Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Sporer og stævner
Forfatter: 
Dato:  25-07-2014 09:32

Godmorgen på denne skønne dag

 

Jeg er på jagt efter nye sporer, og er faldet over de såkaldte svanesporer. Det ville være super godt at bruge fordi jeg netop skal have lange sporer så jeg ikke skal sidde fuldstændig akavet når jeg skal give hjælpen - det er ikke nemt at være langbenet rytter med en kortbenet hest Men er disse sporer tilladte til dressurstævnerne? Som jeg læser reglementet:

 

225.5.Sporer og pisk
Sporer: Sporer skal være af metal. Dornen skal være stump, bøje nedad eller lige og pege lige tilbage fra midten af sporen når den er på rytterens støvle. Armene på sporen skal være glatte og afrundede (gummibelægning tilladt). Metalsporer med runde hårde plastikknopper er tilladt. Sporer uden dorn er tilladt. Sporen må ikke kunne skade hesten.

 

Har jeg meget svært ved at gennemskue - jeg tænker bare at der er lavet så mange udgaver af de sporer, så det ville da næsten være mærkeligt. Nogen der ved noget?

Og evt. nogen der har erfaringer med at ride med disse sporer?


Du vinder ikke sølv, men taber guld...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det står jo ret tydeligt
Forfatter: 
Dato:  25-07-2014 09:51

Dornen skal være stump, bøje nedad eller lige og pege lige tilbage fra midten af sporen når den er på rytterens støvle.

 

En svanehalsspore peger ikke lige tilbage fra midten af sporen. Den er ej heller bøjet nedad.

 

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider