Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Julekurven 2014
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 07:41

Hej skønne ænder

jeg har planlagt at lave en masse lækre julekalender iår.. Nok hen ad en 5 stykker..

Min udfordring er at jeg rejser d 26 nov og er hjemme igen d 23 dec.. Hvad skal jeg lave og putte i?

det skal jo gerne kunne holde sig lækkert den måned jeg er væk..

jeg tænker noget i stil ,med julesnaps, juletid, syltetøj, nogle saltede mandler el. Lign.. Måske noget hjemmelavet Niels (kan det holde sig.. Evt fryses?)

 

hvad af har i af erfaringer og ideer?.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hjemmelavet Niels
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 08:58

Du er simpelthen nødt til at forklare, hvad hjemmelavet Niels er?! Og hvordan laver man "juletid"??

 

Kom med opskriften!

5
0
Svar på denne tråd
 
 Hahahahaha
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 09:44

Haha gotta love ipadens stavekontrol.. Niels=nutella..

hjemmelavet niels. Jamen det må være den gamle blomsterne og bierne der ;)

6
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 14:07

Du har allerede selv nogle gode forslag, men hvad med hyldebærsaft? Det kan sagtens holde sig.
Hjemmelavede bolcher (eller købte)
Brændte mandler
Kage på glas (ingridienser hældes på glas med opskrift)


- Annecathrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hjemmelavet snaps
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 15:38

er for mange smages vedkommende lidt sent at gå igang med, da de fleste skal trække 4-12 måneder.

 

Honningsnaps kan du godt nå at lave, det er jo en bornholmsk juletradition :)

 



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hjemmelavede sager
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 16:37

Om den hjemmelavede nutella kan fryses, afhænger af ingredienserne i den. Der er mange forskellige opskrifter, og som regel fremgår det ved opskriften, om det færdige produkt kan fryses.
Personligt ville jeg ikke satse på frossen nutella. :-)

Der er kommet mange gode forslag, og her er lidt flere:

Sennep
Konfekt
Småkager
Syltede rødbeder
Agurkesalat
Hjemmelavet müsli

Ud over det spiselige, kan man komme lidt god te/kaffe/cacao i (vælg efter modtageren), et magasin der er valgt efter modtagerens interesser, eller blot en kryds-og-tværs. Genbrugsbutikkerne har også ofte dvd-film til meget billige penge, find nogle, der passer til modtagerne.

 

God fornøjelse med at lave kurvene :-)


Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville...
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 19:15

... IKKE regne med at den hjemmelavede Niels ville kunne holde sig. Sådan en Niels laves jo med smør og frisk fløde - så jeg har altid sagt til modtagerne at den bør være brugt indenfor en ugestid.

Så jeg laver kun små glas af det.

 

Måske ville lemon curd holde sig længere??

Nogle ting kan jo også laves i sidste øjeblik - det tager jo ikke væsentligt længere at lave 5 glas Niels end et ;)

Du kan også lave hjemmelavet sirup - det kan fint holde sig i køleskabet. Sidste år lavede jeg hyldeblomstsirup (kræver at du har saften - og det er jo for sent at lave nu) og æblesirup. Begge dele var meget lækkert.

Jeg er i gang med rumtopf til dette års julekurve. Det vil være lidt sent hvis du går i gang med det nu - men det KAN da nås. Du kan jo lave det i en stor bøtte og så hælde op i mindre glas d 23. når du kommer hjem.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

3
0
Svar på denne tråd
 
 Bolcher...
Forfatter: 
Dato:  16-09-2014 10:47

... holder også fint, hvis de opbevares absolut lufttæt.

Og kransekage har jo netop GODT af at blive frosset ned (har jeg hørt - jeg har stadig kransekagetraume fra de seneste 2 år hvor ine kransekager er mislykkedes)

Jeg må dog indrømme at jeg foretrækker at lave mine lækkrier til julekurvene i den sidste uge før jul - netop så de er friske.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  16-09-2014 12:57

En appelsin-kaffe likør skal kun trække 40 dage, og både smager godt og får en flot gylden farve.

 

olgasmad.blogspot.dk/2011/11/jule- kaffelikr.html

 

Jeg har ikke selv prøvet med vanilje, men det tror jeg skal prøves ved næstkommende lejlighed.

 

Og så kan jeg sige at Lisbeths ideer til indhold i julekurve er særdeles velsmagende, jeg glæder mig allerede til årets produktion for alvor går igang. Og i år skal der altså leges med kransekage igen ;)


Don't tell me the sky is the limit,

when there are footprints on the moon!

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider