Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hesten vil bakke ind i trailer :-/
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 17:37

Argggh er en anelse frustreret lige nu...

 

Jeg har den her Islænder på 20 somre, jeg har haft ham i ca 2 1/2 år og det sidste års tid har jeg kunne læsse ham alene, helt uproblematisk.

 

Nu har jeg lige haft ham med på ferie i Jylland, og derover stoppede det så med at være uproblematisk, hesten ville ikke ind Nåå nej nu skal vi jo heller ikke gøre det være end det er, jeg kan få ham ind efter et par minutter, hvis der er en hjælper der skubber på i hestens venstre side.

 

I dag ville jeg så lave lidt trailertræning, og så er det jeg undre mig... hestens teknik er er dreje bagparten hen langs med traileren(så bagparten vender op mod bilen), derfra går han op på rampen, står på tværs der og bakker så røven ind, han kunne have gjort dette 50 gange i dag, hvis jeg ikke stoppede ham, han virkede faktisk helt ivrig og insisterende i hans bakken-ind-i-trailer. Hvis I vil se et bette billede kan i se mit coverbillede på FB mit navn er Marianne Høgh

 

Det lykkedes mig at læsse ham rigtigt 2 gange alene og 1 gang med lidt hjælp, men det er på ingen måde som før, hvor han bare daffede ind i traileren.

 

Han virker ikke på nogen måde nervøs, hverken når han står den ene eller anden vej, Da vi kørte hjem fra Jylland i går(450 km) sked ham først, da vi holdt pause ved Odense(bare for lige at pointere at han ikke er nervøs).

 

De er da bare for mærkelige, nogle gange, de heste!


Har du fået dine vinger

sidder de nu godt nok?

og kan du flyve rundt i luften

med de andre i din flok?


*Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*

1
0
Svar på denne tråd
 
 Klog hest...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 18:31

... han prøver sikkert at fortælle dig, at han ville stå bedre hvis han kunne få lov at stå baglæns.

 

Men det er der jo desværre ikke indretning til i almindelige hestetrailere.

 

Underligt egentlig at der ikke laves så mange trailere med mulighed for baglænskørsel - når man nu ved at det hjælper hesten.

 

Baloo vil gerne stå på skrå hvis han kan komme afsted med det. Sidste år kørte jeg nogle gange uden skillerum, da han ikke ville op når det var med - og han stod altid skråt når han skulle ud. Nu har jeg så købt en en-hestes trailer - der står han nogenlunde lige, men der er jo heller ikke så meget plads til at stå anderledes.

 


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Underlig adfærd!
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 18:42

Min første tankie: gad vide om hesten har fået en lille hjerneblødning/er blevet glemsom med alderen? Jamen, altså... han vil jo gerne opgaven, men bytter om på nogen ting. Præcis som det jo sker med ældre mennesker.


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 he he....
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 18:47

Ja man ved jo aldrig, men jeg var ude og ride på ham lige inden og han var total frisk, på trods af at han havde kørt i trailer i 6 timer i går og han virker eller ikke anderledes. Man kan hverken se eller mærke på ham at han er 20.

 

Billede

 


Har du fået dine vinger

sidder de nu godt nok?

og kan du flyve rundt i luften

med de andre i din flok?


*Homestyle, -jeg glemmer dig aldrig, R.I.P 26/9-05*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Klog hest
Forfatter: 
Dato:  24-07-2014 10:15

Jeg har læst at syge heste som køres til landbohøjskolen løs i lastbil står eller ligger med rumpen mod kørselsretningen. Det gør de fordi når bilen bremser så kan de "give efter" med bagbenene. De kan ikke gøre det samme med forbenene.

Netop den indretning findes desværre ikke i en trailer. Vores vender sig også hvis de har mulighed for det.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 baglæns
Forfatter: 
Dato:  25-07-2014 12:25

Jeg har en lastbil hvor 3 heste står forlæns og 3 baglæns, de heste der ikke så godt kan lide at køre eller ikke har kørt før sætter jeg altid så de kører baglæns.

 

Jeg har engang læst en amerikansk undersøgelse hvor man fanst usd af at heste helst vil køre baglæns eller skråt baglæns.


Bent


Welsh Cob avler


www.kildegaardstud.com

3
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift..
Forfatter: 
Dato:  25-07-2014 12:37

har lige sendt min store fyr afsted med transport i dag, der skulle han stå baglæns

 

det giver egentlig god mening at det skulle være nemmere rent balancemæssigt, i det de kan læne sig bagud i bagbenene, men ikke forud


. Nadja & Aagaardens Don Romino.

* Max Nobel 7. maj 2003- 23. oktober 2013 *

"vi er ikke alle lige dygtige, men vi er alle lige vigtige"

Undervisning tilbydes: www.hestegalleri.dk/marked/Andre- ydelser-/1004200-under ...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider