Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvad stiller man op ved køb?
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 21:56

Jeg har kigge på en pony, som står 2,5 times transport fra, hvor jeg bor.

 

Hvis jeg skal have lave en handelsundersøgelse, vil jeg ikke kunne nå at være der, før dyrlægen er lukket. Det gælder selvsagt også for weekenden.

 

Hvad stiller man op i sådan en situation?

Henter man ponyen hjem og får lavet undersøgelsen hjemme eller får man sælger til at være tilstede eller er der en helt anden mulighed?

 


Hilsen Mette

 





0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja....
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 22:12

De gange vi har fået lavet handelsundersøgelse på heste hvor køber har boet langt væk, har køber aftalt besøg af en omkringliggende dyrlæge og vi har været til stede ved undersøgelsen.

 

Hvis dyrlægen lader hesten gå igennem handelsundersøgelsen, så er det gyldigt uanset hvilken dyrlæge det er. I forhold til forsikring, kan du kontakte dit forsikringsselskab og høre hvilke dyrlæger de samarbejder med i området.

 

Og ja, der er selvfølgelig også muligheden at hente hesten hjem og få den undersøgt der. Bare lidt spild af transport hvis den ikke går igennem.


 

Zamangah

 

 

Wrap sælges; minibig-baller i god kvalitet. Sælges både stykvis og flere af gangen. Afhentes, 350 kr. stk.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke sælgers dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  20-08-2014 09:40
Ja, vælg en dyrlæge i området, måske en du kan finde anbefalinger på på nettet. men eftertjek at det ikke er den dyrlæge som sælger bruger.

Og så ville jeg aftale at dyrlægen ringede til mig efter undersøgelsen.

"Tankerne skaber forandringer. Oplev som ham, og du oplever svarene." citat af min dejlige hest Mystery

0
0
Svar på denne tråd
 
 Handelsundersøgelse
Forfatter: 
Dato:  20-08-2014 12:34

Da jeg solgte min gamle vallak tilbage i 2008, blev han købt af nogen fra Københavnsområdet - jeg er fra Herning.

De havde heller ikke mulighed for at være til stede ved handelsundersøgelsen, og aftalen var derfor at dyrlægen lavede den, og efterfølgende ringede køber op. Så havde køber mulighed for at stille spørgsmål og høre dyrlægens vurdering. Hesten var en smule indfodet, og gik med specialsko, så det var selvfølgelig en bekymring for køber, så det blev snakket godt igennem med dyrlægen inden køb. Dyrlægen godkendte hesten, med en anbefaling om ikke st ændre på skoningen da den fungerede, og så var hesten ellers solgt :)


- Louise med den dejlige Lo'moone!

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider