Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 At leve sig ind i Cyberspace
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 17:17

De kloge og de mindre kloge og hvem som helst der har en mening, mener at Cyberspace gør næsten alting mindre seriøst og overfladisk. Især som debattør eller blogger eller når man bare følger et andet menneske, historie osv

 

Jeg følger nogle bloggere: De skriver først og frememst om et emne der interesserer mig, men også med personlige meninger og oplevelser, der gør at man føler man kender denne person bedre.

 

Så er jeg med i forskellige nyhedsgrupper som HN osv.

 

Hn kan man gemme sig lidt på: Man behøver ikke en profil, hvis man ikke ønsker det, man kan lade være at fortælle sit navn osv. Og andre gør mere ud af det.

 

Og så er der de personer og heste som man følger. Ved nogen er man med fra start. Ved nogen kommer man midt ind i deres hesteliv. Nogen er dygtige på deres måde. Nogen viser både billeder og resultatet og deler gerne sine tanker og meninger om hvorfor vedkommende gør som vedkommende gør.

 

Det kan der komme lange debater om. Dem der er i mod, dem der er med og dem der gerne hører mere. På et tidspunkt vil man føle at man kender personen/ hesten, selvom man kun kender til billeder og hvad vedkomemnde ytrer. Man læser om overvejelserne, bekymringerne, glæden når alt bare er godt og overvejelserne for fremtiden.

 

Så hold da op hvor blev jeg ked over den grimme nyhed igår. Jeg græd højt da jeg læste det. Så selvom det ikke er min hest eller min veninde så er jeg stadig trist til mode.

 

Det er bare SÅ uretfærdigt


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 12:25

Er helt på bølgelængde med dig mht. aktivitet og indlevelse på nettet.

 

Men hvilken nyhed taler du om?


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

1
0
Svar på denne tråd
 
 Biggen
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 07:59

Jeg blev også helt trist da jeg læste det :/

jeg tænker du refererer til Jeanettes tråd om sædstrengsadherance på opslag og billeder?


..

A daydream believer

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 11:12

AtotheH: Ja, det er den nyeste. Men der er oxo alle de andre. Nogen døde/ aflivet af naturlige årsager (Alder, sygdom osv) Andre, hvor vi alle sidder yderst på stolene og håber at alt vil ende lykkeligt. Og så er der dem, som Big, hvor det fra den ene dag til den anden brat ender.

 

Vi lærer jo hestene at kende. Og een ting har vi til fælles her: Kærligheden til heste

 

Og så er det spændende at læse om hvordan folk tager det med at være heste-ejer: Hvordan de planlægge hestenes fremtid, løser problemerne og tager "politiske" beslutninger (Med/ uden sko, foder osv)

 

Og lige med Big var det SÅ uretfærdigt: Han var en stor personlighed (Ved den måde Jeanette omtalte ham) Og nu hvor det skulle gå så godt efter operationen, så sker dette

 

Jeg nævner ikke andre heste eller ejere med navn (Ingen nævnt Ingen glemt) Og så vil ejerne måske ikke ha' rippet op i sårene igen igen


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 11:33

 

Jeg kan sagtens se hvad du mener. Jeg blev også berørt af det - selvom jeg normalt er pænt kølig over for sådanne ting, især på andres vejne.

 

Men da min hest kom alvorligt til skade og på mystisk vis undgik og smadre ind i en bil på en 10 km løbe tur på befærdtet vej. Så skrev jeg da også om det på min facebook side som noget af det første.

Hvorfor? Jeg skulle ud med det, have det sagt til nogen og jeg kender bare ikke særligt mange heste mennesker.

 

Jeg ser slet ikke cyberspace som en dårlig ting og synes det er fedt at facebook er lavet så man kan følge med. Nogle ting er dårlige ved det - som folk der spammer diverse steder for at opnå en masse likes og deres facebook sider der næsten kun består af give aways.


Nu med eget ponydyr

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider