Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 barefootdenmark
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 09:00

hej alle sammen herinde!

 

 

her i sommerheden er det næsten ulidelig at ride med sadel både for hest og rytter, så jeg er begyndt at ride rigtig meget uden sadel. og både pony og jeg ELSKER DET!!!!

 

men det resulterer så i, at mine ridebukser skal vaskes hver anden dag.

jep - ponyen sveder ret meget, ved bare den mindste ridning.

 

men så forvildede jeg mig ind på BaefootDanmark, og kiggede lidt på denne barefoot pony Ride- on- Pad.

www.dba.dk/smuk-unik-84-kvm- lejlighe/id-1008682120/ ?utm_source=facebook&u...mpaign=syi- facebook

 

er der nogen der har erfaringer med den?? er den kun til små tykke shetlandsponyer og børnenumser?

 

ponyen der skal bruge den, er en 1'er pony med frodige former, uden at være tyk. og jeg selv er ret almindelig i højde 162 og drøjde 61 kg.

 

- eller skal jeg spare pengene indtil jeg har sparet sammen til en Barefoot Barrydale, og prøve at finde et alternativ som i et underlag med elastikgjord?

- er bare nervøs for at dette vil glide for meget rundt.

km med jeres råd og mening :)

 


mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

 

 

¤BLLSL¤

 

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS SEVERIN

 

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså...
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 09:19

Altså medmindre du vil ride i den lejlighed på Ordrupvej, så tror jeg du har sat et forkert link ind

Men jeg er sikker på at pony passer hytten fint, omend den nok hurtigt får divanykker med al den plads!

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 barefootdenmark bareback riding love
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 09:32

hahahaha @!#$ :P

det var et link jeg skulle sende til en ven tidligere, fordi han søger efter lejlighed :P

 

 

æv kan ikke sætte linket herind . men det er på barefootdenmark.dk

 

Billede

 

sådan :P


mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

 

 

¤BLLSL¤

 

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS SEVERIN

 

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Kan kun anbefale
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 09:53

Ride on pad er kanon god at ride i, den ligger godt på hesten og man har et stabilt sæde.

Jeg mener også min er str. pony og kan sagtens bruge den og jeg er en str. 165 cm og numse str. 40

 


Hilsen Frieser Hanne
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ride on
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 10:01

Arrrrh se det var bedre!

 

Den er helt klart anbefalesværdig! Jeg har redet i noget lignende på min ispind. Sidste tur foregik med bare tæer, bareback og bidløs en tur i skoven.

 

Der er mere sikkerhed i den her mht at kurre rundt for en elastikgjord rækker ikke langt om et underlag. Og det lille håndtag gør at man lige tør prøve lidt flere gangarter end skridt

 

Køb den!

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ride ok pad
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 11:21

Den er rigtig god og ride i, man sidder godt fast også uden og svede røven af !!

hilsen Tina


Ejer af Cisco Joy og Sofus !!


En verden uden heste - føj for et mareridt !!

 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 barefootdk
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 11:45

ej det lyder jo intet mindre en helt fantastisk!

 

den må jeg hellere købe så :)

 

hvilken gjord bruger i? - det er fordi jeg har ingen forstand på noget fra Barfoot, da jeg altid har redet i spring eller dressursadler.

 


mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

 

 

¤BLLSL¤

 

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS SEVERIN

 

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

1
0
Svar på denne tråd
 
 barebackriding lovelotus
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 11:56

og kan det evt. betale sig at købe en brugt sadel? tænker nemlig, at jeg kun mangler 2000kr så har jeg råd til en Barrydale, der både vil være god for Lotus og min ryg, der stort set altid er i smerter efter ridning.

 


mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

 

 

¤BLLSL¤

 

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS SEVERIN

 

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd
 
 paden......
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 10:57

Har selv den der pad - og den er god! Brugte den til min gamle varmblodshoppe på lige knap 1,60, og jeg er selv en str. 38/1,65 m. Det er så den "store" størrelse jeg har. Jeg var overrasket over hvor meget støtte man faktisk fik i den, i forhold til, at det bare er en pad. Man sidder virkelig godt og stabilt. Har aldrig haft brug for håndtaget, heller ikke i fuld fart ;)

 

Mht. gjord - så er gjordstropperne jo megalange.. Har måtte have fat i det korteste der kunne opstøves af gjord for at det passede. :S

 




- Julie med Milagro <3

(Mimira - altid i hjertet gemt)

0
0
Svar på denne tråd
 
 BarefootDanmark
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 15:39

ja det lyder kanon godt alle jeres anbefalinger ! tak!

 

jeg vil bestille sådan en, på BarefootDK kan man vidst kun få den lille af dem. tænker at den store ville være bedre, når nu

 

Lotus bruger full i alle sine dressur og springunderlag og hendes sadel er 17,5t.

 

jeg må lede rundt omkring :)

 

men tusind tak for at i ville dele jeres erfaringer med ride on pad

 


mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

 

 

¤BLLSL¤

 

med Västgötaerne

August QQ

og

NILAS SEVERIN

 

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd
 
 De har den...
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 16:34

... også hos Optimalsadel

 

www.optimalsadel.dk/ product_info.php?cPath...7da22fe549

 

ved ikke om det er samme størrelse du har set - men umiddelbart ser den jo ikke lillebitte ud.

 

Prøv at ringe til dem - Katrine guider gerne i hvad der vil passe og har IKKE lyst til at sælge noget der ikke er det rigtige til dig og din hest :)

 

Har selv en Barrydale købt hos Optimalsadel - og du kan godt glæde dig til der er sparet op - det er en SKØN sadel. Baloo har aldrig gået så godt som siden han fik den - og jeg kunne se i løbet af det første stykke tid hvordan musklerne udviklede sig - jeg måtte RET hurtigt et nummer op i forsvidseldims.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

2
0
Svar på denne tråd
 
 Optimalsadel.dk
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 17:04

Jeg har også købt min (og ret mange andre ting...) hos Optimalsadel (y)

 

Du skal have fat i en gjord der er mindst 10cm. kortere end den du normalt bruger - gerne 20cm. kortere, da stropperne er meget lange.


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Den er så fin til min
Forfatter: 
Dato:  27-07-2014 09:24

Jeg har selv investeret i den der hedder psysio fordi den havde ekstra indlæg, desværre kunne jeg kun få den i sort, træt af sort altid kørt i sort. Men sort blev det igen. For mit vedkommende er det alternativ midlertidig hyggeløsning. Men den overrasker mig, hver gang jeg hopper i den. Både på dressur banen men også de lækre skovture. Mit dyr er ikke overvægtig mere men hun er vokset ud af hendes sadel, pga tidligere overvægt og nu ommøblering af kropsvolume. Og så hygger vi os begge med den. Det er bare at svinge den på stramme gjorden og hoppe op. Selv med halvløs gjordstramning sidder den og rutsjer ikke. Og jeg sidder som Klistret til sadlen. Så den hygger vi i mens jeg finder ud af hvad hun skal have af sadel. Er blevet varm på wintec trail, eller en af barefoots bomløse gerne med knæpuder og en masse detaljer til turridning. Og så får jeg iøvrigt heller ikke ondt i den dårlige skulder af at sadle op, puden vejer jo nærmest ingenting. Så jeg fortryder ikke mit køb. Det eneste jeg mangler er stigbøjlerne. Men det giver gode mavemuller



"En vane har lange rødder."

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider