Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Fjerne mus eller ej
Forfatter: 
Dato:  16-08-2014 22:34

Hej HNér

 

Jeg står med den super dejlige hest som jeg overvejer at sætte til salg. Men men den har 1 mus i hvert bagknæ og er derfor ikke ren i røngten. Det er vurderet at 2 dyrlæger at det ikke vil få nogen betydning for dens brug. Sådan som tiderne er i dag tror jeg det vil blive svært at få den solgt, til trods for masser af kapacitet og gang. Begge mus kan nemt fjernes og den vil efter 6 uger være klar til genoptræning og herefter være ren i røngten. Men det er mange penge syntes jeg.

 

Så hvad mener i, er det "besværet" værd og fjerne musene og vil det gøre et salg nemmere?

 

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aner det ikke
Forfatter: 
Dato:  16-08-2014 22:43

Men jeg ville da overveje om jeg måske skulle sætte prisen lift lavere og så lade køber selv stå for en eventuel operation....

 

Hvis musene ikke er til gene eller vil blive det, så er der vel ikke nogen grund til at give sig i kast med en operation.... Der er jo altid en risiko ved en operation - Selv simple operationer der i 99,9 % af tilfældene kan udføres med begge hænder på ryggen og lukkede øjne, kan ved de sidste 0,01% give komplikationer og få fatale følger.... Og hvis en operation ikke vurderes som nødvendig, så ville jeg personligt undlade at få dem fjernet....

 

Og uanset hvad, så HAR de jo været der og købere vil højst sandsynligt alligevel have bekymringer omkring det.

 

Jeg tror helt ærligt at der går rigtig mange heste rundt med uopdagede mus, fordi de aldrig har haft grund til undersøgelse og aldrig har gener af dem....


 

Zamangah

 

 

Wrap sælges; minibig-baller i god kvalitet. Sælges både stykvis og flere af gangen. Afhentes, 350 kr. stk.

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-08-2014 23:50

alt efter prisen, så tror jeg desværre at der vil være mange som ikke vil være interessert.

det er købers markede, og når der så er heste som er uden fejl til rimelig penge ja så køber man sig ikke lige frem til problemer med vilje

 

jeg vil ikke sige at du selv skal få den ordnet men du skal nok regne med at prisen bliver lavere og at den bliver sværre at sælge



0
0
Svar på denne tråd
 
 fjerne mus eller ej
Forfatter: 
Dato:  17-08-2014 01:57

Igen hvad koster hesten med eller uden mus?

Hvilken grad har dyrlægen sat hesten i?

Har selv en hest til salg (uoff.) med basal mus ved et kodeled. Dyrlægen rådet mig i sin tid til at se tiden an når den kom i gang med at bestille noget. Den er nu redet og der har ikke været det mindste. Dyrlægen vil derfor gerne sætte den i bedre grad men for mig venter jeg til et evt. salg for også at kommende køber ved hvad de har med at gøre (igen "det er kun kosmetisk på et røntgenbillede" som min dyrlæge sagde). Men at fjerne dens mus vil jeg ikke, for at lette et salg så kan køber gøre dette. Hesten er som en af grundende. sat noget lavere end min berider vurderede og det kan derfor ikke svare sig økonomisk, at jeg fjerner musen.

 

Når jeg nu har oplevet hvordan flere heste render rundt med mus uden at de er generet af det, er jeg også ved at være træt af folk der løber skrigende væk så snart de hører ordet "MUS" Det kommer helt an på den enkelte hest mener JEG.

 

Held og lykke med et evt. salg

 

Mvh.

Sandra C


Rideveninde søges & FULDopstaldning tilbydes

7 års allround Trakhner hoppe sælges, byd evt. byt med kat. 1 vallak

- Forsvunden pony efterlyses-

0
0
Svar på denne tråd
 
 problemet
Forfatter: 
Dato:  17-08-2014 08:21

ved salg af sådan en hest er at den formentlig ikke kan forsikres uden at der vil komme klausuler på....hvilket afholder broderparten fra at købe = prisen skal sættes derefter....

 

KH:)Annette




rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mus i bagknæ
Forfatter: 
Dato:  17-08-2014 11:11

Det er første gang jeg har hørt om mus i bagknæ der skulle være uden betydning. Normalt siger man at mus i koder skal man lade sidde, mus i haser skal opereres og hvis hestne har mus i bagknæene så afliv.

 

Selvfølgelig er det groft sat op, men alligevel ikke helt ved siden af.

 

Når det er sagt, så vil jeg kigge på hestens pris inden jeg beslutter om den skal opereres, det skal være en hest til 100+ før jeg vil gøre det. Det vil være endog meget svært at få prisen hjem på en billigere hest. Køberne til billige heste er mere kritiske end køberne til dyrere heste.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Takker
Forfatter: 
Dato:  17-08-2014 14:58

Ja jeg var jo sådan set godt klar over det i alle pointerer. Og jeg takker jer for jeres mening. Ikke at det hjalp det helt store men alligevel værd at tage med i overvejelserne.

 

 

Rikke

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forsikring
Forfatter: 
Dato:  17-08-2014 15:44

Hvis man vælger at lade heste operere, så er det vigtigt at den kommer i ridning bagefter og gerne kommer ud at starte stævner. For eventuelle mforbehold i forsikringen bortfalder altså efter en periode, hvis hesten har vist at den kan holde til ridebrug.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider