Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Stævnejakke
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 16:40

Hej Hn'er.

 

Jeg er igang med at kigge på en Pikeur stævnejakke. Er i en butik idag for at kigge, hvor jeg prøver en str. 170. Den sidder som sådan fint nok, men ekspedienten fortæller mig så at alle jakkerne med 3 tal i str. er lavet med længere arme, men er det ikke betegnelsen for børnestørrelser?

 

Nu har jeg gået og grublet over det hele dagen, det giver ingen mening for mig str. nr. skal skifte pga. ærmelængden. Jeg tænker bare med jeans, hvor det tydeligt fremgår med f.eks. 27/32 eller 27/34

 

HJÆÆÆLP MIG

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 18:00

Det er faktisk samme historie med Pikeurs ridebuksestørrelser, så jeanssammenligningen skal vi vidst bare holde udenfor, hvad angår Pikeur Og så har de også to forsk. størrelsessystemer for damer også. Dejligt overskueligt På plussiden er det jo fedt, at de laver modellerne til flere forskellige "kropstyper", hvis man kan sige det sådan.

Jeg skal fx normalt bruge long-fit modellerne pga. min højde, dvs. jeg bevæger mig et sted i 70'erne hvad angår str. i stedet for sidst i 30'erne som jeg ville gøre med "normale" str.

 

Her er en str-guide med regular og long fit pikeur.equineandcountry.co.uk/Size- Chart og en med regular og børnestørrelser www.equiporium.co.uk/pikeur-size- chart hvor du sådan til nøds kan sammenligne. Kan ikke lige finde Pikeurs egen størrelsesguide

Selvom de tre-cifrede strengt taget er børnestørrelser er det jo meget plausibelt, at du skal bruge en str 170 (ca. str. 36?), selvom du er voksen.

 

Hvis jakken sidder, som den skal, ville jeg ikke tænke så meget mere over det

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 23:11

Amen det er jo helt umuligt at gennemskue Havde planer om at købe en brugt, men det er jeg ikke sikker på jeg tør nu - den skal da i hvert fald prøves først

 

Mange tak for svaret i hvert fald, det gjorde mig da lige lidt klogere

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 23:46

Lige en indskudt bemærkning.

Jeg syndes det er så strid at gå ind i en butik for at prøve og få vejledning, for så at købe brugt, eller på nettet for den sags skyld.

 

0
6
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 23:59

Tja, hvorfor ikke udnytte de muligheder man har? Når jeg nu alligevel var derfor at købe noget andet kunne jeg da lige så godt prøve den. Derudover så sagde jeg ærligt til ekspedienten at jeg ikke var interesseret i at købe den, fordi jeg skulle have en brugt. Det havde hun fuld forståelse for. Så kan ærligt ikke se

problemet?

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 jakke..
Forfatter: 
Dato:  24-07-2014 14:27

Kan ikke finde ud af størelserne heller. Deres stævnejakker, der står man kan få dem i EU størrelser (38/40/42) men også i Tyske størrelser, så står der 76/80/84 (long) i parentes. Betyder det at de er længre i selve jakken, eller blot i ærmerne?? En klog som ved?


 

 

Inkarneret dressur rytter

 

- www.dressage- enthusiast.blogspot.com/

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-07-2014 09:19

LT: Jeg kan sjovt nok ikke hjælpe dig Men dejligt at høre jeg ikke er den eneste der ikke kan finde ud af de størrelser

 

Håber der er en der kan hjælpe

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider