Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ridehjelm
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 22:02

Nogle der kan fortælle mig hvad jeg skal lede efter nu jeg står og skal have en hjelm, efter en ridepause på godt og vel 6 år.. Skal man op i de dyre prisklasser for at de er noget værd, eller kan jeg starte ud med en billig af slagsen og så opgradere hvis jeg fortsætter?

 

Mvh. en tidligere rytter

0
0
Svar på denne tråd
 
 hjelm..
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 22:13

Kb du bare en af de billige. Så længe den er sikkerhedsgodkendtg beagelig at have på er den god nok :)

 

Jeg har en halvbillig (casco mistrall) som jeg bruger til hverdag, den vejer absolut intet, er luftig og meget behagelig at have på.

 

Samtidig har jeg en af de dyrere (samshield) jeg bruger til stævner. Den vejer betydelig mere og er knap så luftig´mn stadig ra at have på.

 

Men køb den der passer dig bedst, tror ikke hjelmens pris betyder det stor.. :)


Mvh Stinne c",)

 

Amerigo Classic dressursadel sælges.

Kontakt for mere info.

 

At ville skaber evnen til at kunne.....

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Ridehjelm
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 22:14

Det kommer vel an på så meget. Hvad du gerne vil ride/ om du vil starte stævner. Din økonomi, hvor sikker du er på at du fortsætter med at ride når du kommer i gang osv.

Jeg havde de billige hjelme i 6 år. Jeg har mest redet i skoven og hyggedressur og lidt spring. Hjelmene var uden "udluftning" og ikke så lækre at se på, men de fungerede fint for mig.
Nu har jeg købt en lidt dyrere model, den er jeg glad for. Mest pga. lidt lavere vægt og lufthuller, samt at den har justerbar størrelse, så den kan ændres hvis jeg vil have noget på ørene mm.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ny ridehjelm
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 11:52

Jeg har lige været ude at købe en ny hjelm, da jeg flytter til island, og det var virkelig på tide at skifte den gamle hjelm!!!

 

 

 

- jeg har tidligere redet med withaker hjelm, der nok er en af de varmeste hjelme jeg har haft! - men flot ser den ud, men efter 7 års brug, var den begyndt, at blive brun/grålig i sit velour, og har da haft nogle afsidninger i de 7 år jeg har redet med den, så island var en glimrende andledning til at købe en ny. så jeg søgte lidt på nettet, om det skulle være en GPA speed air, eller en casco

begge pga. udluftningen. - der er dog så en ret så stor prisforskel på dem

 

MEN!

 

først og fremmest mål dit hoved!!! - der er altså penge at spare hvis man har et lille hoved - jeg sparede 200kr. fordi jeg købte børnestørrelsen i den Casco Mistral jeg har nu, just sayin` ;)

 

nu har jeg ikke redet med min casco hjelm endnu, da den ikke må komme i nærheden af en hest i DK, så min første ridetur på island, bliver med min nye hjelm.

og som tidligere skrevet, vejer den intet, og kan spændes ud. så jeg ville ikke tøve 1 sekund med at købe en Casco hjelm.


mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

 

 

¤BLLSL¤

 

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS SEVERIN

 

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ny hjelm
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 13:52

For mig er pasformen afgørende - mærket er jeg temmelig ligeglad med. Jeg har en Casco Derby Youngster, som faktisk lidt ligner en cykelhjelm. Jeg tror at den har kostet i omegnen af 500 kr.

Den vejer ingenting, og der er så meget luft, at jeg kun sjældent har vådt hår. DET er vigtigt for mig :)

 

Lov mig, at du ikke køber dyrere hjelm, end at du har råd til at skifte den, hvis du ryger af på hovedet ;)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 20:52

Jeg har også en Casco Mistral - det er en hjelm i den billigere ende og jeg er super glad for den hele året rundt.
Den har en drejeknap i nakken som man kan justere imens den er på hovedet så man kan løsne eller stramme efter behov imens man rider og der er så meget justering i den at jeg kan ride med bart hoved om sommeren og have en beanie under den om vinteren.

Så længe den passer dig så er prisen ligegyldig. Der er to godkendelses-klasser for hjelme: Den almindelige og så en skrappere, som er endnu mere sikker. Rider du en masse lilitary eller i store grupper af heste hvor der er en direkte fare for at blive jokket på hovedet af en hest så er den ekstra sikre måske en ide, men ellers er de lige gode alle sammen. De dyre er ikke mere sikre end de billige som sådan.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
0
Svar på denne tråd
 
 hjelm..
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 23:07

Jeg har en Casco "cykelhjelm". Og elsker den. Den er 8 år gammel. Den har nok i sin tid kostet 500-600 kr.

Red i mange år uden hjelm.. Men efter jeghar fået ny kæreste Krævede han at jeg red med hjelm hver gang om han så selv skulle betale den. For at hans sind er i ro kommer hjelmen på igen nu. Men grunden til jeg red uden en overgang var simpelthen fordi jeg ikke kunne finde en som passede mit grødhoved. Bruger 60 i størrelse og skal have en som man kan justere størrelsen i harjeg fundet ud af efter a have prøvet rigtig mange hjelme. Men ærlig talt.. den er meget medtaget.. og er ik særlig pæn mere.. Men er begynd at lurer efter en "pæn" hjelm. Som jeg os kan holde ud at have på uden jeg føler mit hoved er ved at eksplodere under den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 scharf
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 08:28

Jeg købte for noget tid siden en Scharf og det er virkelig en god hjelm. Der er masser af udluftning og jeg sveder ret meget var det prioteten.

Den er noget pebret, men min nabo har købt en HL hjelm og da vi sammenlignede, var det fuldstændig den samme. Den eneste forskel er logoet. hun gav 600 kr for den da den var på tilbud. nu koster de 1000 kr men hvis de kommer på tilbud kan det anbefales.

Så prøv at kigge på www.hlshop.dk


Wrap og hø sælges.

Dejlig kat. 1 kåret stævnepony sælges

Opstaldning tilbydes imellem Viborg og Kjellerup. se mere på

staldlauenborg.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 09:01

Jeg startede ud her i foråret efter 4,5 års ufrivillig pause og min hjelm var smadret fra den rideulykke der satte mig ud af spil.

Det gik op for mig at der var sket en stor udvikling i hjelme, de sidder bedre og er mere luftige.

En casco sad dog stadig forfærdentlig på mit hoved så jeg endte med en BR viper pro der heller ikke var af de dyreste.

Jeg prøvede også et andet mærke der sad ret godt, så der blev prisen afgørende ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 heiiiiiiii
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 17:02

hej

som andre skriver er Prisen hammer ligemeget så længe den er sikkerheds godkendt. prisen afgør faktisk kun comforten ved hjelmen altså hvordan den sidder, om der er sten og glitter i og om den er "åndbar" alle ridehjelme tror jeg er sikkerhedsgodkendt idag så det er op til din pung, rider selv middelsvær dressur og vil aldrig købe en eks. samshield for flere tudsind nej tak :P

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sara16 ….
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 18:30

 

8 år er lang tid for flamingoen i hjelmen - den skal helst være blød så den optager energien fra et stød, men den hærder mere og mere efterhånden som tiden går, og til sidst vil den energi som trænger gennem plastikskallen, blive overført direkte til hovedet. I motorcykelsammenhænge plejer man at anbefale skift hvert 4. til 6. år. Så din kæreste må ud at se på hjelm, synes jeg ;-)

 

I motorcykelsammenhænge er der i øvrigt systematiske tests som viser at een sikkerhedsgodkendt hjelm kan være meget forskellig fra en anden - og prisen spiller ikke så tit ind, tværtimod er der flere af de rigtigt dyre fabrikanter der klarer sig decideret dårligt - men jeg har desværre aldrig fundet noget tilsvarende for ridehjelme.

 


(OBS: Du har endnu ikke oprettet en signatur).

0
0
Svar på denne tråd
 
 EuroLite
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 18:37

Min mand sværger til EuroLite, som er behagelig og til en fornuftig pris.

 

Hvis vi skulle investere i en dyr ridehjelm, så ville det nok blive en Samskield, da jeg har fundet ud af at den bare skal sendes til service efter et styrt og så er den klar til brug igen. Modsat de andre som bare skal ud.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Kan godt se dit problem.
Forfatter: 
Dato:  22-09-2014 20:12

Jeg fik en hjelm danjeg var på samme alder fik jeg også en, denn kan jeg stadig passe (er tolv år) Så jeg tænker at man skal nok ikke købe den billigste af de billigste

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider