Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Brugt udstyr
Forfatter: 
Dato:  16-08-2014 21:36

Hejsa

 

Jeg har en del brugt og nyt udsyr til salg - ikke herinde men mange andre steder.

Jeg synes bare slet ikke der er salg i det, og det på trods af at priserne absolut er ok (ved ikke om jeg må lave eksempler her uden det bliver taget som annonce)

Er det bare svært at sælge brugt udstyr, som er brugt (ikke noget der kun er 2 mdr gammelt)?

 


Hilsen Pernille

 

 

Nu som gård ejer

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja Pernille
Forfatter: 
Dato:  16-08-2014 21:59

det er det.

 

Markedet er overfyldt. Så hvis du vil sælge skal du påregne at gå fra 50 - 90% ned fra nypris. 50 indikerer 100% nyt udstyr - og 90, udstyr der er brugt, men stadig i særdeles god forfatning.

 

Men - go vind med det....

 

KH:)Annette




rigtige piger rider hver dag
2
0
Svar på denne tråd
 
 Brugt udstyr på nettet
Forfatter: 
Dato:  17-08-2014 16:58

Det er helt generelt, det jeg skriver, ikke møntet på dig ;)

 

Men det kan være svært at se hvor godt udstyret er på billeder, der måske er rystede og for mørke. Så er der overvejeleserne om sælger har skrevet den rigtige størrelse. Og så skal man som køber lægge portoen oveni.

 

Man kan sagtens være heldig og gøre et godt køb på nettet. Man kan også være uheldig, man får ikke varen, den er i dårligere tilstand end man var stillet i udsigt eller størrelsen passer ikke med virkeligheden ....

 

Og det vil alt sammen afspejle sig i prisen.

 

Og jeg vil så lige sige, at indtil nu har jeg ikke haft problemer med at købe brugt rideudstyr på nettet :)


Mvh. Sanne

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 udstyr...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2014 22:05
I har jo nok begge ret. Et mættet marked med for mange uheldige historier.
Men nu prøver jeg, kommer jeg ikke af med det inden jul vil jeg prøve at finde en klub, rideskole eller andet i den stil og donere det til - hvis de vil have det.
Noget går nemt og andet ikke sådan er det jo nok bare.

Hilsen Pernille

 

 

Nu som gård ejer

0
0
Svar på denne tråd
 
 oprydning
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 21:37

Da jeg skulle flytte her i foråret skulle jeg os have ryddet gevaldigt op.

Jeg lavede en mappe som hed 50 kr marked.. Som overskiften lød så var det hver del til 50 kr.. der var alt fra dækner til underlag til gamascher til ridebukser, til stævnetøj, og det var vel og mærket goe mærker.. mine ridebukser var pikeur men jeg brugte dem aldrig.. hvorfor så have det til at fylde.. Jeg kom af med det hele på nær en trøje. Og jeg fik ryddet kælderen i en helveds fart.. (Havde en deadline der hed en måned ellers hed der lossepladsen) Men jeg oplever også at der ikke er ret meget salg i brugt udstyr. Ved godt at man giver mange penge for sit udstyr. Men det er en meget dårlig forretning at skal sælge det igen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kørte i genbrugsbutik
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 08:09

Jeg kørte i Butik den grønne hest ved Roskile og afleverede de sidste ting. Noget af det var hun ærig og sige nej tak til, men resten tog hun ind til salg. Det kostede mig 1/3 del af det varene blev solgt for, men en super nem løsning, jeg slap for besværet, der er altid mange besøgende i butikken og derved stører muligheder for salg.

 


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

 

 

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 jeg oplever
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 15:16

også at det er nærmest umuligt at sælge brugt udstyr.

men ja løsningen med at tage til en rideudtyrsbutik og aflevere har jeg benyttet mig af. der får man dog endnu ringere pris for det :-/

 

og sadler ... komplet umuligt, medmindre man nærmest forære dem væk.

 

for kort tid siden prøvede jeg at sælge 4 ok sadler samlet for 2000 kr, og jeg blev budt 1000 kr .......


Jeanet

Da jeg var mindre forstod jeg ikke ordsproget :"Horses are like potatochips you can´t just have one", det gør jeg nu - både på den ene og på den anden måde ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 19:54

Præsentationen betyder rigtigt meget når man skal sælge. Man ser utroligt mange billeder af udstyr der er smurt ind i alt muligt som det nu gør når ting kommer i nærheden af begge ender af en hest...

Jeg har ikke set det du har til salg, men en forudsætning må være at tingene er nyvaskede/pudsede på bilederne. Personligt er jeg ikke ude efter at få halvdelen af folks mødding med når jeg køber udstyr. Det er bare mega ulækkert med andres snavs og signalere ligegyldighed med ens udstyr uanset hvordan det så ellers er passet.

Har man lige en ensfarvet baggrund man kan lægge tingene på ved fotografering så skader det heller ikke så man slipper for at sidde og gætte på om det er børnenes legetøj eller hesteartikler der er til salg.

Ærlighed er også et stort plus. Har noget udstyr man sælger en ridse eller et bøjet spænde så tag et nærbillede og sig det i annoncen. Folk er mere tilbøjelige til at købe noget hvis de kan se vor galt det er, fremfor at sælger nævner noget diffust med "lette brugsspor"..

Se lidt på hvordan reklamer for hesteting er lavet og efterlign det. :-)

 

Jeg ved ikke hvordan det er med dressur-grej, men jeg syntes faktisk ofte at brugt western-grej er så dyrt at jeg heller giver de 20% mere og så køber nyt. Men det hænger måske også sammen med at godt western-grej holder mere end en menneskealder.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tålmodighed
Forfatter: 
Dato:  22-08-2014 08:48

Jeg har solgt en del, og for mit vedkommende hedder det tålmodighed. Det er et spørgsmål om, at den rette køber finder vej til tingene. På alle mine DBA annoncer hedder det "fast pris", hvilket de fleste forstår, og det bliver solgt med tiden. Det jeg har til salg er nyt eller næsten nyt, det ligger på mit arbejde i et godt rum, og ja - så venter jeg til den rette kommer. Og priserne mener jeg er sat rigtigt i forhold til nypris, stand, mærke m.v. Men det kan tage tid.

 

Mht. de ting, der er godt brugte, så donerer jeg dem til eksempelvis Vestjysk Hestevelfærd, der kan bruge det til de heste de redder. Der er altid brug for dækkener, grimer, træktove osv.

 

De har en FB profil, hvor de kan kontaktes.

 

Jeg har det godt med at give det til trængende, og så tænker jeg ikke mere på, at jeg kunne have solgt det for xx kr. og det fylder ikke mere i skabet/stalden.

 

Mvh

Tina

1
0
Svar på denne tråd
 
 Halløjsa
Forfatter: 
Dato:  22-08-2014 09:16

Jeg tror det skyldes flere ting.

Jeg selv har aldrig solgt udstyr, men jeg køber "tit". Jeg har dog opstillet nogle krav for mig sig, når jeg handler ting på nettet. Såsom max. pris, nogle ting SKAL være lige rundt om hjørnet, så jeg kan prøve/se det.

 

1) Der er sindsygt mange brugte ting til salg på hettet.

2) Man kan ikke stå med tingene i hånden, prøve det på hesten/sig selv, osv. Man har ikke mulighed for at sende varen retur, hvis det ikke skulle passe.

3) Folks uærlighed! Alle sælger vil have pengene på det de sælger før de sender - hvilket jeg godt forstår. Men samtidig står jeg med tabte penge og intet udstyr, hvis sælger ikke sender.

 

Sidst jeg købte blev jeg snydt for et HS bid jeg havde købt for 400 kr. Og siden har jeg ikke købt og der går lang tid inden jeg gør det igen.


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider