Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Betændt akillesene - erfaringer?
Forfatter: 
Dato:  21-08-2014 19:13

Jeg har virkelig virkelig været uheldig .. og jeg synes stadigvæk ikke, at mit held omkring min højre fod er på retur.

Jeg ønsker mig snarere en ny - og så lige en ny akillesene nu hvor vi er i gang

 

Jeg havde sidste sommer en ullykke - virkelig ulykke - med hesten der kostede et seriøst brandsår, der kapslede sig ind, en forvredet vrist, der i forvejen var hårdt behandlet og så en betændt akillesene.

 

Akillesenen og tildels vristen forfølger mig stadigvæk

Men det er fordi de ting hænger sammen og så længe jeg ikke kan træne det ene - så er det altså svært at øge belastningen på det andet

 

 

Jeg fik i september sidste år konstateret et betændt akillesene

Det har jeg så stadigvæk.

Jeg har også en meget instabil vrist - pænt sagt.

 

Men det er akillesenen der er værst.

Jeg kan ikke

- Cykle opdad

- Løbe

- Stå

- Gå i for bakketterræn eller for hurtigt

- Ride i letsæde

- Ride i kortere bøjler end lange dressurbøjler.

 

.. hvis jeg forsøger, så AV .. og 3-14 dage på sofaen. Erfairngen er gjort.

 

Jeg har genoptrænet, genmoptrænet, genoptrænet og så genoptrænet lidt mere... først med hjælp fra fysiopterapeut, senere alene.

Ingen forskel - udover det jeg gjorde selv gjorde mindre ondt og gjorde mere.

 

Men lige meget hvad jeg forsøger, så bliver der ved med at opstå tilbagefald - og jeg er 100% overbevist om der er betændendelse i seneskedehinden omkring akillesenen - med det jeg ved om sener, så er det HÅBLØST og MEGET svært at få dem til at hele.

 

Jeg savner mit aktive liv, jeg savner at cykle 15 kilometer om dagen, løbe 5 kilometer, ride 1 hest ... krydret med yoga, pilates og meditation.

 

 

Men er der overhovedet håb?

Jeg synes jeg gør ALT hvad jeg kan ... læser, læser og læser lidt mere.

Hvad kan man gøre?

Er der nogen, der har nogen som helst erfaring med behandlng af en sådan sag?

 

Jeg har selv kik på Chockbølge terapi - ESWT - men jeg ved slet ikke om erfaringerrne med det i forhold til en så svær skade?

Jeg kan desværre læse mig til at behandlingsmulighederne er få.

 

Men det mest brugbare information har jeg fundet i udlandet.

De fleste informationer på dansk har været myntet på løbere - og jeg har ikke fået det her ved at løbe, så meget kan jeg godt sige.

 

Naboen stoppede med sin traktor oppe på vejen og min søster ødelagde sin telefon da hun hørte min skrig.

Det var ikke for tøsedrenge - jeg er glad for at være i live. Så har jeg sagt det.

 

Mere for at have noget inden jeg tropper op hos lægen.

 



 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Senen123
Forfatter: 
Dato:  23-08-2014 06:28

Ingen gode erfaringer her, desværre.jeg har så overanstrengte/betændte acciles sener på begge ben.

Har prøvet ALT undtagen healing og akupunktur.

Chokbølge. Ibumetin. Indsprøjtning med binyrebarkhormen i senen. Ro med støvle på. Sportstape. Massage. Øvelser fra fysioterapeut. Operation hvor slimsækkene blev fjernet og lidt af knoglen.

Intet har hjulpet. Lægen siger alt er prøvet der er ikke mere vi kan gøre, du må lære at leve med smerterne.

Er flyttet til Norge. Der er bakker og jeg cykler opad hver dag. Det gør ondt at komme rundt, men jeg gør det for jeg vil ikke side på min bagdel hver dag. Håber det bliver bedre når jeg har fået bygget muskler op.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Inflamation
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 11:42

Hvis ikke du har prøvet en behandling med antiinflamatorisk medicin, er det da værd at prøve. Jeg døjede selv med en dårlig akillessene igennem mere end et halvt år. Samme symptomer som dig, måske dog ikke så slemt, men lige hvor meget jeg trænede og lavede øvelser, så hjalp det bare ikke. Til sidst var jeg så ved lægen igen, for jeg tænkte, at nu måtte det være tid til scanning eller noget. Hun forslog så at jeg prøvede med en kur med ibumetin (tror jeg det hed), og det tog det fuldstændigt.

 

Birgitte


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider