Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Gaveideer...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 09:11

Jeg plejer at være god til at finde på gaver - men lige nu er jeg TOM for ideer.

Jeg har ellers haft god tid, men ikke lige overvejet at det var pænt at have gaver med - men nu kom tanken om det - desværre uden at give mig ret meget tid til at finde på.

 

Jeg skal for første gang i mit liv besøge min fars hjemland - der har jeg 3 fætre som jeg aldrig har mødt og en faster som jeg ikke har set siden jeg var 7 år.

 

Jeg vil gerne medbringe gaver til dem - fætrene er alle tre et sted i 50 erne og har koner og børn. Jeg vil egentlig gerne købe noget der er til hver familie. Min faster er 84 år gammel - og trænger sikkert ikke til pynteting i sit hjem.

 

Turen går via USA - så der er begrænsninger på hvad jeg kan medbringe - og da jeg i forvejen har kufferten fyldt med sild og snaps til min far (tal lige om overintegration - jeg slæber sild og snaps med til en dominikaner ) kan det ikke fylde eller veje alverden.


Jeg har fået et enkelt forslag om at lave et fint indrammet billede af mig selv - desværre er jeg ikke fotogen og hader at blive fotograferet. Og et billede hvor jeg ser møgsur ud, er nok ikke et hit ;)

 

 

Hvad søren vælger man??


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 noget dansk kunst
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 09:27

jeg ville vælge noget der repræsenterer DK flot, feks noget fra georg jensen eller lignende firma.

 

Ja det er noget nibs der skal stå fremme- men en lysestage, juleuro eller lignende er der vel plads til ?

 

 

Karina

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har også...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 09:51

.. netop overvejet noget julepynt - men det er ikke lige sæson for at finde det.

 

Juleuroerne jeg har set på nettet er forholdsvis dyre - så når jeg skal have 4 af dem har jeg simpelthen ikke råd.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes at idéen...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 10:03

... med et billede er god (y)

Jeg har allerede et par idéer og mit kamera kan sagtens puttes ind i min bil, som ved hvor din adresse bor

 

Og så i en flot, enkel ramme, hvor du har sat nogen små dannebrogsflag af træ på.

 

Georg Jensen idéen er også supersød, men det bliver bekosteligt...


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 10:10

Hvad med en fotobog med billeder fra Danmark? Sådan noget må da kunne købes færdigt. Og så leveres sammen med en lille souvenir (f.eks en Den lille havfrue el. lignende).

 

Hvis du må have drikkevarer med i din kuffer kunne en flaske Rød Aalborg el. lignende måske også være en ide?

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for tilbuddet Camilla...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 10:13

Kan dit kamera bortfiltrere sure fjæs og mærkeligt stirrende øjne? Det får jeg nemlig altid på billeder. Og det er jo ikke meningen at de stakkels fætre skal have et billede stående hvor alle spørger dem hvem det sure gespenst er ;)

Jeg er LIGE ved at ville give det et forsøg - jeg ved jo hvor gode billeder du tager. Om ikke andet kunne et besøg jo være noget så hyggeligt!


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 En fotobog ...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 13:22

... tror jeg ville fylde for meget - og den lille havfrue er sød, men det er sjovest med sådan noget souvenirnoget hvis man selv har været og købe det.

Jeg kan godt have flasker med i kufferten - men min ration er optaget af den snaps min far vil have - så må vi se om han vil dele med andre. Jeg tvivler ;)


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 13:23

Lisbeth Nu tænker jeg sådan en trykt bog, den er altså ikke særlig tyk osv?

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg må se...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 14:19

... hos boghandleren - for egentlig tror jeg at sådan en bog kunne være en fin ide til min faster. Hun har været i Danmark engang for maaaaaange år siden - så nogle af tingene vil også være gensyn.

For fætrene tror jeg mest bare det vil være et "nå" - når de egentlig ikke har det store kendskab til landet.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gaver til andre
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 16:36

Jeg håber ikke, at du misforstår mig, men jeg er ikke sikker på om jeg ville blive glad for at få et billede af en, jeg alligevel får på besøg - så heller tage billeder sammen, når du besøger dem og få fælles minder.

 

Jeg ville heller have en lille ting (hvis jeg absolut skulle have noget).

 

I Asien er de vilde med vores småkager og hvis du kan få dem med motiv af den lille havfrue mv., så er det bare det bedste.

 

Ellers kunne du måske bruge disse ting som små gaver?

 

Hoptimist med nissehue (man kan også få den som hooligan) ca. 170kr
www.inspiration.dk/produkt/263372/ hoptimist-baby-santa-bumble

Snapseglas (4 eller 6stk) ca. 70kr
hjemve.dk/product/snapsglas-med- guldkant-og-motiv-3cl-6-stk-26237/

Spillekort med seværdigheder ca. 20kr
hjemve.dk/product/spillekort-med- danske-motiver-55-kort-26232/


Og hvis du gerne vil have noget julepynt uden, det skal koste en formue, kan du købe det fra dba.

Royal Copenhagen (fra dba) 40kr-75kr
www.dba.dk/royal-copenhagen- julepynt/id-1002228307/

www.dba.dk/royal-copenhagen-royal- cop/id-1008044312/

www.dba.dk/royal-copenhagen-papir- kurv/id-1004803157/

2
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 16:56

Lisbeth: Det kommer som du siger helt an på hvem man er. Jeg ville synes sådan en bog var helt vild god selvom jeg ikke havde været det pågældende sted.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Uhh det er svært...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 19:53

... når man ikke kender folks smag!!

 

Hoptimisten synes jeg er rigtigt sød - og en meget "dansk" ting. Men den ville ikke passe ind i mit hjem - og jeg er sådan lidt skeptisk med pynteting der bare står og skal støves af.

 

Jeg kan lide ideen med billedet fordi det er noget man kan hænge op - eller hvis man ikke gider se på mig, kan man sætte det i et album og så er det væk ;) Men jeg er enig i at det er en lidt... "spøjs" ting at give. Nu ser vi hvilken magi Camillas kamera kan udøve - måske kan hun ligefrem få mig til at ligne noget man kan tåle at have hængende. Om ikke andet er jeg sikker på at det er en ting min far vil sætte pris på - og nok også min faster :) Og jeg vil helt sikkert selv være glad for at have nogle billeder der er gode - for som sagt er jeg ikke voldsomt fotogen og har derfor ikke engang et ordentligt profilbillede på facebook.

Det alternativ jeg er mest til, er noget fint julepynt. Igen er det "pynteting" - men i det mindste kan man gemme det bag noget andet julepyt hvis det ikke lige falder i deres smag - og det er kun ude en månedstid om året


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 12452454
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 20:40

Jeg synes måske også, at et billed er en lidt mærkelig gave... Men det er jo også en anden kultur, som jeg har indtryk af, har helt andre familierelationer end vi har herhjemme. Så måske de bliver glad.

 

Jeg tænker noget HC. Andersens eventyr på engelsk... Eller noget dansk design af en art.. Fx. Georg Jensen som nogle nævner :-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskriften
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 21:20

Selv om det er til voksne, tror jeg godt jeg kunne finde på at købe HC Andersens eventyr. Men de vejer nok også en del, men findes jo på mange sprog.

 


 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskriften
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 21:25

sorry, havde ik lige set det var forslået :-)


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har også...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 21:44

... overvejet eventyrene - det er jo i den grad DANSK.

Men de voksne i familierne kender dem jo godt - og de yngre af børnene kan nok ikke læse dem på engelsk. KUNNE jeg finde et eksemplar med de mest kendte eventyr på spansk, ville det måske være en god "fællesgave" til børnene.

 

Jeg er dog ikke sikker på alderen og mængden af børn - så jeg tror at det sikreste er at holde sig til en "familiegave"

 


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Faktisk...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 21:59

... tænker jeg om det netop ikke var en eventyrbog jeg skulle give min faster - til at læse højt for børnebørnene (og det er jo hyggeligt at få læst højt selv om man sagtens selv kan læse)


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-08-2014 07:39

Hvad angår julepynt synes jeg faktisk ikke Karen Blixen serien er så dyr.. Og desuden synes jeg historien om Karen Blixen er fascinerende, måske det var en ide?

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har vendt...
Forfatter: 
Dato:  16-08-2014 09:48

... nogle af ideerne med min far, der jo trods alt kender fætrene.

Han synes at Georg Jensen pynten er en fantastisk gaveide - så nu har jeg bestilt 4 af dem. En til hver fætter og en til min faster.

 

Han fortæller faktisk at han selv fik sådan en for mange år siden, og det er en højt værdsat gave, som han værner om og som har sin specielle plads i hans hjem hver jul.

 

Jeg er stadig spændt på om det kan lykkes at få et par gode billeder af mig - for det kan jo så være en gave til min far (der vist ikke har fået et eneste godt billede af mig siden jeg var 10 år - der var så til gengæld et pletskud ;) )


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

2
0
Svar på denne tråd
 
 julepynt
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 11:57

alle isenkræmmere bugner da af GJ julepynt pt- og det er på tilbud fordi det er uden for sæson

 

 

Karina

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Lisbeth
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 08:52

nu har jeg tænkt og tænkt siden jeg så din tråd blev oprettet....jeg synes du skal lave nogle glas med dine lækre hjemmelavede bolcher....det vil glæde enhver - ung som gammel :)

 

KH:)Annette




rigtige piger rider hver dag
1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 11:28

... været en tur forbi mine lokale isenkræmmere - og de har GJ juleting, men ikke lige det jeg helst vil have. Jeg har bestilt på GJ's hjemmeside, og regner med at det når at komme før jeg rejser.

 

Adian - det var en god ide med de hjemmelavede bolcher - hvis jeg havde tid og plads. Med 4 glas ville det fylde og veje meget mere end jeg har mulighed for at tage med - desværre, for ideen var god :)


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 jamen så
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 12:18

nøjes med at ta' måtten + et par essenser med - og så lav et bolchekursus for dem istedet :)

 

KH:)Annette




rigtige piger rider hver dag
1
0
Svar på denne tråd
 
 Ved du hvilke
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 12:21

gavetraditioner der er i landet/området?

 

I Letland er der tradition for at man kommer med mad og keramik fra ens egn, findes der noget tilsvarende der hvor din familie bor?



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 13:00

... spurgt min far - og han mente at Georg Jensen juledimserne var en fantastisk ide. Så de blev bestilt i fredags - og posten har lige været her med dem. (de er sævre at åbne pænt, så jeg får først "rigtigt" set dem når jeg afleverer dem :)

Og så prøver jeg at se om der kan laves et par gode billeder af mig - det er noget min far ikke har, og som han sikkert vil være glad for.

 

Når jeg ER derovre, satser jeg på at vi kan få taget et godt gruppebillede af min far og hans søster sammen med fætrene og mig selv.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det er en
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 13:13

super idé med Georg Jensen-julepynt - men husk at vise dem, hvordan de hænges op For nogle år siden fik jeg et forvirret opkald fra min svigerfamilie i Sydtyskland med "tusind tak for gaven, den er godt nok flot - men øh, hvad er det?" Det var så ikke en af de helt traditionelle julebukke, men den havde en form, så de nær havde brugt den som oplukker

 


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

3
0
Svar på denne tråd
 
 Julehjerter...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 19:54

Suppler evt GJ julepynt med et hjemmelavet flettet julehjerte. Det er en gammel dansk tradition at pynte med dem.

Forskellige flettede julehjerter

For alternative betydninger, seHjerte.

Det flettede julehjerte er en særligdansk tradition.

Det var H.C. Andersen, der "opfandt" det flettede 2-strimlede julehjerte.[Kilde mangler] Det ældste bevarede hjerte afglanspapir er klippet ham i 1860'erne. Det har ingen hank og har ikke hængt på juletræet. Hjertet findes i H.C. Andersens Hus i Odense. Han har lavet anden pynt til juletræer. Forgængeren for julehjertet var flettede kurve.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 God ide...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2014 21:22

... med hjemmeflettede hjerter - det hverken fylder eller vejer. Desværre har jeg et stort antal tommelfingre så mine hjemmeflettede ting ligner lidt noget der er lavet af "lisbeth 5 år"

 

Og jeg skal nok vise hvordan man hænger GJ juledimsen op - den jeg har købt er et fladt hjerte med klokker i - så det BURDE fremgå at den er til at hænge på træet eller i et vindue - men det er rigtigt at jeg nok hellere må vise det :)


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider