Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Fødselsdagskage
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 17:26

Jeg trænger til inspiration - og det plejer HN at kunne hjælpe mig med!

 

 

Om to uger får vi stort besøg i forbindelse med både min og min kærestes fødselsdag. Lørdag kommer lidt af min familie (4 voksne og et barn), og søndag kommer lidt af kærestens familie (6 voksne og et barn). Begge dage skal vi holde lidt fødseldag med lagkage, boller og varm kakao, men jeg er gået lidt tom for ideer.

 

 

Jeg er en ferm bager, og vil allerhelst lave alt selv. Jeg oooorker ikke noget med mmf (jeg syntes ikke det smager godt), men en alm "kedelig" lagkage med creme, syltetøj og flødeskum er heller ikke lige sagen.

 

Brownies, banankage, pumpkinpie og lemon merangue pie lavet jeg normalt når der er besøg, så det "gider" jeg heller ikke (Har jeg nævnt at jeg er besværlig? ) Men jeg skal jo lave to kager, så de skal helst ikke tage 4 timer pr. stk. at lave....

 

 

Så er der nogen der ligger inde med en lækker kage ide? Det må gerne være lidt festligt


*Anne*

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~


Verden ændres af kendsgerninger - VÆR en kendsgerning

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anderledes kage
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 18:07

Hej Anne

Denne kage er måske lige ( ) anderledes nok, når der nu kommer børn, men den smager fantastisk www.altfordamerne.dk/opskrifter/ opskrifter/lagkage-marengslagkage- med-mokkaskum/

 

Denne 'kage' er også skøn www.hendesverden.dk/mad/Is-med- kaffemarengs-og-mokka- chokoladesauce/opskrift-494

 

og sidst men ikke midst denne lagkage www.familiekogebogen.dk/ recipe.php?recipeid=344

 

og 'JA' - jeg elsker kage med mokka


Hilsen Anne





Jeg vil ikke komme til livets afslutning, og finde ud af at jeg kun har levet det i sin fulde længde. Jeg vil også have levet det i sin fulde bredde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 19:56

Åh, jeg følger lige med, her er der også fødselsdag lige om snart...

 

Jeg har kig på enten denne lagkage fra Den store bagedyst i sidste uge: www.dr.dk/Mad/opskrifter/ den_store_bagedyst/ Den_store_bagedyst_2014/Uds_1/ lagkage-med-jordbaer-hvid-chokolade- og-asti.htm

 

Eller denne bronwie-cheesecake, jeg fik til en anden fødselsdag med vaniljeis og hindbærcoulis til:

www.sarahskager.dk/cheesecake- marmorerede-brownies/

 

Men jeg synes heller ikke nogen af dem er "lige i øjet"...

 

Ellers er der den der flotte kage med bund af en våd sandkage, creme af creme fraiche og flødeskum og så pyntet med et væld af frisk frugt og bær.

 

Eller brunsviger ;D


Don't tell me the sky is the limit,

when there are footprints on the moon!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 20:04

Jeg ville lave en morfars sommerkage www.grillguru.dk/forum/ viewtopic.php?t=6951

 

Ellere en lagkage med drømmekagebund, jordbær eller hindbær creme overtrukket med hvidchokolade fondant og pyntet med marcipan.

 

Der er også nogen herinde der kan en opskrift med roulade der lægges i en skål også noget hindfromage-halløj i midten. Det er ser så lækkert ud...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 20:07

Jeg ahr aldrig smagt den....... endnu, men den lyder så lækker og ser smart ud, så hvad med en Charlotte??


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 21:54

Ingen gode ideer herfra, men vil blot sige jeg har lavet og smag Charlotte. Jeg og mine gæster synes ikke den var særlig fantastisk, jo den var virkelig flot, men synes den var meget blød og spdan lidt mærkelig. Så afprøv den først, det er en meget anderledes kage.


Du vinder ikke sølv, men taber guld...

0
1
Svar på denne tråd
 
 Kage...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 21:59

 

Hvad med en mandelbund med bærmousse. Den kan laves dagen i forvejen (den skal min stå en halv dags tid).

Nemt, lækkert og kan pyntes fint.

 


- Yuki

 

Med salathesten Rigola

 

 

 

FOLEALARM UDLEjES. SIDDER I GRIMEN. RINGER OP TIL MOBIL VED ALARM

0
0
Svar på denne tråd
 
 kage...
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 22:23

Jamen jeg vil så komme med et mere "kedeligt" forslag:

 

Hvad med en æbletærte/pæretærte? Den kan jo både serveres varm med is eller lunet med creme fraich... Og det er jo sæson for æbler og pærer. Ellers kan den jo laves som en tarte tarin hvis man ikke gider den traditionelle æbletærte!

 

Eller en bærtærte måske? Har ikke selv prøvet denne, men min jordbærtærteopskrift ligner uhyggeligt meget og den er GOD!


0
0
Svar på denne tråd
 
 dooooh
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 22:25

Og det hedder jo selvfølgelig en tarte tatin... Fede fingre!


1
0
Svar på denne tråd
 
 Tumle tum
Forfatter: 
Dato:  16-09-2014 08:31

www.phoenixdelights.dk/pg/news/view/ how-to-s/fraisier den her er vist hot hot hot har ikke lige prøvet den ...

 

jeg kan så godt lide den her , vis man er til bagtostekage, man kan slet ikke smage osten, min ostehadene mand spiste den med velbehag

www.madmedhjertet.dk/2011/10/ cheesecake-brownie-med- hindbrskum.html

 

 

Eller er en pavola med frugt også god www.udeoghjemme.dk/Opskrifter/ Dessert/2013/08/31-Chokolade- pavlova.aspx


Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr,

og en akademisk/ride kapsun, gerne med kæde

 

Just because I don't care doesn't mean I don't understand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 En charlotte...
Forfatter: 
Dato:  16-09-2014 10:08

... er jo næsten mere en dessert end en decideret kage - for den består jo egentlig mest af mousse.

Jeg har selv lavet en hindbærcharlotte flere gange - til stor begejstring for mine kollegaer. Men man skal jo ikke forvente en "kage"

 

Jeg har billeder af min version her

 

www.heste-nettet.dk/forum/1/1837504/ 1837502/

 

Man KAN jo også lave den med is i midten frem for mousse - det giver lidt mere bid i - og man kan lave den i bedre tid.

 

Men den er faktisk nem at lave - og smager godt


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Cheesecake
Forfatter: 
Dato:  16-09-2014 17:29

Du skal da lave en new York cheesecake med hjemmebagte digestive kiks i bunden.

 

Kage: allrecipes.com/recipe/chantals-new- york-cheesecake/

 

lovemusicandcakes.wordpress.com/ 2013/03/08/homemade-kiks-a-la- digestive/

 

det et er rigtig nemt. Men da kagen skal køle længe af i ovnen er det en god idé at bage den om aftenen og så bare sove afkølingstiden bort.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum!
Forfatter: 
Dato:  16-09-2014 20:23

Mmmmmm - sikke mange gode forslag I kommer med!

 

En cheesecake (no bake) er altid et forslag, og kunne måske bruges når min familie kommer på besøg. Måske en brownie cheesecake med karamel?

 

En Charlotte har jeg lavet et par gange - jeg er dog mere ti kage en til mousse, hvilket den jo primært består af, som Lisbeth skriver. Har prøvet at variere med forskellige slags mousse, og tykke stykker hjemmelavet roulade, men syntes hurtigt den bliver kvalm.

 

Den lækre kage fra Bagedysten - eller, en udvikling af den - kunne absolut være en mulighed!

 

Derudover har jeg også netop tænkt lidt på en old-school brunsvigermand, eller måske en Waleskringle? Sidsteævnte kan dog også gå hen og blive en smule kvalm... Hmmmm....

 

Fortsæt endelig med de gode ideer! Vi får gæster igen i næste måned


*Anne*

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~


Verden ændres af kendsgerninger - VÆR en kendsgerning

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider