Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Besøg på folden
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 00:03

Der er fra tid til anden tråde om, at vi skal være opmærksomme på "hestetyve". Jeg må indrømme, at disse tråde har ikke hidset mig op. MEN nu undrer jeg mig godt nok. Mine 2 ponyer går på den anden side af vejen og da jeg kommer ud til dem i dag, er 2 ud af 3 led ikke lukket rigtigt, noget af hegnet i stykker ( andet sted end led). I går manglede den ene grimen, den lå på folden. I går var jeg ikke inde på selve folden, da vi skulle på udflugt, så jeg ved ikke om ledene sad forkert allerede der, men det er lidt klamt. Nu har jeg hængt en seddel på ledet, hvor der står adgang forbudt med mindre jeg er med. Aldrig nogensinde havde jeg troet, at det skulle være nødvendigt. Det er ikke sikkert at der er sammenhæng mellem tabt grime, at hegnet er sprunget og led der sidder forkert, men synes det er lidt rigeligt på en gang.

 

Tak fordi I læste med, jeg skulle lige af med galde/ forvirring/ fustration.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestetyve
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 07:42

Mon ikke grimen bare er faldet af! hvis der er nogen der vil stjæle en heste tror jeg ikke de begynder med at tage grimen af!

 

Du kan vikle en hegnstråd omkring ledhåndtaget ( jeg formoder du har ledhåndtag ) men den kræver at du så slukker for strømmen når du selv skal åbne leddet.


Bent


Welsh Cob avler


www.kildegaardstud.com

6
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg undrer mig?
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 08:09

Nu har vi lidt mere end 1 hest, men det er da flere gange om ugen at en af vores heste har tabt grimen, et par stykker går uden grime da det ellers er hver dag de taber grimen.

 

Vi reparerer hegn minimum 2 gange om måneden, nogle gange småting andre gange lidt mere. En del af gangene skyldes det selvfølgelig hingstene, eller at føllene er kommet for tæt på. I går var der fx gået et hjørne på en af hingstefoldene, jeg tror såmænd ikke engang der har været en hest i nærheden, det var bare isolatoren der havde besluttet at forlade hjørnestolpen.

 

Ja, hvis ikke leddet er sat ordentligt på, så kan det yde på at der har været besøgende på folden og det er irriterende, men de har dog lukket efter sig.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 23:16

"trøstende ord". Selvfølgelig kan enhver hest smide en grime, men lige den her, er nu god til at lade den blive på, til gengæld er han en der "slår bak", hvis en fremmed prøver at trække med den bare i grimen. Jeg tror ikke, at det er tyve, der har været på folden, men måske et par tøser eller fulde folk, der lige har skullet spille smarte. Krikkerne kan i al fald ikke lukke ledede forkert selv.

Bent, du har ret. Det er trådled og tak for rådet.

Det, der bekymrer mig mest er vores vej, hvor ingen kan læse, at der faktisk er 50 km zone og tænk hvis en familie kom alvorligt til skade, fordi de kørte ind i mine kræ. Måske skal jeg flytte i anden fold, men der er intet skur og det elsker de altså i varmen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 23:44

de gange jeg selv har lave fold har jeg altid sørger for at leddet altid er et sted som ikke er tæt på offenligt vej. netop for at undgå at folk bare gå ind til dem.

jeg ved godt at mange bruger det fordi deres folde skal være til at komme til for traktorer mm

 

jeg fik også et chok den anden dag. var også sikker på at der havde været nogen inde ved mine heste. mit hegn var skævt og så mærkeligt ud. og når man så lige er flyttet og har fået nogle naboer som virkelig er glade for mine heste, og gerne vil give dem gulerødder, ja så ved man jo aldrig

men heldigvis fandt jeg så ud af, et par dage senere at det faktis var hestene selv. de stak nemlig af ind i vores have, fordi der var en hesteflue- noget efter dem, og dermed kunne jeg jo også se at det var dem selv som havde været i hegnet.

fik ændret lidt på hegnet og hestene har fået fluespray på, og har ikke haft problemer siden - heldigvis for jeg bor lige ud til en stor vej hvor de må kører 80, men efter kl 18 ja så hedder det nok mere 100 end 80

 

jeg skal dog lige have lavet mine bokse færdig, for normalt går mine slet ikke ude om natten, men fordi vi er flyttet ind for 3 uger siden ja så er der så mange ting som lige skal laves, at boksene er lidt kommet lidt længere ned i rækken, da der er masser af græs og hestene hygger sig. men om en uges tid ja så starter de med at komme ind igen, hvis alt går vel. har ikke nerver til at de går ude.



0
1
Svar på denne tråd
 
 Rigtige hestetyve
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 08:05

....findes stort set ikke her til lands .

 

Langt de fleste "tyverier" skyldes et mellemværende mellem folk, der kender hinanden eller i hverfald har handlet sammen, hvorefter den ene part tager sagen i egen hånd. Har du ingen udeståender med nogen ville jeg ikke være bekymret for at få en hest stjålet .


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

2
0
Svar på denne tråd
 
 hestetyve
Forfatter: 
Dato:  22-07-2014 22:50

er jeg nu heller ikke særlig ræd for. Det er mere risikoen for, at der sker en alvorlig ulykke, hvis hestene slipper ud pga ledene ikke er lukket ordentlig. Utrolig dumt at forlade en fold med tre led, hvor 2 ikke er forsvarligt lukket. nederste led sad løst på en hegnsklokke, mellemled ok, det øverste var bare hængt på den mellemste tråd, så den hang som en guirlande, Jeg har så vidt vides ingen mellemværender med nogen og selvfølgelig ingen gæld eller andet i mulerne.

 

Nok om denne sag, jeg har fået luft og hestene er her endnu ;D

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider