Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Købeloven
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 18:49

Jeg står i den situation st jeg indleverer en telefon til reperation, og fik st vide simkortet skulle være i.

idsg har jeg så fået den retur men uden simkortet, og de mener ikke st have set det?

 

så hvis nogle herinde kender købeloven godt, så tænker jeg st firmaet jo mp have krav på at erstatte eller på en måde råde bod på deres fejl.

 

nogle der kender en præcis lov om det?


Camille <3

Se min hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd
 
 kan det betale sig
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 21:23

handler det ikke bare om at få lukket det gamle sim-kort og få tilsendt et nyt, det koster da ikke penge, eller?

 

hvis telefonen er blevet brugt under reperation og du står med en regning er det jo noget helt andet.

 

Ellers forstår jeg ikke lige hvad det er firmaet skal erstatte, hvis det er gratis at få et nyt kort.



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
2
0
Svar på denne tråd
 
 Heej...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 12:53

Hvis det havde været gratis at få et nyt havde jeg nok ikke spurgt vel ;)


Camille <3

Se min hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så ville
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 17:44

jeg da skifte teleselskab, da det er gratis de fleste andre steder.

 

Og hvad koster det så at få et nyt?

 

Kan det betale sig at kæmpe eller skal du af med en 50/100.-

 



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg var lige inde og kigge priser
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 17:48

Nyt simkort (bestilt via selvbetjening)39 kr.

 

God kamp



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 17:51

Vil da også mene det som regel er gratis. Men hvis det ikke er vil jeg sige det handler om prisen, om det kan betale sig at tage kampen op.

 

Personligt har jeg fået simkort tilsendt gratis de gange det har været nødvendigt.

 


Giveaway på min blog lige nu:

 

Unwritten By Caroline

0
1
Svar på denne tråd
 
 Telefon med simkort
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 17:54

Kan slet ikke forstå at du har afleveret med et simkort i? Så har du jo ikke haft dit telefonnummer under reparationen..

Er ked af at sige det, men tror at du har misforstået noget da den skulle reparares, for selvfølgelig skal du i mens din telefon er væk have mulighed for at sætte simkortet i en anden telefon?

 

Betal dog de penge og få et nyt! Det koster højst 100 kr..

 

Jeg har arbejdet for et teleselskab i flere år, så er 100% sikker på at man aldrig beder om at få simkortet med (medmindre medarbejderen er helt ny?).


- Louise med den dejlige Lo'moone!

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 18:02

Jeg kan ikke forstå, at de ikke bare giver dig et nyt sim-kort, hvis det vitterligt ikke er dyrere. Det giver da et kunden en meget bedre oplevelse af selskabets kundeservice, og som det påpeges i tråden - så er det jo åbenbart småpenge, det drejer sig om. Desuden, selvom det ikke er normalt at indlevere tlf. inkl. sim-kort, så er det vel ikke kundens ansvar at vide dette, men den medarbejder, som er blevet spurgt til råds?

Dobbelt op på synes jeg altså, helt ærligt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 mobiltelefon
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 19:37

I sidste ende er det jo ord mod ord - du kan ikke bevise, at det ikke var i med mindre, du har en kvittering for, at det var med.

 

Derfor er det en rigtig god ide at bede om en kvittering på, hvad man har overdraget til et firma. Eller hvad man får overdraget fra et firma (fx en lånetelefon).

 

Jeg ville give op, bande lidt over det i bruseren og så bestille et nyt :)




o Statsministeren o


4
0
Svar på denne tråd
 
 Lige en note
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 22:20

Når man indleverer til det firma der hedder Telecare igennem Telia, Telenor eller whatever, så modtaget man en kvittering hvor der står hvad der er indleveret (denne kvittering bliver man også bedt om at skrive under på). På denne bliver det noteret om der er medsendt oplader, hukommelseskort osv.. Så medmindre at der på denne kvittering står "simkort" (hvilket jeg vil vædde rigtig meget på at der ikke gør ;) ), ja så er der ikke meget at komme efter. Som forbruger er det dit ansvar at sikre at sådanne papirer er korrekt udfyldte før du skriver under.

 

Det kan meget vel være at der er sket en misforståelse mellem dig og medarbejderen, og det er super ærgerligt, men tvivler på at der er noget at komme efter i forhold til købeloven (telefirmaer har typisk deres papirer i orden).

Men hvis jeg havde været medarbejderen havde jeg selvfølgelig givet dig et nyt simkort uden beregning! Det er jo bare en service :)


- Louise med den dejlige Lo'moone!

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 01:02

Slapt af firmaet ikke bare at give dig et nyt! Du har jo afleveret det med telefonen, fordi det var det du fik besked på.

Så kan de da godt lige tage det på deres kappe (på trods af manglende beviser), og give dig et nyt.

Hvad koster det at fremstille et simkort, 10 kr?


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Rolig nu
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 10:23

TS, kan jo have noget info på sit kort som hun vil være ked af at miste, ellers havde hun nok bestilt et gratis eller 39 kr' kort eller hvad det nu koster hvis det er i den størrels orden.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Muligvis
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 20:51

og det er ærgerligt, men det kan firmaet jo ikke erstatte uanset.

 



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider