Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 natmad...
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 09:10
Hej N'er,
Sagen er den at vi skal holde bryllup til næste år, og pyhh det er noget af et planlægnings arbejde -men elsker det :-D
Vi står selv for det hele med hjælp fra dygtige hænder. Menuen har vi efterhånden på plads. Men den der natmad kan vi simpelthen ikke finde ud af :/

Kan i ikke give jeres bud på hvad i synes god natmad er?
Vi er ikke til suppe og det store kolde bord med leverpostej osv. Men samtidig skal det være nemt at gøre klar inden det skal på bordet og ikke tage lang tid at forberede (da vi også har andet mad vi skal gøre klar :-D).

så... hvad er godnatmad for jer?

Hilsen Signe

 

Med Tartans Ronja & Fell ponyen "JARL"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Natmad..
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 10:02

Kransekage og merci chokolade og kaffe og te.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 10:29

Godt brød, gerne et spændende udvalg m/ forskellig slags pølse (dyrt - ja.. men rigtig godt - og nemt)!

 

Mvh Krissie

3
0
Svar på denne tråd
 
 Til vores
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 10:55

bryllup i juli i år, havde vi hotdogbar. Vi arrangerede det godt nok ikke selv, men det må være nemt nok - koge pølser, varme brød og hælde ketchup, sennep og så videre i nogle pæne skåle - færdig

 

Jeg var ikke sulten på det tidspunkt overhovedet, men gommen ELSKER hotdogs, så han var lykkelig - og gæsterne gik da også til den


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

5
1
Svar på denne tråd
 
 pindemadder
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 11:29
Masser af varierede pindemadder på forskelligt godt brød.
Og dertil frisk frugt.

Det er let at lave og kan laves i god tid, sættes på fade på køl og så hives frem på rette tidspunkt.
Og fordelen er at selvom man ikke er sulten og måske ikke kan spise en hel "et eller andet" så kan man med pindemadder nippe til det man synes er interessant og stadig nå at smage flere varianter.

Fungerde super til mit bryllup og fik stor ros af gæsterne :-)





"Tankerne skaber forandringer. Oplev som ham, og du oplever svarene." citat af min dejlige hest Mystery

3
0
Svar på denne tråd
 
 Æggekage
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 15:38

Til mange familiefester har vi fået æggekage til natmad. I starten syntes jeg det var meget mærkeligt, men det smager rigtig godt og ligger ikke for tungt i maven.

 

Og så er det nemt, da det kan gøres klar og så bare skal i ovnen.

 


Mvh

Mette

 

 

Skøn hestevenlig opstaldning i Kolding

 www.lille-hovgaard.dk

 

Vi har en ledig plads pr. 1. september

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hotdog
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 16:14

Jeg er også med på hotdog vognen

 


Mvh Lene


"Life is what happens to you

while you'er busy making other plans"

John Lennon

0
1
Svar på denne tråd
 
 natmad
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 16:34

Biksemad

tarteletter

pizzasnegle / pøldehorn

frikadeller med kartoffelsalat

sandwich

æg og bacon ala english breakfast

tærter

 

Jeg har gået ud fra, at det først skal serveres langt ud på natten, der er det min erfaring, at mange er sulte igen.

 

Det er forslag, der kan laves i forvejen og så bare lunes.

 

Hjertelig tillykke, Håber I får den aller bedste dag!

6
0
Svar på denne tråd
 
 Hov ja da
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 16:56

Tillykke!! Det glemte jeg lige i al min hjælpsomhed

 

Jeg syntes, at planlægningen var lidt en sej omgang, men hvis man er glad for event planning, så er det jo perfekt. Jeg havde verdens største Excel-ark med alle de ting, der skulle huskes, hvem der havde ansvaret for hvad, og hvad der skulle følges op på - det var en fryd hver gang, at en opgave kunne markeres som "færdig"

Vi har lige sat det aller-allersidste kryds i går (eller ja figurativt, jeg er dog holdt op med at opdatere arket ) - fotobøgerne fra dagen er bestilt, og nu venter vi spændt på at modtage resultatet næste torsdag!

 

Hav en fantastisk dag og fest - det er en glædesrus, som man aldrig glemmer, tror jeg!


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 17:23

Hotdogs, helt klart! :) Det er nemt og helt sikkert et hit når man er nået ud på de sene timer.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tærter?
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 19:06

Lav en omgang varierede madtærter, frys dem ned, og varm dem igennem lige inden servering. Server med noget godt brød og koldt smør. Salat er der ikke mange der har lyst til på dén tid af natten, med alkohol i maven :-)

 

Tillykke til jer :-)

 


Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Natmad..
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 21:41

Et sikkert hit er hotdogs. Der skal ikke forberedes alverden. Ellers er jeg også på vognen med frikadeller og kartoffelsalat. Det kan også forberedes, og frikadellerne bare lige varmes lidt.

 

Men hotdogs er altid en vinder når man når ud på de sene nattetimer. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min første tanke var også...
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 21:50

hot dogs, da jeg så tråden, men må indrømme at jeg også synes enten tærterne eller pindemadderne ville gøre sig godt... Men det kommer jo også lidt an på hvornår på året det skal holdes og hvor varmt det er i den periode (det kan man jo selvfølgelig først vide når man kommer tættere på)... For i en meget varm periode ville jeg faktisk mene at pindemadderne ville gøre sig bedst - da hot dogs og tærter måske ligger lidt "tungere"...

 

Men stort tillykke med det forestående og pøj pøj med hele planlægningen.

 

Venlige tanker

Ditte


Søger hygge-part på hest i/tæt på Odense NV...

Husk at smile til verden - så bliver du meget kønnere at se på :-)

 

Søger job som regnskabschef, chief accountant, regnskabsansvarlig eller lign.

Tjek m ...

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 22:04

Hjemmebagte pølsehorn/pizzasnegle i rigelige mængder er en sand vinder. De kan fryses ned og lunes i ovnen på dagen.

 

Den sofistikerede model er selvfølgelig hot dogs, som der nævnes.

Her kan man nemlig fylde alt det gøgl i man har lyst til.

Udover dippelse, så husk syltede agurker og ristede løg. Mums!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
1
Svar på denne tråd
 
 Hej igen
Forfatter: 
Dato:  04-09-2014 23:57

Jeg kan se, at der er flere, der nævner pindemadder. Det er også rigtig lækkert, MEN de tager altså en krig at lave og jeg har fået opfattelse af, at I vil gøre det selv. Jeg lavede det et år til midnatsmad en nytårsaften ALDRIG nogensinde igen, men de var populære. De fylder også en hel del på køl. Bare et lille pip.

1
0
Svar på denne tråd
 
 natmad natmad
Forfatter: 
Dato:  05-09-2014 01:19

Jeg synes det lækreste natmad, er groft rugbrød og evt. lune boller, smør, ost, lidt udvalg af pølse, tilbehør samt en kop the

 

Næstbedst : Hotdogs

1
0
Svar på denne tråd
 
 Natmad
Forfatter: 
Dato:  05-09-2014 10:02

Tillykke med det forestående bryllup.

 

Personligt så ville jeg foretrække noget "let" på det tidspunkt af døgnet, hvor man godt kan være sulten, men ikke "gammelsulten".

 

Enig med dem der nævner godt brød og helst af forskellige slags og rigtig nemt er det også.

Tilbehør som feks. gode 'slagter'pølser, evnt. varm leverposteg, hønsesalat, røget vildsvinekølle eller andet røget vildt. Røget eller gravet laks. Forskellige oste.

 

Det skal være så de fleste kan deltage, men nu har vi forskellige hensyn at tage i familien og tænker både vegetar, sukkersyge mm. derfor ville vi altid vælge noget som alle kunne deltage i.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Natmad..
Forfatter: 
Dato:  07-09-2014 20:19

Hej Alle

 

Mange tak for de super gode input

Manden har kigget med over skulderen og vi nikker begge godkendende til at det skal være NEMT! -derfor kommer pindemadderne ikke på tale (selvom det er lækkert )

 

Jeg tror, vi hælder mest til pølser og brød. Så det vil vi tænke over

 

Pyhh hvor er der mange ting der skal på plads


Hilsen Signe

Med Tartans Ronja & Fell ponyen "Jarl" (Thunder)

 

FØLG OS: på - Facebook -

0
0
Svar på denne tråd
 
 Natmad
Forfatter: 
Dato:  07-09-2014 20:41

Ih, jeg er altså nødt til at komme med en indvending...

 

Jeg har næsten lige været til bryllup, hvor vi fik hotdogs til natmad og jeg synes, det er så ærgerligt at slutte alt det lækre mad, man som regel får til et bryllup af med så tarvelig (undskyld!) mad... Og da især, hvis pølserne er kogte! (Hvilket de jo gerne er, hvis maden skal være let at lave!)

 

Jeg ville lave et bord med nogle oste, lidt grønt pynt, seranoskinke, noget lækkert pølse, pesto, oliven, saltmandler og to slags lækkert brød.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Det er heller
Forfatter: 
Dato:  07-09-2014 22:18

ikke min absolutte favorit, Hak, men det er noget, som langt de fleste kan spise, og på den tid af dagen skal man jo bare have noget, der kan suge lidt alkohol Jeg kunne ihvertfald ikke have nydt noget særligt på det tidspunkt, så mæt jeg var - jeg var til et bryllup, hvor bryllupskagen blev serveret som det aller-allersidste, og det var virkelig trist at se, hvor lidt folk spiste af den fine, store kage.

Og så kan jeg i øvrigt godt forstå, at folk vil lave noget nemt (og billigt) til det "måltid" for det kræver eddersusemig meget arbejde og er dyrt at holde bryllup.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Natmad
Forfatter: 
Dato:  08-09-2014 07:41

Tja, det er nok, som man ser på det... Jeg drikker ikke alkohol og måske er det derfor, mine krav til natmad er højere end "noget, der kan suge alkohol"

 

Mht. nemhed, er det faktisk lettere at lave det, jeg foreslår: Alt kam lægges klar på fade og i skåle og blot tages ud af køleskabet. Intet skal varmes... og mht. prisen, ja, den er måske højere end ved hotdogs? Det ved jeg faktisk ikke? Men det kan laves temmeligt billigt...

Anyway! Hav et fantastisk bryllup! Og lad os høre, hvad det ender med, ikke?

 

(Må vi også høre resten af menuen? )

3
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  08-09-2014 12:41

Jeg ville vælge at bestille nogle smørrebrød - det er nemt!

Ellers biksemad eller æggekage - begge dele kan laves i forvejen og blot varmes i ovn. :)


- Annecathrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-09-2014 19:59

Men man må vel gå ud fra, at langt de fleste til et bryllup drikker alkohol, og så er hot dogs altså bare klasse.

Personligt gad jeg ikke nippe til pindemadder eller en mærkelig gedeost som natmad. Men sådan er man jo forskellige :P


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

3
3
Svar på denne tråd
 
 Natmad
Forfatter: 
Dato:  08-09-2014 22:50

Hvem snakker om mærkelig gedeost??

2
2
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  09-09-2014 07:07

På de sene aften/nattetimer ville jeg bestemt ikke blive ked af at få serveret en 'hotter' ;)



Venlig hilsen Cathrine



2
2
Svar på denne tråd
 
 Som regel
Forfatter: 
Dato:  12-09-2014 22:51

er folk jo bare heller ikke særligt sultne når der kommer natmad.... De har brugt en hel aften på at spise flere måltider end de normalt ville..... Folk er ofte fyldt op....

 

Og der er stor forskel på, om der serveres fin natmad som folk ikke rigtig ved hvad er, eller om der serveres noget som folk ved de kan lide.... Der vil med garanti gå mere biksemad fra bordet end der ville gå fine oste.... Og begge dele er jo gode retter. Så det er jo nok lidt op til ens temperament og hvilke gæster man har inviteret.

 

For vores vedkommende er en stor del fra landet, så de vil nok spise af ostebordet, men de ville med sikkerhed spise mere af det "kendte".

 

Nemt ville det være at stege en masse deller (De kan jo laves i forvejen og fryses) og købe nogle spande med kartoffelsalat.... Det plejer at blive godt solgt....

Hotdogs gør med garanti også... Det er bare meget dyrt med hotdogs....

Tærter med forskelligt fyld....

 

Godt der er noget tid til i skal holde det bryllup.... Det kræver noget planlægning :-)


 

Zamangah

 

 

Wrap sælges; minibig-baller i god kvalitet. Sælges både stykvis og flere af gangen. Afhentes, 350 kr. stk.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Natmad
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 18:46

Vi servere *altid' suppe til natmad.

1. det er nemt

2. det kan forberedes lang tid i forvejen og fryses

3. alle kan spise det ( især asparges-suppe, tomat-suppe fiske-suppe og lignende )

4. man skal bare varme suppen op, putte fyld i og evt. varme brød

 

Det bliver altså ikke nemmere ( synes jeg )

God fornøjelse


Hilsen Anne





Jeg vil ikke komme til livets afslutning, og finde ud af at jeg kun har levet det i sin fulde længde. Jeg vil også have levet det i sin fulde bredde.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider