Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Arbejde m. heste i USA el Australien
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 16:05

Hej HN'er!

 

Jeg har i lidt over et års tid overvejet at rejse til USA eller Australien for at arbejde på et stutteri el. lign. i et halvt års tid eller hvad der nu er mulighed for. Derfor vil jeg meget gerne høre fra nogle der har gjort dette, og hvor/hos hvem I har været.

 

Umiddelbart tænker jeg på at rejse afsted om et halvt-helt år som groomer/hestepasser og få logi samt lidt løn. Hvor meget har i fået i løn? Hvad kan man regne med i løn? (Ved godt det slet ikke er godt betalt, men det er også mest for oplevelsens skyld jeg vil afsted)

 

Håber at høre nogle historier fra jer der har været afsted, og gode tips og ideer!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Australien
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 22:21

Hej.

 

Sikke en god ide!

Jeg har selv været i Australien, hvor jeg arbejde med både western hest, rodeo heste og galop heste. 3 slags heste typer jeg ellers aldrig har arbejdet med før (jeg er selv dressur rytter på hyggeplan).
Det var en kæmpe stor oplevelse! Og noget jeg helt sikkert godt kunne finde på at gøre igen.

 

Lønnen er, som du selv nævner, ikke det helt vilde. Jeg fik 200 dollars i ugen, og det var med arbejde mellem 6 og 7 dage om ugen. Men så er mad, logi og nogle gange bil også en del af lønnen.

Det er forholdsvist nemt at finde heste-jobs, hvis man kan det mest basiske med hestene, håndtering, ud mugning, vask og evt. ride, og har et nogenlunde engelsk.

 

Mit råd til dig er bare, vær lidt kritisk når du søger job,nogle gange er det ikke helt så rosenrødt som arbejdsgiveren for det til at lyde. Og hvis du ikke bryder dig om det sted du er havnet, så rejs videre, find et nyt sted, for der er masse af gode steder, så spild ikke tiden et sted hvor de måske ikke behandler dig godt!
Og sidst men ikke mindst, nyd det ;)

Her er et par hjemmesider som er gode hvis du bestemmer dig for Australien.

yardandgroom.com
gumtree.com.au

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider