Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 HJÆLP! Nedgroede negle
Forfatter: 
Dato:  12-08-2014 14:49

Hej alle!
Jeg har i løbet af 3 år haft nedgroede negle, og her igår fik jeg nok. Jeg prøvede at ringe til min læge, men den gik til svaren fordi han har stadig ferielukket, og har det til på fredag. Så jeg blev henvist til en anden læge, som sagde til mig - i telefonen - at jeg skulle opereres. Udover det sagde han at jeg skulle vente til min egen læge kom hjem, hvor egen læge så skulle henvise mig til sygehuset.

Mine spørgsmål er:
Kan lægen sige det uden at have set det?
Er operationen slem?
Får man krykker og bliver sygemeldt længe?

Tak på forhånd ((:

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-08-2014 16:15

Jeg blev selv opereret for nedgroede negle i min ene storetå i Maj måned, og det er slet ikke slemt!

 

Jeg havde haft næsten konstant betændelse i min tå i 3 år, og fik flere gange pencillin for det, men til sidst fik jeg nok og sagde til min læge at jeg gerne ville have det ordnet en gang for alle, og så blev jeg henvist til en operation.

 

Det er et lille indgreb, hvor man starter med at blive bedøvet i tåen - jeg fik 4 små stik (det svier ret meget), og 15 min senere kunne jeg intet mærke i den.

 

Så lavede han indgrebet. Jeg fik det ordnet i begge sider af neglen. det han gjorde var, at han lavede to små snit i forlængelse at neglekanten, fjernede så siderne på neglen (+ alt det døde betændte kød) og så fjernede han neglehukommelsen som sidder nede på knoglen - dette lyder lidt klamt når han skraber det af, men man mærker det ikke.

 

Jeg blev ikke syet (det er der nogen der gør). Jeg fik en stor forbinding på som jeg selv skulle skifte 2 dage efter, og efter en uge havde jeg bare et stort plaster på, og efter 3 uger gik jeg uden plaster. Nu er den rigtig fin, og har kun meget små ar fra det, så jeg er rigtig glad :-)

 

Jeg var også ret nervøs for operationen, men det er slet ikke så slemt.. det værste var bedøvelsen da det svier lidt, og så da jeg skulle skifte forbinding, da de havde puttet noget vaseline gaze direkte ned i sårene - det gjorde ret ondt at hive op selvom jeg havde haft min fod godt i blød.

 

Men de få smerter er jo ingenting i forhold til de smerter man går rundt med når man har betændelse i tåen.. jeg kunne ikke have lukkede sko på fordi min tå var dobbeltstørrelse og fyldt med betændelse.




SigneKryger

Quando omni flunkus moritati

?

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum
Forfatter: 
Dato:  12-08-2014 19:43

Jeg har også gennemgået operationen og det var nemt klaret. Ja bedøvelsen svier lidt, men sådan er det jo. Jeg var i skole dagen efter, havde badesandal på og det gik helt fint. Kan ikke huske hvor længe der gik før jeg havde sko på igen, men tror kun det var omkring en uge

Så bare i gang med det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  13-08-2014 09:19

tja.. der er nu også eksempler på lidt dårligere resultat - mit for eksempel..

 

jeg var den heldige indehaver af enormt nedgroede negle - 4-5 mm i hver side på begge storetæer.

først kom jeg til fodterapeut - hun satte bøjler på (sådan nogle plastic-nogen, som blev limet på).. det holdt 4-5 timer før limen gav op og var et smertehelvede uden lige.

 

fodterapeuten gav så op og jeg blev henvist til operation i viborg hos en eller anden speciallæge - selve operationen gik fint, bedøvelsen sved af H til (og jeg er ellers IKKE pylret normalt), og det hele blev lappet sammen med laser da han var færdig - laseren var vist noget nyt de mente var bedre.

 

så brød helvede løs.

da jeg kom hjem og tog forbindingerne af på lægens ordre, havde jeg allerede så ondt at jeg græd da jeg tog forbindingerne af... tæerne kom i sæbevand som påbudt, og det var da meget rart...

i løbet af en dag eller to kom der betændelse i de brandsår som laseren jo havde lavet... nå nå.. hul på det og i sæbevand to gange dagligt som påbudt.

efter nogle uger var lortet stadig ikke groet sammen og jeg kunne jævnligt punktere hvad der nærmest lignede bylder baseret på mængden af pus og blod der kom ud.. (undskyld....)

så opdagede jeg at der var begyndt at gro negl i hver side af begge storetæer - seperat fra den store rigtige negl. Og jeg læste mig så frem til at det betød at indgrebet ikke havde fjernet alt det der skulle fjernes og at man som oftest opererer igen... det turde jeg ikke, for nu havde jeg været så meget smerte igennem at det simpelthen ikke var overskueligt for mig.

så jeg endte med at gå 6 måneder i klipklapper - hele vinteren faktisk. men lortet groede da sammen, og jeg har ikke ondt i det mere, undtagen hvis jeg har gået i høje hæle eller sko der har klemt på mine storetæer....

og i kan da godt lige få et billede af hver tå... man kan nok ikke se de små "sidenegle" for de sidder godt gemt nede i siderne...

Højre

Billede

 


venstre

Billede

 

jeps - det er så min version af turen med nedgroede negle...
jeg har da mindre gener end før, men om det var dét værd - det har jeg ærligt talt ikke bestemt mig for endnu... jeg ville end ikke ønske den omgang for min værste fjende.


nu med gule Hjalte Tidselbjerg

 

men savner min røde basse Apache

 

 

og husk så lige de tre fingre der peger mod dig selv, når du peger på andre!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan IKKE anbefales
Forfatter: 
Dato:  13-08-2014 14:15

Jeg har også fået ordnet den ene storetå, på indvendig side. To gange faktisk, og det har stadig ikke hjulpet!

Jeg får dog ikke længere betændelse, men til gengæld presser min negl så meget ned nu at jeg konstant kan mærke min storetå. Jeg er nød til at slibe neglen tynd i den side hvor jeg er opereret, med en elekktrisk neglefil, for at jeg ikke skal have for mange smerter.

Derfor har jeg besluttet, at jeg meget hellere vil have jævntlige problemer med den anden storetå, end konstant at have ondt.

 

Som de andre beskriver, så er operationen ingen ting. Jeg blev dog syet. Jeg var til Bruce springsteen koncert dagen efter første gang, der kunne jeg få den store forbinding ned i mine gummistøvler uden problemer, så det kræver heller ikke sygemelding :-)

 

God bedring med den :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nedgroede negle
Forfatter: 
Dato:  18-08-2014 10:42

Har fået opereret begge mine storetæer - en af gangen.

 

Mine var ret slemme, og jeg fik 7 sting i hver side af neglen. Jeg kunne ingenting den første uge. Det gjorde sindssygt ondt, hvis jeg tog foden ned. Og ja det gør naller, når forbindingen skal af. Husk at sætte den i blød!

 

Mine sting sting blev taget efter 14 dage, og siden har jeg ikke mærket mere.

 

Mine negle vokser lige nu, men jeg har ingen følelse i dem. Det vil sige, at jeg faktisk kan pille hele neglen af uden at mærke det...

 

Det blev jeg informeret om inden operationen, at jeg godt kunne risikere.

 

Hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider