Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Når man bliver påduttet ekstra timer
Forfatter: 
Dato:  20-08-2014 15:26

Ja jeg er virkelig i vildrede om hvorvidt det er mig der har forstået det forkert eller hvad der sker...

 

 

Jeg er på mit arbejde på kontrakten ansat på 40 timer om måneden. Mundtligt siges det så "men det forventes du kan tage en ekstra vagt engang imellem hvis nogle ringer og spørger"

 

Fint fint...

 

Sagen er så at jeg HVER måned får ekstra vagter på mit skema, som jeg bare skal tage uden at jeg bliver spurgt. Fint nok, jeg skal "godkende skemaet" og det har jeg selv gjort.

 

Når nyt skema kommer så og har på en UGE omkring 30-40 timer... DER står jeg af, kan jeg hverken psykisk eller tidsmæssigt. Jeg skriver derfor at der er nogle vagter jeg simpelthen ikke kan (og som også er EKSTRA).. Skriver og skriver uden svar, og der går 3 uger før min "midlertidig chef" endelig svarer og siger at det "too bad" jeg har ikke meldt ferie der..

Bliver helt rystet og starter først med at skrive at jeg ikke vidste jeg allerede i juni skulle melde om jeg var på ferie i Januar (året efter)... Det får vi ikke afvide..

 

Tænker lidt, og skriver så at jeg også har fået afvide at hvis jeg får vagter ud over min kontrakt at jeg så skal godkende det?

 

 

Nu sidder jeg så med MEGA ondt i maven, i frygt for at de bliver sure, fyrer mig eller noget... Men føler bare virkelig ikke det kan være rigtigt, der er en grund til jeg kun har taget et arbejde på 40 timer i det jeg simpelthen ikke er egnet til mere psykisk og tidsmæssigt...

 


Men hvordan er reglerne? Min faster der er ude i sådan noget, siger det er død ulovligt bare at tvinge os til at tage ekstra timer? Men hvordan er det lige???

 

 

Det simpelthen nået dertil hvor jeg før holdte af mit arbejde nu igen simpelthen får ondt i maven hver gang de ringer eller skriver


Sagde Maya

Med den talentfulde charmetrold, Vito..

 

...SOM NU SØGER PART!!!

 

Undervisning, træning og inspiration..

http://www.vitosworld.dk/

 

 

 

Følg og på Facebook!

www.facebook.com/VtiosWorld

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  20-08-2014 15:54

Prøv at høre din fagforening ad :)



Venlig hilsen Cathrine



2
0
Svar på denne tråd
 
 Har prøvet..
Forfatter: 
Dato:  20-08-2014 16:14

Har skrevet til dem nu...

 

Min mor siger jeg kan ricikerer at jeg bliver fyret for at have sagt det og stillet mig undrende...


Sagde Maya

Med den talentfulde charmetrold, Vito..

 

...SOM NU SØGER PART!!!

 

Undervisning, træning og inspiration..

http://www.vitosworld.dk/

 

 

 

Følg og på Facebook!

www.facebook.com/VtiosWorld

0
0
Svar på denne tråd
 
 hephey
Forfatter: 
Dato:  20-08-2014 16:42

hvis der står i din kontrakt at du skal arbejde 40 timer om mdr. så, kan de ikke tvinge dig til mere end det.

 

og godt du har snakket med en fagforening... de kan da bare prøve at fyre dig for det, så får du fagforeningen til at kæmpe for erstatning

 

og så sørger du for at gemme al, skriftlig korospondance mellem dig og chefen


Carina Overgaard... Militaryrytter


Change the voices, in your head
Make them like you, instead


www.bricksite.com/ fredericiahesteklip

2
0
Svar på denne tråd
 
 Ekstra timer
Forfatter: 
Dato:  20-08-2014 16:57

Jeg er helt enig med Carina *Mango og Preben*.

 

Maya - husk lige at læse din kontrakt ordentligt. Det kan jo tænkes at dit firma også "snyder" dig for overarbejdsbetaling.

 

Hvis din kontrakt siger 40 timer pr. måned, kan det jo tænkes, at du skal have 50 % overarbejdstillæg for de første 2 timer og derefter 100% for resten.

 

Snak med din fagforening og vis dem ( hvis du ikke allerede har gjort det ) din kontrakt.

 

Hvis de fyrer dig for ikke at tage overarbejde der ikke er godkendt af dig, har du en mega god "sag"


Hilsen Anne





Jeg vil ikke komme til livets afslutning, og finde ud af at jeg kun har levet det i sin fulde længde. Jeg vil også have levet det i sin fulde bredde.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Kan se
Forfatter: 
Dato:  20-08-2014 17:07

Kan se at de har været så gode at de har lagt den uge midt i at den skifter måned... Dvs at selvom at jeg arbejder 40 timer på en uge, vil jeg på en måned kun overskride med få

timer.. Hvor jeg andre måneder har 10

timer ekstra :(


Sagde Maya

Med den talentfulde charmetrold, Vito..

 

...SOM NU SØGER PART!!!

 

Undervisning, træning og inspiration..

http://www.vitosworld.dk/

 

 

 

Følg og på Facebook!

www.facebook.com/VtiosWorld

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-08-2014 18:07

Jeg ville nu ikke være ked af at blive fyret fra sådan et job Det lyder da som et rigtig dårligt sted.

Jeg ville kigge mig om efter noget andet.


Hilsen Anne

4
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  21-08-2014 22:43

Det er lidt forskelligt hvordan reglerne er omkring overarbejde. De fleste aftaler der er lavet mellem fagforeninger og arbejdsgiverer (overenskomst), er strikket sådan sammen at din chef kan bede dig om overarbejde med et vist varsel.
Selvom det ikke står direkte i din kontrakt så kan det meget vel være en del af den overenskomst du arbejder under.


Det er så sådan, at afhængigt af varslet så er overarbejdslønnen afhængig af i hvor god tid din chef giver besked.

Hvis han beder dig om at arbejde over med kort varsel så får du en rigtigt god kompensation for din ulejlighed, men hvis han varsler det langt nok i forvejen får du ikke nævneværdigt ekstra for det... Jeg gætter på at det er det sidste du lider under her.

Det eneste rigtige at gøre er at få din fagforening med ind i sagen. Du kan aldrig fyres for at tale med dem! Hvis din chef alligevel gør det så falder der brænde ned når fagforeningen får det at vide!

 

Det andet der er meget vigtigt er at du sørger for at kommunikere med din chef om de her ting på skrift - dvs. pr. brev eller email.
Hvis din chef er så grov at ringe dig op for at svare og dermed ikke ønsker noget på skrift, er du fuldt berettiget til at lægge en "optager-app" ind på din telefon og aflytte samtalerne. Det er fuldt lovligt at gøre i og med at du selv er part i samtalerne. Også uden at sige det til ham.

Kort sagt - sørg for at sikre dig bevismateriale til en hver tid.

 

Sådan en sag kan nemt gå hen og blive noget hø meget hurtigt, men det kan lige så tit være nok at du sørger for at tisse dit territorium af en gang for alle. Jeg har en fornemmelse af at din chef ikke rigtigt respektere dig og derfor udnytter situationen lidt. Der er ingen grund til at gå og have ondt i maven over det her. I skal bare blive enige om hvor grænserne går.

Billede

 


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

5
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider