Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 EL-cykel....
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 18:45

Jeg overvejer bestemt en el-cykel, kan spare bus-kortet til stalden og kan cykle uanset tidspunkt, skal ikke holde øje med afgangs-tider ifht. bus.

 

Kan faktisk køre til stalden hurtigere end bussen.

 

Men prisen ca. 12.000 kr., for de gode cykler, er en god og hamper pris...? + et nyt batteri hver 3. år til ca. 3.000 kr.

(buskort pr år: 4.080 kr. er også dyrt)

 

Er der nogen, der har el-cykler og kan byde ind med info...?

 

(har hørt, at de billige cykler skal man holde sig fra)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Halløj
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 21:24

Jeg har en el-cykel, jeg kørte ned til fantombike.dk og prøvede de forskellige modeller og det kan varmt anbefales!

den cykel jeg var mest lun på, kunne jeg næsten ikke cykle på og der er meget forskel på de forskellige el systemer, så det er også meget hvad der passer dig bedst.

jeg bruger min dagligt, hvor jeg cykler mellem 30-35 km og det kan de billige batterier ikke holde til (min kollega cykler det samme og hun har måttet skifte batteri to gange, mens mit bare virker).

jeg vil sige pengene til en dyrere cykel er givet godt ud i det lange løb.

forresten kan jeg virkeligt anbefale at du køber en el-cykel med friløb. (Hvis du så løber tør for strøm, kan du cykle som en alm. Cykel, istedet for at skulle kæmpe mod motoren)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 21:58

Prisen på LiPo (lithium) batterier falder hele tiden så hvad der koster 3000Kr i dag kan meget vel koste det halve næste år.

Så er der jo det med bussen og den frihed det giver selv at bestemme hvor og hvornår man kører. Selvom du måske ikke spare en krone på cyklen så får du alligevel en ikke ubetydelig merværdi ved at cykle og glæden ved at køre meget mere miljøvenligt. (med mindre bussen altid et stoppet til randen på din rute).

 

Jeg ville også holde mig fra de helt billige cykler. Der er meget stor forskel på teknikken i de dyre og de billige. Med elcyklerne er der en ret god sammenhæng mellem pris og kvalitet.

Nu er det nok et dumt spørgsmål - men har du overvejet en knallert / knallert45?


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

1
0
Svar på denne tråd
 
 jens...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 22:24

Nej, knallerter eller des.lign. nope...

De sluger disel/benzin.

 

Så, el-cykler, yes...

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 23:19

Nu ved jeg ikke om det er noget du har kikket nærmere på? At du tænker at de måske bruger diesel siger mig at det nok ikke er så meget ;-)

 

Jeg Gogglede lige en tilfældig Knallert 45 den koster 9000Kr og køre 25-30 kilometer på en liter benzin.
Det er altså ca. 3000Kr billigere end de cykler du har kik på og du kan så køre ca. 10.000 kilometer om året for det samme som det koster at køre i bus, eller ca. 50 kilometer om dagen 200 dage om året...

 

Knallert 30 kan du få fra ca. 6000Kr så det er da værd at overveje i forhold til at trampe i pedalerne...

 

Hvis det er ud fra noget med at skåne miljøet så håber jeg at du også er ved at kikke på solceller til at lade den op med for ellers er der noget du har glemt at undersøge i forhold til hvor din strøm kommer fra :-)

 

Der kan jo være mange gode grunde til at ville køre på elcykel og jeg syntes også de er fede i sig selv. Men det er stadigvæk lidt (meget) en gadget som man skal købe fordi man syntes det er fedt / sjovt - ikke pga. økonomi eller miljø.

 


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

4
0
Svar på denne tråd
 
 jens...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 23:45

Må indrømme, at jeg ikke har en hat forstand på div.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 07:01

Jens, den 45´er du linker til er da vist en 125 ccm, altså en motorcykel. ;)

 

Men ja, jeg ville da også, med TS´kørselsbehov, meget hellere overveje en 30 knallert, men IKKE en af de billigste, da der er en grund til at de er billige, nemlig den ofte ret tvivlsomme kvalitet i de helt billige modeller..

Skulle jeg have en knallert 30, ville jeg hellere bruge feks. 7000.- på en lettere brugt, fra et andet mærke, end 7000.- på en spritny "kinøjser-model"..

Det andet mærke kunne feks. være Yamaha, Piaggio, Aprilia eller Gilera. Speedline.dk har vist stadig tilbud på nogle demo-modeller af Yamaha Jog R, som nok er en af de mest populære og driftssikre scootere pt. De står til lige omkring 10.000, stadig med fuld garanti... :)

 

Skal det være en el-cykel, så vil jeg gøre det samme, nemlig glemme de helt billige modeller, og i stedet ofre lidt mere fra starten, og så få en model, der nok holder lidt bedre i længden..

I sommer har vi købt en Raleigh el-cykel til min kone, og jeg mener den kostede ca. 8000.- da den var sat ned.. Der er også noget garantihalløj på batteriet, hvor det skal tjekkes når cyklen er til service, og falder batteriet så og så mange % i ydelse over så og så lang tid, får man et nyt sat på. Her kunne vi også tilvælge et batteri med større kapacitet fra starten, hvis det havde været ønskeligt, selvfølgelig mod merpris. :)


Michael

GO FOR IT!!



1
0
Svar på denne tråd
 
 Skøn cykel
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 07:44

Hej Hej jeg ville lige byde ind med et pip om elcykler. Jeg har en batavus og den er fantastisk!!, intet mindre! Den er røvdyr men jeg får istedet en masse motion som jeg ellers ikke ville få. Man skal jo træde i pedalerne selv om der er el på. Men jeg må sige jeg godt kan savne det der "frihjul" min er enormt tung at træde hvis den løber tør for strøm. Med En elcykel har man altid medvind og det er skønt så jeg ønsker dig held og lykke med at finde lige præcis den du syntes er god ;-)

hilsen tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 09:15

Tak for rettelsen. Jo det er en MC jeg lige fik linket til i farten. Man kan dog godt få 125cc 45-knallerter så det faldt ikke lige til den forkerte side da jeg kikkede. Det var blot et eksempel - i virkeligheden skal man selvfølgelig både tjekke om knallerten (og forhandleren!) er noget der dur.
Jeg lukker for knallert-snakken her. Ville blot påpege et alternativ for TS. :-)


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

1
0
Svar på denne tråd
 
 Desværre
Forfatter: 
Dato:  15-09-2014 22:25

Batteriet skal nok nærmere skiftes hvert år :-(


 

 

 

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øh Knallert
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 11:58

Der er jo også knallert 45 på el. Har selv en, der kører supergodt. Det er fantastisk at køre en lyd- og lugtløs knallert, der ikke har gear - så den er superhurtig i optrækket. Der er ikke andre scootere, der kan følge med mig i opstartsfasen. Jeg har haft de samme batterier i 6 år nu - og kan stadigt køre omkring 60 km på en opladning.

 

Så ikke "dizze" en knallert ;-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 12:42

Husk hvis du vil køre knallert 45 skal du have kørekort.

 

Vil anbefale dig en knallert 30 :D Så dyr er den altså heller ikke i benzin og vedligeholdelse.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 elcykler
Forfatter: 
Dato:  17-09-2014 20:42

Jeg har også el-cykel og bruger den hver dag. Den kører omkring 200km i ugen, og jeg kunne ikke undvære den for noget andet - måske en bil, men altså.

 

Jeg er ikke helt enig med de andre i, at du behøver at give mange penge for at få noget ordentligt. Jeg købte min fra ny til 5000kr. og har kørt på den hver dag (også i vinters!) i 1 ½ år uden hverken at vedligeholde (dumt, men man er vel lidt doven ;) ) eller købe ekstra udstyr til den. Batteriet fejler intet og ja. Den har været til rep en gang, hvor jeg måtte af med hele 90kr.

 

Kig dig om og vælg efter, hvad der passer til dig. Men billigt er ikke nødvendigvis dårligt.

 




o Statsministeren o


1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider