Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 ukraine krisen...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 08:28

Jeg spurgte i Marts om i var bekymret for krisen i Ukraine, der var mange som ikke var...

 

men hvordan ser i på det nu, som tingene har udviklet sig på..

jeg har fuldt en del med, og syndes næsten det har taget overhånd for mig, jeg har konstant en angst for at det skal udvikle sig til 3 verdenskrig, jeg følger med i aviser og medier hverdag, selvom jeg prøver at sig til mig selv, lad nu være med det.. men hvordan.. jeg føler jeg er nødtil at være oplyst om sagen, men bliver jo også mere angst... suk

 

men hvad er jeres syn på sagen dernede..


0
2
Svar på denne tråd
 
 Godt spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 09:45

Jeg har været i Rusland 2 gange i år. Første gang var lige omkring det tidspunkt, hvor Kreml blevet taget af russerne.

I Rusland fik befolkningen at vide af Putin, at han ikke ville tage Kreml. Det gjorde han så efterfølgende alligevel.

 

I sommer, en uges tid efter nedskydningen af passagerflyet, var jeg et smut i Rusland igen. Der blev sagt i nyhederne, at Putin ikke havde noget med det at gøre. Der blev ligeledes sagt, at det var Amerikanerne....

Putin udtalte, at han ikke ville tage Ukraine, men det er der nu mange russere, der ikke tror på.

 

Om det bliver 3. verdenskrig? Det er svært at svare på. Egentlig er der mere krig i verden pt. end under 2. verdenskrig.

 

Men tilbage til Putin. Manden er farlig. Der er ingen tvivl om det. Han har helt sikkert noget planlagt. Der er flere handlinger fra Putins side, som giver mig kuldegysninger. Hvorfor har han eftergivet det meste af følgende landes gæld til Rusland?: Nordkorea, Cuba og så et arabisk land, som jeg ikke husker navnet på. Det må vel være fordi, han regner disse lande som allierede i en evt. krigssituation. Det er i hver fald ikke gjort pga. venlighed, for Putin kan ikke engang være venlig over for sin egen befolkning.

 

Putin har bestilt krigsskibe i Frankrig. Jeg håber ikke, at han får dem.

 

Men, jeg kan ikke forstå, hvad Putin skal med mere land. Han kan jo ikke engang køre Rusland, som landet er nu. I Rusland er det kun de store byer, der fungerer. Faktisk er f.eks. Moskva og St. Petersborg som lande i sig selv. Kommer man blot få km væk fra storbyerne, så er der hverken elektricitet eller rindende vand. Befolkningen lever i ektrem fattigdom uden mulighed for lægehjælp eller uddannelse.

 

Jeg tror, at der kommer krig mellem Rusland og Ukraine. Men jeg håber det ikke.


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 134356475
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 09:59

Ja verden er blevet mere usikker, og det er nok også den usikkerhed der gør mig utryk...

 

den føelse af at man ikke kan gøre noget, hvis der virkelig sker noget.. man kan bare håbe at det ikke går så meget udover Danmark..

men har en forestilling om at 3 verdenskrig kunne blive krum, jeg håber virkelig at de finder en løsning i Ukraine, om ikke andet for deres befolkning dernede...

 

men hvis det kommer til krig mellem Ukraine og Rusland, vil resten af verden bare se på så, eller vil amerikanerne blande sig millitært..? men omvendt tror jeg heller ikke, det vil tage langtid med sådan en krig, da Ukraine slet ikke millitært, kan slå Rusland, selvom det de har i Rusland af millitær, er meget forældet..


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hånden på hjertet
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 10:28

Jeg er altid lidt bange for Rusland(s ledere).



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
3
0
Svar på denne tråd
 
 Uhaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 13:38

Nej jeg er hverken mere eller mindre bekymret :)

putin er en lunefuld og farlig

Mand ingen tvivl der, men jeg vil ikke rende i konstant angst for noget jeg intet kan gøre ved :)

og du trådststarter lyder til at have et problem, ligesom dem der ikke tør tage nogle former for offentlig transport pga terror frygt


*indsamling*

har du sadler, grimer, trenser, bid, dækkener eller lign, du ønsker at donere? Jeg samler ind til en mindre Rideklub i Herning, og tager glad i mod, kan evt købes til billige penge ;)

2
6
Svar på denne tråd
 
 1345647
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 15:11

Ja det kan godt være jeg har et problem, men jeg ved bare ikke hvad pokker jeg kan gøre ved det..

 

men det er rigtig træls at leve i den frygt, som du selv er inde på ikke kan gøre så meget ved.. men ens fantasi løber også med en sommetider,


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej igen
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 16:44

Hvad med at prøve lægen? :)

kan godt forstå det ikke er rart :(


*indsamling*

har du sadler, grimer, trenser, bid, dækkener eller lign, du ønsker at donere? Jeg samler ind til en mindre Rideklub i Herning, og tager glad i mod, kan evt købes til billige penge ;)

1
4
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 18:05

Nej, jeg er ikke bekymret over det længere. I starten inden Nato begyndte spille med musklerne som modsvar, saa virkede situationen mere farlig. Selvom Putin er lunefuld saa tror jeg ikke han er dum nok til at gaa i krig mod Nato, for en saadan krig er der ingen der faar noget ud af -læs atomkrig. Mit indtryk er at Putin gaar til grænsen, for han ved godt at Nato vil gaa meget langt for at undgaa krig mod Rusland.

 

Hvis den der Isis ideologi spreder sig til herboende muslimer, saa er der noget at bekymre sig om.

 

 

Vh Charlotte

 


Heste lyver aldrig

6
0
Svar på denne tråd
 
 12354657
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 19:36

nej jeg tror og håber at han er klog nok til, ikke at gå i krig med et Nato land, men Ukraine er ikke medlem af Nato.. nok også derfor han tør at pirre dem sådan..., tror ikke han har en chance mod et Nato land. ja udover Atom bombe, men det kommer jo også til at gå udover ham selv..

 

det der Isis er også noget begymerende, og måske er det der den virkelige trussel ligger, hvis det får lov til at brede sig..


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 20:25

Jeg er altså også mere bange for ISIS - men det skyldes jo, at jeg føler det er en langt større trussel til Danmarks (min) sikkerhed, end problemet i Ukraine.

Hvis man skal se sådan helt selvcentreret på det, så er det ISIS, jeg frygter mest.

Ekstremt religiøse mennesker i flok, det er for mig noget af det mest farlige og skrækindjagende, jeg kan komme på. Uanset religion selvfølgelig. De mennesker er drevet af en vild kraft i form af fællesskab og vrangforestillinger via deres religion (læs: ikke almindelige religiøse, men de ekstreme), og den slags "psykisk påvirkede" mennesker synes jeg er meget skræmmende, i flok.

 

Det der sker i Ukraine er bare forfærdeligt.. Men føler ikke Rusland er en trussel mod Danmark lige nu. Putin er bare en idiot, men ikke nødvendigvis dum. Hvis han går i krig mod Danmark, så går han i krig mod rigtig mange andre lande (vores gamle brødre og søstre i de Skandinaviske lande, den vestlige verden og selvfølgelig NATO).


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

5
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt af hvert om verden
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 10:50

Stald søgaard, jeg tror såmænd ikke verden er blevet et mere usikkert sted at leve. Medieeksponering og den hast det foregår med er blot 1000-doblet sammenlignet med år tilbage. Tværtimod tror jeg at verden på mange måder er mere sikkert. Middellevealderen stiger, småbørnsdødelighed falder. Sygdomme bliver udryddet. Krig sælger.

 

I 1965 sang Barry McGuire Eve of Destruction, og det er en sang der kører en del i mit hoved i tiden:

The eastern world, it is exploding
Violence flarin', bullets loadin'
You're old enough to kill, but not for votin'
You don't believe in war, but what's that gun you're totin'
And even the Jordan River has bodies floatin'

Vi er tydeligvis ikke kommet spor videre. Min kære mormor, som var født i 1926, sagde altid at sålænge der var en palæstinenser og en israeler i live, ville der være ballade i Gaza, for enige bliver de aldrig. Hun huskede da Israel blev skabt efter 2. verdenskrig.

 

Hvad angår Ukraine, har det dybe rødder i Moder Ruslands ønsker om at beskytte egne grænser. EU kom for tæt på pludseligt. På mange måder strækker det linjer helt tilbage til det byzantinske rige. Jg tror ikke Rusland er interesseret i at annektere Ukraine. Rusland vil ikke have EU lige uden for dets grænser.

 

 

Jeg vil også opfordre til at se denne på DR: Monte Carlos Top 10fra helvede - om irrationel frygt og hvorfor vi er bange:

 

www.dr.dk/tv/se/monte-carlos-top-10- fra-helvede/monte-carlos-top-10-fra- helvede

 

Lad jer ikke snyde af at det er Monte Carlo drengene - den er faktisk rigtig fin :-)

 


Mvh Katharina

Si vis pacem, para bellum



4
1
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  31-08-2014 17:51

Hvad syndes i om de seneste dage, udvikling og udtaelser fra Putin og de andre leder..?? uh jeg syndes stadig det er bekymerende.. og er faktisk noget bange og utryk..


0
1
Svar på denne tråd
 
 Kreml ... Krim
Forfatter: 
Dato:  01-09-2014 06:34

Miksmax (svar nr 2) det er ikke lige Kreml russerne tog men Krim ..... Der er liiiige en forskel


Mvh. Sanne

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Kunne ikke være..
Forfatter: 
Dato:  01-09-2014 12:09

mere ligeglad..

 

Selvfølgelig er der en krise og det ender da sikkert med krig, men lige nu er jeg helt rolig.. Hvorfor skulle Putin gøre os noget.?

 

Jeg holder på at han har rigtig meget i munden, men jeg er ikke sikker på at han i det hele taget har modet til at starte en krig..

 

Syntes heæt ærlig, tag det nu ikke ilde op, at du bør søge læge til at få bearbejdet din angst..

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

2
2
Svar på denne tråd
 
 LP mor Sanne
Forfatter: 
Dato:  01-09-2014 14:45

Tak for påmindelsen. Jeg opdagede først fejlen, da jeg havde trykket godkend... Er godt klar over forskellen, men tænkte at de begavede mænd og kvinder selv kunne regne ud, hvad jeg mente.


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  01-09-2014 15:26

Som det gamle ordsprog siger: "Bare fordi man er paranoid, betyder det jo ikke at ingen følger efter en"...
Der er vist ingen tvivl om at den kolde krig er blusset op igen. For mig at se så prøve Putin NATO af i øjeblikket. Han har ingen interesse eller fordel af at gå ind i Ukraine så hvorfor gøre det?

Der hvor jeg ser et problem er USA. Som det ser ud i øjeblikket er USA kørt helt ned til sokkeholderne økonomisk og militært. Deres tropper er spredt ufatteligt tyndt og de har ikke engang styr på deres egne grænser imod syd.

Putins angreb (eller hvad man nu vælger at kalde det) er en kæmpe provokation imod både det samlede NATO og USA i særdeleshed.

Det store spørgsmål er om Putin reelt vil starte en "varm" krig imod NATO når det kommer til stykket - og om NATO vil. Lige nu spiller de bare med musklerne på begge sider og det kan der gå mange år med.

Kommer det til krig hvor begge går 'all in' så har vi et problem. Jeg tror ikke vi skal regne med at USA har mulighed for at komme og være verdens politibetjent i øjeblikket og andre har stået klar i kulissen længe og venter blot på en lejlighed til at slå til.

 

Angst er ubegrundet frygt... Så at sige at stald søgaard bare skal søge læge og blive behandlet virker underligt på mig. Hun er ikke angst - hun er helt reelt bange for hvad Putin kan finde på.

 

De to hipsterer fra Monte Carlos er nok de sidste jeg ville sætte nogen som helst lid til. De lever om nogen med hovedet begravet i jorden og har ingen som helst forbindelse til andet end deres egen lille osteklokke. Man skal ikke have set ret meget af det de har produceret for at vide at de ikke er andet end to forvoksede skoledrenge som tuller rundt og siger uuh eller nååårhjj imens de samtidigt udstiller deres pubertetsmentalitet for verden gennem TV.

 

stald søgaard istedet for at gå og være bange burde du, efter min mening, overveje hvad du vil gøre ved det i stedet? Kommer det til krig i Europa i stor stil igen så er der ingen tvivl om at det vil ramme Danmark også. Måske ikke med direkte krig her, men forsyninger, økonomi og meget andet vil påvirke os lige så meget som hvis der var.

 

Jeg mener ikke man skal affærdige dine meninger med at du nok har knald i låget. De bekymringer du har, har vist sig at holde stik mange gange før i lige så civilicerede lande som Danmark.



Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

5
2
Svar på denne tråd
 
 1343546
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 07:56

om jeg har knald i låget ved jeg ikke, men ja jeg er bange for hvad Putin kan gøre,og om det kommer til at berøre Danmark. får vi krig her også,? det er usikkerheden over ikke at vide hvad det her ender med, føelsen at at ikke kunne gøre noget, hvis der virkelig sker noget... og hvor meget bliver danmark hevet ind i evt sådan en krig mod Putin.. og så begynder de her skræk senarier at køre inde i hovedet på en..

 

jeg håber virkelig meget at det kun er store ord han bruger, og at han trods alt har lidt hjerne og fornuft til ikke at gå imod EU- og Nato...

 

og så ved jeg ikke om denne her krise, om jeg føler mig lidt merer berørt af.. er fordi jeg føler Ukraine ligger lidt merer tæt på os, end krisen nede i irak osv.. dernede..


1
1
Svar på denne tråd
 
 Hov hov..
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 08:47

jeg har ALDRIG ment at TS har knald i låget.. Det behøver man altså ikke have fordi man får hjælp til at bearbejde en angst.!

 

Jeg syntes det er rigtig synd for hende, da det åbenbart påvirker hende og hendes hver dag.. Det er der for mig at se slet ingen grund til og derfor syntes jeg at hun skal få snakket med nogen om det..

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

1
0
Svar på denne tråd
 
 Trrrrrr
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 16:10

Jeg har nu heller aldrig ment hun har knald i låget (sikke en grim formuleringen!)

Jeg tænker bare ts lyder meget plaget af sin angst og det må være meget ubehaligt og derfor kunne hun søge læge og få lidt redskaber til at håndtere det


*indsamling*

har du sadler, grimer, trenser, bid, dækkener eller lign, du ønsker at donere? Jeg samler ind til en mindre Rideklub i Herning, og tager glad i mod, kan evt købes til billige penge ;)

0
1
Svar på denne tråd
 
 Putin og USA
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 19:58

Putin har engang sagt i en af hans taler, at han ønskede at Rusland blev som før i tiden, da det dengang hed USSR. Så det er nok ikke kun Ukraine han gerne vil have fat i, men også Georgien, Kazakhstan Usbeistan, som jo alle engang har været en del af Rusland.

Hvis jeg ikke husker helt forkert, så har de baltiske lande også været underlagt Rusland.

Jeg tror aldrig det kommer så vidt, kan jeg så sige til TS

Det er der to grunde til:

1. USA! Det kan godt være USA har det lidt dårligt for tiden, men man skal ikke være i tvivl om at de ubestridt har det mest avanceret! og største!! forråd af militær og hvad der, dertil høre.

2. Vi lever i en global verden med økonomier på kryds og tværs af lande grænser. Her tænker jeg på landenes økonomier. Alle (landene) er så afhænige af hinanden (måske bortset fra Norge ), at de aldrig vil gå i krig, med hinanden. Da alt det her startede, faldt de russiske statsobligationer, og ign fordi rusland er afhængig af de andre lande, var de også nødt til aktivt at gøre noget (de satte renten op på obligationer), for at det igen kunne være attraktivt at købe. Pointen er, at ingen lande vil "fryses" ude af de andre, da et land økonomisk (og på mange andre punkter) ikke vil kunne klare det.

Så TS du kan være helt rolig Hvis det bekymrer dig, ville jeg stoppe med at høre på hvad de siger i medierne, de skal jo sælge deres historier og man sælger ikke kedelige historier. Så hellere læs en bog om globaløkonomi inden du skal sove, så falder du nok hurtigt i søvn og du sover trygt

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 132435467
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 20:30

dejligt med dette indlæg.. det beroligere mig faktisk lidt, det er præcis også de akumenter, min mand har brugt.. når vi har snakket om krisen herhjemme.. at landene her i EU er så afhæninge af hinanden, og det ved Putin godt.. det vil også være en økonomisk katastrofe hvis Rusland går i krig med Nato..

 

jeg tror lidt hans mål er at opretholde, en vis uro og ustabilitet i Ukraine.. så måske Ukraine kolapser økonomisk, hvad de i forvejen er godt på vej til..

 

Putin har også nogle gamle baser nede i de baltiske lande, som er meget interssant for ham at generoberer..

 

jeg håber at de snart finder en løsning, og at stor magterne forsat kun puster sig lidt op..


1
0
Svar på denne tråd
 
 Frk hesteglad
Forfatter: 
Dato:  02-09-2014 21:26

Gid det var så enkelt. Den største motivation for ikke at føre krig er givet den økonomiske, men det har alligevel aldrig afholdt nogen fra at hoppe ud i det endnu.

Ret beset så er USA heller ikke vedens største militærmagt. Det er måske dem der har det mest avancerede isenkram, men reelt er deres hær mindre end halvt så stor som kinas og kun marginalt større end Nord Korea's. Begge lande er også atommagter ikke at forglemme.

 

Det menes at op imod 15% af alle værdier i USA ejes af Kinesiske interesser for øjeblikket. Kina er så langt den mest magtfulde nation på jorden i dag og de hamstre i vildskab og har gjort det længe. Hiver de stikket ud i USA så kolapser hele baladen. Jeg ved ikke hvor hårdt ramt USA vil være af en imbargo, men jeg er ikke i tvivl om at de øjblikkeligt vil være sat årtier tilbage.

Jeg kan ikke huske om det var her i tråden jeg læste det, men Rusland har rigtigt travlt med at gøre sig gode venner med landene i ØSten, f.eks. har de eftergivet Nord Korea al deres statsgæld til Rusland... Det kan godt være at USA i principet er verdens største militærmagt, men de kan ikke stå alene.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

3
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider