Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Brug for hjælp og råd!
Forfatter: 
Dato:  07-09-2014 13:01

Så er det blevet min tur, til at spørge HN til råds.

 

Først noget baggrunds historie:

I sommers endte min hest med et nyreslag, og han blev samtidig forgiftet formentlig af en vild pastinak. Han røg til dr dyr, blev indlagt, fik antibiotika og kom sig!

Hele vejen igennem har han dog haft ondt/været øm ved bækkenet og primært også i højre side af ryg/bækken. I starten var det nyrerne men der blev efterfølgende taget blodprøver, og da han kom hjem var alle tal fine..

 

Genoptræning skulle være gået igang MEN der gik ikke længe før han endnu en gang var utrolig øm omkring samme sted (højre side, ved bækken/kryds) så endnu en gang fik jeg dyrlæge ud, som synes jeg skulle tage til noget røntgen for at se hvad der var. Som sagt så gjort, han fik Røntgenfotograferet ryggen = intet at se, det ene bagben blev Røntgenfotograferet = intet at se, og bækkenet blev scannet = intet at se!! Nu er jeg på bar bund. Dyrlæge sagde låst bækken, men jeg er skeptisk.. Han reagerer voldsommere end før, må ikke røre ham hvor han er blevet barberet og småbukker hvis jeg gør. Overvejer en anden dyrlæges mening? ?men må ærligt sige jeg føler mig kvalt, har ikke engang haft denne hest i 1 år og jeg har måske ikke engang redet ham et halvt år, så har han fejlet noget igen..

Flere siger at det måske er 'indlært smerte' men jeg tvivler på af hesten småbukker sådan hvis han ikke har ondt.. Han an har aldrig været sådan! ??

 

så kære HN har i nogle gode råd? For jeg er på bar bund... Overvejer om han skal have taget endnu en blodprøve, sæt det er noget med nyrer?!


- TAZP
Med den tidligere Palsgaards Kezha.

Tit øjet må tindre og læberne le for at skjule det indre, som ingen må se

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lyder sandsynligt
Forfatter: 
Dato:  07-09-2014 14:18

Med spændinger i muskler eller låst bækken som dyrlægen foreslår. Jeg ville prøve en kiropraktor eller fysioterapeut til hesten. For at se om der er noget, der sidder og spænder og måske bare kan rettes og give en velfungerende hest.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-09-2014 14:59

Nu ved jeg ikke hvor i landet du er fra, men hvis jeg stod i din situation ville jeg køre hesten på Ansager eller Højgaard.

Begge steder har mulighed for at lave en dybdegående undersøgelse på stedet, og de skal nok finde et svar.

Min erfaring er at den almindelige hverdags dyrlæge er god til simple ting, men når det bliver kompliceret er det ofte billigere i længden at køre til et hestehospital.

Min umiddelbare tanke er også en kiropraktor. Men hvis han/hun så ikke finder svaret, ja så har du smidt endnu flere penge ud sf vinduet.

Jeg taler af erfaring, og hver gang jeg i sidste er endt med at køre på Ansager, ja så har jeg faktisk også fået de svar jeg har søgt.

Det lyder virkelig til at din hest har ondt, og jeg køber ikke den med indlært smerte!

 


- Louise med den dejlige Lo'moone!

3
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-09-2014 23:20

ville også overveje at få den tjekket på et hestehospital - kender så godt nok kun til højgård, men her er de også super dygtige

 

jeg tror ikke på at hesten bare siger fra for sjovt.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Brug for hjælp og råd
Forfatter: 
Dato:  30-09-2014 20:59

Ville snakke med Jens Kvist i Gram:) han kan meget når det gælder heste. Bare ved at kigge på dem kan han se hvad de fejler

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider