Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Stævnestart for dummies
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 19:50

Jeg håber på, på et tidspunkt, at skulle starte et dressurstævne for første gang nogensinde. Jeg kunne godt tænke mig at få styr på regler osv. Lad os sige jeg skal starte en lc. programmerne kan jeg godt finde, regler omkring sadel og hovedtøj kan jeg godt finde. Hvad er forskellen på c-stævner og d-stævner f.eks, og hvad betyder forskellen?

Skal jeg have sporer på? Må jeg have pisk med?

Er det fint med hvide bukser, hvid skjorte, sort stævnejakke, støvler, og godkendt hjelm? Eller skal jeg have plastron eller andet også?

 


min daglige lykkepille er et par timer ved hesten:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 22:17


D stævner = klubstævner
C stævner = distriktsstævner

C stævnerne er åbne for flere, klasserne går højere op og du skal have rytterlicens for at starte. Derfor starter man som regel ud til et D stævne.

 

Pisk og spore reglerne finder du i reglementet hvor du fandt du fandt reglerne om sadel og hovedtøj - men så i stedet bare under rytterens beklædning.

 

Vælger du jakke, så skal du have plastron på.

Også husk at du skal være medlem af en klub, hesten vaccineret og have hestepas.


Nu med eget ponydyr

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 LC dressur
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 07:30

er et niveau der sjældent udskrives til C stævner så det er D stævner du skal starte til.

 

Go for it- kast dig ud i det, du vil hurtigt lære en masse om stævnekulturen dvs do / don´t til stævner.

 

 

Karina

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 11:53
I LC - klasserne er det valgfrit om man vil ride med pisk ellersporer eller ingenting.

Hedevang

 

Mangler du en flot festkage?

http://Kagetilkaffen.dk

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så jeg må godt...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2014 20:35

både ride med pisk og sporer i en lc? (hesten er en 15-årig hoppe der helst vil gå meeeget langsomt).

 

Og hvordan skal jeg forstå en showklasse i dressur? Når der ikke står andet?

 

Plejer hesten at være flettet op og med bandager i de små klasser?


min daglige lykkepille er et par timer ved hesten:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  10-10-2014 21:14

 

Nej, det er at vælge en af delene: pisk, spore eller ingenting.

 

Showklasse husker jeg ikke hvordan man definere, men er det det eneste der er så er det en ganske alm. klasse.

 

At flette gør de fleste, selvom det ikke står i reglementet nogle steder at hesten skal være det. Det er også valgfrit med bandager, de behøves ikke.


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-10-2014 13:04

Showklasse plejer at være en klasse hvor du kan ride flere forskellige klasser og så konkurrere på procenterne. Eks. Kan du i LC-show ride LC1, LC2 og LC3. Det plejer også at være sådan at du i en sådan klasse godt må starte to gange, eks. Hvis du rider både LC1 og LC2.

 

Det ses faktisk relativt ofte at der er LC til distriktsstævmer, men konkurrencen er typisk hård fordi det er her de dygtige ryttere med de velgående heste giver deres 4-års stævneerfaring.

 

LC er pr. Definition en klubklasse og kræver derfor ikke rytterlicens uanset om den er udskrevet til et c, eller d stævne.

 

mht. Fletning af man til dressurstævner. Det ville ikke falde mig ind at lade være. Dels tror jeg man uanset om man skal eller ej, ville få en sur bemærkning fra dommeren hvis man ikke gjorde det, dels handler dressur jo om at vise hesten bedst muligt - det kræver altså i dressurmæssig sammenhæng at man kan se halsen.

 

meld til, stil alle de spørgsmål der måtte opstå på mail til den arrangerende klub og ellers så smid et link til propositionerne herinde og spørg.

 

Held og lukke med det.

vh Line

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider