Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Står du på Christianslund ved Randers ?
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 19:26

Kære HN'er

 

Er i gang med at finde opstaldning ude for denne vinter, og har lige været forbi Christianslund ved Randers.

Det ser jo fantastisk dejligt ud, så jeg har aftalt med Ann, at jeg flytter mine to heste ud til hende 1 september :-)

 

Men er der nogle herinde som står der ude ? Det kunne være sjovt at se/hører fra HNændere :-)

 

Og jeg vil være vild med, hvis nogle gerne vil med på skovture :-)

 

mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Christianslund
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 19:56
Hej!

Jeg har haft min mule derude et års tid nu. Dejligt sted og skønne, venlige mennesker. Er rigtig glad for at stå der! :

Vil glæde mig til at lære dig at kende... Skriver ikke så meget herinde, men har fulgt med i dine tråde og træningen af dine drenge. Mødte dig også til et stævne i Thorsø i foråret, hvor vi fik en kort snak på opvarmningen :)

Venlig hilsen Marie.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Ej hvor hyggeligt....
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 19:58

Ej hvor hyggeligt - må se om jeg kan genkende dig der ude :-)

 

Glæder mig, da det virkede som et meget hyggeligt, ordentligt rent, men også afslappet sted - de er svære at finde :-)

 

mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Christianslund
Forfatter: 
Dato:  29-07-2014 20:04
Der er plads til alle derude - og det er der virkelig ;)
Hestene har det godt - masser af foldtid, strå og kvalitetsfoder. Og super søde staldpiger, der også gerne tager hensyn til individuelle behov.

Så du kan roligt glæde dig... Og hvor er det altså sjovt at møde en herinde fra in real life ;)
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-07-2014 14:39

Hejsa

 

Jeg står også derude med min unge dreng på 4 år. Jeg har stået derude siden december 2013. Og min dreng og jeg er altid friske på en tur ud i det blå, så du siger bare til Vi plejer at være gode til at høre hinanden, om folk vil med på tur eller lign.

 

Vi ses derude til september

1
0
Svar på denne tråd
 
 Kanon....
Forfatter: 
Dato:  30-07-2014 14:54

Ej det lyder bare supert :-)

 

mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-08-2014 19:40

Kan under ingen omstændigheder anbefale det sted..

 

4
1
Svar på denne tråd
 
 Kritik
Forfatter: 
Dato:  22-08-2014 06:13

Den frie rytter hvorfor? Det er lidt mystisk at lægge sådan en indlæg ind fra en anonym bruger uden at begrunde det, det kan vi jo ikke bruge til noget...


Med venlig hilsen

Karen

 

Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers

bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010

www.negle-nu.dk

4
0
Svar på denne tråd
 
 Christianslund
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 22:57

Jeg vil bestemt heller ikke anbefale stedet til nogen, så kan kun give "den frie rytter" helt ret..!!

 

Kan give et par eksempler :

Bl.a. lader det ikke til at der overhovedet kommer en ridehal på stedet, hvilket er grunden til at mange er flyttet der ud, da der skulle bygges hal. Det projekt er vist gået i vasken..

 

Derud over er den kæmpe udskiftning i personale absolut heller ikke optimalt..!!

 

Og så skal man også selv lige holde øje med at hestene rent faktisk får den lovede mængde foder, især lucernen er tit "udsolgt".. Og wrappen får de heller ikke altid i den mængde som de burde..

 

Og mht foldene, så har jeg aldrig oplevet så meget og så dybt mudder andre steder..!! (vinter halvåret)

 

Kunne komme med meget mere, men vil stoppe her..

 

VH Anni...

10
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 20:25

Ridehallen er blevet lovet de sidste 3 år og ja det forlyder at den vist ikke kommer alligevel.. En måned inden jeg flyttede derfra, der fik min hest et sted mellem 3 og 4 kg hø om dagen og det var ikke særlig rart når der OVERHOVEDET ikke findes et eneste græsstrå på foldene, da de er pløget helt op fra vinterens mudder..

De ligger meget vægt på Trivsel og hestevelfærd i top.. Bagtaleri findes ALLE steder, også på Christianslund, også fra dem selv, (hørt med egne ører) Det er nok et af de værste steder som jeg har oplevet hvad det angår.. Nå men jeg kunne blive ved og ved og ved, men så bliver jeg jo aldrig færdig..





 


6
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for det
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 07:38

Tak for de mere uddybende svar :)

 

Det kan jeg bedre bruge til noget når jeg kan læse mig til hvad folk er utilfredse med :) Med den beskrivelse er det så heller ikke det sted jeg overvejer, hvis jeg skal flytte min hest.


Med venlig hilsen

Karen

 

Negle laves af proffesionel veluddannet negletekniker i Randers

bla. Dk mester og worldcup vinder i nailart 2010

www.negle-nu.dk

2
0
Svar på denne tråd
 
 Kan heller ik anbefale stedet.
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 17:16
Hejsa jeg vil heller ik anbefale stedet, og da slet ikke tilridning der må jeg sige det er under al kritik, hesten kommer ikke i hænder hver dag der kan gå 4 dage i streg den ikke bliver rørt og det betaler man for 😕😞. Brugte ca 10000kr og fik en hest hjem jeg ikke kunne ride..
Og det var de unge stald piger der bliver brugt ikke Ann selv som man regner med.. Så ikke lige noget positivt for mig...
8
0
Svar på denne tråd
 
 Christianslund
Forfatter: 
Dato:  26-08-2014 19:15

Jeg kan godt forstå at folk kommer med annonyme kommentarer, når det drejer sig om Christianslund. Hvis man ytre sig negativt, kan man risikere at blive truet med advokat, til trods for, at det står enhver frit, at komme med anbefalinger/ kritik af virksomheder. Muligvis derfor det er stort set umuligt at finde noget om stedet på nettet, ud over deres egne opslag.

 

jeg her erfaring med:

- mudder til op over knæene i løbegange og folde halvdelen af året

- farlige situationer, når man skal have en enkelt hest ud/ind af fold i alt det mudder

- manglede vand på folde

- staldpigerne står ofte for træning af heste i tilridning

- løber tør for træpiller, lucern mv

- farlige situationer med minilæsser der vælter med staldpiger og frivillige hjælpere på de mudrede folde

- lovning på ridehal, som til stadighed trækker i langdrag

- stor udskiftning af personale - ofte på uheldig vis

- ikke meget skov at ride i, da omkringliggende skove og markveje tilhører private lodsejere, der ikke vil have trampet stierne op af hestehove i de våde måneder. Tilhørende skov er redet igennem på tyve minutter

- ikke bedste kvalitet af wrap. Og spiser din hest ikke op, fordi den ikke gider ukrudt og stift strå, så skæres der ned på mængden

- "lokalpolitiet" der straks rapportere, hvis man siger så meget som et enkelt negativt ord.

 

Men en også plusser: mange søde opstaldere. Flotte stalde. Maksimal foldtid med adgang til stråfoder. To nye udendørs ridebaner.

 

8
0
Svar på denne tråd
 
 Jordloppen
Forfatter: 
Dato:  27-08-2014 22:12
Kan kun give dig (jordloppen) ret.. Stedet er fantastisk flot, med lækker stald og smuk skov.. Men kan også give dig ret i at de kommer med trusler og ikke bare med advokat, men så sandelig også med hesteværnet..Vi var to der pænt kom og afleverede en opsigelse, med fraflytning efter en måned. 4 dage efter bliver jeg i telefon beskyldt for at få andre til at flytte fra stedet, hvilket man efter min mening ikke kan, da det må være op til folk selv om de vil flytte eller ej. Efter denne samtale går der ca en halv time, så får jeg en mail at jeg gerne må flytte min hest allerede til den første og at jeg nok skulle få mit depositum tilbage. Hendes der også havde afleveret sin opsigelse, ville da så også ha lov at flytte til den første og selvfølgelig også have hendes depositum.. Derefter blev vi slettet fra den fællesgruppe vi havde på Facebook, hvor der tit blev skrevet noget som kom os opstaldere til gode, men det kunne vi ikke se mere. Vi får så af vide af andre som er i gruppen at der er blevet skrevet at de pr dags dato har været nødsaget til at bortvise mig og hende den anden. Men vi havde jo ligesom selv sagt op og vi stod der i ca 14 dage derefter, så det kan jo aldrig kaldes for en bortvisning.. Men det slutter ikke her. Nu startede der lidt ping ping med sms'er frem og tilbage at vi nu skulle flytte vores heste allerede dagen efter at vi havde lavet den aftale at vi måtte flytte til d. 1. (ca 14 dage) Da vi ikke havde mulighed for lige at flytte dem den dag, blev vi truet med at hvis vi ikke fik fjernet vores heste senest dagen efter, kunne vi hente dem ved hesteværnet, sagde de.. Vi var godt klar over at de ikke bare kunne fjerne vores heste, men det siger jo bare lidt om hvor lavt de kan synke..




 


5
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider