Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 FB Messenger App?
Forfatter: 
Dato:  20-08-2014 18:08

Er der ikke lige en som kan give en kort opsummering af hvorfor hele verden flipper ud over FB messenger app? Jeg må indrømme jeg simpelthen ikke har orket læse de utallige skræk-artikler folk har delt. Og nu hvor min nysgerrighed har taget over, kan jeg ikke finde nogen af dem (uden de er meget lange og propaganda agtige).

 

1
1
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  20-08-2014 18:15

Hov det lykkedes at hjælpe mig selv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tumle tum
Forfatter: 
Dato:  20-08-2014 19:51

kan du så ikke give en opsummering .. det eneste jeg har fanget var at det var træls at man ikke bare lige kunne hoppe tilbage til facebook, men det må være for iPhone brugere, fordi på min android telefon har jeg en tilbage knap så er jeg tilbage på face.

 

 

Meeeeen generelt brokker folk sig altid over forandringer , bare se når der har været ændriger her inde eller på facebook .. folk går helt i selvsving, og efter et stykke tid, så tænker man ikke over det

 


Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr,

og en akademisk/ride kapsun, gerne med kæde

 

Just because I don't care doesn't mean I don't understand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-08-2014 21:30

Folk hader forandringer, især når det gælder Facebook.

 

Jeg har en iPhone, og jeg har en knap der tager mig direkte tilbage til Facebook-appen, så det problem er der ikke her ihvertfald.

 

Jeg synes det er liiidt træls, at de skal splitte det op i to apps! Facebook er facebook, så synes det er bedst at have det samlet.

Jeg "hader" at jeg skal vente på at den åbner messenger-appen, hver gang jeg vik tjekke mine Facebook-beskeder.

De siger det er for at gøre det hurtigere. Jaja, det er da lidt hurtigere, men der går jo stadig 2 sekunder med at skifte frem og tilbage mellem apps, så hvor meget tid man reelt sparer, det ved jeg sgu ikke.

 

Ydermere er folk sure over, at Facebook udelukkende gør det, for at konkurrere med Snapchat på besked-markedet. Facebook dominerer sociale medier, så hvorfor skal de begynde at blande sig i ting, som andre apps er LANGT bedre til. Det er en del af kritikken også gået på.

 

Jeg er altså ikke helt tilhænger af, at én app er blevet splittet op i to. Jeg har dog vænnet mig til det nu.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Android
Forfatter: 
Dato:  20-08-2014 21:39

Jeg kører med android og oplever ikke ventetid på åbningen af messenger fra facebook. Og det er heller ikke generende at skulle tilbage til facebook.

Til gengæld irriterer det mig grænseløst at de mennesker jeg kommunikerer med, at deres profilbilleder løsrives og lægger sig foran alt andet på min Tlf. Hvis I ved hvad jeg mener? Kan man slå det fra?

Jeg kan godt fjerne dem, når de er der, men ikke undgå at de kommer igen, så snart jeg igen er aktiv. Hilfe! :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 tumle tum
Forfatter: 
Dato:  20-08-2014 21:57

jeg tager bare og lukke samtalen, ved at "hive" billedet ned mod bunden så lukker den samtalen ned og fjerne billedet, synes det er smart nok fordi når jeg har en samtale kørende og laver andet så sidder deres fjæs der og så kan jeg se der er kommet en besked.


Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr,

og en akademisk/ride kapsun, gerne med kæde

 

Just because I don't care doesn't mean I don't understand.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  20-08-2014 22:01

Opsummering: Folk er bange for at FB/Messenger nu kan foretage opkald på deres vegne, tage billeder af dem osv. fordi App'en kræver nogle tilladelser for at virke. Konklusion: Massehysteri

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-08-2014 00:07

Åh gud, er det derfor? Konspirationsteorier er der rigeligt af i forvejen..

 

Der er ikke decideret ventetid, men når man fx trykker på knappen der skifter til messenger, så 'zoomer' den ligesom ud fra facebook, og zoomer så ind på messenger appen. Det er bare en standard animation på iPhones når der skiftes mellem apps, men det er stadig træls. Det var hurtigere at trykke direkte på beskederne i den samme app.

 

Det med de profilbilleder der sidder ude i siden, det har de fjernet på iPhone nu. Det havde de dengang messenger var i selve facebook-appen, men efter det blev en separat app har det ikke været der.. Så måske fjerner de det også fra android snart? Man kunne da håbe.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den officielle forklaring..
Forfatter: 
Dato:  21-08-2014 08:26

... (så vidt jeg har forstået) er, at erfaringen viser, at folk med tiden taber interessen for de forskellige app's.

 

Så derfor er det "dumt" (set fra udbydernes side) med én app, der kan det hele. For hvad sker der så, når folk ophører med at bruge den?

 

Så er det bedre (set fra udbydernes side), at splitte en app op i to dele, for så er sandsynligheden for at du vedbliver at bruge Messenger - selv du har droppet Facebook - langt større!


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  21-08-2014 08:45

Sophie: Kan godt ske der er flere årsager, det var bare lige hvad jeg fik ud af en hurtig søgning. Men undrer mig ikke at det "bare" er det, som der så er gået hysteri i.....

 

Jeg ser bare muligheder. Hvis man f.eks er fuld og ringer til sin eks kan man nu bare sige: Sorry det var ikke mig det var Messenger der ringede på mine vegne.....win/win

2
1
Svar på denne tråd
 
 tumle tum
Forfatter: 
Dato:  21-08-2014 15:29
Inden i app en under indstilllinger kan man slå chathoveder fra så jeg lige.

Søges : Kieffer gladiator remme; max 300 kr,

og en akademisk/ride kapsun, gerne med kæde

 

Just because I don't care doesn't mean I don't understand.

1
0
Svar på denne tråd
 
 I er helt
Forfatter: 
Dato:  21-08-2014 16:19

Det er helt forkert, opfattet.
Appen giver så mange tilladelser, at de i prencippet, kan bruge begge kameraer, ( hvis telefonen her 2) til at fysisk holde øje med hvad folk forteger sig, har adgang til billeder, kontakter og alt muligt som kan misbruges... Det er det man er forskrækket over, at blive konstant overvåget..

Det handler ikke om appen er nem at bruge og hvilke knapper, chat hoveder osv. der er..

PS, jeg synes messenger appen er smart, da man kan kommunikere sammen med andre facebook venner, uden at skulle åbne..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  21-08-2014 19:04

ADMK: Men som jeg har forstået er dette ting app'en skal have tilladelse til for at fungere?

 

Hvad forestiller folk sig at Facebook ville misbruge dette til?

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 KIK her..
Forfatter: 
Dato:  21-08-2014 19:25
0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  21-08-2014 19:44

Men pointen er vel at app'en skal have adgang til de ting for at fungere?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider