Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvad skal vi se i Paris??
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 11:49

Vi skal en tur til Paris og se afslutningen af Tour de France på søndag. Vi har 4 hele dage dernede og ingen af os har været i Paris før - eller det vil sige jeg har som 12 årig, men det er så mange år siden, at det er fjernet fra hukommelsen. Det eneste jeg kan huske var Eiffel-tårnet og så vidt jeg har forstået, skal man på denne tid forvente et par timers kø, så det behøver vi ikke komme op i.

 

Vi er ikke til diverse museer m.v., er faktisk ikke særlig kulturelle. Eneste var Monets have, som jeg godt kunne tænke mig at se, men der er køen vist også lang. Min bedre halvdel, som er Citroen-entusiast, vil gerne se Citroen-museet, men derudover så aner vi ikke hvad vi skal se.

 

Vi skal bo lige ved Montmartre.

 

Kom frisk :-)


 

Mvh

Line

 

 

Kender du de fede smykker fra Gade&Juul design? Billige og moderigtige smykker (priser fra 35 - 300 kr.) - sælges i Nordjylland kun via homeparty. Kontakt mig på 42647422/PB - værtinden får 10% til køb af smykker

 

Feriehus ved Malaga udlejes, byhus i Torrox i 2 etager med stor tagterrasse.

 

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 12:04

Jeg var i Paris med min kæreste sidste sommer, vi boede på et Best Western Hotel i Montmatre, ikke særlig langt fra Sacre Coeur.

Nu ved jeg ikke hvor i Montmatre i skal bo, men hvis det er bare nogenlunde lige så tæt på Sacre Coeur som os - udnyt det!!

Selve bydellen er også helt enorm hyggelig :-)

 

Det er en fantastisk bygning, i både dagslys og om natten. Om natten samler der sig folk på trappen, nogle spiller musik mens andre bare sidder og hygger. Der går gadesælgere rundt med (billige) kolde øl og cola'er, det var virkelig hyggeligt at sidde der om aften da vi var der :-) .

Billede

 

Selve kirken inden i nåede vi ikke at se, da vi var dernede i +35 grader og derfor gik rundt i short, hvilket nonnerne åbenbart fandt meget offensivt ... Vi var dog nede i krypten og oppe i tårnet, hvilket også var noget af en oplevelse :-)

 

I Notre Dame må man til gengæld godt gå rundt i shorts! Det er også imponerende bygningsværk, men hvis man vil se ekstra udstillinger som f.eks. kirkens samling af guld, så skal man punge ud - og lige være opmærksom på at selvom der står "Entrance towers ->" så foregår adgangen til tårnene altså udenfor.

Der er også en udstilling om Paris før i tiden og under opbygningen af Notre Dame lige uden for indgangen til selve domkirken. Der kan godt være rimelig lang kø ind til Notre Dame, men det går faktisk ganske hurtigt :-)

 

Hvis i er under 26 har i gratis adgang på Versailles slottet og haverne, i skal bare vise jeres pas ved indgangen :-)

Det er helt klart værd at køre i metroen for! Hvis man ikke er så meget til selve slotsbygningerne, så er haven overdådig nok for sig selv! Der er også noget hesteshow i bygningerne overfor Versailles, men det lykkedes os ikke rigtigt at regne ud hvornår det var :-)

 

Der er en kirke der hedder noget ala. Invalides, hvor Napoleon er begravet, den er også ganske imponerende at se. Der er noget musuem til, men vi opdagede den desværre først efter lukketid lige inden vi skulle hjem.

 

Jeg mener at størstedelen af musueumerne i Paris har gratis adgang for EU-borgere under 26 ved fremvisning af pas, sådan som på Versailles. Ved i hvert fald at Louvre også er under den ordning :-) . Omgivelserne omkring Louvre er også et besøg værd, også selvom man evt. ikke gider selve museet :-) .


Aless & Stald-Nyborg's Chantell <3
17.02.11 - utterly perfection!

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 16:45

Jeg synes hele Paris er skønt, også bare at gå rundt i latinerkvarteret eller andre bydele.

Mange ting kan der købes billet til hjemmefra og derved slipper i for køen. Der kan også købes billetter rundt om i Paris til f.x. Louvre.

 

Louvre er da netop et af de steder jeg ville tage ind og se. Måske en dag i Disney Land? Og ellers ville jeg nyde byen, besøge Notre Dame, tage en tur op i triumfbuen og evt sejle op af Seinen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Turtilparis
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 20:26

Sacre Coeur vil jeg helt klart også anbefale. Efter man har været inde i selve kirken kan man købe sig til både at komme i krypten og i kuplen. Min kæreste og jeg var MEGET skuffede over krypten - det var bare en form for kælder til kirken, virkelig ikke værd at betale for. Kuplen var til gengæld en virkelig vild og speciel oplevelse, det er vi vildt glade for at vi gjorde.

 

Ellers er Notre Dame også et besøg værd - køen kan se meget overvældende ud, men går super hurtigt. Ville rigtig gerne have været oppe i klokketårnene, men der var absurd lang kø - som ikke rykkede sig ud af stedet.

 

Noget andet jeg desværre heller ikke nåede at se var katakomberne - det synes jeg ellers lød vildt spændende, og det var faktisk en af de seværdigheder jeg helst ville opleve. Men da vi kom den sidste dag var der meget lang kø. Så vil anbefale jer at komme en halv time inden åbningstid hvis I vil opleve det! Tror det er super spændende.

 

Vi var der i maj måned, lidt udenfor sæson. Så der er nok en del flere turister ved de fleste hovedattraktioner her i sommermånederne.


Med venlig hilsen Cecilie :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider