Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Børn med mad i hovedet
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 07:17

Altså... Jeg undres virkelig.

hvorfor er det at forældre konstant har behov for at vise deres (ellers søde) babyer og børn frem på diverse medier (særligt facebook) når de har mad OVERALT? Skal det forestille at være sødt eller sjovt?

Jeg ved at jeg ikke er den eneste der synes at det er ufattelig klamt at se børn der er smurt ind i lasagne fra top til tå. Det seneste billede der poppede op på min væg var en baby der havde hamret hele sin fødselsdagslagkage i smadder med hænderne og havde lagt en kæmpe klat kage oven på sit hovede (ud over at resten af barnet også var fedtet ind).

Ja, bevares - de skal udforske tingene, og selvfølgelig er de ikke født til at spise med kniv og gaffel, men jeg fatter ikke at det skal fremstilles som sødt eller sjovt.

DET ER FRASTØDENDE... Uanset hvilket vidunder der sidder inde under sovsen.

Gad vide hvad folk ville sige hvis jeg uploadede et billede med teksten "første gang jeg smager makrel" og et der til hørende billede hvor jeg har smurt mig selv ind i herlighederne.

 

Enlighten me... Fortæl mig lige hvad det er der skal forestille at være så fantastisk ved børn svøbt i mad...


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



27
1
Svar på denne tråd
 
 Det fantastiske....
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 08:00

... ved madindsmurte (eller mudderindsmurte) børn er, at de kan vaskes igen.

 

Det bedste ville være hvis det var FØR kameraet kom frem - men det er vel for meget at forlange, når man tænker på at der er mange der ikke kan indtage deres egen aftensmad uden at den skal fotograferes.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

14
2
Svar på denne tråd
 
 Et hit
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 09:00

TS, jeg er da sikker på, at der vil være mange, der vil blive glade for et billede af "førstegangsmakrel"

Og det er vist egentlig det eneste, jeg har at byde ind med.

For jeg undres også over behovet for at fremvise alternativ madbehandling. Det er ok, at tingene skal undersøges af de små poder. Fatter bare heller ikke, hvorfor det skal være HELE lagkagen, der køres rundt på hele barnet... Men har tænkt, at det nok var fordi jeg hellere ville servere lagkagen med henblik på spisning, når jeg nu havde lagt den sammen

Kan langt bedre forholde mig til mudderindsmurte børn. Hvis det altså er fordi de har haft det sjovt. Opstillede mudderbilleder ryger i min verden også i den kategori, der hedder "Overflødig for mig"

 

Venlig hilsen

Katrine


Horse Trainer skridtbånd udlejes. Kontakt mig for mere information

8
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 09:36

Fordi det ser sjovt ud. Og ja jeg vil også gerne se makrel billedet - det er da humor på et højere plan

 


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

3
9
Svar på denne tråd
 
 Lad mig gætte
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 10:21

Du har ikke børn selv vel ?

Synes frastødende er et voldsomt ord at sætte på små børn, uanset hvad de er smurt ind i

Det med lagkage er jo en slags "tradition" at baby får sin egen lagkage til deres 1 års dag og gæsterne så lokker dem til at grises så meget som muligt.. At det så er blevet noget folk betaler tusindvis af kr for at få gjort professionelt forstår jeg ikke..

Jeg har også mad billeder af mine børn og ja jeg synes faktisk det er sødt og sjovt, hvis man har en anden mening kan man jo lade være at kigge


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

7
27
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 10:52

Jeg forstår heller ikke behovet for at dele indfedtede babyer på sociale medier. Som regel ender jeg med at unfollow de mennesker der synes det er fedt at vise baby i alle situationer.

 

Jeg vidste ikke det der med lagkagen var en tradition. Det kan jeg slet ikke se det søde eller sjove i..



15
1
Svar på denne tråd
 
 Mad....
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 11:28

Om jeg vil kalde det frastødende - det ved jeg ikke helt, men jeg synes hverken det er sjovt, sødt, lækkert eller charmerende.

 

Og inden nogen spørger - nej, jeg har ikke børn. Jeg har i stedet 5 mindre søskende, hvoraf den yngste er 1½ år. Jovist, hun har mad i det meste af hovedet, i håret, i nakken og bag ørerne når hun har spist, men der bliver ikke taget billeder og lagt på nettet. I stedet ryger hun enten i bad eller bliver tørret af med vådservietter. Og hvis der bliver taget billeder, så er det til privat og pinlig brug til når hun skal konfirmeres

 


Sagde Josephine

 

Med sine to soulmates og guldklumper

Maphard & Nuller <3

 

15
0
Svar på denne tråd
 
 Frastødende...
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 12:42

... er jo blot en beskrivelse af hvad man føler ved at se det.

Jeg bliver frastødt af rigtigt meget som småbørn gør (madindsmørelse og 11 taller under næsen bl.a.) - selv om jeg egentlig synes at de da kan være søde nok meget af tiden.

 

At det nu ligefrem skulle være "tradition" med madsvineri (og det ER da noget svineri at spilde mad med overlæg) har jeg aldrig hørt - heldigvis. Jeg troede netop at man prøvede at lære sine børn at spise pænt - de må da blive forvirrede af at måtte svine den ene dag og ikke den næste?

Jeg kan sagtens forstå at forældre selv synes det er sødt - de må bare også kunne sætte sig ind i at den holdning ikke nødvendigvis deles af dem der ikke har netop dette barn som universets centrum ;)


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

20
2
Svar på denne tråd
 
 Overskriften
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 12:49

Jeg finder det også ret mærkeligt, at forældre har behov for, at skulle lægge billeder ud på cyperspace af deres afkom, som er indsmurt i diverse fødevarer.

 

Jeg kan heller intet nuttet, charmerende eller på nogen måde fantastisk se i, at lille bebs har f.eks. brun sovs smurt ind i hele femøren. Faktisk kan jeg også finde det ret frastødende, men har jo heldigvis valget i, at scrolle hurtigt over de indlæg på f.eks. Facebook som indeholder denne type billeder.

 

Mon ikke det egentligt kun er afkommets familie selv, der egentlig synes det er fantastisk sjovt og hyggeligt med disse billeder?

15
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har ikke børn
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 12:52

Jeg har ikke børn, men jeg har mange børn tæt på, som jeg holder af. Det er helt OK at de sviner ved bordet osv, -det er jo bare børn, men jeg har virkelig også svært ved at forstå at det er noget, som man tager billeder af og lægger ud på nettet. Jeg ville da langt hellere fremstille mine egne børn i deres velsoignerede øjeblikke, ligesom jeg ikke flasher billeder til omverden af mig selv, hvor jeg af den ene eller anden grund er lidt grimmere at se på end vanligt.

Men det må folk jo selv om :-)

 

14
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 12:52

Jeg har børn både privat og i jobbet.

 

Så er jeg også en af dem der synes små børn er dejlige og skønne.

 

Men børn indsmurt i mad, synes jeg er uappetitlige - sådan lidt kvalmende.

 

Undre mig over, at forældre lader børn sidde ved bordet - eller endnu værre lader dem løbe rundt, med mad i hele femøren.

 

Selvfølgelig skal børn smage, mærke og dufte maden, men at de skal have lov at smøre det rundt i hele hovedet, mens mor/far sidder grinende at tager billeder af grisseriet - det forstår jeg ikke.

 

Og jeg forstår så slet ikke, at samme forældre i andre måltids situationer - på resturant, hos familien, hos venner og bekendte, hakker på selv samme børn, hvis de ikke spiser pænt.

 

Og den der fødselsdagslagkage ting - adder badder. Barnets første fødselsdag hvor hele familien ser på, at barnet snasker sig selv og de nærmeste ind i kage og alle sidder og grine pligtopfyldende. Kunstig situation at sætte barnet i. Resten af dagen kan gæsterne så sidder med et indsmurt barn på nethinden og sige Ihh og Åhh hvor han/hun sød og dejlig - men tænke, skal alt flødeskummet i håret og bag ørene ikke fjernes eller hvorfor skal barnet ikke vaskes ordntlig, bare han/hun ikke kommer hen og vil op til mig, med de der snaskede fingre.

 

Vores datter har fået lov til at smage, mærke og dufte til mad, men hun har aldrig set ud, som langt de fleste billeder der vises hist og pist på nettet af indsmurte madbørn.

 

Ja ja det var så bare min uforbeholdende mening.

 


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

26
1
Svar på denne tråd
 
 jeg er mor
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 13:03

Jeg er mor.

Første gang min søn fik flæskesteg, kartofler og brun sovs, blev han helt indsmurt i hoved og hår - fordi han spiste - ikke legede.

Jeg synes det var en oplevelse.

Jeg tog et billede (eller 5)

Jeg har IKKE delt det med nogen.

 

Jeg synes, ikke det er lækkert at se andres børn indsmurt i fødevarer.

 

Min egen søn blev et år og vi fik lagkage.

Jeg var ikke bekendt med "nogen tradition" omkring det.

Han fik et stykke - det smagte ham.

Vi andre spiste vores stykker på appetitlig facon.

 

Jeg er mor - men børn er ikke hellige relikvier i min verden. Spar mig for andres afkom indsmurt i fødevarer mm.

 

Min søn har ikke fået lov til at lege med madvarer i stor stil - og han har faktisk lært i en meget tidlig alder at spise pænt med kniv og gaffel.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

27
1
Svar på denne tråd
 
 Mad.....
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 13:31

Hold op hvor befriende at læse at der er flere der heller ikke finder det lækkert - især jer der er mødre selv.

Jeg har fin forståelse for at man som forælder kan finde det sjovt og sødt, men ikke at man automatisk tror at resten af verden synes det er sjovt at se et barn indsmurt i mad.

 

Signe: nej, jeg har ikke børn. Men uanset om det er fremmede børn eller børn i familien, så synes jeg det er klamt. Skal jeg spise med et barn der får lov at sidde og gratte sovsefingre op i håret, så mister jeg simpelthen appetitten. Og rækker barnet sine indsmurte hænder ud efter mig, ja så bliver de altså tørt med en klud før jeg de kommer over på skødet eller andet.

 

Det med den kagetradition er da både forfærdelig klam og forfærdelig unødvendig. Det er vist kun noget man kender til i velfærdslande, hvor det ligefrem kan være sjovt at kaste og lege med mad. Jeg væmmes...


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



17
1
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 15:35

Hvor det altså mærkeligt at der ikke bliver givet de samme kommentarer når der lægges billeder ud af heste.

 

Heste der har skum i rundt om mulen og ned ad bringen. Helt ærligt gider i lige tørre den af med en vådserviet inden i lægger billeder ind....bare så jeg ikke bliver frastødt


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

7
12
Svar på denne tråd
 
 Ulækkert
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 17:16

Jeg har børn. De har bl.a. tørret deres fingre i håret, mens de har spist. De har også fedtet sig ind i diverse madvarer. De kan stadig finde på at tørre fingre i trøjen, når de bliver fedtede. Det er alt sammen klamt - men jo også en del af udviklingen... Jeg har vasket dem efterfølgende, og har da heller aldrig oplevet andre, som ikke har vasket madsnasken af deres unger.

 

Jeg har taget et par billeder - også fordi det er ulækkert. Jeg deler så nærmest aldrig nogle billeder, og jeg vil helt sikkert aldrig dele madbillederne, men jeg er også selv lidt sart der.

 

Selv om jeg også bedst kan lide rene børn, så kan jeg nu godt bære over med lagkagetraditionen. Det er jo ikke sådan, at børnene sidder og kaster med maden og bevidst smører sig ind i den. De får et stykke lagkage, og selvfølgelig ryger der lidt ved siden af, når man selv skal spise på sin 1-års fødselsdag. Måske også lidt i håret. Det er jo ikke madspild som sådan. Børn skal jo lære det, og så spilder de altså lidt. Herregud, ellers kan de jo ikke få lov at spise selv, før de kommer i børnehave... Eller skole hvis de er motorisk udfordrede :-)


mvh Stine

 

7
2
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 21:21

Jeg er i den helt anden ende :) jeg tager billeder af mine madindsmurte unger OG deler dem på de sociale medier

 

jeg synes det er hyggeligt, er ret ligeglad med hvad andre tænker! de må jo springe indlægget over....


 

 

Eddiebarnet <3

Elmholst Nutella <3

Zsa zsa <3

Zurreal Perfection <3

 

Nu mor til Frida <3 (11.11.12)

Og Mille <3 (04.06.14)

 

6
16
Svar på denne tråd
 
 Billeder....
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 21:25

Desværre er det jo bare sådan med FB at man ikke rigtig kan undgå at se disse billeder. Det er jo ikke som at klikke ind på en tråd herinde. Man behøver ikke stoppe op, zoome ind og læse kommentarer, men billedet skal man sgu tvinges til at glo på når det popper op på ens væg...


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



12
4
Svar på denne tråd
 
 tumle tum
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 22:17

Mit første barn var aldrig smurt ind i mad, hun fik simpelhen ikke lov, jeg var så perneitten med det, men mine to sidste har fået lov til at røre, og spise selv fra en tidlig alder, og ja min datter på 9 mdr fedter rundt med hendes mad, men altså det er en del af læring processen, jeg tager ikke billeder af hende når vi sidder og spiser aftensmad, men den dag hun dykkede ned i mandens is og havde et is skæg, ja det tog jeg et billede og ved i hvad .. det er sq mit profil billede på facebook. Lev med det, jeg levet med billeder af folks mad, folks heste. en der synes at vi skulle se om der var en orm i en afføring fra en hest, alle de tons af selfies der tages konstant, nææh

 

Og vi synes da også det er ret sjovt at sidde og kigge billederne af os som børn( min bror og jeg) hvor vi sidder og lærer at spise selv, fordi min mor også tog de billeder, og hun viste dem nok også til folk der kom og besøgte os, fordi det er et skridt i deres udvikling, og mange forældre elsker at se deres børn udvikle sig, og vi gør det så bare forskelligt

 

det kan ikke røre mig at se madindsmurte børn ville nok nærmere under mig hvis det var et billede af en voksen, fordi de burde da have lært at styre arme og ben ved madindtagelse.

 

Det med kagen har de dog ikke fået lov til, jeg er blevet vestjyde og det er spild af go kage :P


Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr,

og en akademisk/ride kapsun, gerne med kæde

 

Just because I don't care doesn't mean I don't understand.

10
5
Svar på denne tråd
 
 Et tillægsspørgsmål
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 23:17

Enig med flertallet i denne tråd; jeg synes ikke det er lækkert, sødt eller rart at se på madindsmurte børn.

En ting der har undret mig i årevis, og som ingen har kunnet give mig et fornuftigt svar på (så nu spørger jeg HN-oraklerne ); hvem i alverden køber de malerier med grædende børn der var så populære for mange år siden!?

Jeg kan forstå et maleri af ens eget barn, men allerede der ville jeg synes det var underligt hvis man valgte at få malet et billede af sit eget grædende barn....men et ukendt, grædende barn!?

Enlighten me


"Friday left me fumbling with the blues,

and it´s hard to win when you always loose" - Tom Waits

7
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 23:20

Der er mange frastødende ting der bliver delt på facebook, børn med mad i hovedet er ikke noget der generer mig.



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
5
0
Svar på denne tråd
 
 Camilla
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 00:00

Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

3
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 09:54

Hvis jeg kunne ønske mig bare een ting (ud over verdensfred selvfølgelig ) så ville det være større rumlighed. I den virkelige verden, men i særdeleshed også på HN.

 

 

Mindre diktering af hvordan man skal tænke/handle/være for at være "rigtig".......Ja tak


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

10
11
Svar på denne tråd
 
 En anden side af sagen....
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 10:29

En anden side af sagen er jo så også spørgsmålet om hvorvidt det er etisk korrekt at uploade billeder af madindsmurte børn, første gang de sidder på potten, nyfødte og nøgne børn osv. Er der overhovedet nogen af disse forældre der tænker over hvor de billeder ender henne på nettet? Ja, det kan godt være man har gjort sine FB indstillinger private, men FB ejer jo rettigheden over dine billeder så snart de er lagt derind - og de kan ikke slettes fra "nettets hukommelse" eller hvad sådan noget hedder. Når jeg f.eks. googler mig eget navn kommer der billeder frem af mine veninders børn - billeder jeg hverken er tagget i, er med på eller andet.

Én ting er hvad vi er i stand til at fremsøge på nettet i dag, men hvad er vi i stand til om 20 eller 30 år når jeres børn er voksne? Hvor er jeg da glad for at jeg ikke kommer fra en generation hvor mine forældre hvade trang til at vise mig frem fra diverse mindre pæne sider (om det så er med mad i fjæset eller bar røv). Det kunne da blive super sjovt hvis mine gymnasieelever kunne fremsøge sådanne billeder af mig på nettet.

Har I overvejet at de billeder I uploader er tilgængelige til al evighed? Og har I overvejet at jeres børn måske får et job eller en rolle i livet, hvor det bare er enormt upassende at sådanne billeder kan fremskaffes?

Eller tænker I bare på at få en masse likes og bekræftelse på hvor skønne, sjove, charmerende og unikke jeres poder er?

 

Enlighten me again, please :-)


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



12
2
Svar på denne tråd
 
 tumle tum
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 10:53

Hvis nogle skulle få glæde af min datter med et is fuldskæg, så må det jo være sådan , det har intet med likes at gøre, forældre deler vel lige så vel det de holder af som alle andre om det er heste, hunde eller biler, jeg smider da ikke billeder op af mine unger nøgne, men når de gør noget jeg synes er sødt eller sjov, så er det nemmere for mig at smide det på min facebook, så resten af familien der gerne vil se ( som bedste forældre og mine søskene) kan se det uden jeg skal til at sende det rundt til alle, og genere det nogle må de enten un-friend mig eller fjerne mine opslag, og nej jeg forstår heller ikke lige hvor rummeligheden er henne, vi andre skal da også "døjes" med folks biler, hunde, heste, kærester, six pack og så videre. Helt uden at brokke os, jeg kan da godt undre mig at folk tør vise deres fede hjem med alle deres dyre ting, det er lige noget for en tyv. Men brokke mig over det, eller lave opslag, det gider jeg ikke lige

 

Nu er min store pige så gammel at hun selv har en facebook, og hun er i en evig selfie alder, hold op der er mange, men det gør de vist i den alders gruppe.

 

Men hestepigerne kan lige gå ind og tælle hvor mange billeder de ikke har lagt op af lille musse, og jeg er sikker på at nogle på deres venneliste er pænt ligeglad med musse, eller musses nye sadle, eller se en flot klipning eller uhh jeg vandt til et stævne og så videre .... vi deler det som vi er stolte af og glade for, så vær da lidt rummelig eller slet folk


Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr,

og en akademisk/ride kapsun, gerne med kæde

 

Just because I don't care doesn't mean I don't understand.

8
6
Svar på denne tråd
 
 billeder
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 12:27

Jeg synes sørme da også det er fint at folk ligger billeder op af deres børn. Det må de da hjertens gerne for min skyld. Jeg undrer mig blot over at de i 80 % af tilfældende er smurt ind i mad, og min undren går på om det skal forestille at være sødt eller sjovt? Det synes man sikket det er som forælder, men at man ikke kan regne ud, at andre ikke synes at lille Lise er lækker med lasagne i håret, det begriber jeg ikke. Hvorfor ikke lægge billeder ind af lille Lise i nogle lidt mere tiltalende momenter? For folk skal da være velommen til at dele disse billeder - jeg fatter bare ikke det der med at mad i hovedet = dobbelt op på charme (eller noget).

Når det så er sagt, så forstår jeg stadig ikke at forældre ikke overvejer om barnet på et senere tidspunkt i livet finder det irriterende, at der blev uploadet billeder af en på nettet på et tidspunkt hvor man ikke selv var i stand til at sige til eller fra. Som skrevet i mit tidligere indlæg, så kan disse billeder jo findes frem på nettet til evig tid. Her tror jeg måske at hesten, hunden, bilen eller haven er lidt mere ligeglad end det menneske der på et senere tidspunkt i livet skal leve med at der findes billeder af ham/hende i diverse afskygninger.

 

Og for at slå det fast med 7 tommer søm: Billeder af andres børn generer mig ikke, og folk kan uploade hvad de vil - men ja, jeg bliver sgu frastødt over at glo på børn med mad over hele kroppen, og jeg synes det er en underlig vinkel at fremstille sit barn i.


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



13
2
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 18:31

Interessant debat. Jeg synes ikke at nogen dikterer noget, debatten handler vel bare om en undren og folks holdninger.

 

Når det så er sagt har jeg altid undret mig over billeder af syge børn, altså ikke alvorligt syge, men sådan "Nårh lille Lise har 39.7 i feber se hende lige" - but why?

 

Men generelt synes jeg forældrene tænker mest på deres egne behov og ikke børnenes når de deler den slags billeder. Altså billeder som kan betegnes som pinlige o.l. barnet bliver jo ikke spurgt og som teenager/voksen kan de billeder jo i høj grad komme til at forfølge en.

 

6
4
Svar på denne tråd
 
 Syge børn.....
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 18:43

Med syge børn har jeg det modsat. Det vækker virkelig mit omsorgsgen at se et lille barn med blanke øjne. Jeg får lyst til at kramme det lille pus :-) (og nej, jeg har stadig ikke selv børn ;-) )

Så for mig er det er noget helt andet end børn med mad i hovedet :-)

Derfor mener jeg nu ikke at man nødvendigvis behøver at flashe sine syge børn på fb, men det virker ikke frastødende på mig.

2
1
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 18:45

Spirillen: Det er nødvendigvis heller ikke fordi jeg finder det frastødende, men jeg undrer mig bare over man tager billeder af det? Ligesom folk der deler billeder af døde dyr osv.

1
3
Svar på denne tråd
 
 Facebook
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 19:48

Det er ikke korrekt facebook ejer rettighederne til billederne, det gør du selv. Du giver tilladelse til at de må bruge dem (til visse ting) og ellers slettes de igen når du sletter dem, og der hører fb's lånerettighed op igen. Eneste ting er hvis billedet deles, så skal de der har delt, manuelt ind og slette, ellers bliver de der :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

4
2
Svar på denne tråd
 
 Børn med mad
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 19:57

i hovedet tiltaler mig heller ikke videre, men jeg kan da se, at mine FB-venner, som lægger den slags ud, nemt får 15-30 likes, så der må være andre derude, som synes, at det er herre-nuser

 

Syge børn - DET forstår jeg så heller ikke. Jeg husker tydeligt for et års tid siden, da en FB-ven lagde et billede ud af et stående 3-4 årigt barn bagfra i underbukser med skoldkopper over det hele. Det synes jeg er grænseoverskridende, og jeg forstår IKKE, at den slags skal ud til x antal venner og bekendte.

Jeg har også svært ved at se, hvorfor de stakkels væsner skal have taget billeder, når de har influenza osv. Ville mor/far synes, at det var en vildt god ide med billeder på FB, når de selv er syge?


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

3
2
Svar på denne tråd
 
 Sjovt som
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 23:45

Billede

 

Nogen vist antager at børnene ikke rengøres efterfølgende, men render rundt og sviner alle steder.. Begge mine (der har haft deres 1 års dag) røg da direkte ud under bruser med stol og det hele og blev vasket og iklædt nyt rent tøj før de kom ind til gæsterne igen.. Og nej gæsterne grimede sig ikke det var dem der opfodrede til "griseri" da begge piger faktisk sad og spiste pænt af kagen til at starte med..

jeg opfodre dem da bestemt heller ikke til at svine normalt, men de får altså lov at spise med fingrene når de finder det nemmere, at mærke og smage og føle maden, og ja så ryger der noget ved siden af og man bliver beskidt.. Og somme tider synes jeg det er sjovt og sødt det "svineri" de har lavet og tager et billede inden de rengøres og somme tider deler jeg det fx på facebook, da hele min familie bor langt væk og derfor gerne vil se alle slags billeder af ungerne.. Men nej synes ikke de bliver ekstra søde pga maden, men at de kan være søde og charmerende trods maden..

Hvis andre på facebook finder der klamt, story men det er jo ikke mit problem.. Andre ligger også billeder op jeg finder "frastødende" eller uinteressant, så går jeg bare hurtigt videre :)

syge børn har jeg kun lagt op i lukkede grupper hvis jeg havde brug formet råd (hvad et udslet var eller lignende) men ser ikke problemet..

Jeg forstår ikke hvad det skulle gå barnet på senere at folk har set dem med mad i hoved eller feber blanke øjne, jeg ville da være ligeglad med at min mor fremvise sådanne billeder..

 

Billede

Min mellemste datter.. Hun er da dejlig uanset om hun øver sig intakt spise eller passer pænt på sin lillesøster ;)

 


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

6
23
Svar på denne tråd
 
 dejligt billede
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 08:11

af en glad pige med mad på tøjet og i hele hovedet :) Sådan ser små børn jo altså ud når de har spist. Det er svært at spise med værktøj. Og børn, tøj, stol, bord og gulv kan da heldigvis vaskes efterfølgende.

 

Har svært ved at forestille mig at et billede af et 1 års barn med mad i hele skærmen lagt offentligt ud skulle give barnet problemer med sit job som voksen. Alle små børn ser da sådan ud når de har spist, det ser jeg intet upassende i.

 

Kira.

 

5
7
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 09:09

Nej Kira - det er ikke alle børn der ser sådan ud når de spiser.

 

De som har svært ved at ramme munden - og det er heller ikke alle - bliver ofte tørret om snudeskaftet under vejs.

 

Og så bliver der heller ikke taget billeder af alle de børn, som er indsmurt i mad, - men de som gør, bliver ikke alle lagt på nettet. Og de færreste bliver lagt op to gange på et Hestedebatforum.

 

Det billed der er lagt op her i tråden, (for anden gang på HN)ser ud som om, barnet først har spist noget med tomat og derefter fået yoghurt/is til dessert. Hvad sker der lige for, at hun ikke engang bliver tørret/vasket mellem retterne?


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

15
5
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 09:40

Lola Jensen skriver blandt andet i sin bog, at man skal lade de små være mens de spiser. De skal altså IKKE tørres af før de er færdige med at spise. Blandt andet fordi indlæringen forstyrres og det nedsætter den faktisk.

 

Går absolut ikke ind for at helt små børn skal spise pænt. De skal OPLEVE/LÆRE og det sviner altså. Herregud.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

4
8
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 09:44

Og så er jeg absolut ikke enig i at der i denne tråd er tale om en undring/oprigtig interesse. Det er da ren fordømmelse og pegen fingre af , men det er jo det vi kan herinde.......kan man ikke lige lugten så........


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

4
8
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 10:29

Ej altså hundiversitetet sikke noget sludder.

 

TS henviser ikke til nogen i sit startindlæg.

 

At en mor så vælger i en tråd, der handler om, at folk ikke bryder sig om børnebilleder hvor børnene har mad i hele hovedet - at lægger et billede ind, af sit barn smurt ind i hele to retter, kan da ikke forvente andet end modstand.

 

Ingen har tvunget nogen til at lægge billeder ind, og det er da først nu, at nogen kan synes det bliver personligt.

Jeg synes billedet er et udemærket eksempel på det, der omtales i denne tråd.

 

Selvfølgelig skal man ikke sidde hysterisk og tørre den mindste krumme at barnets mund mens det spiser.

Tror iøvrigt at Lola vil give mig helt ret i, at børn i den alder gør hvad andre gør, og lægger man en serviet eller et stykke køkkerulle ved hver person og de voksne bruger den, gør ungerne det også.

 


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

17
3
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 10:40

Jeg taler ikke om TS!


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

3
4
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 11:24

Det der billede af den unge med mad over alt synes jeg er direkte klamt at se på, og det er mig en gåde at man bruger sine børn til at provokere i en tråd som denne. Igen moderens behov der skal opfyldes

23
4
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 14:48

Signe, du skriver at du deler mindre appetitelige billeder på facebook for at familien kan følge med.

 

Hvad er så pointen med at lægge det på HN?



12
2
Svar på denne tråd
 
 ponymor
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 21:23

jeg vil tro langt de fleste små børn der får lov at spise selv, til at starte med har svært ved at ramme munden. De skal jo lære det og selvfølgelig kan man tøre dem af undervejs, det praktiserer jeg gerne, det mindsker risikoen for at det også kommer i håret.

 

Man må vel formode at normale forældre tørrer børnene af når de er færdige med at spise, så at nogle kan synes det er klamt at børnene har mad om munden og på hænderne mens de spiser fatter jeg ikke. Det er frisklavet mad, man skal spise det, hvorfor bliver det klamt af at sidde rundt om munden på et barn.

 

Og så fra hestefolk der sikkert ofte børster @!#$ ud af man, hale og andre steder på hesten, det er helt fint men mad i hovedet på et barn, det er for klamt - det er da sjovt :)

6
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 21:51

Ja det er nemlig sjovt. Min mand ryster altid på hovedet når jeg indsnuser hesteduften og siger at den er skøn. Hans svar: Du er godt klar over at den har ligget og rullet rundt i sine egne efterladenskaber hele natten og den duft du synes er lækker er duften af @!#$

 

 

Men der skal også meget til at jeg får kvalme. Samler gerne hundelort op med den ene hånd, mens jeg spiser en ostemad med den anden.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

2
2
Svar på denne tråd
 
 Pony-mor...
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 22:04

Jeg tvivler på at ret mange børn på 1 år kan spise uden at svine (med mindre vi snakker mad der ikke kan svine) .. Og jeg undskylder da at jeg ikke har et større udvalg af "frastødende" billeder liggende på min iPad og derfor har brugt dette i en helt anden tråd og sammenhæng også..

Jeg er nu egentlig ligeglad om folk mener jeg skal kritiseres, skældes ud, svines til eller hvad du mener med modstand, for at ligge et billede ind af min datter.. Jeg ville egentlig bare illustrere hvad folk snakkede om og ja jeg forstår stadig ikke at det kan provokere nogen i sådan en grad..

Ja jeg er da en forfærdelig mor at jeg ikke sidder og tørre hende i hoved konstant.. Nu er det sjældent hun får 2 retter, men tænk jeg synes det er betydeligt nemmere bare at tage det hele på en gang, især når barnet ikke synes det er det fedeste i verden at blive gjort ren.. Så vidt jeg husker skulle hun vistballigevel ud i bad når hun havde spist :)

ud over det synes jeg slet ikke det er slemt det billede.. Hun har hverken mad i håret eller ørene ;) og billedet ja det har jeg vist frem fordi jeg synes hun har et dejligt udtryk på det og det viser hende lige som hun er, og så havde jeg aldrig før tænkt at det at hun har lidt mad i hoved kunne genere/provokere nogen..

 

 

Generelt: Billedet er skam ikke lagt ind for at provokere, jeg er egentligt ret ligeglad med hvad andre mener om emnet.. Som sagt hvis andre ligger ting op som jeg ikke bryder mig om går jeg blot hurtigt videre..

Jegbsynes netop bare det er et godt billede af min datter og havde aldrig før overvejet at detvatbhun spiser og derfor har mad i ansigtet skulle kunne provokere nogen


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

2
8
Svar på denne tråd
 
 CarolineR
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 22:15

Nu er det vel aldrig barnets behov at blive fremvist på billeder (lige som det ikke er hestens behov at blive fremvise hverken på billeder, til stævner, kåringer eller lignende) så det er vist altid forældrenes behov (og med hesten ejerens) om de er smurt ind i mad, mudder eller er velfriseret..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

3
6
Svar på denne tråd
 
 Forresten pony-mor
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 22:18

Hvis jeg ligger en Serbien/papir inden for rækkevidde af min datter, så tørre hun bordet lidt, evt sig selv lidt, så forsøger hun at spise den og så bliver den revet i stykker og spredt over det hele.. Og nej det gør vi andre altså ikke


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

1
6
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 22:18

Ja hvis vi skal helt derud, så er det jo heller barnets behov at blive født.......eller hestens behov at få et menneske på ryggen. Vi er alle egoister.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

5
2
Svar på denne tråd
 
 Situationsfornemmelse
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 09:44

Signe: At du ikke på forhånd har kunne fornemme, at det billede du har lagt ind, kan virke provokerende på andre personer i tråden med de holdninger der er ytret til den slags billeder, kan jeg ikke rigtig forstå...

13
0
Svar på denne tråd
 
 Tigaz...
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 09:54

Nu mente jeg ikke i tråden, jeg mente generelt, når jeg har lagt på facebook eller da jeg postede det i en tidligere tråd med et andet emne, da havde jeg aldrig forestillet mig at nogen kunne finde det provokerende..

I denne tråd tænkte jeg at nogle nok skulle føle sig provokeret, men jeg forstår det ikke.. Jeg prøvede netop at vise at billedet ikke er taget eller fremviser pga hun har mad i hoved, men fordi jeg synes det er et super godt billede af hende, hvor hun så tilfældigvis er ved at spise hvilket jeg ikke forstår folk kan finde provokerende..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

1
7
Svar på denne tråd
 
 Tumle tum
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 12:12

80 procent alligevel, ja ok så har du en helt anden gruppe venner end jeg har, det er godt nok sjældent at jeg ser sådanne billeder af mine venners afkom, det er sket måske 1 billede ud af 200 ligesom mig selv, jeg har MANGE billeder af mine ret udvidet børneflok, har 3 af egen avl og to bonus, og det er ET billede af mit barn med is fuldskæg thats it, men måske jeg er dårlig til procent regning.

 

og hvis jeg ligger noget min datter kan tørre sig med ved siden af hende lige pt, ja så æder hun det, og hun får lov til selv at spise, ( det meste) så det sviner lidt.

 

men ja ærligt set jeg sq også voksne med isskæg nogle gange eller mælkeskæg, det blev engang brugt som reklame,,, hold op der må være blevet krummet tæer nogle steder så

 

Som sagt var jeg pernitten med den store, det blev tørret hver gang der var det mindste ... men jeg har lært at det går hurtigere med at lære når de selv får lov, så må jeg leve med det svineri det kan give

 

Og ja min mand fatter heller ikke helt jeg synes at hesten DUFTER ... han synes den stinker :D men sådan er vi så forskellige

 


Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr,

og en akademisk/ride kapsun, gerne med kæde

 

Just because I don't care doesn't mean I don't understand.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 12:13

Ej lad være med at sammenligne heste og børn i forhold til om det er deres valg. News flash: Børn er mennesker der skal vokse op og navigere i verden på et helt andet grundlag end en hest

9
3
Svar på denne tråd
 
 sjovt......
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 13:15

Sjovt som man pludselig kan finde ud af at ligestille heste med børn. Men de der siger at heste er som børn for dem, eller at de hellere vil have hest end barn, de bliver dømt herfra og til månen .

Nu har jeg ikke optalt min FB billeder i procenter, men det sker stort set dagligt at der popper et billede op at en unge med youghurt eller andet über alles - og kommentaren til billedet afslører at der netop er fokus på maden. F.eks. "Første gang barnet smager....", "sikke han nyder...." eller andet i den stil. Og så må man jo gå ud fra at forældrene netop finder det bedårende med mad på hele kroppen.

 

Et isskæg er altså noget mere sobert end kødsauce i ørerne og op ad armene. Så sart er jeg DOG heller ikke. Jeg fatter bare ikke at det bliver fremstillet som "jo mere mad på så meget af barnet som muligt" = bedårende unge.

 

Signe: Jeg synes faktisk din datter er ufatteligt charmerende. Hun har et skønt udtryk på begge billeder du lægger herind. Dog kunne jeg godt undvære mad-fedteriet på dét billede.


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



8
2
Svar på denne tråd
 
 Fandango..
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 16:24

Tak jeg havde skam foretrukket billedet uden mad, men kunne ikke rigtig nå at fjerne det og samtidigt tage et billede mens hun lige havde det udtryk :)


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 16:44

Altså hvad er det lige for en post man som voksen skal besidde som ikke stemmer overens med et par gamle barnebilleder???

 

 

Hvad er det for et job man ikke får, fordi der ligger et billede af en som 1-årig med mad i hovedet? "Nej dig kan vi desværre ikke bruge"........."for der ligger et billede på nettet af dig som barn".......I don't get it


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

3
3
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 17:33

Tjah nu tænker jeg måske på mobning o.l som teenager også. Jeg ved det ikke, men personligt er jeg da glad for, at der ikke ligger en masse trælse billeder af mig som barn på nettet.

 

Det kan også bare være en person vokser op, og ikke bryder sig om at være blevet vist så meget frem?

 

4
3
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 20:01

Teenagere skal nu nok finde noget at mobbe med, hvis det er det de ønsker.

 

Er vi så ude i at der skal foreligge skriftlig samtykke fra folk før de må komme på nettet? Så bliver man jo i hvertfald nødt til at vente til børnene er myndige og så skal det vel gælde for alle. Dvs mine venner må ikke lægge billeder ud af mig uden skriftlig samtykke?


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

4
2
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 20:25

Og den diskussion synes jeg faktisk er værd at tage.....hvis det ikke lige skinnede igennem mit sidste indlæg


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

2
1
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 20:44

Det er da en dårlig undskyldning at "teenagere nok skal finde noget at mobbe med"....

 

Man vælger jo selv hvordan og hvor meget man udstiller sine børn, jeg siger bare min holdning. Men fred være med hvordan I andre ønsker at udstille jeres børn. Hvis I synes det er i orden, og ikke kan se problemet i det så go for it

 

Ang. det med venner er det da set før at folk bliver kede af det deres venner lægger ud. Jeg har da selv prøvet en veninde der smed en masse trælse festbilleder ud uden bare at være lidt kritisk, og hun kom da i voldsom modvind i vennekredsen...... Set i lyset af det, er det så ikke nemt at tænke sig til at børn også, når de bliver ældre kan blive kede af nogle af de billeder deres forældre har lagt på nettet?

 

Vil du gerne se billeder af dig selv sovende, syg og totalt ucharmerende rundt omkring på nettet? Hvis ikke, hvorfor tror du så børn vil synes det er fedt?

 

4
3
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 21:22

Men hvor går grænsen så? Er vi ude i det skriftlige samtykke?

 

Der er jo stor forskel på hvad jeg synes er et flatterende billede af mig selv og hvad en veninde måske synes. Hvordan skal man sikre sig at vedkommende er ok med at billedet bliver lagt ud med mindre at man altså får spurgt? Og hvordan spørger man børn...de forstår jo ikke konsekvenserne og så ender vi det samme sted. Ingen billeder uden skriftlig samtykke dvs ingen billeder af børn under 18 år.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

3
4
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 21:35

Synes måske du overdriver debatten lidt eller tager den ud på et skråplan

3
4
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 21:47

Skråplan? Mener du mon sidespor?


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

2
5
Svar på denne tråd
 
 Skråplan....
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 22:00

Jeg mener også at debatten bevæger sig lidt langt ud på et skråplan :-)

og 'ud på et skråplan' er da en helt almindelig vending?

2
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 22:18

Mon ikke du ved hvad jeg mener uanset hvad

1
1
Svar på denne tråd
 
 Nuancerne i det danske sprog
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 22:24

Synes nu der er forskel på

 

Skråplan: "kurs der gradvis, men sikkert fører til moralsk forfald, tilbagegang eller en anden uheldig udvikling"

 

og sidespor: "afvigelse fra det egentlige mål eller emne"

 

Men det er måske bare mig.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

3
5
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 22:26

Det er nok bare dig

3
3
Svar på denne tråd
 
 Hundiversitetet......
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 23:07

Hundiversitetet..... Nu vil du da vist kun diskutere for at diskutere. Gider ikke engang kommentere dine platte udsagn, for det virker som om du VIL være på tværs. Nu ved jeg ikke om du har børn, men ellers lader det til at denne tråd rammer dig på et meget ømt punkt! Sæt dig nu ned og tegn en tegning i stedet for at slå ord op i ordbogen for at bevise at der ikke er huller i din uvidenhed.

 

Jeg har vist fået sagt hvad jeg vil i denne debat. Synes der er kommet mange gode og interessante svar, men synes også at emnet nu bliver trukket ned på et niveau der ikke er værd at bruge tid på :-)


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



4
2
Svar på denne tråd
 
 CarolineR
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 01:25

Lyder lidt som om du mener man kun bør ligge helt polerede billeder af børn ind, da alt andet kan lede til mobning.. Det synes jeg personligt ville være kedeligt..

Jeg har aldrig hørt om nogen der er blevet mobbet pga baby billeder, kan ikke forestille mig hvordan man skulle mobbe med det.. "Ha ha du vrissede dig som 1 årig når du spiste" ??

Jeg ville være ligeglad hvis min mor havde "pinlige" baby billeder af mig.. Ville egentlig også være ligeglad hvis venner lagde et op af mig med mad i hoved eller sovende ;)


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

1
4
Svar på denne tråd
 
 Holdning
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 08:29

Mine billeder af børn med mad i hovedet er gemt i en skuffe til ungerne, de er taget (dem jeg kan huske) mest for synts skyld, altså et "gud hvor klamt billede" og så ville jeg ikke dele, jeg har et enkelt af min søn som er ræverød-håret, som er taget hvor han har fået smoothie af nogle bær, som gør hans læber pink/lilla agtige så hans blå øjne, ræde hår og de der læber, gør billedet helt psykedelisk.

 

Men igen det er til MIG ikke andre, jeg har nemlig andet end kun familie på min fb profil og tænker også over at mine venners venner kan se det hvis de liker, og nej jeg synes heller ikke det er lækkert.

 

Sjovt nok er der to ting der springer mig i øjnene her: en "undskyldning" om at det er udtrykket, hvortil jeg må sige at med de 400+ billeder jeg har af mine poder, efter digitalkameraets ankomst, så er der mange mange gange at de sjove skægge, skæve udtryk gentager sig. Jeg kunne forstå hvis det var den dag en struds lige stjal maden og strudsen så var i billedet (eller anden sjælden situation) men en ganske almindelig situation i en barnestol, dem har jeg mange af hvor barnet laver hoveder, vrider og smiler, fordi det gør de når de er tilpas, så at man kun har det med maden er for mig et forsøg på at retfærdiggøre sig i stedet for at stå ved at man er ligeglad med at ungen er klam at se på (i forhold til hun er madindsmurt ikke ellers) ;)

 

nr 2 er at man ikke lærer børnene at tørre sig: her kan jeg forstå barnet ikke skal forstyrres fint nok, men hvis de æder servietten, så læg da en ren våd frotte-vaskeklud ved dem, det gjorde jeg og selvom de ikke blev helt rene selv, så var det begyndelsen til at de kunne. Ligesom at lege det ind at man tørrer dem, så kan man da hodt lade være hvis barnet ikke er oplagt, men at bruge det som undskyldning er også lidt ved siden af i mine øjne. Fint at sige jeg vælger ikke at tørre mine børn, de skal i bad bagefter, så derfor gør jeg det ikke, men lad da være med at bruge undskyldning om at man ikke vil lade dem selv fordi de æder papiret...

 

God søndag til alle, der er heldigvis plads til forskellige meninger, man skal bare overveje om man forsvarer/er modstander noget af princip og ender med at komme så langt ud i undskyldninger at det bliver en debat med argumenter uden reel substans :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

11
2
Svar på denne tråd
 
 Karen...
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 09:10

Så fordi barnet har mad i ansigtet, så skal jeg, fordi nogen finder det klamt, slette et billede jeg synes er godt, fordi jeg jo nok fangervet lignende uden mad en dag.. Nu ser jeg jo netop ikke maden som et problem eller noget klamt.. Jeg har lagt billedet på fx facebook fordi jeg godt kan lide det trods maden, ikke pga maden.. Og nej det er ikke en undskyldning, men sandheden..

Og hvem siger man ikkeclære barnet at tørre sig ? Bare fordi hun ikke kan administrere endnu at have servilt liggende og tørre sig undervejs i spisningen, så får hun stadig en efter spisningen og tørre selv først og så tørre mor efter..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

3
8
Svar på denne tråd
 
 Karen.......
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 10:12

Karen: Spot on - særdeles velskrevet :-)


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



4
3
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 11:24

Signe: Tja, nu ved jeg ikke hvad du mener med polerede billeder. Men jeg synes da på alle måder det er sjovere når folk deler billeder som ikke er klamme og ulækre at se på uanset hvad motivet så er

 

Vi kan jo så heller ikke helt se effekten af alt den fremvisen endnu da de første generationer som for alvor er ofre for det vel først er på vej mod teenage årene

5
2
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 11:29

Ja - måske var det ingen dårlig ide, at man skal have tilladelse til at lægge billeder af andre på nettet.

 

At sammenligne børn og dyr er i min verden infantilt - betyder barnligt. Dyr er dyr og udvikler sig stort set ikke livet igennem. De skal ikke leve op til krav om bordskik og andre humane og kulturelle retningslinier. Dyr bliver ikke bedømt og fordømt moralsk og etisk af andre - de bliver udskudt hvis reptilhjernen og pattedyrshjernen har en brist, så de ikke kan følge overlevelses strategier for arten.

 

Så sammenligne dyr og mennesker er umuligt - andet end følelsesmæssigt umodent i det store perspektiv. Hvad man gør indenfor hjemmets og hjertets fire vægge er ok for mig.


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

4
4
Svar på denne tråd
 
 Tumle tum
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 11:58

ponymor: jeg har altid synes du var en god, indsigtsfuld skribent, men hvorfor, skrive et ord, og så forklare det bagefter ?

 

Nu vidste jeg så godt hvad at infantilt betød.

 

Men det vi kom fra, var at det var frastødene, ikke børns rettigheder, den kom først senere, og der synes jeg at der bliver lagt lige så mange frastødenene bileder op af folks dyr, eller ja af dem selv. Så der synes jeg fint den gælder, men som alle andre emner, og leve måder og så videre, vil det altid være umuligt at nå frem til en fælles konsensus.

 

Men forstår ikke helt trangen til at kalde folk infantile og deslige, bare fordi at der ikke ageres lige som en selv synes er rigtigt.


Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr,

og en akademisk/ride kapsun, gerne med kæde

 

Just because I don't care doesn't mean I don't understand.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt uden for rammen...
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 12:23

... men jeg fotograferer af og til andres børn.

 

Nu er det yderst sjældent madbilleder, men når jeg sidder og redigerer og sorterer (og særligt sorterer), der er jeg ret hård i mine udvælgelser, for ved hvert enkelt billede, der tænker jeg:

"Vil jeg selv se på det på her billede af mig selv om 10-20-30 år?"

Jeg har fotograferet børn i badebassin med bar numse. Alle billeder, hvor man kan "se noget" - de er simpelthen slettet (også fra Windows Skraldespand)! Men alle dem, hvor barnet eks. sidder ned bag bassinkanten - de bliver. Barnet skal også synes, at det er sjovt at kigge med i familiealbummet om femten år.

 

Et godt spisebillede kan jeg godt finde på at "polere" lidt, så det tåler ophængning på væggen (eks. lidt savl bliver fjernet).

 

Og jeg har da også grinet af en venindes kalenderbillede (der kun hang i hendes eget køkken) af en Nutellaindsmurt unge

 

Men børn med 11-taller og mad, der ikke er sukkerstads - dét har jeg det heller ikke godt med


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

8
0
Svar på denne tråd
 
 ulidelig gang pladder
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 12:29

Hvorherre bevares en gang sentimental pladder om hvordan ungerne skal spise eller se ud under denne proses.

De skal lære at spise ordentlig uanset hvad der vises på face book som ser ud til mere eller mindre at bestemme vores dagligdag.

Hvor er den sunde fornuft ???

Lær dog afkommet nogle gode maner,og ikke denne åhh så frie uden respekt,uden ansvarsfølelse OSV frie såkaldte opdragelse.

Læs i den daglige politi report hvad det indebære.

Lær dem at opføre sig ordenligt fra starten,uanset hvad I selv syntes der ser sødt og sjovt ud på diverse sindsyge sociale medier.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

5
5
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 14:15

Iwanna humbalot - infantil - ja der gik nok tidt fagsnak i den. Forklaringen kom fordi andre længere oppe skrev noget om ikke forstå ...... og ordbog.

 

Infantil er vel også tættere på det jeg mener, nemlig at man i sin personlighed/udvikling ikke er aldersadekvat i visse sammenhænge. Disse "huller" har vi jo allesammen i mere eller mindre grad i forskellige sammenhænge.


Jeg holder meget af positiv sladder der opstår af interesse for andre mennesker -

Men hader negativ sladder, som skal skade andre og som er udokumenteret.

1
4
Svar på denne tråd
 
 CarolineR...
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 22:21

Det virker bare som om nogle kun mener børn bør fremviser velfriseret, med "søndagstøjet" på og uden snavs og "fejl".. Men sådan er børn jo ikke..

Jamen du finder det ulækkert, men det er der jo mange der ikke gør, hvorfor skal andre indpasse sig efter dem der ikke kan lide børn med mindre de er rene ? Hvorfor skal man lade være hvis man nu synes det er det sødeste (ikke at jeg gør det, jeg ser det bare ikke som klamt)..

 

pony-mor: Det fremstår enormt nedladende at hentyde at andre ikke forstår et ord ved at forklare det, tror de fleste herinde forstår betydningen af infantilt..

 

Den gamle smed: Mener du seriøst at børn ender som kriminelle fordi de får lov at svine sig mens de lære at spise selv ?

 


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

3
2
Svar på denne tråd
 
 sdfghjhmnbvc
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 22:33

nej,men den frie opdragelse har en stor del af skylden.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

2
2
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 22:48

Signe: Du kan det gøre hvad du vil, jeg prøver ikke at diktere hvad du skal gøre, jeg siger bare min mening om det, ligesom alle andre her i tråden

 

Men at du vælger at vise dit barn smurt ind i mad frem i en tråd som denne, ser jeg som en provokation af en art, og det synes jeg er usmageligt.

2
3
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil også være forarget
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 23:23

 

og med i denne tråd .... men jeg er ikke så god til at blive forarget over at mødre ikke kan se fejl ved egne børn, det har jeg set så tit (de fleste vokser fra det når barn nr 2 eller børnebørnene kommer til), så jeg bliver nødt til at forarges over noget andet:

 

Kunne I da for søren ikke lære at skelne mellem at ligge og at lægge ??? I kan godt stave, I kan godt bruge ord på helt op til 4 stavelser, I kan endda kombinere dem, hvad så med også at bruge dem rigtigt? Det vil også være nemmere at blive enige om.

 

Nå.

 

Jeg skriver til Dan Jørgensen, om ikke børn med mad I hovedet kan få et specielt varemærke, så man bedre kan se hvornår man skal blive forarget ... og i øvrigt undgår at smide børnene ud hvis de stadig kan bruges, så vi undgår både madspild, børnespild og forargelsesspild. Det er åbenbart et område der kræver regulering, offentlig indblanden, og total enighed. Fatter ikke hvordan han kan have overset det.


(OBS: Du har endnu ikke oprettet en signatur).

6
2
Svar på denne tråd
 
 Den gamle smed
Forfatter: 
Dato:  21-09-2014 23:40

Men at små børn vrisser når de spiser har da intet med fri opdragelse at gøre.. Et barn på 1 år kan ikke spise perfekt, de skal øve sig for at lære det, så madder man dem konstant format undgå svineri så lære de det jo aldrig..

Jeg går ikke ind for fri opdragelse hvis du med det mener "opdragelse" uden regler og hvor barnet selv får lov at bestemme alt..

 

carolineR: jamen det må du gerne mene :) det virker bare lidt som om nogle faktisk mene at fordi de ikke gider se det/synes det er klamt så skal andre lade være.. Jeg ville da også ønske folk ville holde op med at poste billeder af store edderkopper på facebook ( og andre steder) men hvis det er det de vil, så er det deres valg og jeg scroller hurtigt videre


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria og guldhesten Fanta

 

3
4
Svar på denne tråd
 
 Det med mad
Forfatter: 
Dato:  22-09-2014 07:49

Jeg undrer mig over, at der er mennesker, der rent faktisk bruger enorme mængder af energi på at blive forargede over billeder af børn med mad i hovedet.

 

Altså vi kan da alle blive enige om, at vi har forskellige "forargelsesprioriteringer" - men med alle de inputs, man får i løbet af en dag, der er billeder af børn med mad i hovedet nok noget af det sidste, der ville blive taget op til tanke - for mig i hvert fald.


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

4
3
Svar på denne tråd
 
 miksmax
Forfatter: 
Dato:  22-09-2014 08:01

Jeg synes nu ikke der er nogen der er forargede - nogen af os udtrykker bare meninger (det må man gerne i en debat)

 

Det er egentlig heller ikke noget der kræver den store energi fra mig - jeg tilkendegiver min holdning - og observerer at andre har en anden.

Fair nok at vi ikke er enige (igen - det er en debat) - og som i kriver - det står mig frit at ikke kigge på ting vi synes er klamme.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

4
1
Svar på denne tråd
 
 På Facebook
Forfatter: 
Dato:  22-09-2014 08:15

Kunne jeg godt undvære deling af

- forargelsesartikler

- Børneopdragelsesartikler

- Grimme sygdomme

- Videoer af dyr der mistrives/mishandles

 

Jeg ved godt det findes, men jeg er rimelig træt af at få især videoer klasket i hovedet, de går jo igang uden at jeg har trykket play.

 

Faktisk overvejer jeg at slette min profil.

 



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
3
0
Svar på denne tråd
 
 Det med videoerne,...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2014 08:37

... kan du stoppe via indstillingerne.

 

Jeg var også ved at slette min da jeg fik et par dyremishandlingsvideoer klasket i hovedet. Det er rigeligt at VIDE at der er dyr der behandles grimt - at se det giver mig mareridt i flere dage, og det hjælper jo ingen.

 

Jeg kan ikke huske HVOR i indstillingerne det er - men det kan altså stoppes


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  22-09-2014 09:53

så meget energi kræver det altså ikke for mig at have en holdning og skrive lidt i en tråd på HN

 

Golda: Som Lisbeth siger kan du ændre dine indstillinger så det ikke går igang automatisk

0
4
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider