Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Brugt seng sidste år - rygproblemer?
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 08:59

Hej alle HN'er.

 

Jeg skriver dette indlæg da jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal gøre.

 

Ser I, sidste år, købte jeg en seng fra en privat. Sengen havde stået på et gæsteværelse og var ikke blevet brugt til andet, end når han havde taget en lur i ny og næ. Den var i super pæn stand osv. og en massiv forbedring fra den luftmadras jeg havde brugt i de 2 foregående måneder.

 

Nu er mit problem bare, at jeg er begyndt at få ondt i ryggen/lænden når jeg har ligget og sovet i den, og jeg går og overvejer, om jeg skal købe en helt ny seng (boxmadras), eller om jeg kan nøjes med at skifte topmadrassen ud.

 

Jeg har ikke selv prøvet at købe seng før (flyttede hjemmefra for 2 år siden), og havde håbet, at jeg kunne bruge denne seng i mange år frem, men jeg begynder at få mere og mere ondt, og jeg kan ikke ligge i min seng i mere end de der 8-9 timer af gangen, før jeg får ondt i ryggen, så hvad vil I mene det næste skridt bør være?

 

Skal jeg kontakte kiropraktor for at finde ud af hvilken slags seng jeg skal gå efter, eller ville det være OK bare at gå ned i en forretning og søge råd og vejledning?


Dét du gør bliver du bedre til! Så øv dig hver dag, i dét du gerne vil blive bedre til. Øvelse gør mester :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 8-9 timer
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 09:21

Så har du også ligget der længe nok.... Man kan godt få øm ryg af at ligge for længe....

 

Og selv om det måske ikke har været et problem før, så kan det jo sagtens være kommet....


 

Zamangah

 

 

Wrap sælges; minibig-baller i god kvalitet. Sælges både stykvis og flere af gangen. Afhentes, 350 kr. stk.

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 Rygproblemer
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 09:23

Det lyder som noget jeg var igennem for en del år siden. Jeg var flyttet på kollegie, og der stod allerede en seng der, som egentlig var ok. Jeg sov i den i et års tid, men så begyndte jeg at få ondt i ryggen, så meget så jeg begyndte at vågne meget tidligt.

Jeg var så hos lægen i anden forbindelse og snakkede med ham om det, han spurgte til sengen. Hmmm.... den tyggede jeg på et par nætter og gik så ud og købte en almindelig boxmadras med ben under, og fra nat ét sov jeg igen uden nogle rygsmerter overhovedet. Og de er ikke vendt tilbage siden, selvom jeg har skiftet seng flere gange (i forbindelse med rejser og flytning osv.).

Jeg tror altså ikke, at du har behov for en kiropraktor, hvis du i øvrigt aldrig har haft rygproblemer tidligere. Prøv at lægge dig på madrasserne i butikken, gå gerne i flere butikker. Spørg personalet, de ved som regel hvad de snakker om, hvis de lever af at sælge madrasser. Forsøg at finde ud af om du bedst kan lide madrasser med fjeder (springmadrasser/boxmadrasser), Latex-madrasser eller Memory foam madrasser (dem som former sig efter kroppen). Ofte er en lidt hård madras den bedste til at forhindre rygsmerter.

Jeg er ikke sikker på, at det er nok at skifte topmadrassen, da det jo er selve madrassen der bærer din vægt og dermed får din rygsøjle til at ligge forkert. Men du kan måske genbruge topmadrassen på den nye madras du køber.

 

Held og lykke med det!

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 09:40

sengen kan jo være nok så ny,- hvis den er for blød eller for hård vil du alligevel få ondt i ryggen

 

min ryg kræver en suuuuperblød seng,- ellers får jeg ondt omgående og kan ikke sove. ferier foregår derfor kun steder hvor jeg kan medbringe luftmadras med tilhørende tyk blød topmadras,- så er det tåleligt


*** Misssophie


1
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 09:56

Mind mand havde ondt i ryggen inden jeg fik skiftet topmadrassen til en hård en af slagsen. Det hjalp og det koster ikke alverden i IKEA.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

1
0
Svar på denne tråd
 
 madras
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 01:01

Jeg har også døjet med ondt i ryggen siden jeg var 18 ca. Det var værst de dage jeg ikke havde redet fordi jeg ikke holdte ryggen igang. For mig, der er lidt til den gode side, skal jeg bruge en hård seng ellers kan jeg ikke være i en seng. jeg havde en 15 år gammel sovesofa og alle gav den skylden, men det bar den eneste seng der kunne holde det væk og kun hvis jeg sov på maven.

Tror du skal finde en anden madras, men når du prøver dem så lig i dem i mindst 10 min. Ikeas medarbejdere (i Århus) er faktisk superdygtige til at vejlede om forskellige madrasser og jeg har meget færre problemer siden.


If life gives you lemons KEEP them!

Because, Hey free lemons!

0
0
Svar på denne tråd
 
 abcdefg
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 15:53

" og jeg kan ikke ligge i min seng i mere end de der 8-9 timer af gangen, før jeg får ondt i ryggen,"

 

Da jeg læste det, tænkte jeg; "nej det kan jeg da godt forstå".

Ligger jeg ned i mere end 7-8 timer, så er mit kadaver en times tid eller to om at komme igang igen. Det samme hvis jeg tager en dasedag på sofaen. Kroppen er lavet til at bevæge sig, ikke ligge stille. (generelt)

Hvorfor skal du ligge længere? Sover du så mange timer? Ja undskyld jeg spørger :-)

 

Men prøv da med en ny madras, hvis dén du har ikke fungerer for dig. Men bliv ikke overrasket, hvis det samme problem stadig opstår. Kiopraktor tror jeg er lidt overkill, hvis du ikke har øvrige rygproblemer end det. ;-)

 

Venlig hilsen

Mia F.


Opstaldnig tilbydes ved 7321 Gadbjerg i lille lækker privat stald. Mange foldtimer m. læskur og fri wrap.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 18:43

Nogle kroppe har brug for mere ro end andre. Vi sover gerne 9-10 timer hver nat, og vågner dejligt veludhvilede og klar til at stå op. Får vi mindre bliver sure og tværre og har svært ved at komme op - i hvert fald om vinteren.

 

Vi havde samme problem med ondt i ryggen, og det var også efter 7 timers søvn.

Vi havde for bløde madrasser til vores rygge, så vi købte nye for en måned siden, og har været smertefrie siden 2 nætter efter købet.

 

Så som andre skriver, passer hårdheden nok bare ikke din ryg.

Prøv eventuelt at tage topmadrassen af en nat. Måske er det den der er for blød eller hård.

 

Held og lykke og god bedring.

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider