men taber guld...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er ikke god ....
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 13:49

... til den slags - laver altid for meget mad selv :)

Men prøv at google portionering, der er meget hjælp at hente.

 

Jeg ved dog, at der går mange kartofler til, når det skal være kartoffelmos - for vi spiser næsten dobbelt så mange, når de er moste. Desuden går der meget mere sovs til kartoffelmos end til kogte kartofler - især når det er mænd, der spiser :)

 

På den baggrund er jeg tæt på at være enig med din kæreste - men er det ikke også ligemeget? Sådan en vildragout kan jo fryses, og er mindst ligeså god, når den bliver tøet op igen.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 19:13

Tak for svar Sif.

 

Jo, i teorien er det ligemeget med at der er for meget og det kommer i fryseren. Jeg synes bare ikke der er nogen grund til at lave alt alt alt for meget, for når det først kommer i fryseren glemmer kæresten alt om det - og jeg spiser ikke selv vildt, så i sidste ende vil det nok ende som madspild


Du vinder ikke sølv, men taber guld...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider