Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Nu gider jeg ikke mere....... Syg
Forfatter: 
Dato:  10-09-2014 20:15

Baggrund: Jeg her i denne måned 34 års jubilæum som type 1 diabetiker. Og marts 2007 fik jeg en Gastric Bypass (GB).

 

Siden min GB har jeg jævnligt oplevet at Pernille går i baglås: Stærk kvalme og opkastfornemmelser, uden dog at kunne kaste op. Koldsved og svimmel. Jeg kan ikke spise og heller ikke drikke: Hverken iskoldt, fra hanen, varm te. Hverken vand, saft eller sodavand.

Alt jeg får ned, bøvser jeg op igen.

 

Det hjælper så at blive indlagt, få saltvandsdrop og kvalmestillende som indsprøjtning. Og næste dag plejer jeg at være oven på igen.

 

Men ingen ved hvad det er der går galt. Let feber, micro-virus, kan være udslaget. Meget høje udendørstemperaturer kan gøre det. Og så er der alle de andre gange.

 

2 gange denne sommer har jeg været indlagt på grund af varmen.

 

Og i onsdags gik det galt igen. Hele dagen med kvalme, der bare eskalerede. Kl 19 ringede jeg til lægevagten, som kom 3 timer senere. Han var fra OUH og arbejdede til hverdag på Endokronologiske afd og han mente det kunne være som følge af min GB. På sygehuset fik det sædvanlige. Torsdag var jeg ikke helt ok igen, men sygehuset udskrev mig alligevel.

 

Fredag var det galt fra morgenstunden så jeg ringede til egen læge, som bad mig komme ind på akut tid, så jeg tog en taxa. Efter et EKG mente han at det måske kunne være en blodprop i hjertet, så der kom både akutlæge og ambulance. Så ind på hjerteafdelingen, som heldigvis ikke fandt nogen blodpropper. Og så ellers sædvanlige behandling. Det viste sig at jeg havde lidt feber 38.5 aften.

 

Hjem lørdag, hvor jeg havde det fint.

 

Jeg havde det fint søndag og mandag, men så igår startede det hele forfra med lægevagt og indlægelse. Dennegang oxo med diffuse smerter. Så jeg røg i CT skanner fordi lægerne mistænkte tarmslyng.

 

Men intet kunne de finde, og idag har jeg det fint igen. Nu bliver jeg så henvist til Esbjerg som skulle ha' styr på komplikationerne efter en GB, så må vi se om det giver noget, og ihvertfald nogen værktøjer, så jeg undgår alt det her.


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sygdom
Forfatter: 
Dato:  10-09-2014 20:36

 

Hold da ellers op for nogle ture du tager - her sidder jeg og piver over pande- bihulebetændelse!

 

Jeg håber virkelig at Esbjerg kan finde ud af hvad der er galt. Det må da være ganske ulideligt at have det sådan.

 

Krydser fingre, og ønsker dig bedring! :-)

 

 

 

 

\\ Pernille

2
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder...
Forfatter: 
Dato:  10-09-2014 20:49

Det lyder rigtig forfærdeligt at være Pernille lige nu Jeg håber, at der snart er nogen, der finder ud af, hvad det er der, driller

 

mvh. tina


Barylere rule!
2
0
Svar på denne tråd
 
 åh nej da
Forfatter: 
Dato:  10-09-2014 21:05
Sikke noget møg.
Rigtig god bedring!
Håber du snart finder en holdbar løsning så du kan få din livskvalitet igen :)

lev længe- lev vel :)

Uafhængig lifewave distributør

vil du også have en bedre hverdag?, så send pb :)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Har ingen tip
Forfatter: 
Dato:  10-09-2014 21:45

Vil bare skrive, at jeg føler med dig, og håber at du snart kan få mere langvarig hjælp. Det må være urimeligt hårdt.

God bedring!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Gb symptomer
Forfatter: 
Dato:  11-09-2014 07:21

Jeg genkender de symptomer du har, ikke fra mig selv, men en nær veninde der fik en GB.

 

Har du prøvet at skrive kostdagbog? Hun fik symptomerne (inkl let feber) af forskellige madvarer, som hendes krop pludselig ikke ville tolerere. Det var ikke blot sukker eller fedt, sådan i gængs forstand, men feks æg, pasta, div frugter, altså noget man synes "hører til" i den sunde ende af skalaen.

 

Når man kigger på indhold af frugtsukker i frugt og fedt i æg, giver det mening, men lyder jo vildt at man reagerer på det (hun kan feks godt spise fed fisk) Efter hun fandt ud af de ting hun reagerer på, kan hun nu "selv bestemme", og "vælger" selv hvornår og om hun vil have det skidt, der er jo nogle gange man ikke kan undgå, eller har lyst til at undgå nogle ting, så spiser hun lidt og ved så hvorfor hun er dårlig :)

 

Jeg ved jo ikke om det er det samme, det er bare påfaldende så ens symptomerne er! Held og lykke og rigtig god bedring :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 Puha....
Forfatter: 
Dato:  11-09-2014 09:28

Øv synes godt nok man hører om mange senkomplikationer ved disse GB operationer. Synes ikke det er ret lang tid siden, at der var en dokumentar om netop disse problemstillinger. Ydermere kan jeg se på min profil på facebook at privat hospitaler tilbyder GB operationer og annoncere med dette!! Håber de informere kommende patienter om disse senkomplikationer... Håber de kan hjælpe dig i Esbjerg. Hvordan er din insulin regulering i forhold til GB operation, hvis jeg må spørge? :)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Føler med dig
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 18:16

Jeg har ikke selv fået en GB, men lider desværre også af meget kvalme og opkast. Er blevet undersøgt med kikkert og fik at vide, at det skyldes reflux, og at jeg bare skal tage nogen piller...

 

Er så træt af, at være styret af noget, jeg ikke som sådan kan gøre noget ved. Da det for mig også kan komme, hvis jeg føler mig stresset eller presset.. Så er sikker på, det er ligeså meget psykisk, da det kan være rigtig slemt, hvis jeg frygter, jeg ikke kan komme på wc, som når jeg fx står i kø, sidder ved frisør o.l.

Min mand og søn vil gerne ud og rejse senere i efteråret, men kan allerede blive klam ved tanken om at skulle sidde i en flyver.

 

Håber virkelig de finder ud af, hvad du fejler, og de kan gøre noget ved..



Venlig hilsen Pia






0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 20:15

Efter 5 gange indlæggelse (Sidste dog kun 5 timer ) og 2 gange CT scan og en gastroscopi har man fundet ud af at jeg ikke har mavesår, hjerteproblemer (Skal dog checkes igen)

 

Men der er små udposninger på leveren (Er i gang med at trappe ned på beroligende: Seroquel Fra 900 mg ved sengetid til 600 mg)Det skal oxo holdes øje med.

 

Måske lidt forsnævringer på tarmene, men ikke noget der burde give kvalme eller lign problemer.

 

Undervejs er maven gået i stå (Er ved at få den igang igen) og blodsukkeret er gået amok. Jeg har haft blodsukre fra 2.5 mmol til 20 mmol og små feber.

 

Og så er jeg henvist til Esbjerg sygehus, som skal være dem, der tager sig at Gastric banding og følgesygdomme. Venter på indkaldelse.

 

Tak for jeres søde beskeder og medfølelse


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 20:40

Sorry: Gastric BYPASS


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv. håber det bedste.
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 21:08

Jeg håber de finder en løsning. Ikke spor rart at ha den på den måde.

Måske vil forslaget om at lave en kostdagbog en rigtig god ide. Efter sådan en operation, ændre man jo en del på kroppen. Måske er der ting som du ikke mere kan tåle.

 


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider