Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Elevløn (butik) flyhjemmefra + hest
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 11:44

Hej alle sammen (:

 

Jeg har brug for lidt info/råd, for alle jer der er i butik som elev, eller har været det (ikke voksen elev).

 

Jeg står og skal flytte hjemmefra, sammen med min bedste veninde.
Men jeg er kun på elevløn, og jeg har min egen hest (har part på hende).
Og hun bliver ikke solgt...

 

Jeg bor i køge, og jeg er skrevet op til lejligheder i køge/ølby/herfølge området.
Det er ikke særlig billigt, men det må jeg overleve med ;)

 

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvad i giver for det forskellige, og hvor meget i fik udbetalt.

 

  • Hvor meget lægger i til side til hesten om mdr.? (boks, foder, bund, smed, tandlæge, vacc. forsikring mm.)
  • Hvor meget koster jeres lejlighed (hvor stor er den)
  • Hvor meget giver i for forbrug om mdr.? (el, varme, vand mm.)
  • Hvor meget bruger i på mad om mdr.?
  • Hvor meget bruger i på internet, mobil og tv?
  • Kom gerne med flere ting jeg skal vide mm.?

Jeg håber der er nogen derude, der kunne være søde at hjælpe lidt.
Jeg har selv siddet og lavet et budget. Men jeg kunne godt tænke mig at se, om jeg er helt urealistisk, eller om det passer nogenlunde... (:

?


Følg mig og min skønne hest på facebook Cecilie&Jacki

 

When the world says "give up"

Hope whispers "try one more time"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 15:49

Husk du kan søge boligsikring ;-)

 

Derudover skal du medregne licens, evt. transport, samt undersøge hvad du skal tegne af forsikringer (indbo, ulykkesforsikring osv) eller om du stadig er dækket af dine forældres.

 

Vil anbefale dig, at du ikke sætter dig hårdere end at du har råd til at lave en opsparing :-)

 



Venlig hilsen Cathrine



2
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 16:12

Da min kæreste var butikselev mener jeg at han fik ca. 10.000 udbetalt, og vi havde ikke nogen særlige fradrag.


Med venlig hilsen

Line Madsen

 

 

Fotonørd med ualmindeligt stort F!

 

Se evt. mine billeder på:

www.Line-Madsen.dk

www.facebook.com/FotografLineMadsen

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 19:17

Jeg er selv fra køge (Ølby) så kan svare på hvad jeg giver :)
Jeg er dog ikke på elevløn, men pt en almindlig løn, men går snart over på SU :)

 

  • Hvor meget lægger i til side til hesten om mdr.? (boks, foder, bund, smed, tandlæge, vacc. forsikring mm.)

    Jeg ligger 2500 kr til side hver måned, men står også et sted med selvpas , men et dejligt sted.
  • Hvor meget koster jeres lejlighed (hvor stor er den )
    Jeg bor i en 21 kvm lejlighed til 3100 kr om måneden. Her i prisen er den lille tv pakke fra yousee, varme og vand. Min kærste bor samme sted men i en 2 værselse på ca 50 kvm til 5600 kr om måneden, med de samme ting i prisen :)

  • Hvor meget giver i for forbrug om mdr.? (el, varme, vand mm.)

    Jeg giver ca 300 kr om måneden til el,

  • Hvor meget bruger i på mad om mdr.?

    Mit bugdet hedder 1500 kr
  • Hvor meget bruger i på internet, mobil og tv?

    Tv er med i huslejen, og jeg har valgt ikke at udvide pakken. Jeg har yousee internet til ca 210 kr om måneden. Min mobil abbonnoment ligger viste på 170 kr om måneden
  • Kom gerne med flere ting jeg skal vide mm.?

    Som pige skal man huske små ting som p-piller, bind osv det løber hurtigt op. og så skal man lære at købe bind, deo, shampoo osv på tilbud :)

Pernille
Med Masterkova

www.aavang.com

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 18:52
Mange tak for svar alle sammen :)

Kan se at mit budget, ser meget lovende ud :)

Følg mig og min skønne hest på facebook Cecilie&Jacki

 

When the world says "give up"

Hope whispers "try one more time"

2
0
Svar på denne tråd
 
 Eller man skal
Forfatter: 
Dato:  23-07-2014 23:59

som pige købe en menstruationskop. ;) Og på den måde spare miljø og krop for en masse skidt...

 

Husk at lægge et par hundrede til side til tøjvask. :) Ja og også lidt til nyt tøj. Dine egne forsikringer må du heller ikke glemme!

 

Prøv at læs om minimalisme. Det findes der flere blogs om. Det gør at leve for få penge, til en livsstil og meget sjovere. Før var jeg fattig - nu er jeg fri. ;)

Forstået på den måde, at før var der (mange) ting jeg var ærgerlig over ikke at kunne købe eller også brugte jeg for mange penge på dem. Nu køber jeg kun ting hvis jeg virkelig har brug for den og har haft det noget tid. Det er helt vildt hvor meget man er programmeret til at gå efter tilbud og købe bare fordi noget er billigt. Selvom man ikke skal bruge det! Jeg har ryddet enormt meget ud i mine ting, det er helt vildt hvor meget der bare fylder (RODER!) og ikke har værdi for mig i hverdagen. Det giver mig en frihed her i livet at jeg hverken nu eller fremover behøver at skulle stræbe efter at tjene penge til ting. Og JA, det lyder meget hippie og havde du mødt mig for bare to år siden, havde jeg ALDRIG sagt sådan. Men nu: Det er en fest og jeg har siden sidste sommer skilt mig af med 1/3 af alle mine ting. Jeg mangler intet, her roder mindre (i små boliger giver det en følelse af plads!) og det føles SÅ godt og frit! :) Hvor jeg før kunne blive angst ved tanken om at mit hjem brændte og mine ting gik op i røg, ved jeg nu at ting er ting, intet andet. Det vigtigste her i livet er at være rask også mine kære og tid med dem.

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider