Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Gode steder at ride i naturen
Forfatter: 
Dato:  16-09-2014 14:34

Hvis man skal finde et sted at bo på Sjælland, hvor er det så bedst i forhold til at ride i naturen. Hvor bor du og er der gode muligheder. Koster det noget eller er det gratis?

Er der nogen som bor i Holbæk og omegn og har gode ridemuligheder, og hvad med Gadstrup ved Roskilde eller Tølløse for den sags skyld.

Venter spændt på hvad I har at fortælle :-)


Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Roskilde
Forfatter: 
Dato:  16-09-2014 14:55

Roskildeområdet mod Ringsted rummer jo midtsjællands største og efter min mening smukkeste skov.

 

Bidstrupskoven er statsskov (gratis) og har oceaner af muligheder for at nyde naturen til hest, oven i købet i en historisk skov.

 

naturstyrelsen.dk/media/nst/89766/ Bidstrup_111213_Web.pdf

 

Der er kulturskov (som dyrehaven) og så er der naturskov og Bidstrupskoven er helt klart en naturskov.

 

Gadstrup kender jeg ikke så meget til. Kig hellere på Osted, Ny Tolstrup og hele vejen rundt om Bidstrupskoven.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 God natur
Forfatter: 
Dato:  16-09-2014 17:23

Jeg rider i Vestskoven. Det er en dejlig skov, men dog en plantet skov, hvilket godt kan ses. Men masser af ridestier, det er en statsskov og gratis at bruge den.

 

Ellers er Hareskoven også en dejlig skov. Hedeland skulle også være rigtig godt, men der har jeg aldrig været. Men det er da et par steder, alle i rimelig afstand til København. Så kan du jo søge lidt videre ud fra den smule :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 gode ridesteder
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 08:27

gode gratis ridesteder på sjælland for os hestetosser er for mig nedenstående steder.

 

Selv bor jeg post nr 4100- dvs ikke i rideafstand til nogen af stederne, men kører ugentligt ture med trailer for at ride i naturen.

 

  • Tisvilde hegn
  • Hedeland
  • Vestskoven
  • Bidstrupskoven
  • Dyrehaven
  • klinteskoven (møns klint)

 

Hestejeneodmme er nok biligt omkring Bidstrupskoven, så Hedeland osv. hvis din plan er at købe en sådan ejendom.

 

Karina

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridesteder
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 08:54

Mange tak for jeres svar :-)

 


Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 skønne skove
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 13:39

 

 

Der er mange skønne skove i nordsjælland, jeg er bosat i 3600 og har det privilegie, at jeg er omringet af skønne stats skove i køreafstand.

 

Hesten står opstaldet lige ude til Færgelunden i Jægerspris, her har vi skov og strand perfekt til hverdagsturene. (det er dog en privat skov, som kræver ridekort)

 

Deruderover kommer vi tit her:

 

Lystrup skov. En skøn skov, som ligger ved Slangerup, den har stort set alt, skønne stier, kuperet terræn og masser af natur forhindringer. Statskov

 

Buresø / Sperrestrup. Fantastisk rideområde, noget større end Lystrup og har de mest fantastiske snoede stier, man kan bruge timer derovre Om sommeren kan man holde pitstop ved iskiosken og få en is. Statsskov

 

Ganløse Ore. Er også dejlig. Den har kilometervis af ridestier, og er du til terrænspring, ligger der over 60 forhindringer derovre. Jeg kører meget tit derover for at træne både kondition og for at hoppe. Den har forbindelse til Ganløse Egede, hvis du er til langture. Statsskov

 

Tisvilde Hegn. Er i min optik den ultimative skov at ride i, og den ligger heldigvis i køreafstand til mig. Naturen deroppe er helt speciel og er klart en oplevelse værd! En ekstra fed ting ved den er, at den aldrig rigtig bliver smattet, tung eller glat om vinteren pga. den sandede jord. Jeg kører derop og træner kondition en gang om ugen vinteren igennem. Et ekstra plus er, du kan ride på stranden og dyppe tæerne

 

Dyrehaven, Jægersborg Hegn m.m. kommer jeg stort set kun i, når vi rider jagt. Synes der er for mange mennesker, og så vil jeg hellere ride i vores skønne statsskove. Der er mange mange flere skønne skove heroppe, Gribskov, Freerselv Hegn osv. osv. osv.

 

Billede

Tisvilde Hegn en frisk februar dag

 

Billede

Lystrup skov en dejlig efterårsdag

 

Billede

Uggeløse skov

 

Billede

Færgelunden, nede ved fjorden

 


For at opdage nyt land, er man nødt til at miste kysten af syne et stykke tid

2
0
Svar på denne tråd
 
 Ridesteder
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 08:07

Ihhh hvor lyder det bare lækkert KarinaK. Og sikke nogle fede billeder du har lagt.... Jeg vil straks undersøge det nærmere. Tak :-)


Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nordsjælland...
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 08:35

... har mange lækre skove.

Jeg br op ad Ravnsholt skov - og det er også et skønt område at ride i.


Jeg har også Tokkekøb Hegn (og Store Dyrehave) i nærheden, men har faktisk ikke redet der i de år jeg har været "tilbage" i området (jeg er vokset op her). Men det er OGSÅ skønne skove!!

Så absolut et område jeg vil anbefale. Det er i øvrigt statsskove, og dermed gratis at ride i.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

2
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 09:31

Jeg rider i Dyrehaven og Jægersborg Hegn - der kan da være en del mennesker i Dyrehaven, men der er seperate ridestier mange steder. Jægersborg hegn har nogle rigtig fede ridestier hvor der ikke kommer andre.

Begge steder koster dog ridekort (men ikke alle der gør det...)


Hilsen Anne

2
0
Svar på denne tråd
 
 sdfsldf.
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 13:44

Ja, nordsjælland har mange skønne skove :-) Det er et kæmpe privilegie, at få lov at besøge en masse skove via min jagtridning og derved får en masse fede oplevelser. Et ekstra plus er, at man via jagtridningen også får danne sig et netværk, så man altid kan tiltuske sig en rundvisning i en skov, man ikke kender Jeg vil ivhertfald ikke væk fra nordsjælland sådan lige foreløbig


For at opdage nyt land, er man nødt til at miste kysten af syne et stykke tid

2
0
Svar på denne tråd
 
 Mange muligheder
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 07:36

Nu du bor nær Holbæk.

Så er der Grevinge Skov

Skoven ved Vig

Høve Strand

Ordrup Skov

Alle er de gratis


Hjælp til dig og din hest


www.horzeman.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridesteder
Forfatter: 
Dato:  20-09-2014 12:02

Mange tak igen til jer for jeres svar :-)


Lene

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider