Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 kartofler
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 12:32
Nogen gange når man er i byen står der sådan nogle fade med kartofler med krydderri noget i, men hvordan er de lavet, er det bare kogte kartofler, olie og krydderier rodet sammen? :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 hephey
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 16:06

kommer an på om det er kartofler lavet i ovn eller bare kogte med krydderier...

 

jeg laver f.eks. sådan her

 

Koger 5 min, hælder vand fra, ryster i gryden med krydderier og olie, hælder ud i et ovnfast fad, i varmluft på 180 grader i ca 20 min til de er gyldenbrune

 

krydderiderne jeg benytter er kartoffelkrydderier fra søstrene grene :-)


Carina Overgaard... Militaryrytter


Change the voices, in your head
Make them like you, instead


www.bricksite.com/ fredericiahesteklip

1
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddd
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 16:16

Jeg plejer at skrælle kartoflerne, skære dem i både. Put olie ned i en frysepose og en masse krydderier. Jeg putter bl.a hvidløgsalt, salt, dildspids, paprika, karry, peber, chili og løgpulver i. Men alt hvad du kan lide og an på hvor stærke du ønsker dem. Så smider du bådene ned i posen.

Mas posens indhold godt rundt sammen med kartoflerne og lad det et trække i køleskabet en halv time.

 

Så åbner jeg posen ud i et fad til ovnen og få så meget af olien og krydderierne med udaf posen ned i fadet med kartoflerne.

 

Jeg plejer så også at smide nogle løg i (løg i tern fx) samt evt også nogle finthakkede gulerods-skiver, du kan faktisk putte alt i. Men det smager rigtig godt blandet med kartoflerne, krydderierne og olien.

 

Ind i ovnen og vupti. Det smager SÅ godt.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
0
Svar på denne tråd
 
 uhm.....
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 16:27
Uhm det lyder lækkert. Takker :-)
1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 20:53

Smager også supergodt med rosmarin


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kartofler
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 09:10

Nu ved jeg ikke hvordan ts' kartofelret ser ud, men vi får en gang i mellem nogle kartofler fra en kartoffelavler. De er vasket og kommer direkte i et ildfast fad. Små fine kartofler med skræl. Henover nogle klatter smør og kryderi i ovnen. De smager fantastisk, men måske er det en kombination af, at det er sjældent vi får dem og at det er nye små kartofler, som gør dem til noget helt særligt.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider