Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Pony voksne?
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 20:47

Altså mange af mine rideveninder, påstår der ikke er nogen grund til at købe "pony" hvis man snart er 16, pga. De mener man ikke må ride pony længere når man er 16.

Er det ikke sådan at når man er 16 må man ikke ride stævner mere på ponyer? må voksne gerne ride en pony, hvis det er det de ønsker selvfølgelig uden at ride stævner????

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ride stævner
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 20:54

Selvfølgelig må du ride pony hvis du ellers har størrelsen til det. En 1'er pony opklasses til hest, så du må også starte stævner på den selvom du er over 16.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 22:00

Den dneste regel er du ikke må starte som pony rytter mere. Jeg er selv voksen og rider pony, han bliver bare startet i hesteklasserne. Og det går da strygende :)


Du vinder ikke sølv, men taber guld...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Okaaaaaay.
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 22:01

Fedt, så man må som voksen godt starte stævne på pony? hvis bare det er stævne for heste?

0
0
Svar på denne tråd
 
 fniorniio
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 22:03

Må en voksen ride pony, ja eller nej?

0
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 22:08

En voksen må gerne ride pony, hvis personen passer i størrelse til ponyen.

 

Så jo, når du fylder 16 må du ride på pony lige så meget som du vil ;)

Det ENESTE der gælder er, at du ikke må tage til stævne med din pony, og starte en pony-klasse.

Din pony SKAL opklasses til hest, før du må starte stævne.

Det betyder egentlig bare, at du skal ride stævne i hesteklasser, mod heste. Og du kan ikke ride ponyklasser.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tnroiniotr
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 22:49

Okay tak. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 23:08

Så længe der er tale om D-stævner behøver du ikke opklasse til hest. Der melder du bare til klassen.


Du vinder ikke sølv, men taber guld...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pony til stævner
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 10:27

Du må som voksen ride pony alt det du vil. Hvis du vil starte stævne skal det dog være i hesteklasser, og hvis ikke jeg tager meget fejl, skal det være en 1'er pony. 2'er og 3'er ponyer må så vidt jeg ved ikke startes som hest.

 

Birgitte


0
1
Svar på denne tråd
 
 Eller gå over til western
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 12:39

Vi må nemlig ride og starte alt fra shetlændere til shire (hvis det er forsvarligt selvf. :-)) uanset hvor gammel rytteren er. Jeg er selv over 40 og rider pony og ville kunne starte den i alle westerndiscipliner.

 

Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Du må gerne ride pony :)
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 13:28

Jeg bliver ligestraks 20 år, og ridder på min 3er pony. Så ja det kan du godt jeg vil dog anbefale dig at vælge en lidt større pony end lige en 3er :)


Er du blevet interasseret i at høre mere om og følge med i min pony Bettes træning, så kig forbi Bettes facebookside.

www.facebook.com/Showhesten?fref=ts

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hhhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  23-09-2014 13:41

Der er nogen herinde der skal læse de nye fælles bestemmelser og få de nye regler på plads.

 

Du må gerne starte hest - på en pony - selvom du er over 16 år. Du må starte 1'er og 2'ponyer til D stævner i hesteklasser (Sværhedsgrad 0-2 på 2'er ponyer) I skal være harmoniske at se på ellers kan dommeren nægte dig start i klassen.

 

Ponyen skal ikke opklasses til hest (til at staret hesteklasser) medmindre du vil starte C stævner.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider